handdator

Visa fullständig version : Saker man kan göra när man är sjuk...


Nina L
2007-02-12, 10:10
Min sambo har fått lunginflammation. Jag vill hjälpa. Hur får man dagen att gå när man inte orkar lika mycket som vanligt? Alla tips är välkomna. :)

Kwon
2007-02-12, 10:12
Skaffa XBOX :)

MasterChief
2007-02-12, 10:12
Fixa lite varmt te och värm lite bullar. Plocka fram alla gamla kort och börja sortera och pyssla. :-)

MasterChief
2007-02-12, 10:14
Skaffa XBOX :)

Hur ska man orka gå och köpa en sån då?

Dnepr
2007-02-12, 10:16
Hur ska man orka gå och köpa en sån då?

Den kan ju hon springa och köpa.

MasterChief
2007-02-12, 10:18
Den kan ju hon springa och köpa.

Ja just det. Trodde Nina också var slöare än vanligt. :-/

babbett
2007-02-12, 10:20
Min sambo har fått lunginflammation. Jag vill hjälpa. Hur får man dagen att gå när man inte orkar lika mycket som vanligt? Alla tips är välkomna. :)

Köp ett brädspel och något gott snacks!

Mitt förslag är Ticket to ride :hbang:

...sen en påse pillirumpisar och en tvåliters cola *drool*

psirus
2007-02-12, 10:24
tvspel eller se en säsongsbox av favorit serien funkar alltid.

Kwon
2007-02-12, 10:25
Titta igenom Säsong 1 av HBO's ROME funkar!

HerrArne
2007-02-12, 10:28
Det beror ju lite på hur dålig man är. Sist jag hade just lunginflammation så sov jag i tre veckor, förutom (påtvingade) vätske- och näringsintagspauser... ;)

Annars kan jag hålla med om att TV-spel är trevligt. Särskilt om man inte orkar ur sängen, men har en ställbar dito så man kan sittligga och slöspela lite.

Nina L
2007-02-12, 10:50
Ja just det. Trodde Nina också var slöare än vanligt. :-/Det är jag!!!1111 Idéerna får inte involvera aktivitet från min sida.

...sen en påse pillirumpisar och en tvåliters cola *drool*Du vill att jag skall fråga vad pillirumpisar är, men det gör jag inte. :D tvåliters colan är dock fixad!

Det beror ju lite på hur dålig man är. Sist jag hade just lunginflammation så sov jag i tre veckor, förutom (påtvingade) vätske- och näringsintagspauser... ;)

Annars kan jag hålla med om att TV-spel är trevligt. Särskilt om man inte orkar ur sängen, men har en ställbar dito så man kan sittligga och slöspela lite.Han är trött och yr, men mår bra i övrigt. TV-spel gör honom åksjuk, säger han. (Han gillar inte tevespel.)

Titta igenom Säsong 1 av HBO's ROME funkar!Vi tyckte inte att den var så bra. :em:

tvspel eller se en säsongsbox av favorit serien funkar alltid.Hmn... Det skall ju vara en säsongsbox som man inte sett då... *tom hjärna*

Fixa lite varmt te och värm lite bullar. Plocka fram alla gamla kort och börja sortera och pyssla. :-)Du menar göra album?

FreCKo
2007-02-12, 10:50
TV-spel, spela bas eller gitarr (sittandes i sängen då), surfa på kolo, söka jobb, spela brädspel, pilla sig i naveln, soooooooovaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa *drool*

Kurash
2007-02-12, 10:52
Är man sjuk betyder det att Gud straffar en. Då är det din uppgift att straffa honom ytterligare. Jag föreslår Kampen om Gallien. Han kommer vara på fötter fortare än kvickt.

MasterChief
2007-02-12, 10:53
Du menar göra album?

Nä, inte direkt. Bara kul att sitta med alla kort. Men det beror ju på hur många kort man har osv. Tycker det är vansinnigt kul att sitta och fixa med mina kort. :em:

Annars funkar alltid ett par partier Monopol. :)

Dnepr
2007-02-12, 10:55
Nä, inte direkt. Bara kul att sitta med alla kort. Men det beror ju på hur många kort man har osv. Tycker det är vansinnigt kul att sitta och fixa med mina kort. :em:

Annars funkar alltid ett par partier Monopol. :)

Du menar att båda ska lägga alla korten på bordet? Eller var ska dom placeras?

Nina L
2007-02-12, 10:55
Nä, inte direkt. Bara kul att sitta med alla kort. Men det beror ju på hur många kort man har osv. Tycker det är vansinnigt kul att sitta och fixa med mina kort. :em:

Annars funkar alltid ett par partier Monopol. :)Men du sitter väl inte bara med dem? :) Du gör väl nått när du fixar? Jag råkar veta att han har en massa osorterade kort.

Kwon
2007-02-12, 11:05
Nina, testa isf Säsong 2 av Rome! Den kommer ni gilla mkt bättre :)

Inte lika långsam!

Pillirumpisar är Ostbågar förresten. Babbette tycker de luktar som efter när man pillat i rumpan.

MasterChief
2007-02-12, 11:15
Men du sitter väl inte bara med dem? :) Du gör väl nått när du fixar? Jag råkar veta att han har en massa osorterade kort.
Desto bättre. Då är det bara att börja sortera.


Jo, eftersom jag alltid gillat att fotografera "seriöst" så sitter jag (likt en frimärkssamlare) och bara och tittar igenom kort.

Me_Myself
2007-02-12, 11:41
Pyssla med fotoalbum tycker jag är kul :)
Eller läsa en riktigt god bok.

Jense
2007-02-12, 12:26
cree dtill dig för du är så jävla stark nina.


xbox och gottis är ju skitbra men det han behöver är ju ligga i sin säng med vätska och när han äter ska han äta 'bra' mat lunginflamation är inget man ska skoja bort direkt

pellep
2007-02-12, 12:44
Disneyfilmer!

mathor
2007-02-12, 13:05
Kampen om Gallien är ett fullgott alternativ till att stirra i väggen.

Kwon
2007-02-12, 13:08
Kampen om Gallien är ett fullgott alternativ till att stirra i väggen.

Haha ja, där var du go Mathor! :)

Det föreslaget gillar vi! :thumbup:

Du imponerar!

upf
2007-02-12, 14:14
Min sambo har fått lunginflammation. Jag vill hjälpa. Hur får man dagen att gå när man inte orkar lika mycket som vanligt? Alla tips är välkomna. :)



Vilken j*vla oflyt han verka ha.*screwy*

Eller är det nån biverkning av "strålningen"?

Dissector
2007-02-12, 15:37
Jag slår ett slag för film jag också! Det är det bästa som finns när man är sjuk. Spring och hyr (nåja ;)) ett par bra rullar och beställ hem en pizza så blir han säkert glad. Bara att upprepa några dagar =)

Trance
2007-02-12, 15:46
När man är sjuk är det harmlösa tv-serier som gäller, sådana man inte behöver tänka eller bli involverad i. T.ex. vänner, spin city, two and a half men etc.

Fed up
2007-02-12, 15:53
jag brukar när jag är sjuk:
-surfa sjukt mycket på kolo
-se på typ familly guy-dvd, avsnitt efter avsnitt
-äta glass
-glo på skräptv, typ extreme makeover
-spela betapet (fasst nu funkar det inte på min dator längre*cry*)
-spela PSP
-Läsa bra böcker
-lösa korsord eller sudoku
-sticka en mössa eller nåt
-tycka synd om mig själv

FreCKo
2007-02-12, 16:14
jag brukar när jag är sjuk:
-surfa sjukt mycket på kolo
Gjort
-se på typ familly guy-dvd, avsnitt efter avsnitt
Räknas nerladdade filmer?
-äta glass
Bara godis hitills
-glo på skräptv, typ extreme makeover
Extreme Home Makeover äger! *grr27*
-spela betapet (fasst nu funkar det inte på min dator längre*cry*)
Bra idé! Nån som vill lira? :D
-spela PSP
Har inget PSP *cry*
-Läsa bra böcker
Läsa böcker?
-lösa korsord eller sudoku
Trött på Soduku!
-sticka en mössa eller nåtSticka? Är du tjej eller?
-tycka synd om mig själv
Gör jag iaf :D

Cilia
2007-02-12, 21:50
cree dtill dig för du är så jävla stark nina.
Håller med, fattar inte hur hon kan vara så jävla snäll.




OnT, när jag hade lunginflamation så var jag så trött så jag orkade inte ens titta på TV. Behöver han verkligen sysselsättning?

Nina L
2007-02-12, 22:04
cree dtill dig för du är så jävla stark nina.

xbox och gottis är ju skitbra men det han behöver är ju ligga i sin säng med vätska och när han äter ska han äta 'bra' mat lunginflamation är inget man ska skoja bort direktJag är inte stark. Jag är snäll. Han har nedsatt njurfunktion, vilket i stora drag innebär att allt vi anser vara nyttigt är onyttigt för honom. Men pizza funkar bra. Där är det bara osten som är kaliumspäckad.

Vilken j*vla oflyt han verka ha.*screwy*
Eller är det nån biverkning av "strålningen"?Cytostatikan är kraftigt immunförsvarsnedsättande. Oflyt hör till i cancerbehandling, kan man säga.

Spring och hyr (nåja ;)) ett par bra rullar och beställ hem en pizza så blir han säkert glad. Bara att upprepa några dagar =)Pizza var en lysande idé. Den emottogs med stor glädje. Film är fixat.

Nina L
2007-02-12, 22:23
-äta glass
-spela betapet
Mmm, det kan funka. Jag skall se om jag kan få honom hooked imorgon.

OnT, när jag hade lunginflamation så var jag så trött så jag orkade inte ens titta på TV. Behöver han verkligen sysselsättning?
Han behöver lite lagom sysselsättning, är min bedömning. Hans lunginflammation är verkligen konstig. Han har inte feber och mår inte dåligt, utan är bara väldigt trött och har lite ont när han andas. (I början hade han dock riktigt jävla ont, så det blev morfin på sjukhuset och hela köret.)

Scratch89
2007-02-12, 23:16
Sen är ju frågan om du har suttit här hela dagen och väntat på bra tips, eller om du faktiskt har gjort något under dagen? :)

Helena B
2007-02-12, 23:29
Titta på filmer, läsa onödiga tidningar och wowa.

Basloppan
2007-02-13, 01:19
Haha ja, där var du go Mathor! :)

Det föreslaget gillar vi! :thumbup:

Du imponerar!

Kwon, byt nu inte avatar. Man hänger inte med... :P

Nina L
2007-02-13, 07:17
Sen är ju frågan om du har suttit här hela dagen och väntat på bra tips, eller om du faktiskt har gjort något under dagen? :)Att vänta på tips är väl också att göra något? :) Jag har reggat honom på Betapet, hämtat pizza, och pysslat om så där i allmänhet. Idag har jag däremot en massa tips att utgå ifrån.

*uppdate* Info att basera tips på: Han är 40 bast, intelligentare än jag (OMFG!!!!) och gillar inte slacking eller tv-spel. Han gillar däremot att köpa kläder, kolla på nyhetssidor/texteve och att kolla på film. Helst skulle det vara något som han kan göra som både är roligt, lagom enkelt och som ger en känsla av att hela dagen inte har gått till spillo.

mathor
2007-02-13, 07:40
Själv roar jag mig med Bananer i pyjamas och SVT.

Ångest.

Cilia
2007-02-13, 10:20
Jag har reggat honom på Betapet,
Min syrra är långt ner i betapetträsket.
Hon kommer spöa skiten ur honom!! mooaahhhhaa

*uppdate* Info att basera tips på: Han är 40 bast, intelligentare än jag (OMFG!!!!)
tror jag inte ett ögonblick på.
Han var dum nog att förstöra ett bra förhållande och en bra tjej för ingenting.
Inte så smart i mina ögon.

Nina L
2007-02-13, 23:30
tror jag inte ett ögonblick på.
Han var dum nog att förstöra ett bra förhållande och en bra tjej för ingenting.
Inte så smart i mina ögon.Intelligenta människor kan också göra dumma saker. Ingen är perfekt osv. Men det hör inte till topic. *slap*