handdator

Visa fullständig version : Mest Muskler


Johannes
2007-02-11, 16:31
Jag har en fråga.


Får man mer muskler ifall man t.e.x tränar typ 4-5 gånger i rad i veckan än att man tränar varannan dag?

King Grub
2007-02-11, 16:32
Nej, kan inte rakt av säga att det ena eller det andra sättet ger mer muskelmassa i sig.

Allan
2007-02-11, 16:33
Jag har en fråga.


Får man mer muskler ifall man t.e.x tränar typ 4-5 gånger i rad i veckan än att man tränar varannan dag?

Generellt sett, nej. Är du nybörjare så defintivt inte. Är du mycket avancerad kanske du kan tillgodgöra dig femdagarsprogram.

Johannes
2007-02-11, 16:33
Har läst att man bygger mer muskler om man tränar varannan dag

Allan
2007-02-11, 16:36
Har läst att man bygger mer muskler om man tränar varannan dag

Vilka muskler i såna fall?

Johannes
2007-02-11, 16:37
Biceps,magen de vanliga antar jag

regus
2007-02-11, 16:44
Biceps,magen de vanliga antar jag
:D

Pratar du om att träna samma muskler varje dag eller varannan dag

Johannes
2007-02-11, 16:57
:D

Pratar du om att träna samma muskler varje dag eller varannan dag


Det är de jag undrar? för man mer muskler ifall man tränar typ 4 eller 5 gånger i rad i veckan? eller får man mer muskler ifall man tränar de varannan dag?

Allan
2007-02-11, 17:01
Återigen, du ska vara ganska avancerad för att kunna tillgodogöra dig mycket träning, eftersom mycket träning förutsätter mycket mat, vila, teknik, träningsvana etc. Det finns inget glasklart svar på HUR mycket man ska träna: det mesta tyder på att det är högst individuellt. De teoretiska modeller som finns är sällan applicerbara i verkligheten.
Det vi däremot vet är att man under de första åren klarar sig utmärkt på att träna genom kroppen en eller två gånger på en vecka. Men att träningsdosen kommer ändras vartefter man lägger på sig massa.

Allan
2007-02-11, 17:02
För att beskriva vad jag menar

för man mer muskler ifall man tränar typ 4 eller 5 gånger i rad i veckan?
Det beror på.
eller får man mer muskler ifall man tränar de varannan dag?
Det bror också på.

Stab
2007-02-11, 17:08
Du vinner förmodligen mer på att köra varannna dag då CNS alltid får 1 dag att vila ist för köttande flera dagar i rad.

ray-ray
2007-02-11, 17:29
Det är de jag undrar? för man mer muskler ifall man tränar typ 4 eller 5 gånger i rad i veckan? eller får man mer muskler ifall man tränar de varannan dag?

men du ska ju inte träna samma muskelgrupp 2 dagar i rad! om det är det du menar

Johannes
2007-02-11, 17:33
men du ska ju inte träna samma muskelgrupp 2 dagar i rad! om det är det du menar

Kan man göra det varannan dag ?

varför kan man inte träna samma muskelgrupp två dagar i rad för?

ray-ray
2007-02-11, 17:37
Kan man göra det varannan dag ?

varför kan man inte träna samma muskelgrupp två dagar i rad för?

hehe hur gammal e du? jag skulle nog vila 2 dagar innan jag körde samma muskelgrupp igen. orsaken är att du måste vila så att musklerna hinner byggas upp igen, annars kommer du inte att växa mannen

Sniggel
2007-02-11, 18:13
Kan man göra det varannan dag ?

varför kan man inte träna samma muskelgrupp två dagar i rad för?

Som sagt, det beror på.

Du kan träna samma muskler varannan dag om .... (sätt in en massa faktorer här)
t ex:
*om du inte kör för hårt varje gång
*om du inte kör för många set varje gång
*om du vilar ordentligt mellan dagarna och får i dig tillräckligt med energi för att återhämta samt bygga upp musklerna
*om du är tränad på ett sånt vis att du kan tillgodogöra dig den typen av träning

Hur vet du allt detta då? Det gör du förmodligen inte eftersom du är nybörjare. Du måste lära känna din kropp och få lite erfarenhet först. Sen finns en hel del information att hämta här på forumet.