handdator

Visa fullständig version : att komma tillbaka efter skada


zimz
2007-02-08, 18:07
fick mitt högra knä söndersparkat för en dryg månad sedan med en broskfraktur och ett avrivet ligament till partellan som följd.

har nu varit sängliggandes i en månad och ser en drastisk förändring i muskulaturen på mitt högra ben.
det vänstra har dock hållit sig ganska bra i volym och styrka, men det ser bara så löjligt ut att ha ett normalt och ett spindelben.

tänkte nu höra om någon har tips och kanske egna erfarenheter om hur man går tillväga för att få upp en jämnhet i volym på benen igen, och om någon har bra träningsråd för att få upp strykan och böjligheten i knät igen så hade det mottagits med största tacksamhet.

mvh simon

666white
2007-02-09, 12:22
Jag fick bara cykla inte springa!! Körde knäböj med bara stång ingen benspark eller baksida lår kunde ja köra. körde inga tunga maskiner på 1år, mycke cykel för att stärka musklerna i mitt knä. Senare körde ja utfall med benet som var skadat och och började springa i skogen. Körde lätta vikter hela tiden och ökade otroligt sakta. Efter 2år har båda bena blivit lika starka men fortfarande problem med knät. men ändå klarat lyfta 180kg i benböj men ändå ej helt friskt ben.
Gå till en idrottsklinik och få bästa hjälp om du är osäker på hur du ska göra.
Jag fick hjälp genom min tränare på klubben. Fick behandling å massage genom klubben :)