handdator

Visa fullständig version : efter träning


Clabus
2007-02-07, 20:41
Hej, jag har en liten och obetydlig fråga som jag ändån gärna skulle vlija ha svar på. Om jag får i mig protein pulver, mµsli (kolhydrater) och sedan tar ett glass coca coola finns det någon negativ effekt på det?
Eller kan det vara bra? Har hört att snabba kolhydrater ska vara bra för att återhämta sig.
Blir jämt så sugen på coca coola just då men är detta något jag bör sluta med?

nutz
2007-02-07, 22:32
Jag tycker att du ska sluta med det just för att det suger att dricka socker.

GymTT
2007-02-07, 22:45
Finns ju klart bättre alternativ.

Maltodextrin ex.

ManuelIT
2007-02-07, 23:39
om du blir sugen på cola efter träningen så tycker jag absolut att du ska dricka det

skönt att belöna sig efter ett pass!

muffe85
2007-02-08, 00:27
om socker vore något som upptäcktes idag, hade det totalförbjudits för folkhälsorisk.

nutz
2007-02-08, 13:49
om du blir sugen på cola efter träningen så tycker jag absolut att du ska dricka det

skönt att belöna sig efter ett pass!

Bättre att dricka hur mycket light-cola som helst.

Clabus
2007-02-08, 17:08
Ok men det har ingen negativ effekt på mina tränings resultat?
Sen undrar jag en sak till, är det lika nödvändigt med protein pulver efter ett jogging pass som efter ett styrkepass? Tänkte på det för man bygger väll inte lika mycket muskler efter av joggingpass som styrketräning med vikter... :)

Snälla svara snabbt då jag snart ska iväg och träna. :P

nutz
2007-02-08, 17:11
Ingen negativ effekt alls, nej.

Behöver inte protein varken före eller efter ett joggingpass.

Danny Devito
2007-02-08, 17:19
Man bygger inga muskler alls av ett joggningspass - snarare tvärtom

King Grub
2007-02-08, 18:01
Ok men det har ingen negativ effekt på mina tränings resultat?
Sen undrar jag en sak till, är det lika nödvändigt med protein pulver efter ett jogging pass som efter ett styrkepass? Tänkte på det för man bygger väll inte lika mycket muskler efter av joggingpass som styrketräning med vikter... :)

Snälla svara snabbt då jag snart ska iväg och träna. :P

Ät någonting i matväg inom rimlig tid bara.

Lostsoul4ever
2007-02-08, 18:15
Men är det så bra med Light-cola egentligen? Har hört att det inte skulle vara det...

Men det kan nog King Grub ha bättre koll på.

Emil_Larsson
2007-02-08, 18:17
Men är det så bra med Light-cola egentligen? Har hört att det inte skulle vara det...

Men det kan nog King Grub ha bättre koll på.

Min mammas dietist säger att det är ofarligt, så jag dricker det ibland då och då.
Hon har diabetes typ 2 och då är det ju allvarliga saker man talar om.

Lostsoul4ever
2007-02-08, 18:33
Min mammas dietist säger att det är ofarligt, så jag dricker det ibland då och då.
Hon har diabetes typ 2 och då är det ju allvarliga saker man talar om.

Ok ja hon om någon borde ju veta. Tack för upplysningen.

King Grub
2007-02-08, 18:41
Beror på om man är orolig över sötningsmedlens eventuella påverkan på kroppen, t ex ökad cancerrisk. Något sådant är inte bevisat hos människa, men ev misstankar är inte motbevisade heller.