handdator

Visa fullständig version : Angående frukost


Johannes
2007-02-08, 01:35
Vad ska man göra ifall man vaknar vid lunchtid?. Ska man då äta båda frukost och lunch eller bara äta en lite större potion lunch?.

Danny Devito
2007-02-08, 02:19
Ööh va?

Johannes
2007-02-08, 02:39
Ja men alltså ifall man vaknar vid lunch tid? ska man skippa att man inte har ätit frukost?

Danny Devito
2007-02-08, 02:47
Du får ursäkta att jag inte riktigt förstår vad du menar.
Om du vill gå upp i vikt måste du äta mer än du förbrukar.
Om du vill gå ner i vikt måste du äta mindre än du förbrukar.
Vilken tid du äter spelar ingen roll i dom sammanhangen

Eddie Vedder
2007-02-08, 05:23
Om du kallar de du äter för lunch lr frukost spelar väl ingen roll? Ät när du vaknar helt enkelt, jag fattar inte heller va du menar me "både frukost å lunch". Har du sovit så extremt länge behöver du väl kanske äta en del men de lär ju märkas hur mycke energi du behöver, å andra sidan är ju inte sömn nån högenergiförbrukare om man säger så.

kahn
2007-02-08, 19:00
Han menar väl om det är bäst att äta frukost-typ mat eller riktig lagad mat? Alltså om man ska sätta i sig havregrynsgröt eller steka kyckling? Så förstod jag frågan i alla fall.

Svar: Ät det du tycker bäst om. Mängden energi är som sagt det viktiga.

nutz
2007-02-08, 19:10
Han menar väl om det är bäst att äta frukost-typ mat eller riktig lagad mat? Alltså om man ska sätta i sig havregrynsgröt eller steka kyckling? Så förstod jag frågan i alla fall.

Svar: Ät det du tycker bäst om. Mängden energi är som sagt det viktiga.

Lol, nej. Han frågar inte om han ska äta stekt kyckling, havregrynsgröt eller båda två tillsammans.

kahn
2007-02-08, 22:42
Lol, nej. Han frågar inte om han ska äta stekt kyckling, havregrynsgröt eller båda två tillsammans.

Ahh...du har rätt! *slap*

Men vad är det han frågar efter då?

Om han ska äta lunch och frukost samtidigt? Bara den ena eller båda två? Om så är fallet finns det väl inget "rätt" och inget "fel", på samma sätt som det inte finns något fel i att käka vilken mat som helst till frukost.

Säg då att man anammat det eminenta vanan att äta riktig lagad mat till frukost. Låt oss säga att man brukar äta stekt kcykling och ris till frulle. Om man då vaknar mitt på dagen och käkar sin vanliga frukost, kommer det ju att vara vad någon annan skulle kallat lunch.

Nej, det hör blev lite flum. Men men *flex*

nutz
2007-02-08, 23:08
Han undrar om han ska äta samma antal kcal som han planerat, fast att han "sovit över" en måltid.

izza
2007-02-09, 07:37
Man kan väl spara frukosten, eller lunchen, eller vad man vill kalla det, till senare, beroende på hur länge du tänkt vara vaken.Vissa har ju en förmåga att vända på dygnet om de går upp sent. Då kan ju energin behövas senare på kvällen/natten.