handdator

Visa fullständig version : Töjda öron - snyggt eller nej


Leanandtall
2007-02-11, 18:11
I min insnöade bodymod-värld är det mer regel än undantag med töjda öronsnibbar, splittade tungor och stora tatueringar. Men jag har förstått att folk i allmänhet reagerar på det. Vad tycker ni? Reagerar ni på töjda öronsnibbar? Vad tänker ni? Vad tycker ni?

Jag tycker det är skitsexigt när killar har 1-1,5 cm hål i öronen, typ såhär (http://www.bmezine.com/pierce/01-ear/A70209/high/bmepb456124.jpg). Själv har jag 8 mm, typ såhär (http://www.bmezine.com/pierce/01-ear/A70209/high/bmepb453548.jpg), och tänker inte töja mer.

Yankeee
2007-02-11, 18:11
Icke snyggt. Bryr mig dock inte om någon har det, kul för personen i fråga om denne trivs med det.

budadi
2007-02-11, 18:12
Fult

Nadja_N
2007-02-11, 18:12
snyggt upp till 20mm max

mela
2007-02-11, 18:13
Snyggt så som du har. ANnars blir det för mkt tycker jag

Fed up
2007-02-11, 18:14
håller med nadja, inte snyggt på alla dock, och absolut inte för stort. En nackdel är dock att man inte kan suga på örsnibben när man hånglar, och det gillar jag...:naughty:

Helena B
2007-02-11, 18:15
I min insnöade bodymod-värld är det mer regel än undantag med töjda öronsnibbar, splittade tungor och stora tatueringar. Men jag har förstått att folk i allmänhet reagerar på det. Vad tycker ni? Reagerar ni på töjda öronsnibbar? Vad tänker ni? Vad tycker ni?

Jag tycker det är skitsexigt när killar har 1-1,5 cm hål i öronen, typ såhär (http://www.bmezine.com/pierce/01-ear/A70209/high/bmepb456124.jpg). Själv har jag 8 mm, typ såhär (http://www.bmezine.com/pierce/01-ear/A70209/high/bmepb453548.jpg), och tänker inte töja mer.

Reagerar gör jag, för jag har inte sett så många. Jag tycker inte att det är fint, men smaken är som baken.

Shakemynuts
2007-02-11, 18:15
Jag vill töja.
Men av någon anledning har jag världens noja över att pierca örsnibbarna.
Piercat läppen 2ggr, tungan, ögonbrynet och bröstvårtan tidigare... Men örsnibben alltså... Njae.

Nadja_N
2007-02-11, 18:16
håller med nadja, inte snyggt på alla dock, och absolut inte för stort. En nackdel är dock att man inte kan suga på örsnibben när man hånglar, och det gillar jag...:naughty:

nej men herregud, alla passar verkligen inte i det. lika lite som alla passar i piercings osv.

har aldrig försökt suga en töjd öronsnibb men jag kan tänka mig att det blir klurigt... :D

Leanandtall
2007-02-11, 18:16
Just nu har jag silikontunnlar i, sugbara och bitvänliga ;)

(Trodde aldrig jag skulle sätta in silikon i min kropp, ever. *rolleyes* )

Fed up
2007-02-11, 18:17
Jag vill töja.
Men av någon anledning har jag världens noja över att pierca örsnibbarna.
Piercat läppen 2ggr, tungan, ögonbrynet och bröstvårtan tidigare... Men örsnibben alltså... Njae.

Haha, jag var också skitnojig innan jag vågade ta hål i öronen. Jag hade töjd ring i näsan (septum) då som jag töjt på egen hand och allt (inte så stor dock, typ 2 mm eller vad det nu var) men var helt hispig. Skitläskigt med såna pistoler ju! Men det gick ju snabbt, men gjorde mer ont än att ta hål i näsan.

Ang. ämnet så är kluvna tungor och än värre penisar det äckligaste som finns!*spy*

Hades
2007-02-11, 18:17
Sjuuuukt fult.

Nadja_N
2007-02-11, 18:17
Just nu har jag silikontunnlar i, sugbara och bitvänliga ;)

(Trodde aldrig jag skulle sätta in silikon i min kropp, ever. *rolleyes* )

fast... det måste väl bli rätt meckigt ändå? svårt att få ett "grepp" gissar jag.
Fed up: talar du av erfarenhet så berätta gärna mer ingående *popcorn* så jag vet liksom

Fed up
2007-02-11, 18:18
Just nu har jag silikontunnlar i, sugbara och bitvänliga ;)

(Trodde aldrig jag skulle sätta in silikon i min kropp, ever. *rolleyes* )

Nej, ändå inte lika sugvänligt, plus att jag vet hur äckligt sånt där vitt som blir runt piercingar luktar. Aldrig i min mun, i tell ya.

MasterChief
2007-02-11, 18:18
Extremt fult. Men sen så är jag lite av öronsnibbsfetitsh. En snygg liten tjejsnibb är ruggigt sexigt och ska inte förstöras till något elefantöra.

Leanandtall
2007-02-11, 18:18
Jag vill töja.
Men av någon anledning har jag världens noja över att pierca örsnibbarna.
Piercat läppen 2ggr, tungan, ögonbrynet och bröstvårtan tidigare... Men örsnibben alltså... Njae.

Öronen är inte värre än någon annan piercing, i smärtväg är den ganska "mild", i läkväg är den medel. Do it! :hbang:

Nadja_N
2007-02-11, 18:19
Nej, ändå inte lika sugvänligt, plus att jag vet hur äckligt sånt där vitt som blir runt piercingar luktar. Aldrig i min mun, i tell ya.

*spy* tänkte aldrig så långt...

Kabuto
2007-02-11, 18:19
Ju mer töjda öronsnibbar ju fulare blir det..

tuben
2007-02-11, 18:19
Imo riktigt fult

Drfg
2007-02-11, 18:19
Inte snyggt alls imo.

Fed up
2007-02-11, 18:19
Fed up: talar du av erfarenhet så berätta gärna mer ingående *popcorn* så jag vet liksom

Av vad? Att suga på uttänjda örsnibbar? Nej, har faktiskt alrig hånglat med nån med töjda öron (vad jag minns...) och skulle jag göra det skulle jag aldrig sugit på en äckliga.
Jag kan dock berätta en äcklig annekdot på ämnet om ni vill. (*spy* )

Leanandtall
2007-02-11, 18:20
Nej, ändå inte lika sugvänligt, plus att jag vet hur äckligt sånt där vitt som blir runt piercingar luktar. Aldrig i min mun, i tell ya.

Mmm, flensost... *drool*

Fed up
2007-02-11, 18:20
Öronen är inte värre än någon annan piercing, i smärtväg är den ganska "mild", i läkväg är den medel. Do it! :hbang:

Det gör nog mindre ont med riktigt piercingnål än sån skitpistol.

Nadja_N
2007-02-11, 18:20
Av vad? Att suga på uttänjda örsnibbar? Nej, har faktiskt alrig hånglat med nån med töjda öron (vad jag minns...) och skulle jag göra det skulle jag aldrig sugit på en äckliga.
Jag kan dock berätta en äcklig annekdot på ämnet om ni vill. (*spy* )

ja ja!!! *popcorn* är hungrig och vill gärna att det ska gå över

Frantic
2007-02-11, 18:20
Sjuuuukt fult.

I'm with Hades

JustinCredible
2007-02-11, 18:22
Nä inte så snyggt. Sen

mela
2007-02-11, 18:22
hur i hvete klyver man en penis?:S:S

Yankeee
2007-02-11, 18:22
Om man ska gå efter fördomsprofilen så är personer med diverse kroppshål på olika sätt inte riktigt min sorts människor heller. Träning, motion osv brukar inte vara högt prioriterat.

Lelle Pelle
2007-02-11, 18:23
I'm with Hades
I'm with Frantic

Fartman
2007-02-11, 18:23
Avskyvärt.

Fed up
2007-02-11, 18:24
ja ja!!! *popcorn* är hungrig och vill gärna att det ska gå över

Ok, äckelmagade: look away!

Min kompis jobbade i ett sånt stånd på amden street där de sålde såna örpluggar och sånt, så kom det en kille och böjade titta på dem. Han hade skitstora töjningar och frågade om han fick prova en av de de sålde eller nåt (minns ej exakt), men han tog iallafall ur en av de han hade i öronen och den var helt vit av sån flänsbeläggning. Alla som vet hur sånt luktar förstå hur äckligt detta är. Hur som helst, så tittar han på den och säger typ "oj, så smutsig den var då" så stoppar han in den i munnen och suger den ren!!!!!. UUUUUUUUUUUUH. *spy* Min kompis var i shocktillstånd i ett par dygn efter detta...

Kwon
2007-02-11, 18:25
Fyfan

Kalla mig gammalmodig men... nej , inte snyggt för fem öre.

Jag lurade en ny klasskamrat att fråga efter flensost (en mycket god ost!) i butiken en gång. Kassörskan blev helt virrig :D

Vad vi skrattade

Leanandtall
2007-02-11, 18:25
Ok, äckelmagade: look away!

Min kompis jobbade i ett sånt stånd på amden street där de sålde såna örpluggar och sånt, så kom det en kille och böjade titta på dem. Han hade skitstora töjningar och frågade om han fick prova en av de de sålde eller nåt (minns ej exakt), men han tog iallafall ur en av de han hade i öronen och den var helt vit av sån flänsbeläggning. Alla som vet hur sånt luktar förstå hur äckligt detta är. Hur som helst, så tittar han på den och säger typ "oj, så smutsig den var då" så stoppar han in den i munnen och suger den ren!!!!!. UUUUUUUUUUUUH. *spy* Min kompis var i shocktillstånd i ett par dygn efter detta...

Lika äckligt som bilden jag just postade... *spy*

MasterChief
2007-02-11, 18:25
Om man ska gå efter fördomsprofilen så är personer med diverse kroppshål på olika sätt inte riktigt min sorts människor heller. Träning, motion osv brukar inte vara högt prioriterat.

Nu är du trångsynt. Finns mycket för oss träningsdårar att hämta här. Alltså...vem orkar ha en Camelback när du kan köra så här istället (perfekt för halvmaran):

http://www.flesh-tunnel.de/bilder/eartgallery/20060329_02.jpg

Nadja_N
2007-02-11, 18:25
Ok, äckelmagade: look away!

Min kompis jobbade i ett sånt stånd på amden street där de sålde såna örpluggar och sånt, så kom det en kille och böjade titta på dem. Han hade skitstora töjningar och frågade om han fick prova en av de de sålde eller nåt (minns ej exakt), men han tog iallafall ur en av de han hade i öronen och den var helt vit av sån flänsbeläggning. Alla som vet hur sånt luktar förstå hur äckligt detta är. Hur som helst, så tittar han på den och säger typ "oj, så smutsig den var då" så stoppar han in den i munnen och suger den ren!!!!!. UUUUUUUUUUUUH. *spy* Min kompis var i shocktillstånd i ett par dygn efter detta...

åh fy FAAAAAN *spy* jag dör vad äckligt! undra om han inte också var ute efter att chocka, eller om han helt enkelt bara var äcklig och korkad?... hua.

tack, hungern är som bortblåst:D

mela
2007-02-11, 18:27
Ok, äckelmagade: look away!

Min kompis jobbade i ett sånt stånd på amden street där de sålde såna örpluggar och sånt, så kom det en kille och böjade titta på dem. Han hade skitstora töjningar och frågade om han fick prova en av de de sålde eller nåt (minns ej exakt), men han tog iallafall ur en av de han hade i öronen och den var helt vit av sån flänsbeläggning. Alla som vet hur sånt luktar förstå hur äckligt detta är. Hur som helst, så tittar han på den och säger typ "oj, så smutsig den var då" så stoppar han in den i munnen och suger den ren!!!!!. UUUUUUUUUUUUH. *spy* Min kompis var i shocktillstånd i ett par dygn efter detta...

det där ville jag inte läsa när jag åt *spy*

Allan
2007-02-11, 18:28
Nej, det ser för jävligt ut. Den som lägger upp bilder på eländet kommer att råka illa ut kan jag berätta....

Mantus
2007-02-11, 18:28
Snyggt till en gräns och helt klart snyggare på tjejer än på killar.

Leanandtall
2007-02-11, 18:29
Om man ska gå efter fördomsprofilen så är personer med diverse kroppshål på olika sätt inte riktigt min sorts människor heller. Träning, motion osv brukar inte vara högt prioriterat.

Nej, jag håller med. Jag som tränar ganska seriöst känner mig ibland som ett ufo. Och här är jag ufo för att jag är lite bodymodnörd. Jag hör inte hemma någonstans... *cry*








*whistle*

Fed up
2007-02-11, 18:29
Nej, det ser för jävligt ut. Den som lägger upp bilder på eländet kommer att råka illa ut kan jag berätta....

Vadå, ska du banna leanandtall för att hon har töjda öron, när hon posta bilder på sin fysik?

Nadja_N
2007-02-11, 18:30
Vadå, ska du banna leanandtall för att hon har töjda öron, när hon posta bilder på sin fysik?

får vi anta att han skojade/överdrev lite?

mela
2007-02-11, 18:30
Nej, det ser för jävligt ut. Den som lägger upp bilder på eländet kommer att råka illa ut kan jag berätta....

Måste du vara så trångsynt? Det är väl inget hemsk med sådana bilder?
DU kan väl undvika tråden och lämna den till andras mods om du nu mår så dåligt över det.

FreCKo
2007-02-11, 18:31
Typ 10mm tycker jag är sjysst, efter det blir det halvkonstigt... Efter 20mm blir det fult.

MasterChief
2007-02-11, 18:31
Nej, det ser för jävligt ut. Den som lägger upp bilder på eländet kommer att råka illa ut kan jag berätta....

Min var ju träningsrelaterad. Red Bull och allt. :(

Leanandtall
2007-02-11, 18:33
är personer med diverse kroppshål på olika sätt inte riktigt min sorts människor heller

Typ tjejer då? (Och killar för den delen.)

*whistle*

Allan
2007-02-11, 18:33
Det har lagts upp andra bilder i tråden som inte var direkt smakliga. Bodymodification är inte ett okontroversiellt ämne, och det finns en del ganska extrema bilder - som vi inte vill ha här.

Nadja_N
2007-02-11, 18:34
Det har lagts upp andra bilder i tråden som inte var direkt smakliga. Bodymodification är inte ett okontroversiellt ämne, och det finns en del ganska extrema bilder - som vi inte vill ha här.

du menar en kluven penis? etc

Kwon
2007-02-11, 18:34
Om en proffsbyggare (som använder Esapro/kreatin samt arbetar med vinklar) som har en sån där bodpod i örat och lägger upp några bilder från ett pass, blir han också bannad Allan? :)

Leanandtall
2007-02-11, 18:34
Nej, det ser för jävligt ut. Den som lägger upp bilder på eländet kommer att råka illa ut kan jag berätta....

Trist att i princip alla mina fördomar (som inte är helt utan grund) om detta forum just bekräftades.

Ryska_raketen
2007-02-11, 18:34
Tycker det är rätt fräckt, om det inte går till överdrift.

Hades
2007-02-11, 18:36
Det har lagts upp andra bilder i tråden som inte var direkt smakliga. Bodymodification är inte ett okontroversiellt ämne, och det finns en del ganska extrema bilder - som vi inte vill ha här.

Är det då inte bättre att ni sätter gränsen där bilderna blir osmakliga? Ett töjt öra är det väl ingen som reagerar över?

Lelle Pelle
2007-02-11, 18:36
Om en proffsbyggare (som använder Esapro/kreatin samt arbetar med vinklar)...

Du måste sluta med det där, jag avlider av skratt varje gång jag ser det:D:laugh:

Lallle
2007-02-11, 18:36
Ruskigt fult.

Baan
2007-02-11, 18:37
bara på RR!

Kwon
2007-02-11, 18:38
Du måste sluta med det där, jag avlider av skratt varje gång jag ser det:D:laugh:

Är inte esapro samt arbetet med vinklar the key to success?

Dvs skall du platsa i proffsbyggningen så är det [esapro samt vinklarna] ett måste?

Kanske var onödigt att jag hade med det iofs då alla vet om det redan men... :D

Ganymedes
2007-02-11, 18:38
Äckligt fult, om jag ska vara ärlig. Hur kan det vara snyggt att trasa sönder örat totalt? Se till att bli bitskadad av ett lejon eller nått istället, då kan du bära upp din skada med stolthet. :)

Mantus
2007-02-11, 18:41
Äckligt fult, om jag ska vara ärlig. Hur kan det vara snyggt att trasa sönder örat totalt? Se till att bli bitskadad av ett lejon eller nått istället, då kan du bära upp din skada med stolthet. :)

Har du funderat på att töja bröstvårtorna GaNymedes.:)

Allan
2007-02-11, 18:43
Eftersom kräsmagadnivån är olika från person till person tänker jag inte diskutera vad som är lämplig nivå eller inte. Bilder plockas bort. I vederbörandes alldeles egna tråd ligger förmodligen nivån acceptabel, eftersom vi inte fått in Reports om det

King Grub
2007-02-11, 18:43
Usch.

Shakemynuts
2007-02-11, 18:44
Förstår absolut det negativa med att posta en bild på en kluven penis.
Men ett töjt öra? :D Nigga plz.

Tycker det är så sjukt snyggt med töjda öron. Seriöst. Speciellt såna som trådskaparen visade... Tror jag, om det var dom bilderna jag såg. Hehe. 8mm.

Leanandtall
2007-02-11, 18:44
Äckligt fult, om jag ska vara ärlig. Hur kan det vara snyggt att trasa sönder örat totalt? Se till att bli bitskadad av ett lejon eller nått istället, då kan du bära upp din skada med stolthet. :)

Det är inte fråga om att trasa sönder något. När man töjer gör man det med 1-2 mm per månad. Syftet är inte att simulera en skada heller. Det är rent estetiskt och har ett historiskt förflutet som går låångt tillbaka i tiden. Stammar över hela världen har töjt och töjer fortfarande öronen.

And btw, att töja öronen är inte på lång väg så farligt som att pierca brösten... ;)

Kwon
2007-02-11, 18:45
Jag har ingen lust att töja ut öronen sådär.

Däremot skulle jag nog kunna tänka mig testa töja ut penix lite.

Shakemynuts
2007-02-11, 18:45
Om man inte töjer för mycket växer det ändå igen så ingen skada skedd.

Fed up
2007-02-11, 18:46
Det har lagts upp andra bilder i tråden som inte var direkt smakliga. Bodymodification är inte ett okontroversiellt ämne, och det finns en del ganska extrema bilder - som vi inte vill ha här.

Vilkn bild menar du?Så äkliga har de väl inte varit. Sett liknande äcklighetsfakto på foumet förr, och den äckligaste var ju iallafall inte inklistrad i tråden, utan en länk.

Lelle Pelle
2007-02-11, 18:46
Om man inte töjer för mycket växer det ändå igen så ingen skada skedd.
Örsnibben blir inte slapp, eller vad man nu ska säga, då? Även om man haft det under en längre tid, säg 3-5år?

Nadja_N
2007-02-11, 18:46
Jag har ingen lust att töja ut öronen sådär.

Däremot skulle jag nog kunna tänka mig testa töja ut penix lite.

:D
då vet du vart jag finns att få tag på

Leanandtall
2007-02-11, 18:46
Eftersom kräsmagadnivån är olika från person till person tänker jag inte diskutera vad som är lämplig nivå eller inte. Bilder plockas bort. I vederbörandes alldeles egna tråd ligger förmodligen nivån acceptabel, eftersom vi inte fått in Reports om det

Länken jag postade var för att illustrera hur illa det kan bli om man inte gör rent. Jag varnade i inlägget och valde (pga bildens karaktär) att lägga in den som länk och inte i inlägget.

Anyhow. Ha en fortsatt fin kväll.

Leanandtall
2007-02-11, 18:48
Örsnibben blir inte slapp, eller vad man nu ska säga, då? Även om man haft det under en längre tid, säg 3-5år?

Nej. Vävnaden strävar hela tiden efter att återfå sin "ursprungliga" form. Hålen förblir tajta, upp till en viss storlek förvisso. Men håller man sig under 1,5 cm ska det inte vara några problem att få det att dra ihop sig även om man haft töjningen länge.

Kwon
2007-02-11, 18:49
Nämen, nu gjorde Allan leanandtall lessen! :(

Allan
2007-02-11, 18:49
Vilkn bild menar du?Så äkliga har de väl inte varit. Sett liknande äcklighetsfakto på foumet förr, och den äckligaste var ju iallafall inte inklistrad i tråden, utan en länk.

Använd Report då. Jag har sett värre - herregud! - men jag har full förståelse för att många tycker det är över gränsen. Och vi sätter gränsen efter deras måttstock. Punkt.

Shakemynuts
2007-02-11, 18:50
Örsnibben blir inte slapp, eller vad man nu ska säga, då? Även om man haft det under en längre tid, säg 3-5år?

Försöker tänka mer exakt hur länge dom jag känner som töjt haft sina..
Ena har 18mm och det växer igen till hälften. Det hänger litegrann och är slappt men inget som är direkt märkvärdigt. Han har haft i 5 år nu ungefär och har stannat på 14mm.

Den andra kom upp i runt 10mm och hade i sina i ca 2 år. Dom växte igen helt.

Kanske nån annan kan ge mer exakt svar.

Edit: Det där mer exakta svaret kom tidigare än jag trodde. :D

Nadja_N
2007-02-11, 18:50
Använd Report då. Jag har sett värre - herregud! - men jag har full förståelse för att många tycker det är över gränsen. Och vi sätter gränsen efter deras måttstock. Punkt.

en sån där övervägning måste vara skitsvår... även i det som skrivs menar jag. mycket accepteras ju, trots att många säkerligen tar illa upp.

Yankeee
2007-02-11, 18:51
Om man tycker att töjda öron osv är äckligt. Vad fan gör man i tråden och varför klickar man på länkarna?

Fed up
2007-02-11, 18:51
Försöker tänka mer exakt hur länge dom jag känner som töjt haft sina..
Ena har 18mm och det växer igen till hälften. Det hänger litegrann och är slappt men inget som är direkt märkvärdigt. Han har haft i 5 år nu ungefär och har stannat på 14mm.

Den andra kom upp i runt 10mm och hade i sina i ca 2 år. Dom växte igen helt.

Kanske nån annan kan ge mer exakt svar.

man brukar säga att de växerigen helt upp till 1 cm, vad jag vet. över det väer de ihop en del, men ser lite skrynkliga ut ofast. är nog individuellt.

mathor
2007-02-11, 18:52
Det är ett ofelbart tecken på att man är låginkomsttagare.

Leanandtall
2007-02-11, 18:52
Förstår absolut det negativa med att posta en bild på en kluven penis.
Men ett töjt öra? :D Nigga plz.

Tycker det är så sjukt snyggt med töjda öron. Seriöst. Speciellt såna som trådskaparen visade... Tror jag, om det var dom bilderna jag såg. Hehe. 8mm.


8 mm är sexigaste måttet in tha universe. När det gäller hål i öronen alltså. Annars föredrar jag helt andra mått.

Whistler
2007-02-11, 18:53
Inte snyggt alls. Killar kanske kan komma undan med en sorgsen blick, men en tjej som har det säger jag direkt till att undersöka hjärnan. Fy för att förstöra sin fina kropp på sådant vis.

Iofs sitter jag här med mitt begynnande blomkålsöra och klagar... Det är dock inget jag valt att ha.

Leanandtall
2007-02-11, 18:53
Nämen, nu gjorde Allan leanandtall lessen! :(

*cry*

Kwon
2007-02-11, 18:55
Det här med fördomar leanandtall, berätta lite.

"Trist att i princip alla mina fördomar (som inte är helt utan grund) om detta forum just bekräftades."

Ganymedes
2007-02-11, 18:55
Vad alla tjafsar om det där med nipple-piercingen... Jag har ju lagt det åt sidan, juh! Kan man byta användarnamn? ;)

Leanandtall
2007-02-11, 18:57
Vad alla tjafsar om det där med nipple-piercingen... Jag har ju lagt det åt sidan, juh! Kan man byta användarnamn? ;)


Det roliga var ju att du ville pierca bröstet, inte bröstvårtan. :)

Allan
2007-02-11, 18:59
Jag är övertygad om att Leanandtall har förståelse för hur vi sköter forumet. Det saknas inte heller ställen på nätet att diskutera saken grundligt på.

Leanandtall
2007-02-11, 19:03
Det här med fördomar leanandtall, berätta lite.

"Trist att i princip alla mina fördomar (som inte är helt utan grund) om detta forum just bekräftades."

Har hängt här ett bra tag och är generellt trött på nivån på en del trådar/inlägg. Trött på trångsyntheten och på att alla är så satans sturska fast många förmodligen bara är små tonårspojkar som sitter safe bakom sin datorskärm. Jag tänker inte utveckla det mer, utan gör som jag gjort hela tiden - dvs fortsätter hänga här eftersom det gynnar min träning (och låter bli att skapa fler äckliga trådar ;)).

Shakemynuts
2007-02-11, 19:04
Den här tråden är iallafall inte äcklig.

All hail töjda öron! 8mm :D

Kwon
2007-02-11, 19:06
Har hängt här ett bra tag och är generellt trött på nivån på en del trådar/inlägg. Trött på trångsyntheten och på att alla är så satans sturska fast många förmodligen bara är små tonårspojkar som sitter safe bakom sin datorskärm. Jag tänker inte utveckla det mer, utan gör som jag gjort hela tiden - dvs fortsätter hänga här eftersom det gynnar min träning (och låter bli att skapa fler äckliga trådar ;)).

Klart du skall skapa trådar, SKAPA PÅ!

Vissa trådar går igenom, andra inte, så är det för alla.

Bara tuta o köra.

Shakemynuts
2007-02-11, 19:06
Inte snyggt alls. Killar kanske kan komma undan med en sorgsen blick, men en tjej som har det säger jag direkt till att undersöka hjärnan. Fy för att förstöra sin fina kropp på sådant vis.

Lol. Tönt.

RiXX
2007-02-11, 19:06
Det är ett ofelbart tecken på att man är låginkomsttagare.
Varför?
Fan vad jag hatar såna som dig.

Lelle Pelle
2007-02-11, 19:09
Varför?
Fan vad jag hatar såna som dig.
Ey! Mathor är ju störtskön!

Leanandtall
2007-02-11, 19:09
Det är ett ofelbart tecken på att man är låginkomsttagare.

Där kan jag ju tala om att du har fel fel fel (utan att tala om vad jag tjänar). Dock är du själv ett alldeles utmärkt exempel på trångsyntheten jag nämnde här ovan.

Timme
2007-02-11, 19:10
Min åsikt är att det är gräsligt vidrigt och ur fult. Jag mår nästen illa när jag ser sådant :)

Kwon
2007-02-11, 19:12
Där kan jag ju tala om att du har fel fel fel (utan att tala om vad jag tjänar). Dock är du själv ett alldeles utmärkt exempel på trångsyntheten jag nämnde här ovan.

Oroa dig inte, Mathor är trångsyntheten samt cynismen personifierad här på Kolo :)

Det e hans gimmick.

Man kan alltid lita på ett bittert, cyniskt svar från vår gode Mathor.

Shakemynuts
2007-02-11, 19:13
Min åsikt är att det är gräsligt vidrigt och ur fult. Jag mår nästen illa när jag ser sådant :)

Det där är ju helt okej att tycka. Det kan ingen säga något om egentligen.
Det är när någon påpekar att den som gjort det är dum i huvudet eller har fel, angående personlig smak som man blir förbannad.

olwe
2007-02-11, 19:13
Enormt fult. Känns lite smuttspunkaraktigt.

Leanandtall
2007-02-11, 19:15
För att ge frågan en byggarvinkel, så kan jag även påpeka att det på en krampig kille är riktigt snyggt med rejäla (tjocka) ringar i öronen. Vanliga ringar matchar liksom inte, precis som en tunn halskedja ser helt fel ut på en stor kille. Så det är bara att sätta igång att töja dudes. Våga vara heta. :naughty:

Kwon
2007-02-11, 19:15
Ja precis, alla är vi olika.

Det är inget "fel" på de som gör det alt att de är dumma i huvudet, de har sin smak, jag har min, men jag skulle aldrig själv göra någonting liknande.

Å andra sidan skulle ju säkerligen några av bodmod-folket aldrig tänka sig att göra saker jag tycker e skojsis.

Men never say never. Det finns folk till allt.

mathor
2007-02-11, 19:21
Vad fint att jag har fått självutnämnda talesmän för mig här så att jag slipper bemöta fantastiska uttalanden som "jag hatar såna som dig(sic)" och "du är så trångsynt".

Kan någon ge mig exempel på bodymoddare med höga månadslöner? Nu räknas inte bodymoddingsalongsägare, BDSM-partyarrangörer eller iv-narkomaner till skatepoptrummisar etc. Jag utökar mitt tidigare påstående med att säga att alla aktiva firmahuliganer även dem är låginkomsttagare (redovisade inkomster).

Nitrometan
2007-02-11, 19:21
Sånt här?

http://www.lamin.com/ecoborneotours/longears2sml.jpg
http://www.travelwriter.ws/dayak2s.jpg

Fult.

Leanandtall
2007-02-11, 19:23
Ang. ämnet så är kluvna tungor och än värre penisar det äckligaste som finns!*spy*

Kluvna tungor är trevliga att hångla med. Det är min helt subjektiva åsikt.

Shakemynuts
2007-02-11, 19:23
Vad fint att jag har fått självutnämnda talesmän för mig här så att jag slipper bemöta fantastiska uttalanden som "jag hatar såna som dig(sic)" och "du är så trångsynt".

Kan någon ge mig exempel på bodymoddare med höga månadslöner? Nu räknas inte bodymoddingsalongsägare, BDSM-partyarrangörer eller iv-narkomaner till skatepoptrummisar etc. Jag utökar mitt tidigare påstående med att säga att alla aktiva firmahuliganer även dem är låginkomsttagare (redovisade inkomster).

Snart jag. :)

Timme
2007-02-11, 19:23
Det där är ju helt okej att tycka. Det kan ingen säga något om egentligen.
Det är när någon påpekar att den som gjort det är dum i huvudet eller har fel, angående personlig smak som man blir förbannad.

Ja det har du verkligen rätt i. Att påstå att någon är trög, har låg lön, är elak etc, pga av utseende är mycket korkat.

Smak är som bak och jag själv avskyr kroppsmodifikation.

mathor
2007-02-11, 19:26
Jag kom förresten på nu att jag inte vet om VD har kluven penis eller ej. Jag bör kanske revidera mina tidigare uttalanden. Återkommer efter nästa gemensamma duschsession.

Leanandtall
2007-02-11, 19:27
Vad fint att jag har fått självutnämnda talesmän för mig här så att jag slipper bemöta fantastiska uttalanden som "jag hatar såna som dig(sic)" och "du är så trångsynt".

Kan någon ge mig exempel på bodymoddare med höga månadslöner? Nu räknas inte bodymoddingsalongsägare, BDSM-partyarrangörer eller iv-narkomaner till skatepoptrummisar etc. Jag utökar mitt tidigare påstående med att säga att alla aktiva firmahuliganer även dem är låginkomsttagare (redovisade inkomster).

Jag vet flera (med töjda öron, tatueringar, piercings) som har bra positioner och tjänar bra, inklusive mig själv. Annars hade jag inte svarat som jag gjorde.

mathor
2007-02-11, 19:30
Jag vet flera (med töjda öron, tatueringar, piercings) som har bra positioner och tjänar bra, inklusive mig själv. Annars hade jag inte svarat som jag gjorde.

Vilka positioner har de med töjda öron/kluvna penisar du känner då?

L-Sami
2007-02-11, 19:32
Det är inte snyggt

Shakemynuts
2007-02-11, 19:33
Beror väl även på vad man anser vara välbetalt också.

Leanandtall
2007-02-11, 19:48
Vilka positioner har de med töjda öron/kluvna penisar du känner då?

Ditt ursprungliga påstående löd: "Det är ett ofelbart tecken på att man är låginkomsttagare"

Steget mellan låginkomsttagare och VD är ganska stort.

Det är inte ett ofelbart tecken. Chefen har kanske inte 300 piercings i ansiktet, men vad han/hon har i byxorna eller gör på helgerna vet du inte.

Dessutom finns det personer i verkligheten som är open minded och som kan se kompetens före diverse attribut = det finns modifierade personer ute i yrkeslivet (they walk amongst us..).

Jag känner två i chefsposition + mig själv. Alltså utåtriktade jobb, mycket ansvar, bra betalt. Jag känner modifierade personer som är både låg-, medel- och höginkomsttagare. Spelar eg ingen roll. Det jag opponerade mig mot var din generalisering. Men visst, alla har vi olika retorik och olika syften.

MasterChief
2007-02-11, 19:59
Sånt här?

flesh tunnels

Fult.

Shit mannen. Har du inte läst Brallans varningar? *popcorn*

Tolkia
2007-02-11, 20:01
Jag känner ett par stycken med töjda öron (samtliga killar, f.ö., är det vanligare bland killar?) och det jobbar en i receptionen på "mitt" gym, så jag har slutat reagera, men jag tittade säkerligen till första gången. Ett töjt öra i 1 cm-klassen (jämför Leanandtalls egen bild) stör mig inte (jag vet inte om jag tycker att det är så snyggt, men det finns väldigt mycket jag inte tycker är så snyggt utan att det för den skull stör mig eller är "onormalt"). Däremot har jag svårt för piercingar av typen gigantisk pilspets som sticker ut ur underläppen, jättestora saker i tungan (särskilt om personen i fråga sitter och pillar/klickar med den mot tänderna stup i ett) osv.; det är inte så mycket hur det ser ut i något slags snygghetsperspektiv som att det ser ut på ett sätt som gör "ont" i mig, om det går fram vd jag menar. Det värsta jag sett var en tjej med en piercing i halsgropen; jag fick strypkänslor direkt.

mathor
2007-02-11, 20:05
Chefen har kanske inte 300 piercings i ansiktet

Det var mest den delen jag tänkte på, men jag, som du noterade, bortsåg från dolda attribut, såsom kluvna penisar, gaymendes-piercingar etc. Ursprungspåståendet handlade dock om synliga "modifikationer", nämligen töjda öronsnibbar.

Piranha
2007-02-11, 20:06
Personligen tycker jag inte det är snyggt för 5 öre.

tossefar
2007-02-11, 20:10
Nej, det är inte snyggt.

"Hög position" och "välbetalt" är väl så vagt det kan bli. Jag har då aldrig sett någon på en, vad jag kallar, hög position spöka ut sig på liknande sätt.

Kwon
2007-02-11, 20:14
Aftonbladet imorgon:

Nakenchock! Reinfelt har bodmoddat höger öra!

Mona Sahlin inte sen att följa efter det nya modet etc osv....

Cilia
2007-02-11, 20:17
Steget mellan låginkomsttagare och VD är ganska stort.

Det är inte ett ofelbart tecken. Chefen har kanske inte 300 piercings i ansiktet, men vad han/hon har i byxorna eller gör på helgerna vet du inte.

Dessutom finns det personer i verkligheten som är open minded och som kan se kompetens före diverse attribut = det finns modifierade personer ute i yrkeslivet (they walk amongst us..).
Så är det. Även bland dom som vi kallar vänner. Jag vill INTE veta vad mina vänner gör i sovrummet (eller på andra platser). Talesättet "i dom lugnaste vattnen" är inte alltid så fel.

Men att dom inte har modifieringarna synliga visar också på att det inte är helt accepterat och socialt ok. Sen kan man tycka vad man vill om det.


Men även jag är intresserad av vad du klassar som välbetald.
Jag är inte så säker på att vi alla har samma referenser här.

Kwon
2007-02-11, 20:20
Gissar att Cilia anser sig själv vara välbetald? :)

Shakemynuts
2007-02-11, 20:25
Änfast inte frågan var till mig kan jag väl bidra för det.
Jag ser 20 000kr + i månaden som välbetalt. Innan skatt alltså.

Det är för övrigt ganska löjligt att diskutera huruvida personer med låg eller hög inkomst har piercings eller töjningar.

Vad spelar det för roll?

mathor
2007-02-11, 20:27
Änfast inte frågan var till mig kan jag väl bidra för det.
Jag ser 20 000kr + i månaden som välbetalt. Innan skatt alltså.

Det är för övrigt ganska löjligt att diskutera huruvida personer med låg eller hög inkomst har piercings eller töjningar.

Vad spelar det för roll?

Nej, det är inte välbetalt.

Det spelar roll eftersom det skickar ut en signal om att man är rubbad/white trash.

Cilia
2007-02-11, 20:28
Gissar att Cilia anser sig själv vara välbetald? :)
Vad får dig att tro det?
Är inte du busy på msn btw?
har du verkligen tid att lägga ner energi på min inkomst? *eg*

Leanandtall
2007-02-11, 20:31
Men även jag är intresserad av vad du klassar som välbetald.
Jag är inte så säker på att vi alla har samma referenser här.

Jag tjänar bra, det är det enda jag sagt. I detta avseende ställt mot begreppet låginkomsttagare - kopplat till bodymods och satt likhetstecken mellan. Jag anser mig själv vara medelinkomsttagare. Tjänar mer än alla jag känner, men tjänar inte nån statsministerlön. Man kan ha en chefsposition men inte tjäna en mille i månaden osv osv.

tossefar
2007-02-11, 20:35
20k / mån är inte välbetalt. Ligger inte medellönen i storstäder på 250 per år? Alltså 21k / mån.

Man ska väl iaf upp över 50 000 / mån om det ska räknas som välbetalt?

Att vara nöjd med sin lön är en helt annan sak.

Cilia
2007-02-11, 20:37
Jag tjänar bra, det är det enda jag sagt.
jag frågade inte efter din lön och bryr mig inte om den heller.
Jag undrade bara vad du anser vara välbetalt.
Du kan ju ligga betydligt högre om det skulle vara så


edit, statsministern tjänar bara ca 120 tkr/mån.

Shakemynuts
2007-02-11, 20:42
Nej, det är inte välbetalt.

Det spelar roll eftersom det skickar ut en signal om att man är rubbad/white trash.

För mig skulle det vara fint att tjäna 20 000kr i månaden.
Alltså skulle det enligt mig vara välbetalt.

Aa, precis som att man är kåkfarare eftersom man har tatueringar.
Herregud, vi lever i 2000 talet om du inte var medveten om det.

mangemani
2007-02-11, 21:30
ja smaken är garanterat som baken i detta fall*spy* *spy*

blekfet2
2007-02-11, 21:33
fult som stryk.

olsson15
2007-02-11, 21:46
Feta hål i örosnibbarna tycker jag inte är speciellt snyggt , Därimot klyven tunga tycker jag är Grymt

Fed up
2007-02-11, 22:07
Det här med att det inte är så vanligt i högre positioner kan ju ha att göra med att det främst är en ungdomsgrej, inte så många som är under 25 som är högt uppsatta och det är nog i den åldersgruppen som örontöjningar är vanligast. Sen tröttnar man ofta efter ett par år och tycker nåt annat är snyggare, så en del tar ju ut sina (jag har tagit ur min ur näsan tex), därav ännu färre 25+ som har=färre högt uppsatta.

De jag känner som har töjda öron pluggar till lärare, det är iof. bara två, hade en till kompis förut som jobbade som personlig assistent, men vet ej vad han gör nu. Sen har jag kanske några bekanta kanske som har det, men de vet jag inte vad de sysslar med.
Snackar vi även tatueringar så ökar dock mitt register rejält(även större än en 1cm fjäril, alltså). Där vet jag flera som har bra inkomster.

machine gun
2007-02-14, 22:55
Jag hade 12 mm töjningar i örsnibbarna förut, men var tvungen att ta ur dem när jag fick mitt nuvarande jobb. Hålen har gått tillbaka helt nu och ser ut som vilka örhängeshål som helst. Har dock mina 5 piercingar kvar, men jag tar ur den ur ögonbrynet när jag är på jobbet förstås.

grabben i skogen
2007-02-14, 23:17
det är väl vad jag kallar white-trash som håller på med sånt.
de är oftast väldigt intresserade av det "ockulta" också.
typ anden i glaset varje kväll i sin husvagn.

Chaan
2007-02-14, 23:25
Snyggt, ofta.

Kwon sade att det var för modernt. Skulle tro att de flesta stör sig på motsatsen, att det ser för... paleolitiskt ut.

http://i5.tinypic.com/2r4pesp.jpg

Undrar om alla dessa piercingar e fejkade..

fat_joe
2007-02-15, 00:57
Klart folk med synliga bodymods oftast har svårare/inte har något jobb än dom utan.Behövs ingen forskare för att räkna ut det.

Att man sen lägger värderingar på andras utseende när man anställer folk är väl knappast posstivt, men helt klart förståligt.

fat_joe
2007-02-15, 01:05
EDIT:dubbel

dynamo
2007-02-15, 06:46
Inte snyggt. Jag tycker oftast även piercings i ansiktet ser dåligt ut. Tatueringar imponerar väldigt sällan, kan stå ut med nån enkel. Mer extrema modifikationer går helbort.

sissa
2007-02-15, 07:30
Tycker inte det är snyggt. Men är det små töjningar så är det bättre.

Tatueringar gillar jag ( fast beror på förstås, vad den föreställer och hur den sitter osv)

Piercingar är jag inget fan av direkt. Tycker dock inte är direkt fult på alla som har det. En del kan passa i det.

Daniel_S
2007-02-15, 07:42
Fruktansvärt smaklöst i 99 fall av 100. Ett par hål i öronen för kvinnor ät tillåtet, eventuellt också en navelpiercing. Allt annat ger samma effekt som för mycket smink, d.v.s. ett intryck av dålig smak och ett försök att piffa upp en annars tråkig personlighet.