handdator

Visa fullständig version : TV4, 22:35 idag, rasar mot GI...


Nitrometan
2007-02-07, 18:22
Från tv4.se (http://www.tv4.se/nyheter/drevet/524970.html):
Drevet granskar GI - mirakel eller bluff?
GI-metoden är en marknadsföringssuccé och personerna som ligger bakom den tjänar stora pengar. Men är den bättre än andra metoder? Kan den rent av vara farlig?

Kan bli spännande.

De säger att de ska kolla om det finns vetenskapliga rön som stödjer GI-metoden.

Batman
2007-02-07, 18:31
hmm kan vara värt att se, har alltid haft ett snett öga på GI.

Och tack för att du skrev vad det handlade om istället för Bara en fjantig länk som många Aftonbladet trådar.

L-Sami
2007-02-07, 18:34
Nu får jag äntligen veta om det är bra att jag äter potatis med vispgrädde, smör och bacon på för att sänka GI

Batman
2007-02-07, 18:38
Nu får jag äntligen veta om det är bra att jag äter potatis med vispgrädde, smör och bacon på för att sänka GI
urhk äter du verkligen så ?

Tricklev
2007-02-07, 18:39
urhk äter du verkligen så ?

:D

Du har missat en aftonbladet länk min vän.


Ska se den ikväll, kan vara underhållande.

Snake
2007-02-07, 19:11
Såg precis på nyheterna om någon läkare från Huddinge sjukhus (tror jag det var) som sågade "GI-metoden" och Ola Lauritzon. Kca in och kcal ut var det som gällde sa han. Får se hur lång tid det tar innan det når ut till Svensson.

heraso
2007-02-07, 20:12
...innan det når ut till Svensson.


Johansson ska det vara!:nono:






Enligt SCB... :D

OggeP
2007-02-07, 20:29
Det här ska jag se. :bumbi

mentzer
2007-02-07, 23:02
Ola Lauritzon bevisar återigen hur lite han egentligen kan.
De flesta verkar förväxla (även Ola) GI med Atkins, vilket iof har väldigt lågt GI.

Jax
2007-02-07, 23:03
urhk äter du verkligen så ?
Låter underbart. Perfekt träningsmat för en riktig karl.

Angel
2007-02-07, 23:09
Det som är nu, med livvakterna, jag sökte en sådan utbildning med hoppade av i sista sekunden.

Slartibartfast
2007-02-07, 23:28
De flesta verkar förväxla (även Ola) GI med Atkins, vilket iof har väldigt lågt GI.

ja, det är störande.

Det som jag inte fattar är att för ett par år sen svalde även alla gurus på denhär brädan GI-snacket med hull och hår. Vilka studier var det man refererade till då?

shut teh face
2007-02-08, 09:15
ja, det är störande.

Det som jag inte fattar är att för ett par år sen svalde även alla gurus på denhär brädan GI-snacket med hull och hår. Vilka studier var det man refererade till då?
King Grub och senaste forskning.
Skillnaden är här att Grub visar ny forskning och alla vet vad som gäller.
Aftonbladet har t.ex glidit i flera år på GI-metoden nu, efter att den visats vara dålig, dels för de vill ha kvar sin gå ner i vikt tjänst som bygger på GI, hycklare...

knazcandy
2007-02-08, 09:22
Gillade mest när Ola trodde han snackade utanför micken..:smash:
Killen vet inte vad han snackar om, att påstå att detta är vetenskapligt bevisat och sedan inte hänvisa till några vetenskapliga studier/teorier. Det luktar pengakåthet här...

Snake
2007-02-08, 09:38
Gillade mest när Ola trodde han snackade utanför micken..:smash:
Killen vet inte vad han snackar om, att påstå att detta är vetenskapligt bevisat och sedan inte hänvisa till några vetenskapliga studier/teorier. Det luktar pengakåthet här...

Självklart, han lär ha så han klarar sig gott och väl nu för en lång tid framöver. Sen att han inte har nån skam i kroppen (eller helt enkelt inte vet bättre?) kan man ju tycka vad man vill om...