handdator

Visa fullständig version : KCG2 - Verkningslöst?


Turrican
2007-02-11, 20:49
Köpte en burk KCG2 för att testa. Första gångerna kände jag att jag fick lite stickningar, och det i sin tur gjorde att jag fick lite extra motivation att ta i lite hårdare. Jag var då relativt nöjd med produkten.

Jag vet inte om det egentligen var en placeboeffekt, för numera känner jag absolut noll när jag tar KCG2, stickningarna är helt borta. Även om jag tar mer än dubbel dos, så känner jag inte ett smack. Inte heller har den någon påverkan på min prestation, märker inte ens om jag glömmer att ta det.

Någon annan som har liknande erfarenheter?

watertouch
2007-02-11, 22:40
Hur gammal är burken? Jag vill minnas att jag upplevde samma sak när min burk nästan var slut, o när jag testade från nya jag köpte så funkade det igen.

Raggis
2007-02-11, 22:53
Det enda jag kände var stickningar. Prestera snarare sämre än vanligt efter jag hade tagit det.

Fairing
2007-02-11, 23:13
Det enda jag kände var stickningar. Prestera snarare sämre än vanligt efter jag hade tagit det.

Det du skriver låter väldigt märkligt , kanske kan köpa om man säger att man inte presterade bättre med hjälp av produkten. I vilka avseenden presterar du sämre ?

Misstänker att du har tränat kort tid och kanske inte känner din kropp så väl.
Du kanske har ätit sämre när du har presterat sämre på gymmet ?

Fairing
2007-02-11, 23:16
Köpte en burk KCG2 för att testa. Första gångerna kände jag att jag fick lite stickningar, och det i sin tur gjorde att jag fick lite extra motivation att ta i lite hårdare. Jag var då relativt nöjd med produkten.

Jag vet inte om det egentligen var en placeboeffekt, för numera känner jag absolut noll när jag tar KCG2, stickningarna är helt borta. Även om jag tar mer än dubbel dos, så känner jag inte ett smack. Inte heller har den någon påverkan på min prestation, märker inte ens om jag glömmer att ta det.

Någon annan som har liknande erfarenheter?

Oftast vänjer man sig med effekten av en produkt och vissa märker först när dom slutar med produkten hur bra den var.
Såg att du tränar på polisens gym och många från piketstyrkan använder just KCG 2 med mycket bra resultat under både kondition och ren styrketräning*flex*

Anders Carlsson
2007-02-12, 13:11
KCG2 är min absoluta favoritprodukt innan passet o många med mig delar samma uppfattning,
kcg2 ihop med arginin ger toktryck:hbang:

EiseltUK
2007-02-12, 13:30
När vi tog fram Kp3 har jag för mig att jag läst någonstans att pH-värdet samt tillgången på natrium kan påverka upptaget av beta-alanin.

Tänkte på att kre-alkalynet är basiskt. Kanske är vissa mer "känsliga" för detta och andra inte därav olika effekt?

bongoberra
2007-02-12, 13:41
KCG2 är min absoluta favoritprodukt innan passet o många med mig delar samma uppfattning,
kcg2 ihop med arginin ger toktryck:hbang:

+1 på den, iallafall vad det gäller KCG2

Jag brukar ifos ha uppehåll typ var 6-8:onde vecka precis som många gör med vanligt Kreatin. Då märker man verkligen den extra boosten på gymmet när man börjar igen.

Sen har jag kört en del konditionspass på KCG2 med blandat resultat.
Jag testade 5 pass utan och 5 med KCG2.

Nästan alla 5 pass med KCG2 gick det riktigt segt första 15-20min på min vanliga löprunda (runt milen) med KCG2. Precis som att kroppen och pumpen inte kommit igång...men sen efter ett tag känns det som man kan skulle kunna springa hur långt som helst.


utan KCG2 och löpning kommer jag igång fortare men mattas av eftersom...

bra skit.

schabo-labo
2007-02-12, 16:44
När vi tog fram Kp3 har jag för mig att jag läst någonstans att pH-värdet samt tillgången på natrium kan påverka upptaget av beta-alanin.

Intressant

Stab
2007-02-13, 17:53
Upplever också dålig effekt på KCG2, ett vanligt CreaPure monohydrat fungerar bättre. Lite stickningar i början utan någon spec. effekt även fast doserna går upp mot 4-5 skedar.

Sverker
2007-02-13, 18:43
Tillgång till natrium ?
Ett litet kryddmott koksalt till KCG2 och när man använder rent beta-alanin.

EiseltUK
2007-02-13, 19:11
Tillgång till natrium ?
Ett litet kryddmott koksalt till KCG2 och när man använder rent beta-alanin.


Det var bl a här jag läste om det tror jag:

In entire tissue, there was an increase of proline and beta-alanine uptake at acidic pH that was higher in the presence of Na+ than in its absence

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=16634782&dopt=Abstract

Hittade även den här:

In Na(+)- free conditions, a significant absorptive flux of beta-alanine is observed, which is markedly stimulated upon apical acidification (pH 6.0).

http://www.jbc.org/cgi/content/abstract/268/25/18438?ijkey=4bd11d5c95d6c262dfe4eb6f4083b7744218a8 c8&keytype2=tf_ipsecsha

Vet inte om det är speciellt relevant. De flesta verkar ju tycka att KCG2 funkar bra.

ManuelIT
2007-02-13, 19:29
snart nästan klar med min burk och jag känner inget förutom stickningar. tar också ibland upp till dubbla dosen utan några bättre resultat, så jag antar att det inte funkar på mig

überstarken
2007-02-13, 22:29
Jag känner inte heller av någon prestationsökning, bara lite stickningar här och var. Tänkte spara det till deffen och då ta det tillsammans med lean, får se om det blir nått bättre med det.

Turrican
2007-02-13, 22:40
Glömde ta det idag igen kom jag på nu när jag såg tråden. Hade ändå ett grymt bra pass, bättre än på länge. Jag är nog non-responder på det.

EiseltUK
2007-02-13, 23:15
Känner man stickningarna är det i alla fall inte något problem med upptaget av beta-alaninet.

denny
2007-02-14, 21:41
Fungerar MYCKET bra för mig vid både konditionsträning och styrketräning.

Som sagt, bra skit!! *flex*

Maria Eriksson
2007-02-17, 16:13
KCG2 är kanonbra!! Har aldrig varit så stark som nu, jag har ätit KCG2 i perioder och märker alltid en positiv skillnad när jag börjar med det. Nu har jag börjat dieta och tar KCG2 tillsammans med Lean, som sagt, det har aldrig gått så bra som nu.*flex* :thumbup:

Dr Nick
2007-02-17, 17:53
KCG2 är kanonbra!! Har aldrig varit så stark som nu, jag har ätit KCG2 i perioder och märker alltid en positiv skillnad när jag börjar med det. Nu har jag börjat dieta och tar KCG2 tillsammans med Lean, som sagt, det har aldrig gått så bra som nu.*flex* :thumbup:

Man kan ju inte riktigt gå efter era rekommendationer eftersom ni är sponsrade.

Inget personligt riktat mot någon.

Just amerikanska forum har blivit otroligt flamade på kollo pga detta så varför kan man inte då påpeka samma sak här?
Jag bryter inte mot någon som helst regel så varför togs det bort?


Så jävla löjligt att mitt förra inlägg togs bort!??
Skriver det igen.

Turrican
2007-02-17, 18:31
Tycker också att det bör framgå mycket tydligt om man gör uttalanden om produkter från företag som man är sponsrad av, annars agerar man väldigt oprofessionellt.

En produkt som faktiskt fungerar behöver inte stöd från sponsrade personer, det ser bara misstänkt illa ut.

Om det strömmar in sponsrade inlägg som höjer produkten till skyarna, och man samtidigt tar bort kritiska inlägg, vilket tydligen gjorts i denna tråd, då kan man börja misstänka att allt inte står rätt till.

Lite högre tankar än så har jag ändå om detta forum.

Jorgen
2007-02-17, 18:41
En produkt som faktiskt fungerar behöver inte stöd från sponsrade personer, det ser bara misstänkt illa ut.

Så dom som är sponsrade bör alltså inte rekomendera dom produkter dom använder? Du tycker inte att det verkar, tja, konstigt?
Vad detta har med tråden (som handlar om KCG2) att göra förstår jag förvisso inte.
Och förmodligen var det därför som DrNicks post blev raderad. Den, din och min post är OT.

Dr Nick
2007-02-17, 18:44
Så dom som är sponsrade bör alltså inte rekomendera dom produkter dom använder? Du tycker inte att det verkar, tja, konstigt?
Vad detta har med tråden (som handlar om KCG2) att göra förstår jag förvisso inte.
Och förmodligen var det därför som DrNicks post blev raderad. Den, din och min post är OT.

Min post är väl väldigt on topic?
Bara påpekar att man kanske inte skall gå blint efter vad en sponsrad person skriver?
Ser inget konstigt eller off topic med det?
Ett forum är väl till för att disskutera i? Eller?
Hennes åsikt blev ifrågasatt.

Självklart skall hon få skriva vad hon tycker men hon kan ju kanske även påpeka mer än att det står TEAM Fearing i hennes signatur att hon är sponsrad.

Turrican
2007-02-17, 18:49
Så dom som är sponsrade bör alltså inte rekomendera dom produkter dom använder? Du tycker inte att det verkar, tja, konstigt?
Vad detta har med tråden (som handlar om KCG2) att göra förstår jag förvisso inte.
Och förmodligen var det därför som DrNicks post blev raderad. Den, din och min post är OT.

Tråden, som jag skapat, ifrågasätter effekten KCG2, då är det olämpligt att sponsrade personer yttrar sina åsikter då deras "jobb" är att tycka bra om produkterna, och som Dr Nick påpekar är deras åsikter ointressanta i det fallet. Det är inte OT av Nick att påpeka detta faktum, eftersom tråden handlar om ett ifrågasättande av produkten.

Jorgen
2007-02-17, 18:50
Min post är väl väldigt on topic?
Bara påpekar att man kanske inte skall gå blint efter vad en sponsrad person skriver?
Ser inget konstigt eller off topic med det?

Självklart skall hon få skriva vad hon tycker men hon kan ju kanske även påpeka mer än att det står TEAM Fearing i hennes signatur att hon är sponsrad.

Hur många ser du som blint har gjort just det?

Varför? Jag kan inte förstå det. Det finns andra sponsrade personer som rekomenderar produkter på forumet utan att skriva att dom är sponsrade. Och då är det av andra märken än Fairing. Jag tror och hoppas att folk som läser på detta forumet är tillräckligt kritiska.

Jorgen
2007-02-17, 18:52
Tråden, som jag skapat, ifrågasätter effekten KCG2, då är det olämpligt att sponsrade personer yttrar sina åsikter då deras "jobb" är att tycka bra om produkterna, och som Dr Nick påpekar är deras åsikter ointressanta i det fallet. Det är inte OT av Nick att påpeka detta faktum, eftersom tråden handlar om ett ifrågasättande av produkten.
Vem som har skapat tråden är totalt ointressant.

Jobb? Det kan väl bara vara jobb om man har A-spons. Och mig veterligen finns det ingen som har det i Team Fairing.

Ja, just det. Jag tycker att KCG2 är skitbra. Funkar suveränt. Och alla jag känner som har provat det tycker samma sak.

Dr Nick
2007-02-17, 18:53
Hur många ser du som blint har gjort just det?

Varför? Jag kan inte förstå det. Det finns andra sponsrade personer som rekomenderar produkter på forumet utan att skriva att dom är sponsrade. Och då är det av andra märken än Fairing. Jag tror och hoppas att folk som läser på detta forumet är tillräckligt kritiska.

Det är ändå on topic och värt att påpekas.
Det borde påpekas om andra isf också.

Dina inlägg gör däremot just nu att disskusionen kommer off topic.

Så om du inte vill att tråden skall balla ur så borde du sluta posta off topic inlägg.

Mvh Dr Nick.

Jorgen
2007-02-17, 18:58
Det är ändå on topic och värt att påpekas.
Det borde påpekas om andra isf också.

Dina inlägg gör däremot just nu att disskusionen kommer off topic.

Så om du inte vill att tråden skall balla ur så borde du sluta posta off topic inlägg.

Mvh Dr Nick.

Enligt din definition ja, inte enligt min. :)

Turrican
2007-02-17, 19:07
Vem som har skapat tråden är totalt ointressant.

Jobb? Det kan väl bara vara jobb om man har A-spons. Och mig veterligen finns det ingen som har det i Team Fairing.

Ja, just det. Jag tycker att KCG2 är skitbra. Funkar suveränt. Och alla jag känner som har provat det tycker samma sak.

Det vore ganska förödande om en sponsrad person skulle gå ut och säga att produkten INTE är bra, håller du inte med? Skulle inte bli mycket sponsring efter det...

Är du själv sponsrad av Fairing? Eller har du kanske intresse av att produkten har bra rykte iom att den säljs i webshoppen? Isf är din åsikt i detta inlägg också ointressant tyvärr.

Jorgen
2007-02-17, 19:10
Det vore ganska förödande om en sponsrad person skulle gå ut och säga att produkten INTE är bra, håller du inte med? Skulle inte bli mycket sponsring efter det...

Är du själv sponsrad av Fairing? Eller har du kanske intresse av att produkten har bra rykte iom att den säljs i webshoppen? Isf är din åsikt i detta inlägg också ointressant tyvärr.

Det finns det nog ingen sponsrad person som skulle göra. Men oas så är jag tveksam till att en sponsrad person skulle trycka i sig något som inte funkar bara för att det är spons.

Nej, jag är inte sponsrad. Jag tävlar inte i något och jag har inget att göra med shoppen.
Och jag tycker att KCG2 är grymt bra. Trots att jag inte är sponsrad.

Maria Eriksson
2007-02-17, 19:21
Det vore ganska förödande om en sponsrad person skulle gå ut och säga att produkten INTE är bra, håller du inte med? Skulle inte bli mycket sponsring efter det...

Är du själv sponsrad av Fairing? Eller har du kanske intresse av att produkten har bra rykte iom att den säljs i webshoppen? Isf är din åsikt i detta inlägg också ointressant tyvärr.


Hallå! jag skrev min åsikt, det är upp till dig att ta till dig det eller inte. Jag anser att jag har rätt att skriva så länge jag skriver sanningen, sponsrad eller ej. Vill du ha endast "skitsnack" om produkten kan du skriva det så kan vi som tycker annorlunda bespara oss besvären att svara.

Ha en bra kväll
Maria

Turrican
2007-02-17, 19:54
Maria, jag tror du är klok nog att inse att din åsikt är ganska ointressant när du får betalt för att tycka. Vi andra måste betala dyrt för produkten, så opartiska åsikter är av stort värde.

Jorgen
2007-02-17, 19:58
Maria, jag tror du är klok nog att inse att din åsikt är ganska ointressant när du får betalt för att tycka. Vi andra måste betala dyrt för produkten, så opartiska åsikter är av stort värde.

Alla kanske inte tycker det?
Jag tycker det tex inte.

Edit: Jag tycker att KCG2 funkar bra.

Maria Eriksson
2007-02-17, 20:36
Maria, jag tror du är klok nog att inse att din åsikt är ganska ointressant när du får betalt för att tycka. Vi andra måste betala dyrt för produkten, så opartiska åsikter är av stort värde.



Håller med dig i en sak, jag är en klok kvinna:), just därför är mina åsikter intressanta, kanske inte för dig men för andra.

Du kan tro vad du vill, det är din sak.
Slutdiskuterat från min sida.

Hoppas du kan hitta en produkt du är nöjd med, oavsett märke.
Lycka till!

Fairing
2007-02-18, 12:07
Maria, jag tror du är klok nog att inse att din åsikt är ganska ointressant när du får betalt för att tycka. Vi andra måste betala dyrt för produkten, så opartiska åsikter är av stort värde.

Maria får inte betalt för att "tycka" någonting för Fairing betalar ingen idrottsman/kvinna.Försäljningen av KCG 2 ökar hela tiden och produkten är snart 1 år gammal så helt klart så måste dom flesta få ut en mycket bra effekt för annars handlar man inte produkten om och om igen. Själv skulle jag kunna sitta och skriva spaltmeter om vilka som presterat si och så bättre med KCG 2 men jag är väldigt partisk så jag tillför inte diskussionen någonting

Jag vet att elitidrottare som äter och tränar schemalagt är dom som får bäst effekt av KCG 2 för dom märker minsta lilla ändring skulle även kunna räkna upp x-antal SM guld som vanns med hjälp av KCG 2 under 2006.

Studier gjorda av tränare/landslagsläkare visar helt klart att kroppens effekt ökar drastiskt av KCG 2. Dom flesta som var med vid test ökade minst 10w i kroppseffekt och det är mycket.Rep.styrkan vid benspark ökade hela 30% för skidåkare. Dessa tester/studier är gjorda utan vår kontroll och är helt klart intressanta (tycker jag) för det gäller som sagt idrottare som äter och tränar exakt likadant varje dag.

Dr Nick
2007-02-18, 12:38
Finns det ens non-responders på beta-alanin?
Får man ingen effekt av beta alaninet så beror det säkert på dåligt upptag pga full mage eller på ens träning.

Allan
2007-02-18, 12:44
KCG2 är inget undermedel, lika lite som andra tillskott. Har man bristande kosthållning i övrigt spelar det ingen som helst roll vad för tillskott man trycker i sig. Jag tycker KCG2 är bra. Däremot finns det andra Fairingprodukter jag inte har särskilt stort utbyte av, vilket jag skriver för att betona att jag är fullt fri att skriva vad jag tycker oavsett jag har kopplingar dit eller inte. Och nej, jag tänker inte berätta vilka.

Angus
2007-02-18, 12:45
jag måste säga att dom flesta produkter med beta alanin samt kreatin är väldigt bra. kcg kp3 samt kcg 2 är jäkligt bra produkter som ger mig mycket i träningen*flex* kcg 2 är helt klart bäst av dessa tre

lean samt kcg 2 är helt klart den bästa kombon jag har kört på och rekommenderas mycket starkt av mig. :thumbup:
jag har faktiskt aldrig hört talas om någon som inte har fått effekt av kcg fören jag läste denna tråd.

Dr Nick
2007-02-18, 13:16
Mycket handlar nog om hur man tränar för att märka effekt.
Det är ju som sagt inget undermedel.
Beta alanin+kreatin är en grym combo.

Någon som vet om det finns non-responders?
Med kreatin finns det ju en liten grupp.

EiseltUK
2007-02-18, 13:57
Mycket handlar nog om hur man tränar för att märka effekt.
Det är ju som sagt inget undermedel.
Beta alanin+kreatin är en grym combo.

Någon som vet om det finns non-responders?
Med kreatin finns det ju en liten grupp.

Visst kan det finnas non-reponders på beta-alanin som på allt annat. Om karonsinnivåerna i musklerna är hög från början upplever man troligen ingen effekt även om man kan känna stickningarna.

Dr Nick
2007-02-18, 13:59
Då vet man det!:)

Angus
2007-02-18, 16:58
Mycket handlar nog om hur man tränar för att märka effekt.

+1

Turrican
2007-02-18, 20:07
Mycket handlar nog om hur man tränar för att märka effekt.

Vet inte vad du menar... hur ska man träna för att märka effekt?

Dr Nick
2007-02-18, 21:26
Vet inte vad du menar... hur ska man träna för att märka effekt?

Jag säger inte att det är så i ditt fall men många,särskillt kreatin användare tränar inte på det sättet att dom ens skulle märka 2 extra reps,eller tillräckligt länge för att märka att dom orkar ett extra set på slutet pga bättre återhämtning och mindre mjölksyra etc.

Som Eiselt upplyste om så finns det ju non-responders även med beta alanin,då får man ju ingen effekt hur man än gör.

Raggis
2007-02-22, 17:48
Det du skriver låter väldigt märkligt , kanske kan köpa om man säger att man inte presterade bättre med hjälp av produkten. I vilka avseenden presterar du sämre ?

Misstänker att du har tränat kort tid och kanske inte känner din kropp så väl.
Du kanske har ätit sämre när du har presterat sämre på gymmet ?

Hehe. Mjo, kanske det. Har bara tränat seriöst i 7 månader.

krilleh
2007-02-23, 22:43
vad är/står kp3 för? Provat söka på det men inget kommer upp.

Dr Nick
2007-02-23, 22:47
vad är/står kp3 för? Provat söka på det men inget kommer upp.

kreatin pyruvat och 3an antar jag står för att det är 3 aktiva ingredienser,med beta alanin då.

schabo-labo
2007-07-08, 16:37
Hej.
Ni som använder KCG 1 & 2, märker ni nån skillnad mellan dem två produkterna? Jag har använt båda två och är nöjd med dem. Även använt Eiselts KP3. Efter att ha läst denna tråden:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=96900
tänkte jag att den första kcg och kp3 borde vara effektivare än kcg2, eftersom vad jag kan minnas innehåller dem monohydrat, kan det stämma? *screwy*

schabo-labo
2007-07-08, 16:44
I och för sig såg jag nu att kcg (ettan) innehåller kreatincitrat och kp3 kreatinpyrovat så min teori håller inte.

shadowfire
2007-07-08, 16:51
Jag är osäker på om det är något i själva KGC2't som ger mig mer "krut", eller om det bara är beta-alaninets sköna stickningar som gör att jag taggar igång mig själv - men ökad styrkeeffekt får jag. Kommer prova beta-alanin enbart tillsammans med creapure/monohydrat för o se om jag upplever samma sak där.

Upplever dock att i slutet av burken så märker jag inga stickningar alls, så antingen påverkas KGC2't av luft/syretillförsel eller ngt - eller så är det att kroppen vänjer sig och reagerar inte på samma sätt av beta-alaninet.

Edit: enda "bieffekten" jag har sett hittils av KGC2't (beta-alaninet) är att blodkärlen i mina ögon tycks spricka lättare, kan riktigt knallröd i ögonen efter ett hårt pass.. känner sig skapligt hardcore iaf.. ;)

schabo-labo
2007-07-08, 17:59
Upplever dock att i slutet av burken så märker jag inga stickningar alls, så antingen påverkas KGC2't av luft/syretillförsel eller ngt - eller så är det att kroppen vänjer sig och reagerar inte på samma sätt av beta-alaninet.

Mmm det har jag också märkt. När kcg2 två är slut, blir det beta-alanin och vanligt monohydrat för min del. Det verkar vara det vettigaste.