handdator

Visa fullständig version : Bajsa ut kreatinet?


Skrollovicz
2007-02-12, 22:16
Av någon outgrundlig anledning så vill min kropp alltid bajsa fem minuter innan träning. Jag tar kre-alkalyn 90 minuter innan träning och undrar om effekten försvinner?

melancoolio
2007-02-12, 22:22
Vi får hoppas att din kropp är något sånär normal och tar upp kreatinet så att det inte följer med bajset ut!

FreCKo
2007-02-12, 22:55
Kreatin är ju vätskedrivande, kre-alkalyn kanske sätter fart på matsmältningssystemet? Tror inte att du skiter ut det dock, har för mig att det tar fyra timmar innan kroppen har smält färdigt maten...

Sverker
2007-02-13, 07:29
Jag tror att vi generellt bajsar ut en del av kreatinet. Att bara en liten del av kreatinet absorberas i tarmen.


Men det ska nog vara så. Hela idéen med kreatinet är ju att verkligen TRYCKA upp nivåerna av kreatin i musklerna. Överskott i alla leden är en bra väg dit.

anders_87@ht
2007-02-13, 09:07
Av någon outgrundlig anledning så vill min kropp alltid bajsa fem minuter innan träning. Jag tar kre-alkalyn 90 minuter innan träning och undrar om effekten försvinner?

är det sant att om man pissar strax efter att man druckit något kosttillskott i pulverform (tex gainer, protein eller kreatin) så åker det rakt genom kroppen?

Gpajpen
2007-02-13, 09:28
fyfan va brutalt topic lät.. "Bajsa ut kreatinet"

King Grub
2007-02-13, 09:30
är det sant att om man pissar strax efter att man druckit något kosttillskott i pulverform (tex gainer, protein eller kreatin) så åker det rakt genom kroppen?

Nä, man kissar inte ut protein eller kolhydrat annat än ytterst minimala mängder. Vattnet du blandar med tar däremot inte lång tid att passera.

HerrArne
2007-02-13, 09:30
är det sant att om man pissar strax efter att man druckit något kosttillskott i pulverform (tex gainer, protein eller kreatin) så åker det rakt genom kroppen?

Nej.

EDIT: Grubb drar snabbare än sin egen skugga. Igen. :)

FreCKo
2007-02-13, 11:34
fyfan va brutalt topic lät.. "Bajsa ut kreatinet"

Håller med :D

är det sant att om man pissar strax efter att man druckit något kosttillskott i pulverform (tex gainer, protein eller kreatin) så åker det rakt genom kroppen?

frågan är väl hur snabbt det tar för vatten att passera genom kroppen och hur snart "strax" är. 5min efter? Knappast troligt.