handdator

Visa fullständig version : En kort deffjournal


Popeye
2007-02-12, 15:35
Detta kommer bara att bli en kort deffjournal.
Varför kort? Jo, deffen kommer at vara över dj***igt fort.
Jag har nämligen valt att prova en VLCD.
Det innebär 470kCal/dag. :Virro

Ok, jag började på Måndag för en vecka sedan och förväntade mig att kroppen skulle sparka bakut som aldrig förr. Men till min stora förvåning var hungern uthärdlig och även om jag blev trött så var det inte i närheten av det jag hade förväntat mig.
Efter att dagarna passerade så blev hungern lättare och lättare att ignorera och nu efter en vecka stör inte hungern öht.
Jag var orolig att ett sådant underskott skulle ge mig huvudvärk men mitt rikliga vattenintag har tydligen lyckats hejda detta så det går bra även det.

Men allt är inte guld... i fredags blev jag sjuk. Frossa, värk i kroppen m.m., känndes som en fet influensa var på gång.
Ok, med tanke på hur lite energi jag tillfört kroppen så kanske imunförsvaret är lite kass tänkte jag.
Lösningen för mig blev att plussa på lite extra käk och då är det en köttbit på kvällen som gäller. Har tagit som vana att äta den strax innan 8 på kvällen. (Inga eller väldigt få kolhydrater)
Efter att jag tillförde köttet på kvällen så har sjukdomen vänt och jag har nu bara hosta och seghet kvar, dvs en rätt typisk förkylning.
Dt positiva är att köttbiten har kommit att öka mitt välbefinnande men verkar inte skada dieten. Det finns ju en del utrymme över medbara 470kCal/dag...

Jag är 182cm lång och hade en startvikt på 103,3kg.
Idag, en vecka senare vägde jag in på 97,4kg. :hbang:

Popeye
2007-02-19, 10:09
Ok, nu har det gått en vecka. Livet har varit rätt pest då jag har en efterhängsen förkylning som vägrar gå över.

Vikten har droppat till 95kg vilket är ganska perfekt. 2,4kg på en vecka är nog max vad kroppen kan göra av med i form av fett.

Midjemåttet har krympt med ett par cm vilket är välkommet. Låren har minskat 5cm under den här "kuren" (2 veckor) och det gör mig lite orolig. Antingen så gömde det sig en hel del fett på benen eller så är det muskler som ryker, aj, aj, aaaaaaj. *gah!*

Popeye
2007-02-26, 18:31
Ja, då var vi här igen.
Verkar som att jag har nått slutdestinationen för den här gången.

Efter tre veckor på VLCD så vägde jag 93,2 kg i morse.
Det betyder -10,1kg på 3 veckor.
-8cm i midjan vilket iofs är trevligt men jösses vad benen har krympt.

Nu återstår bara att vänja kroppen vid riktig mat igen och det tar väl en vecka eller två.

CroCop
2007-02-26, 18:35
Bilder?

Popeye
2007-02-26, 19:04
Blev inga bilder den här gången, sorry