handdator

Visa fullständig version : Neonode will rise again!


FreCKo
2007-02-09, 11:31
Det SVENSKA mobilföretaget Neonode är på väg med en ny telefon, gå in på www.neonode.com och kolla själva... Inga direkta bilder på mobilen tyvärr, men däremot så har deras designchef en egen blog där han ger små detaljer om mobilen här och var.

http://www.neonode.com/

http://www.pregnantmanblog.com/

MasterChief
2007-02-09, 12:05
Haha...va fan får de pengarna ifrån?

FreCKo
2007-02-09, 12:26
Haha...va fan får de pengarna ifrån?

Ingen aning, men det kan fan bli intressant! Jag hoppas på minst en 3mpix-kamera, bra skärm, mp3-spelare... Kanske blir en sån istället för någon av sonyericssons halvsketna nysläpp. Om jag inte gillar neonode-luren heller köper jag ny handsfree till min w800i och kör på den ett tag till :D

kharon
2007-02-09, 13:13
Den första luren var väl ganska hi tech och nyskapande då dom planerade den och så släppte dom den ungefär 10 år efter att alla andra tillverkare släppt likadana men bättre. Så kommer jag ihåg floppen.

FreCKo
2007-02-09, 13:19
Den första luren var väl ganska hi tech och nyskapande då dom planerade den och så släppte dom den ungefär 10 år efter att alla andra tillverkare släppt likadana men bättre. Så kommer jag ihåg floppen.

2001 skulle dom släppa en telefon med prestanda som aldrig tidigare setts, 2004 när den släpptes så hade dom tagit bort några av dom funktionerna så den låg på samma prestanda som vilken telefon som helst 2004... Jävligt synd, hoppas att det går bättre den här gången för det är en riktigt tuff mobil dom hade släpppt.

Nitrometan
2007-02-09, 13:43
Haha...va fan får de pengarna ifrån?
Bankrån?
Värdetransportrån?

Finns massor med såna som inte är uppklarade.

Gåvor kanske?

MasterChief
2007-02-09, 14:02
Bankrån?
Värdetransportrån?

Finns massor med såna som inte är uppklarade.

Gåvor kanske?

Ja bankrån låter klart rimligare än riskkapitalist i det här fallet. Att sticka ut hakan och slåss mot Sony Ericsson, Nokia, Samsung, LG, Motorola etc, kräver onekligen stake. Så kudos till dem trots allt!

Nitrometan
2007-02-09, 14:10
Ja bankrån låter klart rimligare än riskkapitalist i det här fallet. Att sticka ut hakan och slåss mot Sony Ericsson, Nokia, Samsung, LG, Motorola etc, kräver onekligen stake. Så kudos till dem trots allt!
Jag läste en intervju/artikel för ett tag sen. Ska se om jag hittar den. Den skrevs strax innan lanseringen 2004.

Jag tror att de hade pengar från IT-bubblans glada dagar som de investerade i sitt eget företag.

NiXPhoenix
2007-02-09, 14:15
Har varit nån känd fotbollsspelare? som investerat också tror jag, de har fått mer pengar i omgångar.

paddanboy
2007-02-09, 14:24
Finns ju fler "skojarbolag"... Koenigsegg fick ju sådana rykten? Gizmondo var ju han "tjock steffes" idé med maffia inblandad...

FreCKo
2007-02-10, 15:28
Neonode-intervju i E24:
http://www.e24.se/dynamiskt/it_telekom/did_14599856.asp

Kan bli en riktigt intressant telefon det där, längtar tills Måndag *drool*

Piranha
2007-02-10, 15:54
Neonode klingar illa i mina öron, de hadde väl fetty kontor på bibloteksgatan och ingen produkt i produktion.

Sen gick de väl utför också.

Låter som ett mycket osäkert kort att satsa på.

BigForre
2007-02-10, 16:05
Neonode klingar illa i mina öron, de hadde väl fetty kontor på bibloteksgatan och ingen produkt i produktion.

Sen gick de väl utför också.

Låter som ett mycket osäkert kort att satsa på.

Hade de väl senast jag gick förbi där också, tänkte faktiskt tanken hur fan de kan ha råd med det efter att de sedan starten levererat, ja inte ett skit egentligen.

FreCKo
2007-02-10, 16:17
Hade de väl senast jag gick förbi där också, tänkte faktiskt tanken hur fan de kan ha råd med det efter att de sedan starten levererat, ja inte ett skit egentligen.

Dom kanske får anledning att stanna kvar när nya modellen kommer? *whistle*

shut teh face
2007-02-10, 16:19
Jag läste häromdagarna att de fått en "okänd" summa pengar av någon nisse/något företag. Minns ej vilket dock,

FreCKo
2007-02-12, 11:18
Laaaaaaadiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeees and geeeeeeentlemeeeeeeeeeen...




I bring you....







Neonode N2!!!
http://www.neonode.com/upload/317/products_start.jpg

Snygg? Javisst, dock så är jag LITE tveksam över telefonens prestanda, läs själva:
Name:

* Neonode N2

Storage:

* MiniSD card

User interface:

* Neno user interface

Applications:

* MP3 Player (MP3, WMA, Wav), Calendar and Address book synchronized using ActiveSync

Telephony:

* GSM Quadband 850, 900, 1800 and 1900 Mhz bands, GPRS

Messaging:

* SMS and MMS

Bluetooth:

* Obex, Headset, FTP profiles supported

LCD:

* 2,0” (176x220 pixels) colour display. 65K colours

Audio:

* Stereo sound in headphones, Mono loudspeaker, Vibration engine

Image:

* 2 Megapixel Fixed Focus Camera, Still pictures, Video play-back (MPEG, WMV), Video Recording (MPEG4)

Dimensions:

* 47x77x14,7 mm (WxHxT) Weight: Approx 70 grams

Battery Capacity:

* Talk 4 hours, standby 200 hours

Kameran är inte så jäkla bra, skärmen är inte heller så mycket att hurra över och 200h standbytid? Det är fan rätt mesigt i dagsläget... Men den ska bli intressant att prova :Virro

Kabuto
2007-02-12, 11:52
Var inte särskilt snygg heller, vad var speciellt med den igentligen?

FreCKo
2007-02-12, 11:58
Var inte särskilt snygg heller, vad var speciellt med den igentligen?

Svensk mobiltillverkare, jag hade också hoppats på något... Ehm... Bättre :smash: Inga prestanda att skryta över direkt...


Får väl bli en SE-lur då :(

GymTT
2007-02-12, 12:58
Svensk mobiltillverkare, jag hade också hoppats på något... Ehm... Bättre :smash: Inga prestanda att skryta över direkt...


Får väl bli en SE-lur då :(

Kan man handla den idag? vart ? pris?

FreCKo
2007-02-12, 13:23
Kan man handla den idag? vart ? pris?

Har inte släppts i affärerna än... Gå in på www.neonode.com och kolla pris osv, men dom ska släppas i affär om jag inte missminner mig... Modellen innan såldes BARA på hemsidan, så dom förlorade rätt mycket på att folk inte kunde klämma på telefonen.

kharon
2007-02-12, 15:33
Den var ful. Vad är dom där fula hålen längst ner föt något? Och grejen på sidan? Har dom druckit öl?

FreCKo
2007-02-12, 16:11
Den var ful. Vad är dom där fula hålen längst ner föt något? Och grejen på sidan? Har dom druckit öl?

Dom fula hålen är högtalare.

kharon
2007-02-12, 16:54
Dom fula hålen är högtalare.

OK. Nödvändigt att göra dom så stora! :thumbup:

Langster
2007-02-12, 17:05
Dom fula hålen är högtalare.

Är du säker på det? De verkar ju faktiskt gå rakt igenom telefonen.

FreCKo
2007-02-12, 17:07
Är du säker på det? De verkar ju faktiskt gå rakt igenom telefonen.

Rätt säker iaf.

Larsson
2007-02-12, 17:31
Tycker den känns för lite i formatet för min smak. Tycker inte att den var speciellt snygg heller. Påminner lite om en tamagotschi.

Langster
2007-02-12, 17:51
Rätt säker iaf.

Om du kollar på hemsidan så har de en såndär grej där man själv kan vrida och vända på telefonen och då syns bakgrunden genom hålen iaf, även på andra bilder verkar man kunna se rakt igenom hålen. Verkar ju rätt konstigt om de missat den grejen på så många ställen.

FreCKo
2007-02-12, 17:52
Om du kollar på hemsidan så har de en såndär grej där man själv kan vrida och vända på telefonen och då syns bakgrunden genom hålen iaf, även på andra bilder verkar man kunna se rakt igenom hålen. Verkar ju rätt konstigt om de missat den grejen på så många ställen.

Isf är dom BARA fula och inte fula men med en funktion :D