handdator

Visa fullständig version : Ladda upp på Youtube


Carolinew
2007-02-10, 19:36
Har lite problem med att ladda upp filmer på youtube... har laddat upp första filmen och det gick bra, men nu står det "Status: Uploaded (processing, please wait)" och det går inte att se filmen, har väl varit så i ca 20 min eller nånting... är något fel och vad ska jag göra för att kunna lägga in filmerna direkt i en tråd här på kolo (så man bara behöver trycka på play)?

Kurash
2007-02-10, 19:38
Bara att vänta, ibland tar det hela natten. Kolla "my uploaded movies" nån gång ibland så ser du om den är färdig.

Carolinew
2007-02-10, 19:45
Okej, men hur gör man sen då för att få in dem här direkt (så man inte behöver trycka på någon länk)?

Kurash
2007-02-10, 19:51
Man kopierar länken till filmen, men sparar bara allt efter likamedtecknet.
Sen använder man yt-taggarna. Man börjar med <YT> och avslutar med </YT> däremellan finns det du kopierade från länken (allt efter likamedtecknet)
Du måste dock byta ut <> mot [] men det går inte att skriva, för det skulle inte synas. Ungefär som att göra något fetstilt med B-taggen, använder man istället YT-taggen.

Kurash
2007-02-10, 19:53
Det lättaste är egentligen att quota någon som lagt upp en film i en post, så ser du precis hur det ska stå.

Carolinew
2007-02-10, 19:56
Tackar!

Carolinew
2007-02-10, 20:39
Men vafasen, några av filmerna har kommit upp nu, jag tittade på dem och allt funkade, men efter att ha tittat på dem en gång går det inte längre, då kommer detta meddelande upp:The video you have requested is not available. If you have recently uploaded this video, you may need to wait a few minutes for the video to process."

Men, jag har ju redan kunnat titta på dem en gång? Vad är nu fel?*gah!*