handdator

Visa fullständig version : Vilka sexuella grejer är det ok att berätta om sin partner för sina vänner?


Nina L
2007-02-13, 08:31
För att Sofia4_4:s tråd om sexläten inte skall spåra ur helt.

http://tantra.unit.edu/tantric-sex-positions.gif

Vilka sexuella grejer är det ok att berätta om sin partner för sina vänner?
Vad vill man själv veta om ens vänners partners, och deras sexliv?
Hur mycket berättar du själv?

Själv tycker jag att det är okej att berätta positiva saker, men jag ser ingen anledning att gå in i detalj. (Jag vill inte att mina tjejkompisar skall bli kåta på den jag är tillsammans med.) Jag är inte heller speciellt intresserad av att veta så mycket om hur mina vänners partner presterar i sängen.

Är det en tillfällig förbindelse gäller dock andra regler. Då frågar jag om det var bra, och om han var välhängd. :D

DavidN
2007-02-13, 08:34
Tillfällig: allt :D
Sambo/Fru: inget

skaparn
2007-02-13, 08:34
[I]Vilka sexuella grejer är det ok att berätta om sin partner för sina vänner?
Vad vill man själv veta om ens vänners partners, och deras sexliv?
Hur mycket berättar du själv?


Nästan inga

Nästan inget

Inget, nästan

Nadja_N
2007-02-13, 08:36
Ja, positiva saker känns okej att berätta. Men inte väldigt ingående detaljer. Av någon anledning har jag inget emot att berätta min snubbes storlek för andra killar, men ogärna för tjejer. Men det han kanske med att göra att jag inte vill att tjejerna ska bli kåta på honom, men däremot får killarna gärna bli avis ;)

Min snubbe har fått tillåtelse att berätta vad han vill, så länge det är positivt. Har man negativa saker att berätta så bör man göra det för varandra i första hand.

Om andras sexliv vill jag inte veta några detaljer, räcker att veta om han/hon är bra eller inte. Föredrar att inte få mina vänner i sexsammanhang på min "inre horninna" :Virro

zirak
2007-02-13, 08:37
Nästan inga
Nästan inget
Inget, nästan

+1

Nina L
2007-02-13, 08:40
Om andras sexliv vill jag inte veta några detaljer, räcker att veta om han/hon är bra eller inte. Föredrar att inte få mina vänner i sexsammanhang på min "inre horninna" :VirroDu har samma relation till dina vänner som jag har till mina föräldrar?

Jag minns fortfarande med förfäran när man mamma berättade för mig att hon och pappa hade samlag för att det kändes skönt. *spy* *cry*

Tillfällig: allt :D
Sambo/Fru: ingetFår man inte ens säga: "Jag älskar henne och vårt sexliv är fantastiskt."?

sissa
2007-02-13, 08:42
Jag kan inte minnas att jag nånsin berättat nån detalj. Har berättat om man har haft det bra i sängen, bara sådär allmänt. Eller tvärtom. Men då har det handlat om att vi haft det sisådär på den fronten, inte hur han är eller inte är.

Ingen har nånsin berättat sexdetaljer för mig, så jag är inte bekant med hela grejen. Och jag skulle förmodligen inte roas alls av att dra historier och intima detaljer om hur usla vissa karlar/tjejer varit. Sen finns det ju gradskillnader där också.

Jag skulle inte vilja att man pratade om mig på ett detaljerat sätt, jag skulle definitivt inte uppskatta det.

Nadja_N
2007-02-13, 08:44
Du har samma relation till dina vänner som jag har till mina föräldrar?

Jag minns fortfarande med förfäran när man mamma berättade för mig att hon och pappa hade samlag för att det kändes skönt. *spy* *cry*


haha ja kanske det?! Äh jag är väldigt okänslig egentligen. men detaljer pallar jag inte! jag höll på att kräkas när min syrras ex skickade en bild på när han penetrerade sin NUVARANDE flickvän *spy* (hade det varit syrran så hade jag kräkts och sen skickat lite antrax till honom)

Edit: skickade på msn

haiduc
2007-02-13, 08:48
Jag berättar allt och mina tjej-kompisar berättar nog typ allt, vi är inte så pryda av oss...

HerrArne
2007-02-13, 08:49
Jag har alltid levt efter en enkel regel: Sex, bra som dåligt, diskuteras mellan dem som var med.

MasterChief
2007-02-13, 08:49
Är denna fråga egentligen nödvändig? Är inte svaret självklart?

Man kollar med sin partner vad som är ok att prata om. Thats it! Det kallas förtroende och är en grundbult i ett förhållande.

Nina L
2007-02-13, 08:52
Jag berättar allt och mina tjej-kompisar berättar nog typ allt, vi är inte så pryda av oss...Berättar du för dina kompisar om du har blivit tillsammans med en kille som du är jättekär i, men som tyvärr(?) har en extremt liten penis?

Jay-Z
2007-02-13, 08:52
Är denna fråga egentligen nödvändig? Är inte svaret självklart?

Man kollar med sin partner vad som är ok att prata om. Thats it! Det kallas förtroende och är en grundbult i ett förhållande.


Bror Duktig, come on down. *rolleyes*

DavidN
2007-02-13, 08:53
Får man inte ens säga: "Jag älskar henne och vårt sexliv är fantastiskt."?

Kan mman väl kanske säga, men frågan är om det behövs.
Man kan väl använda sig som exempel i diskussioner där det är "neutralt", t.ex. om hur man hittade tillbaka efter en graviditet eller nåt.

Olika sällskap och olika par har olika syn :)

Kan mycket väl tänka mig folk som pratar om ställningar, stön och orgasmer med varandra för att de är så öppna med det.
Själv vill jag inte ge någon chansen att fantisera om eller föreställa sig min fru i olika situationer.

Nina L
2007-02-13, 08:53
Är denna fråga egentligen nödvändig? Är inte svaret självklart?

Man kollar med sin partner vad som är ok att prata om. Thats it! Det kallas förtroende och är en grundbult i ett förhållande.Visst f-n är svaret självklart, men likväl är frågan nödvändig!

Gpajpen
2007-02-13, 08:58
Berättar du för dina kompisar om du har blivit tillsammans med en kille som du är jättekär i, men som tyvärr(?) har en extremt liten penis?

penisfixering? :D

Sofia4_4
2007-02-13, 08:58
Jag diskuterar aldrig intima situationer när det är på allvar. Däremot missförstånd och roliga situationer kring sexet oavsett person tar jag upp och överdriver. Det gör de flesta av mina vänner också.

MasterChief
2007-02-13, 09:00
Bror Duktig, come on down. *rolleyes*

Är förtroende så svåra grejer?

MasterChief
2007-02-13, 09:01
Visst f-n är svaret självklart, men likväl är frågan nödvändig!

Jo, det har du rätt i. Det märker man på alla svar från människor som verkar vara födda igår.

LadyInsane
2007-02-13, 09:24
Jag berättar allt och mina tjej-kompisar berättar nog typ allt, vi är inte så pryda av oss...

+1! Vi är dessutom 19-20 och har inga seriösa förhållanden.

Dessutom berättar jag rätt mycket för min mamma. Fast hon berättar inget till mig, thank God!*spy*

Semiramis
2007-02-13, 09:25
Jag berättar inget alls personligt, jag skulle inte gilla det själv. Och tycker att det är svårt jobbigt att veta intima detaljer om mina kompisars killar, det ploppar upp i skallen vid de mest olämpliga tillfällen.

Noodles
2007-02-13, 09:30
Vänner har en tendens att berätta mer än jag vill veta. Jag själv skulle aldrig få för mig att berätta något om mitt och min partners sexliv. För min del handlar det knappast om att jag är pryd utan respekt för min partner. En del personer i omgivningen berättar gärna detaljer från deras sexliv med sin partner sedan flera år. Av någon anledning brukar dessa personer även klaga väldigt mycket över hur dåligt deras förhållande är i allmänhet.

mini
2007-02-13, 09:32
Jag har ju inte sex, men på den gamla goda tiden då jag hade det har jag berättat olika mycket. Engångsligg har jag aldrig varit jättehemlig med. De jag haft en relation med har jag varit noggrannare med att inte berätta för mycket om.

MasterChief
2007-02-13, 09:32
Vänner har en tendens att berätta mer än jag vill veta. Jag själv skulle aldrig få för mig att berätta något om mitt och min partners sexliv. För min del handlar det knappast om att jag är pryd utan respekt för min partner. En del personer i omgivningen berättar gärna detaljer från deras sexliv med sin partner sedan flera år. Av någon anledning brukar dessa personer även klaga väldigt mycket över hur dåligt deras förhållande är i allmänhet.

Detta inlägg är värt att bumpas.

sissa
2007-02-13, 09:34
Jag ser inte sex som enskilda prestationer. Nu har jag aldrig upplevt något extremt dåligt sex (inte som berodde bara på en part iallafall), men för mig blir det lite knasigt att kritisera någons "prestation" som om man själv inte hade något med sexet att göra.

Lite som nån lorrysketch: "Blanda inte in mig i vårt förhållande!"

Piranha
2007-02-13, 09:37
Nej det är inte okej att berätta.

Såvida de inte händer nå anmärkningsvärt lustigt som tex ett akut sendrag i baklåret mitt i akten.

babbett
2007-02-13, 09:40
Jag kan nog berätta rätt detaljerad om sånna jag haft ihop det med...som varit dåliga :D Fast då blir det ju till någon som inte känner personen ifråga.

När det gäller en jag är ihop med just där och då så håller jag med Nina, jag kan bekräfta att: "han är jättebra...bäst..".eller nåt sånt...sen får det vara med det.

Sen tycker jag det är skrämmande hur många klassar folk efter kön...att tjejer gör/säger såhär och killar gör/säger såhär. Det finns liksom mera som skiljer folk åt än just om man har snopp eller inte.
Jag har svårt att plassera mig i den här gruppen av tjejer man oftast läser om på kolo..

....jag kanske borde vara kille :confused:

Gpajpen
2007-02-13, 09:46
....jag kanske borde vara kille :confused:
bara hoppa till vårat team !

Piranha
2007-02-13, 09:47
Jag kan nog berätta rätt detaljerad om sånna jag haft ihop det med...som varit dåliga :D Fast då blir det ju till någon som inte känner personen ifråga.

När det gäller en jag är ihop med just där och då så håller jag med Nina, jag kan bekräfta att: "han är jättebra...bäst..".eller nåt sånt...sen får det vara med det.

Sen tycker jag det är skrämmande hur många klassar folk efter kön...att tjejer gör/säger såhär och killar gör/säger såhär. Det finns liksom mera som skiljer folk åt än just om man har snopp eller inte.
Jag har svårt att plassera mig i den här gruppen av tjejer man oftast läser om på kolo..

....jag kanske borde vara kille :confused:

När det gäller just sex "villket är temat" är det väldigt praktiskt att klassa efter kön av rent naturliga själ.

Langster
2007-02-13, 09:55
När sex var något nytt för mig så var det roligt att snacka om det. Nu är jag ganska ointresserad av att dela med mig av mitt sexliv. Vad har man att prata om egentligen? "Igår bah, tog jag tjejen bakifrån bah och det va bah skitskönt liksom." Känns inte som det ger den jag pratar med så mycket.

Jag kan ge tips och sånt, men för det behöver man ju inte berätta om sitt eget sexliv.

Min tjej däremot berättar tydligen lite allt möjligt om vad vi gör till lite vem som helst på gymmet där hon jobbar... :MrT: Och det är lugnt för mig, även om jag inte direkt ser någon tjusning med det.

Nadja_N
2007-02-13, 09:56
Jag kan ge tips och sånt


samma här, inga problem med det :)

babbett
2007-02-13, 10:00
När det gäller just sex "villket är temat" är det väldigt praktiskt att klassa efter kön av rent naturliga själ.


Fast könet bestämmer inre sexualiteten..




Jag menade dock alla som skriver tex.:"Vi tjejer säger si och så..."

Sofia4_4
2007-02-13, 10:06
Fast könet bestämmer inre sexualiteten..




Jag menade dock alla som skriver tex.:"Vi tjejer säger si och så..."

det gör vi. :)

Piranha
2007-02-13, 10:08
Fast könet bestämmer inre sexualiteten..




Jag menade dock alla som skriver tex.:"Vi tjejer säger si och så..."

Va fan är inre sexualitet?

babbett
2007-02-13, 10:09
det gör vi. :)

Gör vad? Väljer att göra talan för alla tjejer?

Varför är det så? Kan inte dom tjejer som har behov av att berätta hur dom gör skriva JAG istället för vi? Eller känns det jobbigt att skriva "jag gör så här"..därför blir det "vi tjejer gör såhär" istället för det känns mindre...personligt? Eller nåt? *popcorn*

babbett
2007-02-13, 10:10
Va fan är inre sexualitet?


BAAAHH, inTe då *gah!*

Könet bestämmer inte sexualiteten....

Så man kan väl prata sex utan att haka upp sig på kön :-P

Nadja_N
2007-02-13, 10:11
Gör vad? Väljer att göra talan för alla tjejer?

Varför är det så? Kan inte dom tjejer som har behov av att berätta hur dom gör skriva JAG istället för vi? Eller känns det jobbigt att skriva "jag gör så här"..därför blir det "vi tjejer gör såhär" istället för det känns mindre...personligt? Eller nåt? *popcorn*

precis så är det, "man/tjejer gör..." blir mer opersonligt och jag/man behöver inte ta ansvar för det.

babbett
2007-02-13, 10:12
precis så är det, "man/tjejer gör..." blir mer opersonligt och jag/man behöver inte ta ansvar för det.


Ja just det... *rolleyes*

Piranha
2007-02-13, 10:12
Så man kan väl prata sex utan att haka upp sig på kön :-P

Ursäkta, va?

Hur kan könet vara ovidkommande på temat sex?

Har du käkat flugsvamp?

babbett
2007-02-13, 10:14
Ursäkta, va?

Hur kan könet vara ovidkommande på temat sex?

Har du käkat flugsvamp?

Du hakade upp dig på fel sak i mitt första inlägg ju...det jag menar är det som står i mitt svar till Sofia. Glöm resten..

Piranha
2007-02-13, 10:15
Du hakade upp dig på fel sak i mitt första inlägg ju...det jag menar är det som står i mitt svar till Sofia. Glöm resten..

Nej nu går vi till botten med det här.

Dnepr
2007-02-13, 10:16
Om det faller sig naturligt och man inte lämnar ut eller skändar sin partner - så är det väl okej. Man kan ju nämna sin egen prestation på ett humoristiskt sätt.

babbett
2007-02-13, 10:18
Nej nu går vi till botten med det här.

Ha ha, det var ju mest på skoj. Fast förra veckan var jag på en föreläsning om Intersektionalitet. Det handlade om hur man grupperar människor efter det yttre :D

Sofia4_4
2007-02-13, 10:20
Gör vad? Väljer att göra talan för alla tjejer?

Varför är det så? Kan inte dom tjejer som har behov av att berätta hur dom gör skriva JAG istället för vi? Eller känns det jobbigt att skriva "jag gör så här"..därför blir det "vi tjejer gör såhär" istället för det känns mindre...personligt? Eller nåt? *popcorn*

Istället för att skriva: jag, min kompis V, min kompis K, min kompis N, min kompis R, min kompis L, som alla är tjejer, pratar så när vi träffast så säger jag vi tjejer, de jag har umgåts me.
Sen, när jag få kommentaren som du gav kan jag säga: och sen finns det tjejer som tillhör vi-vill-inte-bli-kallade-tjejer-utan-män tjejer.
Vilket är också ok. :D
Så länge man är lyckligt och nöjd och inte gå runt och skapar FI sekter och hatar alla andra som kallar sig tjejer så finns det plats för alla på planeten.

Piranha
2007-02-13, 10:20
Ha ha, det var ju mest på skoj. Fast förra veckan var jag på en föreläsning om Intersektionalitet. Det handlade om hur man grupperar människor efter det yttre :D

Ja det är väl praktiskt, jag är för generalisering över lag.

Om en tjej är dum-i-huvet så är alla det .. en självklarhet.

L-Sami
2007-02-13, 10:21
Så länge hon inte berättar någonting om mig, oavsett om det är positivt eller negativt, så är det okej.

babbett
2007-02-13, 10:21
Istället för att skriva: jag, min kompis V, min kompis K, min kompis N, min kompis R, min kompis L, som alla är tjejer, pratar så när vi träffast så säger jag vi tjejer, de jag har umgåts me.
Sen, när jag få kommentaren som du gav kan jag säga: och sen finns det tjejer som tillhör vi-vill-inte-bli-kallade-tjejer-utan-män tjejer.
Vilket är också ok. :D
Så länge man är lyckligt och nöjd och inte gå runt och skapar FI sekter och hatar alla andra som kallar sig tjejer så finns det plats för alla på planeten.

*gah!*

Även fast jag inte känner igen mig i tex. Melas beskrivningar av vad tjejer gör så räknar jag mig som tjej!

Nadja_N
2007-02-13, 10:22
Istället för att skriva: jag, min kompis V, min kompis K, min kompis N, min kompis R, min kompis L, som alla är tjejer, pratar så när vi träffast så säger jag vi tjejer, de jag har umgåts me.
Sen, när jag få kommentaren som du gav kan jag säga: och sen finns det tjejer som tillhör vi-vill-inte-bli-kallade-tjejer-utan-män tjejer.
Vilket är också ok. :D
Så länge man är lyckligt och nöjd och inte gå runt och skapar FI sekter och hatar alla andra som kallar sig tjejer så finns det plats för alla på planeten.

men Sofia!!! Skäms på dig. "vi-vill-inte-bli-kallade-tjejer-utan-män tjejer"?!?!?! Klart man vill kallas tjej, men inte om det är synonymt med en massa negativa saker som tex att man automatiskt snackar massa om sitt sexliv och sina partners tillkortakommanden!? Jag är tjej men hatar stereotyper

babbett
2007-02-13, 10:22
Ja det är väl praktiskt, jag är för generalisering över lag.

Om en tjej är dum-i-huvet så är alla det .. en självklarhet.



*stöööön*




*tar en tugga till av flugsvampen*

babbett
2007-02-13, 10:23
men Sofia!!! Skäms på dig. "vi-vill-inte-bli-kallade-tjejer-utan-män tjejer"?!?!?! Klart man vill kallas tjej, men inte om det är synonymt med en massa negativa saker som tex att man automatiskt snackar massa om sitt sexliv och sina partners tillkortakommanden!? Jag är tjej men hatar stereotyper

Ska vi bli kompisar *cupid*

Nadja_N
2007-02-13, 10:24
Ska vi bli kompisar *cupid*

let's *cupid*
(fast akta dig, om du blir kompis med mig så blir du automatiskt flata.. och vi blir ett par, för så är det serru!)

babbett
2007-02-13, 10:25
let's *cupid*
(fast akta dig, om du blir kompis med mig så blir du automatiskt flata.. och vi blir ett par, för så är det serru!)



Ja, tjejer är sånna...

Sofia4_4
2007-02-13, 10:25
men Sofia!!! Skäms på dig. "vi-vill-inte-bli-kallade-tjejer-utan-män tjejer"?!?!?! Klart man vill kallas tjej, men inte om det är synonymt med en massa negativa saker som tex att man automatiskt snackar massa om sitt sexliv och sina partners tillkortakommanden!? Jag är tjej men hatar stereotyper

Ja, skam har jag för länge sedan inte kvar i kroppen. :D
Jag gillar inte stereotyper heller och vill gärna vara originel som alla andra små originella. Att gå omkring som små undantag från världen och känna sig speciell. Men om jag diskuterar nåt kommer det säkert att skilja sig från sättet en kille diskuterar samma sak.

Piranha
2007-02-13, 10:26
let's *cupid*
(fast akta dig, om du blir kompis med mig så blir du automatiskt flata.. och vi blir ett par, för så är det serru!)

Ja, tjejer är sånna...

Jag hämtar aceton och tändare så kan ni bränna BH'n tillsammans.

Sofia4_4
2007-02-13, 10:26
Ska vi bli kompisar *cupid*

en ganska tjejig lösning på diskutionen! :D

Nadja_N
2007-02-13, 10:28
Ja, skam har jag för länge sedan inte kvar i kroppen. :D
Jag gillar inte stereotyper heller och vill gärna vara originel som alla andra små originella. Att gå omkring som små undantag från världen och känna sig speciell. Men om jag diskuterar nåt kommer det säkert att skilja sig från sättet en kille diskuterar samma sak.

alla är vi speciella och orginella :)

Nadja_N
2007-02-13, 10:28
Jag hämtar aceton och tändare så kan ni bränna BH'n tillsammans.

tack snälla

JustinCredible
2007-02-13, 10:30
Tycker inte det är ett dugg intressant att höra om sånt (förutom att min tjejs kompis tog den i baken, det var lite intressant för det trodde jag inte om henne.)

Bryr mig inte heller om hon berättar om det vi gör och mina prestationer. Vet inte, känner mig bara väldigt obrydd om allt det där.

Sofia4_4
2007-02-13, 10:31
alla är vi speciella och orginella :)

tills man är 30 och landar ner på jorden.

Nadja_N
2007-02-13, 10:32
tills man är 30 och landar ner på jorden.

och rättar sig i ledet och hoppas att ingen ser eller märker en?

vilken hemskt trist inställning. Alla är vi speciella. Oavsett om vi är 14 eller 87

Emselie
2007-02-13, 10:46
Ger inte ut detaljer, vill inte höra detaljer...simple as that! :)

Sofia4_4
2007-02-13, 10:52
och rättar sig i ledet och hoppas att ingen ser eller märker en?

vilken hemskt trist inställning. Alla är vi speciella. Oavsett om vi är 14 eller 87

Eller man fattar att man är inte så olik alla andra och försöker ha en mer ödmjuk inställning till folk och lära sig mer än sätta sigsjälv på en piedestal?!
Men det är waaay off topic.

Nadja_N
2007-02-13, 10:53
Eller man fattar att man är inte så olik alla andra och försöker ha en mer ödmjuk inställning till folk och lära sig mer än sätta sigsjälv på en piedestal?!
Men det är waaay off topic.

jantelagen kallas det också

man kan vara ödmjuk även om man anser sig själv vara speciell, tack

Sofia4_4
2007-02-13, 10:56
jantelagen kallas det också

man kan vara ödmjuk även om man anser sig själv vara speciell, tack

good for you. :D

babbett
2007-02-13, 10:57
good for you. :D

Tråkigt för dig om du anser att du inte har något att tillföra som en speciell individ..
Fast det vet väl dom flesta att du inte anser, du försöker bara låtsas vara ödmjuk...det gör jag också ibland.

IBLAND!!

mela
2007-02-13, 11:02
Skillnad på seriöst förhållande och "lek". Är det ett ons så berättas rätt så mkt, och det gör mina tjejkompisar också. Är det en pojkvän diskuteras mest generellt sätt, det är bra, det är sisådär nu och liknande. Sedan om det är något problem nånstans så kan det diskuteras med en nära vän för att få tips och hjälp.

Om jag tycker att min kille gör något fel i sängen så får jag hjälp av en kompis om hur jag ska lägga fram det till killen. Jag kan formulera mig rätt så klantigt ibland och krångla till saker i onödan.

Sofia4_4
2007-02-13, 11:07
Tråkigt för dig om du anser att du inte har något att tillföra som en speciell individ..
Fast det vet väl dom flesta att du inte anser, du försöker bara låtsas vara ödmjuk...det gör jag också ibland.

IBLAND!!

Klart att jag har saker att tillföra, men jag anser inte att jag är nån speciel kvinna som skiljer sig från alla andra kvinnor som beter sig mer som än man än som en kvinna och förolämpas av att kallas för kvinna.
Ödmjukheten ter sig på olika plan - att man inser att man inte är något specielt och däremot är mer accepterande mot folk man träffar, åsikter man hör och saker man drabbas av än att ha inställningen: varför händer detta mig, varför tänker han/hon si och så, han/hon är dum i huvet (typ, inte lika smart och annorlunda som jag är).
Sen finns det ett brist på ödmjukhet från min sida när det gäller andra saker som har med medlidande att göra. För jag är/uppfattas som rätt cynisk.

Krampus
2007-02-13, 11:09
jantelagen kallas det också

man kan vara ödmjuk även om man anser sig själv vara speciell, tack

Är du ett litet ilsket bi ibland Nadja? :)

Nadja_N
2007-02-13, 11:09
Är du ett litet ilsket bi ibland Nadja? :)

hur kan du tro nåt sånt? *grr27*










:D

Kwon
2007-02-13, 11:10
Det är trevligt att se att damerna kommit varandra närmre i denna tråd :)

mini
2007-02-13, 11:11
Är du ett litet ilsket bi ibland Nadja? :)
Ojoj, varför inte lägga till *klappar på lilla huvudet*

Nadja_N
2007-02-13, 11:12
Ojoj, varför inte lägga till *klappar på lilla huvudet*

det vore väl överflödigt? det var ju helt klart underförstått...

Krampus
2007-02-13, 11:15
Ojoj, varför inte lägga till *klappar på lilla huvudet*

Jaaa, jag vet att du också vill framstå som tuff...*rolleyes*
*Klappar på huvudet*

Krampus
2007-02-13, 11:16
hur kan du tro nåt sånt? *grr27*










:D

Bra, det breddar spektrat för mitt arbetsunderlag. :)

Nadja_N
2007-02-13, 11:17
Bra, det breddar spektrat för mitt arbetsunderlag. :)

du är inte dum du

Cilia
2007-02-13, 11:20
Skillnad på seriöst förhållande och "lek". Är det ett ons så berättas rätt så mkt, och det gör mina tjejkompisar också. Är det en pojkvän diskuteras mest generellt sätt, det är bra, det är sisådär nu och liknande. Sedan om det är något problem nånstans så kan det diskuteras med en nära vän för att få tips och hjälp.

Om jag tycker att min kille gör något fel i sängen så får jag hjälp av en kompis om hur jag ska lägga fram det till killen. Jag kan formulera mig rätt så klantigt ibland och krångla till saker i onödan.
Fast nu har du ändrat dig ganska kraftigt från vad du skrev i förra tråden.
Där diskuterade ni allt i detalj ingående.




Jag vill inte veta för mycket om vad mina vänner gör i sänghalmen. Risken är att jag får veta saker jag inte vill veta. När det gäller att diskutera hur det är så håller jag vid det jag skrev i förra tråden. Att är det inget seriöst kan man berätta mer och är det seriöst så berättar man inte mycket.

När vi var yngre kunde det vara lite mer ledande frågor och svar om hur erfaren den andra var etc. Lite hintar så man förstår själva upplägget men inga detaljer.

Krampus
2007-02-13, 11:20
du är inte dum du

Allt är ju relativt... :/
Men ni kan börja skicka PM nu, så kan jag sortera bort de som är för normala för att ingå i studien. Det kommer att bli tufft, men jag ska lägga ner mig själ i detta. :)

mini
2007-02-13, 11:25
Jaaa, jag vet att du också vill framstå som tuff...*rolleyes*
*Klappar på huvudet*
Nej. Jag är inte den som kryper ur skinnet för att framstå som något jag inte är. (Att jag sedan faktiskt är jävligt tuff är en annan sak.)

Krampus
2007-02-13, 11:26
Nej. Jag är inte den som kryper ur skinnet för att framstå som något jag inte är. (Att jag sedan faktiskt är jävligt tuff är en annan sak.)

;) I know, I know. Hugg inte så snabbt bara. :)

Toxic
2007-02-13, 11:30
Vet att flickan säger en del till sina kompisar men inget negativt hittils iaf...

:cool:

Kaew
2007-02-13, 11:38
Toxic;2093987']Vet att flickan säger en del till sina kompisar men inget negativt hittils iaf...

:cool:


:smash:

Snafu
2007-02-13, 11:43
Jag vill gärna veta precis allt, ju mer detaljer desto roligare. Nu handlar det väl mest om one nighters som diskuteras alternativt kortare förhållanden. Jag kanske är ensam om detta nyfikeri.

LadyInsane
2007-02-13, 11:53
Jag vill gärna veta precis allt, ju mer detaljer desto roligare. Nu handlar det väl mest om one nighters som diskuteras alternativt kortare förhållanden. Jag kanske är ensam om detta nyfikeri.

Nej det är du antagligen inte. Det är kul att höra sexhistorier helt enkelt.

larre
2007-02-13, 11:55
Har två nära polare som jag berättar allt för och dom berättar allt, utbyta erfarenheter, upplevelser och skills :) Samt att det är faktistkt roligt/intressant att prata om. Alla andra (förutom flickvännen) får dock inte höra något utöver det vanliga "Ja jag är en alfahane" osv..

Trance
2007-02-13, 12:04
Jag och mina kompisar när vi var yngre:

"Jo, har haft analsex nu. Var väl inget speciellt"
"Åh fan, nej det är väl rätt hypat"

samt
"Ni borde fan köpa lite leksaker, de går igång på det som fan"
"Jo, vi har väl testat X någon gång"

Mer behövde det inte vara och man förutsatte väl att det var med flickvännerna. Ingen bedömning hur de var utan mer lite "hänt senast då?" One night stands kanske var mer. "Så...satte du henne?" "Yep".

Toxic
2007-02-13, 12:11
:smash:

woot ?*screwy*

Nitrometan
2007-02-13, 12:21
Alla är vi speciella. Oavsett om vi är 14 eller 87
Att säga att alla är speciella är ju samma sak som att säga att ingen är speciell.

*slap*

Nadja_N
2007-02-13, 12:22
Att säga att alla är speciella är ju samma sak som att säga att ingen är speciell.

*slap*

alla är vi speciella på vårt egna sätt *rolleyes*
men va fan lägg ner nu! orka!!!!

mela
2007-02-13, 12:22
Fast nu har du ändrat dig ganska kraftigt från vad du skrev i förra tråden.
Där diskuterade ni allt i detalj ingående.

Om du läste vad jag skrev senaste så ser du.
Jag diskuterar inte allt i detalj ingående med alla kompisar och absolut inte om det är en seriös kille.

Ingen av mina vänner vet något om Oskis, förutom det allmäna liksom.

fat_joe
2007-02-13, 12:37
Om du läste vad jag skrev senaste så ser du.
Jag diskuterar inte allt i detalj ingående med alla kompisar och absolut inte om det är en seriös kille.

Ingen av mina vänner vet något om Oskis, förutom det allmäna liksom.

Eller så vänder du bara kappa efter vinden.

Jag brukar inte lämmna ut något om tjejen om hon varit dålig,bra eller sämst , annat än att vi har haft sex typ. Förväntar mig detsamma tillbaka.

mela
2007-02-13, 12:40
Eller så vänder du bara kappa efter vinden.

Jag brukar inte lämmna ut något om tjejen om hon varit dålig,bra eller sämst , annat än att vi har haft sex typ. Förväntar mig detsamma tillbaka.

Om det ändå vore så, va glada alla koloniter skulle vara då när de skulle hitta någon att klanka ner lite extra på. Och JA, mela, hurra. Allas favoritoffer.

Sofia4_4
2007-02-13, 12:49
Om det ändå vore så, va glada alla koloniter skulle vara då när de skulle hitta någon att klanka ner lite extra på. Och JA, mela, hurra. Allas favoritoffer.

Folk behöver ett offer att slita i stycken för att må bättre i sin konstgjorda "perfektion".

Nina L
2007-02-13, 12:57
let's *cupid*
(fast akta dig, om du blir kompis med mig så blir du automatiskt flata.. och vi blir ett par, för så är det serru!)Hej kompis. Är det du på bilden? :)

vilken hemskt trist inställning. Alla är vi speciella. Oavsett om vi är 14 eller 87Alla är speciella, men det märks inte på alla. De som är speciella så att det märks är alltså speciellast. Som jag. :hbang:

Nadja_N
2007-02-13, 12:59
Hej kompis. Är det du på bilden? :)

Alla är speciella, men det märks inte på alla. De som är speciella så att det märks är alltså speciellast. Som jag. :hbang:

nej det är min flickvän - är upptagen

men du verkar onekligen.. speciell

:D

L-Sami
2007-02-13, 13:07
Ger inte ut detaljer, vill inte höra detaljer...simple as that! :)

En smart tjej :thumbup:

babbett
2007-02-13, 13:12
Hej kompis. Är det du på bilden? :)




Rör ej! *slap*

Kwon
2007-02-13, 13:16
LOL, e hon Babsans property nu?

Catfight! :D

Nadja_N
2007-02-13, 13:17
LOL, e hon Babsans property nu?

Catfight! :D

*vad ska mela säga nu?!* :(

Cilia
2007-02-13, 13:18
Va!? När jag och mina tjejer snackar sex och killar är vi noggranna och sedan garvar vi åt allt :P Alla vet exakt vad alla killar gör i sängen, hur stora de är, hur den är formad, vad de gillar, vad de borde lära sig.. med mera.
Skillnad på seriöst förhållande och "lek". Är det ett ons så berättas rätt så mkt, och det gör mina tjejkompisar också. Är det en pojkvän diskuteras mest generellt sätt, det är bra, det är sisådär nu och liknande. Sedan om det är något problem nånstans så kan det diskuteras med en nära vän för att få tips och hjälp.

Om jag tycker att min kille gör något fel i sängen så får jag hjälp av en kompis om hur jag ska lägga fram det till killen. Jag kan formulera mig rätt så klantigt ibland och krångla till saker i onödan.
Jag menar att du har ändrat dig ganska mycket i vad du sa först att du diskuterade med dina tjejkompisar och inte.

Call me picky....

Kwon
2007-02-13, 13:19
*vad ska mela säga nu?!* :(

Verkar lite som det e både Babsan, Melish o Ninish som e på dig nu! :laugh: :naughty:

Cilia
2007-02-13, 13:19
Catfight! :D
och du är den första att heja på och sätta upp ring side.

Nadja_N
2007-02-13, 13:22
Verkar lite som det e både Babsan, Melish o Ninish som e på dig nu! :laugh: :naughty:

det är inte lätt att vara KF (kolos flata) *gah!*

babbett
2007-02-13, 13:24
det är inte lätt att vara KF (kolos flata) *gah!*

:D

Kwon
2007-02-13, 13:32
och du är den första att heja på och sätta upp ring side.

Ofcozz

Krampus
2007-02-13, 15:18
det är inte lätt att vara KF (kolos flata) *gah!*

Well, du är ett par år efter Tolkia...:/

mela
2007-02-13, 15:20
Jag menar att du har ändrat dig ganska mycket i vad du sa först att du diskuterade med dina tjejkompisar och inte.

Call me picky....

Som jag skrev senare i tråden uttryckte jag mig klumpigt åt då det inte var så jag menade.

stridis
2007-02-13, 16:28
och du är den första att heja på och sätta upp ring side.

Jag anmäler mig som frivillig rondpojke. *flex*

fat_joe
2007-02-13, 17:01
Om det ändå vore så, va glada alla koloniter skulle vara då när de skulle hitta någon att klanka ner lite extra på. Och JA, mela, hurra. Allas favoritoffer.

Tja jag tycker inte det är konstigt att du får endel skit i dom här trådarna.

Nina L
2007-02-13, 23:28
nej det är min flickvän - är upptagenHmn... Har hon msn?

Kwon
2007-02-13, 23:30
Hmn... Har hon msn?

a / s / l och cam? ska man ju fråga! :D

Nadja_N
2007-02-13, 23:31
Hmn... Har hon msn?

min flickvän? *popcorn*

Pierre_C
2007-02-13, 23:32
berättar en del, det är ju kul att prata om! dock bara med nära vänner.

antonio
2007-02-13, 23:55
Mina kompisar och jag är så fantastiskt opersonliga när det kommer till sånt där..men att tjejer är raka motsatsen kan väl inte komma som någon nyhet för någon ??

/A

Lellan
2007-02-14, 01:19
Tror faktiskt jag inte delar med mig så mycket alls? Inte ett dugg om partnern, om det är gammalt sex kanske jag kan skoja om det men inte med nån som känner personen i fråga.

Tror faktiskt jag är lite pryd? Hm, får fundera på det. En kompis verkade nyligen vilja prata om sex och frågade hur vi gör (eftersom sonen sover i samma rum) och då såg jag ut såhär -> :em: när jag sa att vi bar ut hans säng i hallen om vi ville i sovrummet och han var där.

Inte ett dugg pryd med den jag har sex, men mot andra är det nästan som att jag vill låtsas att jag inte har sex alls. Lite knäppt. Folk fattar väl att man har det. Har dessutom ingen aning om hur mina vänners pojkvänner "är" eller hur de är "hängda" (fick lite obehagskänslor bara av att veta om att en kompis skulle ge hennes kille nya kallingar + att hon hade köpt nya fina trosor till sig i alla hjärtanspresent. Älskar mina vänner, men vill inte ha några som helst bilder av dem i sådana situationer på näthinnan. Pryd var ordet ja..). När vi väntade barn kunde jag tom stå och rodna på en busshållplats med okända, tänka att folk fattade att jag haft sex.. DET är KNÄPPT.*screwy*

Här på kollo känner jag mig nästan lite busig om jag antyder att jag inte lever i celibat utan slänger in en :kinky: .. Då känner jag mig som en sann rebell.. :hbang: *rolleyes*

Tricklev
2007-02-14, 01:33
Här på kollo känner jag mig nästan lite busig om jag antyder att jag inte lever i celibat utan slänger in en :kinky: .. Då känner jag mig som en sann rebell.. :hbang: *rolleyes*

:laugh: :hbang:

Tricklev
2007-02-14, 01:34
Diskuterar inte mycket med mina polare, däremot brukar jag veta förvånansvärt mycket om mina tjejers/raggs ex, det är väll knappast något jag eftersträvar dock.

Masterchief har svarat åt mig för längesedan, han är klok.