handdator

Visa fullständig version : Förlorar minst muskler?


tarpit
2007-02-08, 20:18
Vilken deff metod förlorar man minst muskler på? En snabb med nyttigare/mindre mat och tung träning. Eller en långsammare (under längre tid) med att äta ungefär som förr men springa 1 -0,5 mil om dagen plus tung träning?

Torsk_ole
2007-02-08, 20:23
Vilken deff metod förlorar man minst muskler på? En snabb med nyttigare/mindre mat och tung träning. Eller en långsammare (under längre tid) med att äta ungefär som förr men springa 1 -0,5 mil om dagen plus tung träning?

Den där du ligger på minst kaloriunderskott.

Slartibartfast
2007-02-08, 20:38
Konditionsträning bränner muskler.

Slartibartfast
2007-02-08, 20:42
Konditionsträning bränner muskler.

Eller nä. Inte egentligen.

pragmatist
2007-02-08, 21:55
Är proteinintaget rimligt så kommer du inte tappa några muskler att tala om förrän underhudsfettet börjar bli ganska lågt, under förutsättning att du styrketränar. Så sett ur det perspektivet kan du hålla en ganska hård diet i alla fall inledningsvis.

De som tappar mycket muskler när de deffar hade kanske inte fullt lika mycket muskler som de inbillade sig innan de började, eller så deffade de för länge och för hårt när underhudsfettet var lågt.

Cerberus
2007-02-08, 22:01
Är proteinintaget rimligt så kommer du inte tappa några muskler att tala om förrän underhudsfettet börjar bli ganska lågt, under förutsättning att du styrketränar. Så sett ur det perspektivet kan du hålla en ganska hård diet i alla fall inledningsvis.

De som tappar mycket muskler när de deffar hade kanske inte fullt lika mycket muskler som de inbillade sig innan de började, eller så deffade de för länge och för hårt när underhudsfettet var lågt.

vad anser du vara rimligt protein-intag?

Slartibartfast
2007-02-08, 22:06
Är proteinintaget rimligt så kommer du inte tappa några muskler att tala om förrän underhudsfettet börjar bli ganska lågt,

Hur lågt snackar vi? Senaste deffen tyckte jag att jag var som mäktigast vid dryga 82 kg:
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/fitness/824kg06.jpg

När jag drog bort ytterligare två kilo tyckte jag jag mest blev platt och trycklös, inte mera deffad:
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/fitness/80kgbic406cmmidja78-80cm.jpg

Är det såna nivåer du menar, eller snackar vi betydligt mera deffad? Jag är väl kring 9-10% fett på de bilderna?

Cerberus
2007-02-08, 22:11
avundsjuk jag e på dina armar o axlar och din sjuuka bredhet(från axel till axel!)!

Slartibartfast
2007-02-08, 22:16
avundsjuk jag e på dina armar o axlar och din sjuuka bredhet(från axel till axel!)!

Thanks! :thumbup:

Bredden får du gärna ta. Jag hatar den. *mini*

Cerberus
2007-02-08, 22:18
Thanks! :thumbup:

Bredden får du gärna ta. Jag hatar den. *mini*

men lol! får du gå sidledes genom dörrar?
Själv är mitt enda val att lägga på typ 15kg på mina utsidor om ja ska få nån redig bredd xD

nutz
2007-02-08, 22:23
Senaste deffen tyckte jag att jag var som mäktigast

Mäktig, alltså? :D :D

Sniggel
2007-02-08, 22:30
Hur lågt snackar vi? Senaste deffen tyckte jag att jag var som mäktigast vid dryga 82 kg:
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/fitness/824kg06.jpg

När jag drog bort ytterligare två kilo tyckte jag jag mest blev platt och trycklös, inte mera deffad:
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/fitness/80kgbic406cmmidja78-80cm.jpg

Är det såna nivåer du menar, eller snackar vi betydligt mera deffad? Jag är väl kring 9-10% fett på de bilderna?

Tror nog att det säkert också är individuellt. Samt att gränsen är flytande och beror på olika faktorer.
Bra jämförelse förresten. Ser ju helt klart bättre ut på översta bilden.

Observera att jag absolut inte har en aning egentligen utan bara antar. :-p

edit: iofs kanske skillnaden i "tryck" kan vara olika mängder glykogen i musklerna?

Jaws
2007-02-08, 22:37
Ser ö.h.t ingen skillnad alls, mest att ådran på vänstra överarmen är lite mindre/inte syns.

Men jag är väl blind.

LeftRight
2007-02-09, 01:09
Grymt deffat mannen!

E du inte säker på att det bara e de olika ljusen som spökar? första bilden verkar ha starkare ljus och mer uppifrån.

Johannes
2007-02-09, 12:19
Kan man typ ta en skopa proteinpulver ifall man tror att man inte fick tillräckligt med protein från kosten?

Raggis
2007-02-09, 12:28
Kan man typ ta en skopa proteinpulver ifall man tror att man inte fick tillräckligt med protein från kosten?

Givetvis. Det är ju det kosttillskott är till för...

Eddie Vedder
2007-02-09, 12:29
Kan man typ ta en skopa proteinpulver ifall man tror att man inte fick tillräckligt med protein från kosten?

Givetvis kan du de, det är vanligt mjölkprotein i pulverform. Funkar precis lika bra:thumbup:

Slartibartfast
2007-02-09, 12:40
Grymt deffat mannen!

E du inte säker på att det bara e de olika ljusen som spökar? första bilden verkar ha starkare ljus och mer uppifrån.

Tack! Jo, det är ju betydligt bättre ljus på första bilden, men jag kände ändå en rätt tydlig skillnad.

pragmatist
2007-02-09, 13:01
Hur lågt snackar vi? Senaste deffen tyckte jag att jag var som mäktigast vid dryga 82 kg:
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/fitness/824kg06.jpg

När jag drog bort ytterligare två kilo tyckte jag jag mest blev platt och trycklös, inte mera deffad:
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/fitness/80kgbic406cmmidja78-80cm.jpg

Är det såna nivåer du menar, eller snackar vi betydligt mera deffad? Jag är väl kring 9-10% fett på de bilderna?

Någonstans kring 9-10% skulle jag uppskatta, ja. Givetvis med individuella variationer. Det grundar jag dels på vad jag läst och dels på hur jag såg min gymkompis utvecklades när hon deffade ner sig inför SM. Hon tappade just ingen muskelmassa att tala om förrän bf% kröp ner till 10%-strecket eller så trots hård deff och mycket cardio. Efter det tappade hon så vitt jag kunde bedöma en hel del, mest beroende på att hon hade ont om tid och deffade hårdare än hon kanske borde ha gjort.

Johannes
2007-02-09, 13:19
Man kan alltså va nere i 1000kcal i underskott ifall man har tillräckligt med fett och att musklerna för i sig tillräckligt med protein alltså?

Johannes
2007-02-09, 13:29
Man kan alltså va nere i 1000kcal i underskott ifall man har tillräckligt med fett och att musklerna för i sig tillräckligt med protein alltså?


Menar givetvis då vid deff

Eddie Vedder
2007-02-09, 13:31
Menar givetvis då vid deff

Yepp, grovt uppskattat genomsnittsvärde är 70kcal/kg fettvävnad och dygn.