handdator

Visa fullständig version : Funderingar om Nutrilett.


iingenalls
2007-02-08, 13:32
Mina frågor är dessa:
Idag har jag ätit en nutrilettpåse + en apelsin. Kan jag för en gångs skull unna mig ett skrovmål utan att få ett kaloriöverskott?

Min gammelmoster vill bjuda mig på fika också. Är det möjligt utan ett kaloriöverskott?

Om jag äter dessa grejer / nån av dessa grejer, bör jag utöva nån form av motion då?

Tjej, 15 år, 163 cm och idag 63,9 kg. I vanliga fall tränar jag i princip varje dag, styrka och kondis. men inte nu dessa dagar då jag nutrilettar.

Till att börja med: Jag har inte nutrilett som en långsiktig lösning på någonting och är fullt medveten om att det är mycket vanligt att gå upp i vikt igen när man slutat. Tänkte bara så ni vet att jag vet det :D

För att gå ner i vikt är det ju att göra sig av med mer än man stoppar i sig som gäller. Jag kämpar på med min viktnedgång på vanligt vis - sunda motions och matvanor. Har lyckats med 20 kg och har ca fem kilo kvar.

I måndags fick jag reda på att vi skulle ha bad i skolan, och bestämde mig då för att köra nutrilett tisdag-onsdag-halva torsdag. Annars hade det varit en omöjlighet för mig att vara med. Så jag tog fem påsar tisdag, fyra onsdag (fick inte i mig den femte) och idag har jag ätit en påse. Och jag känner mig skitsmal. Säkert mest vätska som försvunnit, men i alla fall. Så jag är bikiniredo. Att jag sedan missade bussen så jag inte kom till badet är ju en annan sak *whistle*

nutz
2007-02-08, 13:47
Att jag sedan missade bussen så jag inte kom till badet är ju en annan sak

Kom du inte upp ur sängen pga. energibrist må tro? :thumbup:

Guccisneakers
2007-02-08, 13:47
Ja det är möjligt att äta xxxx utan att få ett kcalöverskott. In vs. ut. Du får ju räkna på hur mycket du äter och hur mycket du måste motionera för att inte rinna över.

Eddie Vedder
2007-02-08, 13:54
Om du kan unna dej ett skrovmål utan att hamna på överskott är ju totalt omöjligt att säga. Va är din basala energiförbrukning? Har du tänkt träna ida? Har du tänkt träna extra hårt imorron?

Sen vad som är ett riktigt skrovmål för dej går ju inte direkt å översätta i kcal för nån annan än för just dej å bara du vet ju vad du kommer stoppa i dej vid fikat, lite skillnad mellan en halv rulltårta å en kopp kaffe + en liten kanelbulle.

GymTT
2007-02-08, 13:56
Om du kan unna dej ett skrovmål utan att hamna på överskott är ju totalt omöjligt att säga. Va är din basala energiförbrukning? Har du tänkt träna ida? Har du tänkt träna extra hårt imorron?

Sen vad som är ett riktigt skrovmål för dej går ju inte direkt å översätta i kcal för nån annan än för just dej å bara du vet ju vad du kommer stoppa i dej vid fikat, lite skillnad mellan en halv rulltårta å en kopp kaffe + en liten kanelbulle.



+1, hur ska vi kunna svara på frågan?

skaparn
2007-02-08, 14:07
Min gammelmoster vill bjuda mig på fika också. Är det möjligt utan ett kaloriöverskott?


Visst är det här ett skämt? I vilket fall bidrog det till att förgylla min eftermiddag.

Eddie Vedder
2007-02-08, 14:09
Visst är det här ett skämt? I vilket fall bidrog det till att förgylla min eftermiddag.

:laugh:

iingenalls
2007-02-08, 14:16
Visst är det här ett skämt? I vilket fall bidrog det till att förgylla min eftermiddag.

Haha, nej..? Vad var det roliga med det? :cool:

iingenalls
2007-02-08, 14:20
Om du kan unna dej ett skrovmål utan att hamna på överskott är ju totalt omöjligt att säga. Va är din basala energiförbrukning? Har du tänkt träna ida? Har du tänkt träna extra hårt imorron?

Sen vad som är ett riktigt skrovmål för dej går ju inte direkt å översätta i kcal för nån annan än för just dej å bara du vet ju vad du kommer stoppa i dej vid fikat, lite skillnad mellan en halv rulltårta å en kopp kaffe + en liten kanelbulle.

Hm, ja, sånt kanske jag skulle skriva också.
Ett skrovmål för mig är en hamburgare + pommes frites. En riktig kaloribomb alltså ;)

Och fikat har jag redan gjort, jag tänkte "äsch orka bry sig" och stoppade i mig en bit morotskaka. Så den frågan raderar jag :) Hjärnan sa "nej, absolut ingen kaka, det är onyttigt" men kroppen skrek "JAAA!" så jag kunde inte motstå. Är dock inte förvånad, min kropp vill nog ha vad som helst efter att fått så lite de senaste dagarna.

Jag hade inga planer på att träna idag förutom stalljobbet (mockning o så) och eventuellt en lugnt liten ridtur. Fast kan ju förstås ändra mina planer.

Skulle kunna tro att jag tränar imorron och dagarna efter det. Brukar köra typ ett ridpass + 2 timmar gym (kondis och styrka) + 40 min längd.

Eddie Vedder
2007-02-08, 14:28
Hm, ja, sånt kanske jag skulle skriva också.
Ett skrovmål för mig är en hamburgare + pommes frites. En riktig kaloribomb alltså ;)

Och fikat har jag redan gjort, jag tänkte "äsch orka bry sig" och stoppade i mig en bit morotskaka. Så den frågan raderar jag :) Hjärnan sa "nej, absolut ingen kaka, det är onyttigt" men kroppen skrek "JAAA!" så jag kunde inte motstå. Är dock inte förvånad, min kropp vill nog ha vad som helst efter att fått så lite de senaste dagarna.

Jag hade inga planer på att träna idag förutom stalljobbet (mockning o så) och eventuellt en lugnt liten ridtur. Fast kan ju förstås ändra mina planer.

Skulle kunna tro att jag tränar imorron och dagarna efter det. Brukar köra typ ett ridpass + 2 timmar gym (kondis och styrka) + 40 min längd.

Me den träningsdosen imorron å ett lågt kaloriintag skulle jag inte tro att de ska va nåt problem, du måste se allt i ett helhetsperspektiv inte bara dygn för dygn. Nån dag "faller man dit" å de e ingen katastrof, nån dag är man extra "duktig", så de går på ett ut om du inte unnar dej en massa kaloribomber å fika varje dag (fikat va ju förresten inte mycke att orda om, att du skall ta en bit morotskaka hos din gammelmoster e ju självklart:thumbup: )

skaparn
2007-02-08, 14:31
Haha, nej..? Vad var det roliga med det? :cool:

Min faster ska ge mig lite pengar, har jag råd med en jacka då?