handdator

Visa fullständig version : förkyld - ont vid näsan


krilleh
2007-02-10, 12:59
Mjo varit förkyld och haft hosta ca 10 dagar nu. fast hostan har nästan avtagit helt då jag fått medicin. Men denna förkylning alltså. Igår började de göra ont precis på sidorna om näsan. är detta ett tecken på en möjlig inflammation eller något? törs man sig på ett pass? INte tränat på två veckor nu och jag har ju inge halsont eller liknande så känns dåligt att bara dega hemma hela tiden.

adis
2007-02-10, 14:11
Krilleh, jag hade exakt samma förkyldning som du :)
Du kommer få ont i hela ansiktet i typ 2-3 dagar, sen blir det bara bättre och bättre :)

Yankeee
2007-02-10, 14:14
Ta en promenad om du vill röra på dig. Sedan kan du se hur det känns.

Angel
2007-02-10, 14:56
bihåleinflammation

Nadja_N
2007-02-10, 15:06
bihåleinflammation

+1

krilleh
2007-02-10, 16:55
Krilleh, jag hade exakt samma förkyldning som du :)
Du kommer få ont i hela ansiktet i typ 2-3 dagar, sen blir det bara bättre och bättre :)

ok :) 2-3 dagar kan jag överleva. Blir lite less om jag har en inflammation så jag blir borta 2 veckor till ifrån träningen. men får se nu hur de går.. Jag var hos doktorn för ett par dar sen o kollade lite blodprover osv och värdena var bra. Om de var en inflammation skulle de väl vara förhöjda?

Nåväl får vänta några dagar annars blire ett besök dit igen.

adis
2007-02-10, 18:26
ok :) 2-3 dagar kan jag överleva. Blir lite less om jag har en inflammation så jag blir borta 2 veckor till ifrån träningen. men får se nu hur de går.. Jag var hos doktorn för ett par dar sen o kollade lite blodprover osv och värdena var bra. Om de var en inflammation skulle de väl vara förhöjda?

Nåväl får vänta några dagar annars blire ett besök dit igen.


Gå till doktorn tycker jag är sjukt överskattat :D
Man ska bara vänta o ta det lugnt och vila, jag hade as ont i ansiktet i ca 2 dagar, sen blev det bättre o bättre varje morgon.