handdator

Visa fullständig version : Inatt jag drömde..


SWETiger
2007-02-13, 09:36
Inatt jag drömde något som jag aldrig drömt förut...

...Jag drömde att Carl Bildt blivit arbetsmarknadsminister och folk numer jobbade för vad som kallades "träl-lön", vilket innebar att arbetsgivaren bara betalade egenavgifter för den anställde och eventuellt lämnade ett löfte om att ge riktig lön när företaget fått det bättre ställt. Miljöpartiet hade också bestämt sig för att utesluta alla medlemmar som deltog i några som helst miljöaktioner. Det här rapporteades i form av en nyhetssändning.. blir nog inte mycket tråkigare än så. :)

Kan tilläggas att jag egentligen varken är väldigt intersserad av politik eller nyhetssändningar i vanliga fall.

Vad är det senaste, mest udda, tråkigaste eller roligaste roligaste du drömt den senaste tiden?

Nadja_N
2007-02-13, 09:43
Inatt jag drömde något som jag aldrig drömt förut...

...Jag drömde att Carl Bildt blivit arbetsmarknadsminister och folk numer jobbade för vad som kallades "träl-lön", vilket innebar att arbetsgivaren bara betalade egenavgifter för den anställde och eventuellt lämnade ett löfte om att ge riktig lön när företaget fått det bättre ställt. Miljöpartiet hade också bestämt sig för att utesluta alla medlemmar som deltog i några som helst miljöaktioner. Det här rapporteades i form av en nyhetssändning.. blir nog inte mycket tråkigare än så. :)

Kan tilläggas att jag egentligen varken är väldigt intersserad av politik eller nyhetssändningar i vanliga fall.

Vad är det senaste, mest udda, tråkigaste eller roligaste roligaste du drömt den senaste tiden?


Men va fan?! Så hemskt!!! Du vaknade och grät antar jag?

I natt drömde jag att jag hyrde en supersöt stuga intill en å. Det var lågt i tak och luktade "stugigt". Jag hade precis bjudit hem en gammal vän, skulle raka av hans hår. (Han hade bundit sin lilla dinosaurie utanför). När jag började köra med trimmern så märkte jag att huset snurrade runt runt runt. Vi flög upp och sprang ut. Då flöt huset iväg?! Ån hade stigit och tog mitt hus med sig! Och kompisens dinosaur som var fastbunden *så tragiskt!!!*
Jag vart jättechockad såklart och förbannad eftersom alla bevis om att jag ahde bott där fanns i huset, i form av hyreskontrakt. Nu skulle jag inte få ut NÅGOT från försäkringen!! Min kompis hår såg jättekonstigt ut och han lipade ihjäl sig efter sin dinosaur. Sen träffade jag grannen och vi kom fram till att vi nog hade gått mellanstadiet ihop...


the end

Gpajpen
2007-02-13, 09:49
inatt drömde jag att jag och ett gäng polare blev inlåsta i ett semimörkt rum där ena polaren började tjura och pajjade sin mobil.
vaknade upp skräckslagen 04:30. är seriös

Nadja_N
2007-02-13, 09:55
häromnatten drömd jag föresten att jag fick min största sex-fantasi uppfylld. Men tja, det floppade rejält. Jag blev jättebesviken och när jag berättade det för min snubbe när vi vaknat så blev han väldigt väldigt lättad :laugh:

SWETiger
2007-02-13, 10:03
Nadja_N: Vaknade gjorde jag i alla fall, men snarare förbannad än någpt annat. Du verkar har helfestliga drömmar du, något tips på hur man ska förbereda sig innan man går och lägger sig? :D

Loke
2007-02-13, 10:04
Här om natten drömde jag att polisen kom till mitt hus och gjorde en raid. Jag formaterade snabbt hårddiskarna och gömde knarket i vårat fallfärdiga garage. Polisen anade att jag gömt grejer i garaget, men det står egentligen på grannens tomt pga konstiga tomtstyckningar, och de hade ju bara warrant för min tomt, så de fick skita i det.

Den drömmen tyckte jag var udda... Speciellt eftersom jag inte har något knark.

Nadja_N
2007-02-13, 10:05
Nadja_N: Vaknade gjorde jag i alla fall, men snarare förbannad än någpt annat. Du verkar har helfestliga drömmar du, något tips på hur man ska förbereda sig innan man går och lägger sig? :D

ja jag drömmer förjämnan helgalna drömmar, verkligen. Har alltid gjort. Minns detaljer och känslor/tankar som om de vore på riktigt. Kan vakna och känna känslan från drömmen, ibland är det roligt men lika ofta mindre roligt.

förbereda sig? näe, faktiskt inte. Jag antar att jag bara har jävligt livlig fantasi för så himla spännande liv tycker jag inte att jag lever ;) (kanske därför jag drömmer så kul iofs... eftersom jag lever mindre kul haha)

Angel
2007-02-13, 10:06
Jag drömde (helt ärligt) att jag va med i en p-rulle som gick på tv och Mini andren presenterade den.

kaer
2007-02-13, 10:21
Jag läser just nu Markis de sade '120 dagar i sodom', det kombinerat med feber ger inte upphov till något man vaknar utvilad och fräsch av.

:cryout:

Det får nog bli någon annan kvällslitteratur ikväll.

babbett
2007-02-13, 10:31
Jag drömde att jag var på väg förbi ryska ambassaden...då hoppar det fram några långhåriga rebeller och kidnappar mig i en stor säck. Jag skriker att dom ska släppa ut mig för mina 2 barn väntar på mig hemma.
Fast jag får inte komma ut...jag ska bli den ena killens sexslavinna.
Fast jag är ingen rolig sexslavinna, jag bara deppar och längtar hem...så till slut bestämmer min master att släppa mig fri...mitt på ljusan dag. Han letade fram några små hagelbössor som såg ut som leksaksvapen och tog mig med ut i solen. Där var massa folk som gick runt i en park...dom får panik när dom ser min farliga kidnappare och springer åt alla håll.. Jag tar hans 2 leksaksliknande vapen och springer från honom samtidigt som jag ropar till den panikslagna folkmängden att det bara är mina barns leksaker... Jag försöker hitta en väg ut från parken men hamnar i ett rum med gröna barokktapeter..

Sen vaknade jag :em:

JustinCredible
2007-02-13, 10:34
För ett par nätter sen drömde jag nåt helt vrickat att någon general skulle undersöka om jag fick stånd på ett badhus.

Igårnatt drömde jag att mina tänder gick sönder om jag tog i dom, och jag kunde smula sönder dom mellan fingrarna som tvål. Sjuk lättnad när jag vaknade.

Loke
2007-02-13, 10:38
Jag läser just nu Markis de sade '120 dagar i sodom', det kombinerat med feber ger inte upphov till något man vaknar utvilad och fräsch av.

:cryout:

Det får nog bli någon annan kvällslitteratur ikväll.

Hmm... Själv blev jag mest lite småkåt av den :)