handdator

Visa fullständig version : Hjälp! Skrivkramp!


izza
2007-02-11, 14:19
På tisdag ska jag hålla ett debatterande tal. Har lite idéer men det är så svårt att hitta "rätt" bakgrundsinformation på internet (tycker jag just nu)
Idé som jag funderat på:

- Svenska mjölkkor, hur bra har de det?
Har inte lyckats hitta nån info från nån annan än typ Arla och Svensk Mjölk och de tycker ju svenska mjölkkor har det toppen. Men vill hitta information som styrker på något sätt att det inte är som i Bregott-fabriksreklamen

Behöver all inspiration som jag kan få, om ni har tips där man kan hitta info eller tips på nya idéer, SKRIV !! hehe

Kwon
2007-02-11, 14:23
Önskar jag kunde hjälpa dig (jag skrev en hel del förr i tiden), men nuförtiden har jag svårt att inspirera inom detta ämne.

kharon
2007-02-11, 14:29
Välj nåt ämne som du har starka känslor för själv?

skaparn
2007-02-11, 14:33
Välj nåt ämne som du har starka känslor för själv?

+12% matmoms

Även om det kan vara bra träning, och bra för att slipa sina argument, att agera djävulens advokat, så är det väldigt svårt att hålla brandtal om något man inte känner för starkt.

izza
2007-02-11, 14:36
Ja att jag vill prata om nåt jag brinner för själv har jag insett. Men jag känner mig tryggast i att prata om någonting där jag har kollat upp bakgrundfaktan och det är nog där min skrivkramp kommer in. Jag hittar inget intressant på internet att ha som bakgrund, "logos".

mini
2007-02-11, 14:40
Det är ju svårt att hitta kliniska fakta om kornas välmående. Lättare att välja något som inte är så infekterat, där du faktiskt han hitta hårda fakta.

izza
2007-02-11, 14:42
Behöver all inspiration som jag kan få, om ni har tips där man kan hitta info eller tips på nya idéer, SKRIV !! hehe

Snart ger jag upp. Borde ha nånting iordninggjort till imorgon när vi har chans att öva på det i mindre grupper. Men kan ju fundera till imorgon också o framföra det första gången på tisdag...

skaparn
2007-02-11, 14:46
Välj ut något område där de flesta hävdar att det var bättre förr, och gå i detalj igenom hur det snarare är bättre nu. Skolan till exempel. Vinkla det till att man använder mindre könsord nu än under Tage Erlanders tid. Det skulle röra om i grytan.

z_bumbi
2007-02-11, 15:09
www.slu.se bör ha en del info om mjölkkor.