handdator

Visa fullständig version : Massage


toso
2007-02-08, 15:29
Körde truck sommaren 2005 och har haft en rejäl muskelspänning på högra skuldran. Var på massage idag, 60 minuter för 400 kr. Jag berättade för massören att jag hade problem på högra skulderbladet. Men istället för att koncentrera sig på det området gjorde han en helkroppsmassage. Kan man prata med honom och be att han koncentrerar sig på det drabbade området? Annars avbokar jag de resterande tiderna.

blekfet2
2007-02-08, 15:37
MEN PROVA!!!!

herregud, fråga du dina föräldrar lov om att få torka i fel riktning efter du skitit??

Tolkia
2007-02-08, 16:13
Givetvis. Massören säljer en servicetjänst och är beroende av att kommunikationen med kunden funkar, precis som du är beroende av att han levererar det du vill ha. En enkel sak (så länge du inte uttrycker dig som i inlägget ovan).

LadyG
2007-02-08, 16:22
Trassla inte till det för dig, säg som det är "Jag vill att du koncentrerar dig på problemområde 1 eftersom jag har besvär där". Inga långrandiga förvirrande utläggningar, bara be om det du vill ska göras.

Folk är inga tankeläsare, kommer man med antydningar får man räkna med att de inte begriper vad man vill.

Som kvinnan som sa i bilen till sin make "-Titta vilket fint café!" Maken kör en bit, vänder bilen och åker tillbaka och säger "-Passa på och kolla nu då för där är det igen!"

toso
2007-02-09, 15:21
Ok. Jag bor i Karlstad. Är det någon som vet om det finns en bra massör i närheten? (Kan åka långt för jag är riktigt trött på mina problem).

Otto GROV
2007-02-09, 15:48
Ok. Jag bor i Karlstad. Är det någon som vet om det finns en bra massör i närheten? (Kan åka långt för jag är riktigt trött på mina problem).

Ja letar också efter en bra massör i karlstad, Särskilt nån som ä kunnig inom trigger-punkter.
Skriv här om du hittar nån bra:)

the_PL_man
2007-02-12, 10:27
Fanns en riktigt bra thaimassör på Carlstads Alternativ Medicin, men tyvärr tror jag inte hon är kvar där. Hittar inte heller lappen med hennes gamla telefonnummer.

/the_PL_man

Otto GROV
2007-02-12, 16:01
Fanns en riktigt bra thaimassör på Carlstads Alternativ Medicin, men tyvärr tror jag inte hon är kvar där. Hittar inte heller lappen med hennes gamla telefonnummer.

/the_PL_man

:cryout: Nån annan bra du kan rekomendera??

Handcuff
2007-02-12, 16:13
MEN PROVA!!!!

herregud, fråga du dina föräldrar lov om att få torka i fel riktning efter du skitit??

:D

machine gun
2007-02-16, 11:13
Känner tyvärr inte till någon i Karlstad, men skulle ni vara i Stockholm vid tillfälle så känner jag till en superbra idrottsmassör. Det är inte skönt nånstans, men det fungerar.

the_PL_man
2007-02-16, 13:11
Efter att ha letat igenom halva kontoret hittade jag det:
Luyong Tepprasit
0705-262921

Du får kolla om hon fortfarande håller på med massage & bor kvar i Karlstad.
Hon är iaf den som gett mig mest effektiv massage någon gång.

/the_PL_man

Otto GROV
2007-02-16, 15:51
Efter att ha letat igenom halva kontoret hittade jag det:
Luyong Tepprasit
0705-262921

Du får kolla om hon fortfarande håller på med massage & bor kvar i Karlstad.
Hon är iaf den som gett mig mest effektiv massage någon gång.

/the_PL_man

sjyst att du tog dig tid fan:) Ska testa en här i säffle först ä hon inge å ha testar ja de där numret.

skinn och ben
2007-02-17, 23:27
Massage är säkert bra. Men jag lovar att shiatsu kan vara bättre. Shiatsu når nämligen djupare muskellager än vanlig massage gör. Men varför det skulle vara sämre än massage då man har "vanliga" rörlighetsproblem förstår inte jag. Som totalt ny på detta forum utgår jag dock ifrån att det finns folk här som kan tala om för mig att massage är bättre.

the_PL_man
2007-03-08, 08:40
Har du pratat med Ödqvist fru ?

/the_PL_man

sjyst att du tog dig tid fan:) Ska testa en här i säffle först ä hon inge å ha testar ja de där numret.

Otto GROV
2007-03-08, 12:05
Har du pratat med Ödqvist fru ?

/the_PL_man

Fick massage häromdan, De va faktist bra:) lite mjukt kanske å dyrt tyvärr.
kommer inte ohåg va hon heter nu, Ska få lite massage igen å måndag.
Massa knölar i höfböjarna, magen å gluteus hadde ja. Gjorde ont som fan när hon klämde där:cryout: :cryout: ;)