handdator

Visa fullständig version : Nordea, blir så förvirrad


pocoloco
2007-02-09, 09:05
Jag blir så förvirrad..
Förra veckan bokade jag en flygbiljett för 7090kr och betalade på Internet direkt med VISA kort. Jag har fått min e-biljett, papper hemskickade osv från resebolaget men nu finns inte betalningen med i mitt saldo och pengarna finns kvar på mitt konto hos Nordea, vad kan det bero på? Börjar bli lite orolig, ifall banken "tagit tillbaka betalningen" på nåt vänster vilket skulle innebära att jag inte kan boka denna förmånliga biljett längre, då dem snart e slut antar jag.

Inzza
2007-02-09, 09:06
Jag blir så förvirrad..
Förra veckan bokade jag en flygbiljett för 7090kr och betalade på Internet direkt med VISA kort. Jag har fått min e-biljett, papper hemskickade osv från resebolaget men nu finns inte betalningen med i mitt saldo och pengarna finns kvar på mitt konto hos Nordea, vad kan det bero på? Börjar bli lite orolig, ifall banken "tagit tillbaka betalningen" på nåt vänster vilket skulle innebära att jag inte kan boka denna förmånliga biljett längre, då dem snart e slut antar jag.

Ring nordea och fråga. tror inte det finns överdrivet många nordeabanktjänstemän på kolozzeum.

www.nordea.se finns telenr på..............................

MasterChief
2007-02-09, 09:22
PM:a ditt personnummer, kontonummer och personliga kod så ska jag kolla upp det åt dig.










*whistle*

Mackz
2007-02-09, 09:27
PM:a ditt personnummer, kontonummer och personliga kod så ska jag kolla upp det åt dig.

Det där kommer du inte långt med. Du måste ha lite engångskoder också om du vill knycka plurings.

s_himself
2007-02-09, 09:50
Jag gissar på att dina pengar är reserverade och kommer nog dras innom 3 dagar efter du gjort din bokning. Ren gissning :)

MasterChief
2007-02-09, 12:06
Det där kommer du inte långt med. Du måste ha lite engångskoder också om du vill knycka plurings.

Jo, tack, jag vet. Försökte skoja lite. *rolleyes*

dynamo
2007-02-09, 12:54
Jag blir så förvirrad..
Förra veckan bokade jag en flygbiljett för 7090kr och betalade på Internet direkt med VISA kort. Jag har fått min e-biljett, papper hemskickade osv från resebolaget men nu finns inte betalningen med i mitt saldo och pengarna finns kvar på mitt konto hos Nordea, vad kan det bero på? Börjar bli lite orolig, ifall banken "tagit tillbaka betalningen" på nåt vänster vilket skulle innebära att jag inte kan boka denna förmånliga biljett längre, då dem snart e slut antar jag.

De reserverade beloppet på ditt konto när du gjorde köpet. Reservation släpps automatiskt ifall pengarna inte dras inom ett visst antal dagar. Brukar väl vara 7 dagar tror jag. De kommer att kunna dra pengarna senare utan problem ändå. Har du inte pengar på kontot kommer kontot övertrasseras och du åka på avgifter och räntor på pengarna från banken, fylls kontot då inte på inom rimlig tid kan det bli värre.

Ungefär så funkar det. Har ingen större erfarenhet av Nordea, men storbankerna borde funka rätt lika kring detta.