handdator

Visa fullständig version : Ny mobiltelefon, vad ska man ha?


GymTT
2007-02-11, 15:20
Antingen köper jag en ny, SNYGG, designad och stilren liksom.
Är dock lite tråkigt tycker jag.
Skulle vilja ha något ROLIGARE, som man kan göra MER saker med, jag tänker på, surfa på kollo? blocket? skicka bra tagna mms? wappa, vad kan man mer göra? någon mer buisnesstelefon kanske?
Köra mIRC på?

Vad har ni för erfarenheter?

Visa gärna bilder då jag inte kan koppla modeller till bilder i huvudet.

Tacksam för alla svar.

TT

coxie
2007-02-11, 15:26
HTC tytn är fin, har stöd för det mesta inklusive turbo 3g.

http://www.ppc-phones.de/ppcphones/images/htc_tytn_b.jpg

Annars kan du alltid vänta på iphone som kommer q3.

FreCKo
2007-02-11, 15:33
Vänta några dagar, håll koll på www.mobil.se nu släpps det en jävla massa telefoner från Sonyericsson, nokia, HP, Neonode (!!!)...

GymTT
2007-02-11, 15:37
HTC tytn är fin, har stöd för det mesta inklusive turbo 3g.

http://www.ppc-phones.de/ppcphones/images/htc_tytn_b.jpg

Annars kan du alltid vänta på iphone som kommer q3.

den verkar fin! kan jag surfa ex på kollo med den? vart finns dne? pris?

GymTT
2007-02-11, 15:39
Vänta några dagar, håll koll på www.mobil.se nu släpps det en jävla massa telefoner från Sonyericsson, nokia, HP, Neonode (!!!)...

Tack, ska hålla koll där me!

Eddie Vedder
2007-02-11, 15:41
Nåt jag kan rekommendera är att inte köpa en telefon med "lucka", alltså en sån där du viker upp displayen. Förr lr senare slutar kontakten å funka så displayen lägger av. Jag har nyss fått tebax min telefon från verkstan, displayen blev bara helt vit en dag å de e tydligen vanligt förekommande fick jag höra på SIBA.

Ganymedes
2007-02-11, 15:46
Jag ska vänta på iPhone, råder dig till att avvakta ifall det inte brinner i knutarna. Skulle den inte motsvara ens förväntningar så är det ju bara att köpa en annan då.

Lelle Pelle
2007-02-11, 16:08
Vad kommer iPhone gå på?

GymTT
2007-02-11, 16:11
Jag ska vänta på iPhone, råder dig till att avvakta ifall det inte brinner i knutarna. Skulle den inte motsvara ens förväntningar så är det ju bara att köpa en annan då.

När kmr den??

superfettzor
2007-02-11, 16:14
om ni vill betala ett kraftigt överpris för lite design så köper ni iphone. Finns modeller som är mycket billigare med motsvarande funktioner...

GymTT
2007-02-11, 16:17
HTC tytn


den tkr jag verkar bra, mer info om den!!! vad kostar det att surfa runt på kollo, blocket osv osv?

Ganymedes
2007-02-11, 16:28
När kmr den??
Till hösten för oss i Europa. I USA släpps den i juni. Rykten säger dock att den kan tänkas komma tidigare, men det är inte troligt.

Vad kommer iPhone gå på?
Kort variant:
Apple angav priset på mässan där den introducerades. 4gb modellen ska haman på $499, vilket är hållbart i jämförelse med andra smartphones. Varken dyrast eller billigast.

Lång variant:
Priserna är INTE satta än, även om domedagsprofeter (Ballmer t.ex) hävdar att den "är" (finns ju inte ens än) svindyr. Amazon.com tar förbokningar där de har satt ett eget skyhögt pris. Det är inte det riktiga priset dock, utan är påhittat av Amazon för att garantera att de inte tar för lite betalt.

Sedan är det heller inte klart vem som får säljrätten på iPhone i Sverige heller. Och heller inte vad subventioneringen vid tecknande av abonnemang blir.


Mer info: Apples sajt (http://www.apple.com/iphone/)

YgW7or1TuFk

Ganymedes
2007-02-11, 16:29
om ni vill betala ett kraftigt överpris för lite design så köper ni iphone. Finns modeller som är mycket billigare med motsvarande funktioner...

Eller så läser du på och tar hänsyn till fakta innan du uttalar dig. Visst tusan är det design, men även användarvänlighet. Och det sistnämnda ÄR värt pengar. I vart fall för mig.

otherside
2007-02-11, 16:31
ericsson kommer med en sjysst lur sägs de, slimmad w810 typ, den vill jag ha*drool*

Lelle Pelle
2007-02-11, 16:37
Fasen vad hypad iPhone verkar! Cool stuff!

GymTT
2007-02-11, 16:38
Ingen som har eller vet mer om HTC tytn ?

FreCKo
2007-02-11, 16:43
Ingen som har eller vet mer om HTC tytn ?

Tror tyvärr inte att det är en så värst vanlig telefon, så det vore ganska osannolikt att någon på kolo har en...

GymTT
2007-02-11, 16:57
Förstår, såg att den hade W-lan.
Kan ngn berätta mer om det?

FreCKo
2007-02-11, 17:35
Förstår, såg att den hade W-lan.
Kan ngn berätta mer om det?

Om vad det innebär? eller hur menar du? Har man W-Lan i telefonen kan man koppla upp sig gratis genom trådlöst internet...

btw, om 1½h så ska SonyEricsson kanske släppa två nya telefoner i samma stil som HTC tytn, håll koll på mobil.se ;)

GymTT
2007-02-11, 17:40
Om vad det innebär? eller hur menar du? Har man W-Lan i telefonen kan man koppla upp sig gratis genom trådlöst internet...

btw, om 1½h så ska SonyEricsson kanske släppa två nya telefoner i samma stil som HTC tytn, håll koll på mobil.se ;)

om 1.5h? det var som fan! tack

tossefar
2007-02-11, 18:19
Hörru TT, kan du inte slänga iväg ett svar på mitt pm när du ändå håller på? :P

GymTT
2007-02-11, 19:13
Hörru TT, kan du inte slänga iväg ett svar på mitt pm när du ändå håller på? :P

absolut

kan du ngt om mobiler? :)

Larsson
2007-02-11, 19:31
Sony Ericsson W880 verkar vara en bra mobil. Liten och med mycket olika funktioner. Angående iPhone så är det lite synd att den saknar 3G, samt att man inte kan installera tredjeparts programvara utan att den är godkänd av Apple.

GymTT
2007-02-11, 19:36
Sony Ericsson W880 verkar vara en bra mobil. Liten och med mycket olika funktioner. Angående iPhone så är det lite synd att den saknar 3G, samt att man inte kan installera tredjeparts programvara utan att den är godkänd av Apple.

Den verkar faktiskt schysst! vet du ngt om när den ska komma?

Iphone verkar mkt snygg och stilren, men orka vänta så länge.

FreCKo
2007-02-11, 19:36
Den verkar faktiskt schysst! vet du ngt om när den ska komma?

Iphone verkar mkt snygg och stilren, men orka vänta så länge.

Ska komma under andra kvartalet om jag inte missminner mig.

Larsson
2007-02-11, 19:39
Den verkar faktiskt schysst! vet du ngt om när den ska komma?

Iphone verkar mkt snygg och stilren, men orka vänta så länge.

W880 kommer enligt katshing.se prel den 23 feb. iPhone är riktigt snygg, men jag skulle aldrig köpa den första modellen av en helt ny produkt. Är lite för stor risk för barnsjukdomar tycker jag.

FreCKo
2007-02-11, 19:40
W880 kommer enligt katshing.se prel den 23 feb. iPhone är riktigt snygg, men jag skulle aldrig köpa den första modellen av en helt ny produkt. Är lite för stor risk för barnsjukdomar tycker jag.

Därför jag väntar på Neonode N2 *drool*

GymTT
2007-02-11, 19:43
Därför jag väntar på Neonode N2 *drool*

bild på den? när kmr den??

FreCKo
2007-02-11, 19:46
bild på den? när kmr den??

ingen bild, den har inte släppts än *whistle* Imorgon klockan 12 ska den släppas om jag inte missminner mig... Gå in på www.neonode.com för att få reda på det lilla som går att ta reda på, diggar deras marknadsföring också :)

miblom
2007-02-11, 19:46
W880i är riktigt cool tycker jag. Har haft en sån sen ett par dagar tillbaks och blir fortfarande förvånad över hur jäkla tunn den är. Knappsatsen tar en liten stund att vänja sig vid och likaså känslan av att tro att man tappat bort den när man har den i byxfickan (den känns knappt). Allt som allt är det en riktigt läcker telefon. :thumbup:

Cilia
2007-02-11, 19:49
Ingen som har eller vet mer om HTC tytn ?

www.qtek.nu

GymTT
2007-02-11, 20:14
www.qtek.nu

thanks cillen

Ganymedes
2007-02-11, 22:21
Angående iPhone så är det lite synd att den saknar 3G, samt att man inte kan installera tredjeparts programvara utan att den är godkänd av Apple.

3g-version kommer, annonserades av Apple samtidigt som iPhone presenterades. 3g är inte så stort i USA vilket gör att de startar med EDGE-versionen istället.

Vad gäller tredjepartsprogramvara håller jag med dig. Det är synd. Men produkten finns inte än, så det är dumt att utgå ifrån att detta är satt i sten. Dessutom finns det alltid folk som kan ta sig runt sådant osv.''

Nåja, vi får väl se när den väl kommer.

GymTT
2007-02-11, 22:43
ingen bild, den har inte släppts än *whistle* Imorgon klockan 12 ska den släppas om jag inte missminner mig... Gå in på www.neonode.com för att få reda på det lilla som går att ta reda på, diggar deras marknadsföring också :)

ingen bild på den?

FreCKo
2007-02-11, 22:51
ingen bild på den?

den har inte avslöjats än som sagt.

GymTT
2007-02-11, 23:29
den har inte avslöjats än som sagt.

läser på tok för dåligt, ledsen.

imorn tolv, ska hålla utkik!

tack

ante
2007-02-12, 00:22
Ingen som har eller vet mer om HTC tytn ?

Dynamo här på forumet har en. Föregångaren skall vara rätt bra den med, men den är ju inte speciellt rolig. Det är en bra fungerande smartphone, om inte den bästa just nu.
Dock är den rätt stor, klumpig och framförallt dyr.

Alm
2007-02-12, 08:18
Jag säljer mobiltelefoner.

Tytn är en jävligt skoj produkt med många riktigt bra egenskaper. Tyvärr så är den också lite dålig när det gäller enkla saker som t.ex. att få MMS att fungera. Den är omständig när det gäller sånt, och vissa exemplar vägrar helt enkelt att skicka MMS. Telefonen går loss på runt 6-7000 kr i kontantpris.

Ett annat tips på kommande modell är nokia n95. Sök på n95 på nokia.se.

Sen är jag inte mycket för nokia, men ändå.

FreCKo
2007-02-12, 10:52
läser på tok för dåligt, ledsen.

imorn tolv, ska hålla utkik!

tack

Nu har den släppts!

http://www.neonode.com/upload/330/open_platform.jpg

2mpix-kamera, 65K färger i skärmen... Välkommen tillbaka till 2005 *gah!*

Achryl
2007-02-12, 13:03
basloppan har en htc tytn, pm:a honom för svar på alla frågor

GymTT
2007-02-12, 13:04
Dynamo här på forumet har en. Föregångaren skall vara rätt bra den med, men den är ju inte speciellt rolig. Det är en bra fungerande smartphone, om inte den bästa just nu.
Dock är den rätt stor, klumpig och framförallt dyr.

tack, ska fråga honom!

Calleman
2007-02-12, 15:05
Jag ska i alla fall ha W880i, stilren och tunn. Perfekt i fickan.

Någon som har en invändning mot den?

FreCKo
2007-02-12, 15:07
Jag ska i alla fall ha W880i, stilren och tunn. Perfekt i fickan.

Någon som har en invändning mot den?

Den innehåller noll och inget nytt eller spännande, same shit som i en W850i, så du kan ju fråga dig vilken av dom två du ska ha.

Calleman
2007-02-12, 15:14
Den innehåller noll och inget nytt eller spännande, same shit som i en W850i, så du kan ju fråga dig vilken av dom två du ska ha.

Om man skiter i innehållet och vill ha en tunn bra tel då? Inte ens kollat på W850i, samma design?

Calleman
2007-02-12, 15:18
Nu har jag jämfört modellerna på SE, och visst, same shit i dem, men föregångaren är en tegelsten i jämförelse.

Jag ska med andra ord fortfarande ha en W880i, är dock begränsad till att välja SE:s lurar.

FreCKo
2007-02-12, 15:19
Om man skiter i innehållet och vill ha en tunn bra tel då? Inte ens kollat på W850i, samma design?

Inte samma design men jag lovar dig, det är PRECIS samma innehåll... Jag tycker inte att det är värt att lägga pengarna på en mobil vars innehåll är precis likadant som en äldre telefon, och den lär kosta jävligt mycket dessutom...

Inga nya roliga mobiler än så länge i år :(

Calleman
2007-02-12, 15:38
Inte samma design men jag lovar dig, det är PRECIS samma innehåll... Jag tycker inte att det är värt att lägga pengarna på en mobil vars innehåll är precis likadant som en äldre telefon, och den lär kosta jävligt mycket dessutom...

Inga nya roliga mobiler än så länge i år :(

Ok, själv är jag mest ute efter designen och har budgeterat en ny lur om året. Dock bara SE:s, så det blir nog den i vilket fall. Tror den gör sig bra i min ficka.

FreCKo
2007-02-12, 16:10
Ok, själv är jag mest ute efter designen och har budgeterat en ny lur om året. Dock bara SE:s, så det blir nog den i vilket fall. Tror den gör sig bra i min ficka.

Gillar du den så köp den :)