handdator

Visa fullständig version : Fettförbrännande?


jaaaaag
2007-02-10, 20:48
Jag har tagit proteinpulvret Whey-80 ett bra tag nu och är sugen på att prova något fettförbrännande kosttillskott. Men jag har en känsla av att det mesta som finns på marknaden är skit, har jag fel?:Virro

Finns det någon här på kolo som använder sig av fettförbrännande kostillskott och som har märkt någon skillnad efter att ni börjat använda det?
Som t.ex. Diet fuel från Twinlab eller liknande.

Ni kan även skriva här om ni provat något och inte märkt någon skillnad alls eller fått negativa effekter av preparatet ni tagit. Så lite allmän diskussion om fettförbrännande kosttillskott skulle uppskattas.:thumbup:

Hej svej

jaaaaag
2007-02-10, 20:53
Skulle gärna vilja ha kommentarer på Twinlabs Ripped fuel också om någon testat den eller skulle vilja påpeka att det bara är skit.

Dr Nick
2007-02-10, 21:01
Skulle gärna vilja ha kommentarer på Twinlabs Ripped fuel också om någon testat den eller skulle vilja påpeka att det bara är skit.

Bättre med koffein tabletter.
Mer för pengarna.

jaaaaag
2007-02-10, 21:07
Vilka rekommenderar du då? Och funkar koffein även fettförbrännande samtidigt som det ger en extra energi?

De koffeintabletter som du tar.. verkar de fettförbrännande på dej? =S

Dr Nick
2007-02-10, 21:11
Vilka rekommenderar du då? Och funkar koffein även fettförbrännande samtidigt som det ger en extra energi?

De koffeintabletter som du tar.. verkar de fettförbrännande på dej? =S

Jepp,det gör dom!

Jag använder dom enbart som extra energi just nu.
För att bränna fett så måste du ligga på ett kalori underskott.

Cerberus
2007-02-11, 13:46
Har prövat det mesta lagligt(och lite olagligt med), kan inte påstå att jag märkt ngn större skillnad mer än att ja mått dåligt av intaget av dom.

Kaffe och nikotin-tuggummin kör jag på just nu, mest för aptiten iof. Grönt te är bra också om man kommer förbi att det smakar väldigt illa.

Kaffe och grönt te skulle jag rekommendera iaf, finns ju grejer me grönt te-extrakt o då slipper man ju smaken av teet.

jaaaaag
2007-02-12, 12:46
Köpte ripped fuel från twinlab iallafall. Jag kände mej konstigt varm efter det att jag hade tatt en kapsel och mitt sug efter mat försvann helt. Någon mer som tatt ripped fuel och känner igen sej?

Pepz
2007-02-12, 12:56
testat en del. och den främsta effekten man får av dylika tillskott som diet fuel eller stackers, är att man orkar träna lite hårdare och att hungerkänslorna försvinner.. + att man blir varm

Det negativa som jag har märkt är: hjärtklappningar, kramper, sömnbrist, och svettningar. därför undviker jag dessa tillskott (främst de som är efedrin/ephedra/synephrine-baserade)

Lipodrain/Betadrain gillade jag.
Likaså Grönt the tabletter i kombination med koffeintabletter

Kaffe med sucketter tar bort sötsuget effektivt.

jaaaaag
2007-02-12, 12:59
Kaffe med sötningsmedel är toppen!
Men jag tror det stod att det vad 100 mg koffein i en kapsel.. om jag då tar två om dagen och sen dricker kaffe också blir det inte grymt för mycket koffein då? Finns det en gräns..?

Jag får se om jag får några negativa effekter.

Kommer iallafall att minska på kaffedrickandet mycket när jag tar ripped fuel.

Pepz
2007-02-12, 13:01
Kaffe med sötningsmedel är toppen!
Men jag tror det stod att det vad 100 mg koffein i en kapsel.. om jag då tar två om dagen och sen dricker kaffe också blir det inte grymt för mycket koffein då? Finns det en gräns..?

Jag får se om jag får några negativa effekter.

Kommer iallafall att minska på kaffedrickandet mycket när jag tar ripped fuel.

jag var uppe på 10mg koffein/kg kroppsvikt /dag utan problem.

men där någonstans går gränsen tror jag.

Nadja_N
2007-02-12, 13:02
Kaffe med sötningsmedel är toppen!
Men jag tror det stod att det vad 100 mg koffein i en kapsel.. om jag då tar två om dagen och sen dricker kaffe också blir det inte grymt för mycket koffein då? Finns det en gräns..?

Jag får se om jag får några negativa effekter.

Kommer iallafall att minska på kaffedrickandet mycket när jag tar ripped fuel.

läst någonstans (källa *gah!* ) att man skulle undvika att dricka annat som innehåller koffein medan man käkar ripped fuel eller koffeintabletter.
men vart gränsen går vet jag inte. Kanske King Grub knowz?

L-Sami
2007-02-12, 13:06
Kroppen tål mycket koffein innan det blir farligt, men abstinens besvären blir jobbigare desto mer koffen man brukar.

EiseltUK
2007-02-12, 13:37
Kroppen vänjer sig vid koffein så om man är van att dricka kaffe kan man nog fortsätta med det när man tar produkter innehållande koffein. Kan vara bra att då och då göra uppehåll med koffein för att kroppen ska kunna vänja av sig lite.

FreCKo
2007-02-12, 13:53
Kroppen tål mycket koffein innan det blir farligt, men abstinens besvären blir jobbigare desto mer koffen man brukar.

Hur mycket koffein klarar kroppen? Lär inte finnas några exakta siffror, men finns det något exempel eller NÅGOT man kan gå efter? Jag har ju gått nån dag och druckit säkert en 10-12 koppar och känt i magen att man inte var helt stabil, men frågan är om det var tillräckligt för att vara farligt?

jaaaaag
2007-02-12, 13:58
Ok det låter ju helt ok.

Om man får sömnproblem av koffein.. hur många timmar innan sovdags ska man ta den sista kapseln då? Hur länge tar det för kroppen att bryta ner koffeinet eller vad den gör med det.

EiseltUK
2007-02-12, 14:02
Hur mycket koffein klarar kroppen? Lär inte finnas några exakta siffror, men finns det något exempel eller NÅGOT man kan gå efter? Jag har ju gått nån dag och druckit säkert en 10-12 koppar och känt i magen att man inte var helt stabil, men frågan är om det var tillräckligt för att vara farligt?


Här finns mer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Caffeine


Biverkningar uppstår långt innan det blir direkt farligt men för vissa kan biverkningarna vara farliga, t ex vid hjärtbesvär.

Skumtomten
2007-07-09, 12:31
Minst två-tre timmar tror jag. Koffeinet verkar ju ett tag så det tar ju en syund för tröttheten att hinna ikapp.

Moritz
2007-07-12, 01:47
koffein har en halveringstid på 4 timmar.

mangemani
2007-07-12, 15:53
körde offta med ripped fuel(innan jag kom på LEAN) förut.
tog då 2 kappslar och nån kopp kaffe/grönt te innan träningen,ingen negativ effekt.

annars så är inte det mesta skit på marknaden när det gäller "fettförbräning",utan ALLT är skit.
du kan på din höjd få hungerdämpande effekter,men FETTförbräning,nej.

Grynet
2007-07-14, 17:50
En annan bra produkt för fettförbränning är Tight från San. Piller med uppiggande och fettförbrännande effekt.

Testat dom ett par gånger nu och dom fungerar riktigt bra. Finns även som flytande.

diablogtr
2007-07-14, 18:39
En annan bra produkt för fettförbränning är Tight från San. Piller med uppiggande och fettförbrännande effekt.

Testat dom ett par gånger nu och dom fungerar riktigt bra. Finns även som flytande.

Jag har också läst om dem...på GG's hemsida. Säger ingenting. De är bra alltså säger du?


Ja för att gå ner i vikt ska man ligga på underskott av kalorier, men OM det finns produkter som ökar ämnesomsättningen innebär det att man behöver mer kalorier för att ligga på +/- = du äter lika mycket som förut men ligger ännu mer minus än vad du hade gjort utan produkten.


:thumbup:

edit: Det där kändes väldigt smart sagt, är det verkligen så?

Runda Grodan
2007-07-14, 18:50
En annan bra produkt för fettförbränning är Tight från San. Piller med uppiggande och fettförbrännande effekt.

Testat dom ett par gånger nu och dom fungerar riktigt bra. Finns även som flytande.



Jag skulle inte väljaTight från San. Det innehåller guggulsterone och verkar inte vara särskilt nyttigt eller bra om man ska bygga muskler eller försöka behålla dem under deff.

Jag hittade en gammal studie som jag tycker borde finnas här på Kolo. Guggulsterone ingår i vissa fettförbrännare och om jag fattat det rätt så kan det sabba androgenreceptorerna. Om jag inte gjort det får någon gärna berätta vad studien handlar om. :D







Mol Pharmacol. 2005 Mar;67(3):948-54. Epub 2004 Dec 15. Related Articles, Links


The hypolipidemic natural product guggulsterone is a promiscuous steroid receptor ligand.

Burris TP, Montrose C, Houck KA, Osborne HE, Bocchinfuso WP, Yaden BC, Cheng CC, Zink RW, Barr RJ, Hepler CD, Krishnan V, Bullock HA, Burris LL, Galvin RJ, Bramlett K, Stayrook KR.

Lilly Research Laboratories, Lilly Corporate Center, Indianapolis, IN 46285, USA. burris@lilly.com

Guggulsterone (GS) is the active substance in guggulipid, an extract of the guggul tree, Commiphora mukul, used to treat a variety of disorders in humans, including dyslipidemia, obesity, and inflammation. The activity of GS has been suggested to be mediated by antagonism of the receptor for bile acids, the farnesoid X receptor (FXR). Here, we demonstrate that both stereoisomers of the plant sterol, (E)- and (Z)-GS, bind to the steroid receptors at a much higher affinity than to FXR. Both stereoisomers bind to the mineralocorticoid receptor (MR) with a Ki value of approximately 35 nM, which is greater than 100 times more potent than their affinity for FXR. Both (E)- and (Z)-GS also displayed high affinity for other steroid receptors, including the androgen (AR), glucocorticoid (GR), and progesterone receptors (PR) with Ki values ranging from 224 to 315 nM. In cell-based functional cotransfection assays, GSs behaved as antagonists of AR, GR, and MR, but as agonists of PR. Agonist activity was also demonstrated with estrogen receptor (ER) alpha; however, the potency was very low (EC50 > 5000 nM). In addition, GS displayed activity in functional assays in cell lines expressing endogenous AR, GR, ER, and PR. These data suggest that the variety of pharmacological effects exhibited by GS may be mediated by targeting several steroid receptors.


Edit. Yohimbine är det många som mår dåligt av också (finns i Tight).

mangemani
2007-07-14, 19:50
En annan bra produkt för fettförbränning är Tight från San. Piller med uppiggande och fettförbrännande effekt.

Testat dom ett par gånger nu och dom fungerar riktigt bra. Finns även som flytande.


på vilket sätt skulle tight vara fettförbrännande?
hur vet du att det är fettförbrännande och inte bättre kost eller mer motion som har gjort att du fått resultat(vilket jag tolkade det som)?
förklara gärna*popcorn*

diablogtr
2007-07-14, 20:44
Man hör ju på namnet att den gör det den ska. Man blir Tight (tajt), vad är det vi diskuterar?

mangemani
2007-07-14, 20:48
Man hör ju på namnet att den gör det den ska. Man blir Tight (tajt), vad är det vi diskuterar?


du var förstås ironisk med det inlägget antar jag?
diskuterar och diskuterar,ställde bara en fråga vilket jag mer än gärna skulle vilja ha ett svar på...ett bra svar,inget "nämen jag märker det bara" svar.

EiseltUK
2007-07-14, 23:59
Jag skulle inte väljaTight från San. Det innehåller guggulsterone och verkar inte vara särskilt nyttigt eller bra om man ska bygga muskler eller försöka behålla dem under deff.




Edit. Yohimbine är det många som mår dåligt av också (finns i Tight).

Här är en annan stude:


"Guggulsterone treatment activated PR with an EC50 value of approximately
5.9 μM and produced approximately 52 % maximal activation at a concentration of 10 μM when compared with progesterone at 1 μM (data not shown). Strikingly, Z-guggulsterone activated ERα with an EC50 value of approximately 4.6 μM and produced approximately 137% maximal activation at a concentration of 10 μM when compared with β-estradiol at 100 nM (data not shown)."

http://jpet.aspetjournals.org/cgi/reprint/jpet.103.064329v1

rille111
2007-07-15, 09:16
Tror man brukar räknar med 8-10mg per kropps-kg i sammanlagd dagskonsumtion för att få en bra effekt, utspritt på dagen. 80kg = 800mg typ.

Men det finns studier för att kaffe är bra för fettbränning och termisk effekt.
T.ex: http://www.ajcn.org/cgi/content/abstract/79/1/40
med 10mg/kaffein per kg, citerar Caffeine ingestion increased energy expenditure 13% and doubled the turnover of lipids, of which 24% were oxidized

Skulle inte rekommendera det till känsliga personer för bieffekterna av såna koffeinkickar är inte mysigt ... skakningar, illamående, nervositet etc .. hellre lägger jag en vecka till på deffen och mår psykiskt bra under hela tiden. Eventuellt ta koffeintabs innan träning men inget annat - det kommer man nog långt på !

Min fråga däremot är hur mkt mg kaffein är det i en vanlig kopp kaffe?

rille111
2007-07-15, 09:50
Grönt té verkar också vara mycket intressant för termogenesis och ökad fettförbränning. Innehåller bla. kaffein, catechin, vitamiener.. Catechin (ca 15-20% av vikten i grönt té) sänker kolesterol, ger en termogen effekt och fettförbränning.
Se här. http://www.yogihealth.com/assets/research/LTheaLtheaninObesity.pdf



En studie säger bla. Body weight, BMI, waist circumference, body fat mass, and subcutaneous fat area were significantly lower in the green tea extract group than in the control group.
Med detta en studie på 690mg catechiner (det blir ca 4g grönt téextrakt)
http://www.ajcn.org/cgi/content/abstract/81/1/122

Grynet
2007-07-15, 21:10
Jag har också läst om dem...på GG's hemsida. Säger ingenting. De är bra alltså säger du?


Ja för att gå ner i vikt ska man ligga på underskott av kalorier, men OM det finns produkter som ökar ämnesomsättningen innebär det att man behöver mer kalorier för att ligga på +/- = du äter lika mycket som förut men ligger ännu mer minus än vad du hade gjort utan produkten.


:thumbup:

edit: Det där kändes väldigt smart sagt, är det verkligen så?

har testat att både käka dom och träna mera o äta bättre vilket fungerar bra för jag blir pigg av dom. Sen oxå utan att träna alls en period o käka hyffsat kasst och jag blev tajtare o lite lättare iaf. Men e de väl från person till person. Jag gillar dom iaf. Fungerar på mig oavsett hur jag tränar eller käkar. Men de e alltid bäst med bra mat o bra träning till.

pony
2007-07-16, 14:00
Jag har använt LEAN en del, inte för de fettförbrännande egenskaperna utan som uppiggande. Vilket indirekt måste ha ökat förbränningen iom att jag då blivit mycket mer vaken, fått bättre tryck, osv.
Ur det perspektivet tycker jag att det har varit värt pengarna, jag har ju fått önskad effekt.
Däremot känns det som att man blir resistent ganska snabbt. Den dos som i början gav mig hjärtklappning kändes inte alls i slutet. Så om du ämnar att prova något "fettförbrännande" hoppas jag att det ska vara i samband med en kortare deff eller under annan väldigt tidsbegränsad period.

Durayan
2007-07-18, 08:39
Hur är det med det gamla CLA? Jag tog såna kapslar för flera år sedan under en deffperiod, men då gjorde jag ju andra insatser med kosten också, så jag vet inte om de hjälpte eller inte. Kanske bidrog de dock.

King Grub
2007-07-18, 09:04
Hur är det med det gamla CLA? Jag tog såna kapslar för flera år sedan under en deffperiod, men då gjorde jag ju andra insatser med kosten också, så jag vet inte om de hjälpte eller inte. Kanske bidrog de dock.

Ja, men det krävs mer än ett års användning för att effekten skall inträda.

Durayan
2007-07-18, 15:05
Ja, men det krävs mer än ett års användning för att effekten skall inträda.

Uhh, va dyrt *gah!*