handdator

Visa fullständig version : Hur äta för att nå mitt mål?


Jontelito
2007-02-09, 14:10
Tja, tänkte kolla här om någon har lust att ge mig lite hjälp angående kostupplägg.
Jag är 16 år, väger just nu ~70kg och mäter runt 180cm. Har gymmat i ca 6 månader med varierande seriositet. Sen jag började gymma har jag ökat ca 4-5kg i vikt och inte lagt allt för mycket energi på att äta tillräckligt mycket mat. Eftersom att jag studerar just nu så känns seriös bulkning inte som något alternativ - så mina mål lägger jag relativt lågt, men kommer börja köra seriösare efter studierna..

Men men, mitt mål inför sommaren är att väga runt 73kg (dvs gå upp runt 3kg), helst med en ganska platt mage. Just nu är magen rättså stor - men när jag gått upp ca 3kg, hur mycket kommer jag att väga efter att jag har deffat ner magen? Och hur mycket måste jag käka? Och hur lång tid ungefär tror ni att jag behöver för att deffa efter att jag nått önskad vikt?

Har nyss börjat använda kreatin och Gainer efter gymmet, och jag äter alltid frukost, lunch, mellanmål, middag, (mellanmål), kvällsmat och försöker få i mig så mycket som möjligt. Men jag har dock inte orken att räkna ut kalori innehållet i varje måltid för att få i sig exakt kalori mängd per dag, men finns det andra lösningar för den late att veta att han käkat tillräckligt

Det blev en del frågor, hoppas jag var tydlig nog, fråga om ni behöver mer info! Tack så mycket på förhand, hoppas på seriösa och givande svar.

Johannes
2007-02-09, 14:19
När du deffar så tas det fett från hela kroppen och inte enbart bara magen. gäller all slags fettförbräning också.

Slartibartfast
2007-02-09, 14:20
Varför är inte bulk ett alternativ under studietiden?? Det är väl då man ska bulka, när man är ung och bygger bra?

men när jag gått upp ca 3kg, hur mycket kommer jag att väga efter att jag har deffat ner magen? Och hur mycket måste jag käka? Och hur lång tid ungefär tror ni att jag behöver för att deffa efter att jag nått önskad vikt?[/I]