handdator

Visa fullständig version : FM-sändare (mp3-spelare till bilradio etc)


Officer
2007-02-11, 17:18
Någon som har inhandlat en sådan "Zap" eller dylikt fm-sändare som det görs så mycket reklam om?
Skulle vara ordentligt smidigt att kunna sända över musiken från min portabla mp3-spelare till bilradion t ex.
Det jag undrar främst över är vilken man isåfall ska köpa för att få riktigt bra ljudkvalité (eller så bra som möjligt i förhållande till ursprungskällan). Jag vill ju inte ha någon 96kbits radio/monoskit så att säga.

Erfarenheter?

MasterChief
2007-02-11, 17:29
Jag har provat ett par och det låter tyvärr skit. Med tanke på att du är en audiofil av guds nåde kan jag inte rekommendera dessa till dig. Bättre lösningar finns (dock dyrare).

Officer
2007-02-11, 17:30
Jag har provat ett par och det låter tyvärr skit. Med tanke på att du är en audiofil av guds nåde kan jag inte rekommendera dessa till dig. Bättre lösningar finns (dock dyrare).

Chefen, jag är audiofil men jag förstår såklart att jag inte kan få toppkvalitet av en pryl som kostar 300 spänn. Jag vågar dock inte slänga dessa trehundraspänn i sjön om det ska låta som en dålig webradio i 64kbitskvalitet så att säga.
Har du någon mer djupgående egen recension på din erfarenhet av dessa? Och vad kan du annars rekommendera för dyrare alternativ i FM-sändarväg? Jag kan inte installera en mp3-spelare i min bil för att den har en inbyggd panel (volvo s40 nya karossen) som inte går att byta ut utan att garantin ryker, heh.

Fatality
2007-02-11, 17:31
Håller tyvär med MasterChief, alla produkter jag har testat (5 olika) har vart SKIT förutom en och den har jag ingen aning om vad den heter längre, brusar pyttelite alltid typ :/

Versus
2007-02-11, 17:33
Köpte en på classe för 150pix. Låter rätt hyfsat faktiskt tycker jag själv.
Fast det kanske mer beror på att vi har "bästa" stereon, den med dolby i en volvo S80.

MasterChief
2007-02-11, 17:36
Det enda jag kan säga är att det lät så uselt att jag inte ville använda den. Då är även 300 dyrt. Frugan tyckte dock att det dög så jag antar att det var jag som var petig. Jag provade någon Griffin (?) och ett annat märke.

Låter som en taskig radiokanal ungefär.

MasterChief
2007-02-11, 17:38
Köpte en på classe för 150pix. Låter rätt hyfsat faktiskt tycker jag själv.
Fast det kanske mer beror på att vi har "bästa" stereon, den med dolby i en volvo S80.

Tror inte det är stereon i sig som är akilleshälen utan hur bra mottagning det är från kupén till antennen. Så det kan tydligen skilja en del från bilmodell till bilmodell. När jag testade hemma med den stationära radion så blev det ett par snäpp bättre (dock fortfarande inte kul).

Versus
2007-02-11, 17:40
Tror inte det är stereon i sig som är akilleshälen utan hur bra mottagning det är från kupén till antennen. Så det kan tydligen skilja en del från bilmodell till bilmodell. När jag testade hemma med den stationära radion så blev det ett par snäpp bättre (dock fortfarande inte kul).

Antagligen, men enligt mig så är ljudkvaliten likandan som att lyssna på p3. Och p3 går ju iaf runt göteborg in med 99% bra motagning.

MasterChief
2007-02-24, 11:39
I senaste M3 testas 14 stycken modeller.

Officer
2007-02-24, 11:57
I senaste M3 testas 14 stycken modeller.

Puss o kram!:hbang: