handdator

Visa fullständig version : Sundbyberg


tinus
2007-02-07, 14:11
Då var det klart! Det blir Sundbyberg jag flyttar till (sorry cilia*kissass* )när jag börjar mitt nya jobb i hufvudstaden:D

Nu till det väsentliga: Jag behöver tips om vilket gym jag ska träna på (finns ju några st) mataffärer att handla mat på ja ni vet..allt man kan behöva veta om Sumpan! Så sätt igång,börja informera nu!

skaparn
2007-02-07, 14:15
Då var det klart! Det blir Sundbyberg jag flyttar till (sorry cilia*kissass* )när jag börjar mitt nya jobb i hufvudstaden:D

Nu till det väsentliga: Jag behöver tips om vilket gym jag ska träna på (finns ju några st) mataffärer att handla mat på ja ni vet..allt man kan behöva veta om Sumpan! Så sätt igång,börja informera nu!

Välkommen till norr!

Jag känner på mig att några kommer säga STK. Jag instämmer. Jag gillar stk. Jag
tränar dock mest på Delta. Jag är byggare du vet.

edit: Och handla mat gör du om du bor i rätt del av Sundbyberg på ICA Maxi i Solna Business Park

Yankeee
2007-02-07, 14:15
Klart du ska träna på stk(fniss). Enda vettiga gymmet i sundbyberg.

tinus
2007-02-07, 14:18
Klart jag ska träna på STK:D Är det styrkelyftargymet jag hört talas om? låter finfint:thumbup:

Skaparn: Tack för välkomnandet! jag kommer att jobba i din "hemby" Solna:D

Yankeee
2007-02-07, 14:20
Klart jag ska träna på STK:D Är det styrkelyftargymet jag hört talas om? låter finfint:thumbup:


Det är det. Ett gäng koloiter som tränar där (ibland). Mini, muskeljossan, jwzrd, olof wiklund osv. Är väl iof ett gäng på delta också, men delta har kass utrustning och är inte lika trevligt :/

Herkulez
2007-02-07, 14:21
ännu en stor förlust för norrland *cry*

tinus
2007-02-07, 14:23
Det är det. Ett gäng koloiter som tränar där (ibland). Mini, muskeljossan, jwzrd, olof wiklund osv. Är väl iof ett gäng på delta också, men delta har kass utrustning och är inte lika trevligt :/

Aha! Nu har jag kollat upp stället..det ligger riktigt nära där jag ska bo! Super!
Delta är trevligt,men ända dit orkar jag inte åka varje dag för att träna.

herk: jag kommer tillbaka :D

mela
2007-02-07, 14:24
Jag känner en kommunpolitiker i Sundbyberg :MrT:

Yankeee
2007-02-07, 14:24
In your face skaparn, IN YOUR FACE!

Officer
2007-02-07, 14:28
Kika förbi Fitness Club på sturegatan 7 (hemköpshuset, där kan du ju handla din kesella efter passen). Där tränar jag och en från Sundsvall :cool: samt Pia här på Kolo.

T-train
2007-02-07, 14:29
Välkommen till norr!


edit: Och handla mat gör du om du bor i rätt del av Sundbyberg på ICA Maxi i Solna Business Park

+1 på den

Yankeee
2007-02-07, 14:30
Willys i rissne är ju trehundra gånger bättre än ica maxi ffs.

tinus
2007-02-07, 14:36
Willys i rissne är ju trehundra gånger bättre än ica maxi ffs.

Rissne är ffs lååångt bort! Jag ska bo i de centrala delarna :D

T-train: Tack!

AP: Har fått träningsförbud där pga potentiell svartsjuka hos någons flickvän :laugh: Nu blev jag nyfiken vem från Sundsvall?

Mela::laugh:

mathor
2007-02-07, 16:00
när jag börjar mitt nya jobb i hufvudstaden:D



jag kommer att jobba i din "hemby" Solna:D


Nu blir jag förvirrad. Solna är inte huvudstaden. Solna är Solna, Stockholm är Stockholm! Viktigt att distansera sig från innerstadslymlarna.

skaparn
2007-02-07, 16:26
In your face skaparn, IN YOUR FACE!

Vad väger du nuförtiden?

Yankeee
2007-02-07, 16:27
Vad väger du nuförtiden?

Avis?

skaparn
2007-02-07, 16:28
Avis?

Hertz

Yankeee
2007-02-07, 16:29
Hertz

Mabi.

ugglan
2007-02-07, 16:30
Det ryktas att Lidl öppnar nära ICA MAXI snart(tm)

HenrY
2007-02-07, 16:33
ännu en stor förlust för norrland *cry*

haha jaa, 10 % av befolkningen ska ju flytta!:D

Fairing
2007-02-07, 16:33
Nu är du bara 2 tågstationer från Fairing Gym och kan därför vara med på alla kolozzeumträffar här. Välkommen:D

FreCKo
2007-02-07, 16:36
Välkommen till norr!

Jag känner på mig att några kommer säga STK. Jag instämmer. Jag gillar stk. Jag
tränar dock mest på Delta. Jag är byggare du vet.

edit: Och handla mat gör du om du bor i rätt del av Sundbyberg på ICA Maxi i Solna Business Park

Solna Business Park var bättre förut, sen blev dom uppköpta av Nautilus, bytte ut personalen mot ett gäng dryga bodybuilders...

Jag känner en kommunpolitiker i Sundbyberg :MrT:

Är han sosse också? :MrT:

Tom Jr
2007-02-07, 16:39
Välkommen till Sundbyberg!

Jag tränar också på Fitnessclub, där anabolicprotein tränar. Tycker att det är ett sjysst gym - inte för stort, inte för litet. Du kan kika på www.fitnessclub.se för priser och dyl.

Ica Maxi och City Gross är de som är värda att nämna namnet på. Det är såklart att hemköp och konsum fungerar, men det är ju bra mycket dyrare och oftast alltid fullproppat med pensionärer som letar efter småkronor.

skaparn
2007-02-07, 16:39
Solna Business Park var bättre förut, sen blev dom uppköpta av Nautilus, bytte ut personalen mot ett gäng dryga bodybuilders...

Äger Nautilus ICA Maxi?

ugglan
2007-02-07, 16:41
Äger Nautilus ICA Maxi?

Ja, kombinerad shopping och träning är deras nya koncept.

mela
2007-02-07, 16:48
Är han sosse också? :MrT:

Lätt att tro med tanke på vilka som styr där.
Men nej, han är moderat

Yankeee
2007-02-07, 16:48
Lätt att tro med tanke på vilka som styr där.
Men nej, han är moderat

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=52521&a=663074

mela
2007-02-07, 16:49
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=52521&a=663074

Det var som tusan.. Sumpan är ju jätterött *popcorn*
iofs blev kommuniststyrda Lysekil alliansstyrt *flex*

Yankeee
2007-02-07, 16:51
Det var som tusan.. Sumpan är ju jätterött

Inte nu längre http://forum-images.hardware.fr/images/perso/nagiro.gif

mela
2007-02-07, 16:52
Inte nu längre http://forum-images.hardware.fr/images/perso/nagiro.gif

Heja heja!
You did your job well! :thumbup:

Cilia
2007-02-07, 18:19
Då var det klart! Det blir Sundbyberg jag flyttar till (sorry cilia*kissass* )när jag börjar mitt nya jobb i hufvudstaden:D
men men men men men????
hur ska det gå med våra morgonpromisar?
hur kan du välja sumpan över vasastan?
och vad hände med Frescati?
Det känns som om du gör slut.........

FreCKo
2007-02-07, 20:19
Äger Nautilus ICA Maxi?

Solna Sports Park menar jag :smash:

Mighty
2007-02-07, 20:33
Nu blir jag förvirrad. Solna är inte huvudstaden. Solna är Solna, Stockholm är Stockholm! Viktigt att distansera sig från innerstadslymlarna.
Håller med, viktigt att vi distanserar oss från förortslymlarna.





;)

tinus
2007-02-07, 20:36
Nu är du bara 2 tågstationer från Fairing Gym och kan därför vara med på alla kolozzeumträffar här. Välkommen:D

Tack! Ja det kan du ge dig tusan på att jag ska..och äta bars..massa bars*cupid*

tinus
2007-02-07, 20:37
men men men men men????
hur ska det gå med våra morgonpromisar?
hur kan du välja sumpan över vasastan?
och vad hände med Frescati?
Det känns som om du gör slut.........


Valde och valde..det strulade tyvärr till sig med lägenheten i Vasastan.
Jag har en idé! Du tar din morgon jogg till Sumpan,där jag möter upp för morgonprommis..jaaa!
Frescati har jag aldrig sagt att jag ska träna på!
Nejdå..jag vill bara ha lite frihet och träffa andra:D

christian
2007-02-07, 20:47
Välkommen!

Inte för att jag bor där, men jag jobbar strax intill.

Bästa pizzorna finns på Solsta Pizzeria.
Vill man äta mycket till lunch är det Bällsta Bro värdshus som gäller.
Goda mackor och sallader finns på Café Hemgården.
Bästa salladen på en pizzeria finns hos Pizzeria Lötsjö.
Datordelar handlar man på webhallen som har hämtställe i sumpan.
MC-grejer köper man på MC-poolen.

Lite tips iaf. :)

ugglan
2007-02-07, 20:52
Håller med, viktigt att vi distanserar oss från förortslymlarna.





;)

Solna och Sundbyberg är inga förorter :furious:

Nilsjohan
2007-02-07, 21:53
Solna Business Park var bättre förut, sen blev dom uppköpta av Nautilus, bytte ut personalen mot ett gäng dryga bodybuilders...Solna Sports Park gick 4-5 miljoner back, gick i konkurs, såldes till Nautilus, personalen fick behålla jobbet. Annars var det ju rätt så lustigt att du kallade nautiluspersonalen (som är kända för att vara hardcore) för ett gäng dryga bodybuilders..

mathor
2007-02-07, 21:57
Solna Business Park var bättre förut, sen blev dom uppköpta av Nautilus, bytte ut personalen mot ett gäng dryga bodybuilders...
:

Hur menar du nu? Bodybuilders? Bara för att de dvärgar dig med sina 36cm-klubbor betyder inte det att de är bodybuilders.

FreCKo
2007-02-07, 22:42
Solna Sports Park gick 4-5 miljoner back, gick i konkurs, såldes till Nautilus, personalen fick behålla jobbet. Annars var det ju rätt så lustigt att du kallade nautiluspersonalen (som är kända för att vara hardcore) för ett gäng dryga bodybuilders..

Jag såg en jävla massa nya ansikten mellan den perioden dom blev Nautilus till det att jag flyttade (April 2006).

Hur menar du nu? Bodybuilders? Bara för att de dvärgar dig med sina 36cm-klubbor betyder inte det att de är bodybuilders.

Var väl EN kille där då som var en dryg bodybuilder *whistle* Kommer ihåg att jag inte var där på en månad eller två och när jag kom tillbaka så hade han lagt på sig SJUKT mycket och såg ut som ett jävla berg.

tinus
2007-02-08, 10:02
Tack för tipsen alla :thumbup:

AFanatic
2007-02-08, 11:23
STK! Då får du hälsa till Jossan från mig varje dag. :D

Henke
2007-02-08, 12:51
Jag jobbar i sumpan, det jag kan rekomendera är dels matstället matpedagogerna, man måste boka bord men de har de bästa luncherna tycker jag, restaurangskola.
The Cottage är en riktigt mysig pub, en skotte som har den, trevlig stämning, lite litet men de har haggis

Muskeljossan
2007-02-14, 10:27
Har Du hittat nåt bra guym, än? Tills vidare tycker jag du ska träna på STK;) Men köp inte årskort..i vår (förhoppningsvis)öppnar nämligen Sveriges främsta gym för styrkesport i Sumpan..Butik,gym,cafe´..
Här kommer du kunna få hjälp med tävlingscoaching också..om Du är sugen.*whistle*

Piranha
2007-02-14, 23:09
Jag känner en kommunpolitiker i Sundbyberg :MrT:

Braaaaaaaaaaaaaa Mela du lyckades missa ämnet med 2,75 mil ungefär där.

Piranha
2007-02-14, 23:12
Amenvafaaaaaaandå.

Kan nån vettig person nämna WorldClass sumpan i temat.

Jag vet vars Töntus skall bo och WC ligger ca 150 meter däifrån.

Jag säger Frescati annars men jag vet hon aldrig skulle våga iaf.

LadyInsane
2007-02-14, 23:34
Bästa pizzorna finns på Solsta Pizzeria.



Dem är faktiskt jävligt goda!*drool*

Jag växte upp i Rissne så man har varit Sumpan-bo ett par år.

Nu har de i varje fall fixat sig en rockklubb på lördagar: Go to hell..If you're into that:D

Annars finns det är jätteschysst fik som heter Boulevard. Detta ligger mittemot Esplanaden, där posten är. Billigare än innerstads-ställen.

Det finns även en väldigt nice second-hand butik i samma byggnad som restaurangen Winner-House.

Negativt med sumpan är att Godismonstrets videobutik inte har VHS!
Dumma DVD-spelare som alltid går sönder...*grr27*

ugglan
2007-02-14, 23:39
glöm ej corner grill mittemot boulevard, bästa gyrosen och kebaben i området.

Metal_boy_
2007-02-14, 23:43
men men men men men????
hur ska det gå med våra morgonpromisar?
hur kan du välja sumpan över vasastan?
och vad hände med Frescati?
Det känns som om du gör slut.........

Morgonpromenader? Ska hon behöva dra dig i en skrinda efter sig? Den kvinnan ser ju ut att vara av stål!! Sticker säkert som en pil på rakan!

tinus
2007-02-15, 16:34
Har Du hittat nåt bra guym, än? Tills vidare tycker jag du ska träna på STK;) Men köp inte årskort..i vår (förhoppningsvis)öppnar nämligen Sveriges främsta gym för styrkesport i Sumpan..Butik,gym,cafe´..
Här kommer du kunna få hjälp med tävlingscoaching också..om Du är sugen.*whistle*

Låter trevligt :thumbup: Hör av dig när ni öppnar!:D

Ska ni ha spinningpass har du just hittat dig en instruktör =)

tinus
2007-02-15, 16:36
Amenvafaaaaaaandå.

Kan nån vettig person nämna WorldClass sumpan i temat.

Jag vet vars Töntus skall bo och WC ligger ca 150 meter däifrån.

Jag säger Frescati annars men jag vet hon aldrig skulle våga iaf.

Krypavstånd? Kan behövas efter mina benpass...

Tss du är bara sur för att jag inte orkar masa mig ända dit för att träna! Men jag kommer att trakassera er lite nu och då,var så säker :hbang:

GLC
2007-02-15, 17:11
Förstår inte hur du kan lämna S-vall och EGO nu när jag äntligen hittat dit...

Helena B
2007-02-15, 17:16
Amenvafaaaaaaandå.

Kan nån vettig person nämna WorldClass sumpan i temat.

Jag vet vars Töntus skall bo och WC ligger ca 150 meter däifrån.

Jag säger Frescati annars men jag vet hon aldrig skulle våga iaf.

Hoppas du skojar. WC i Sumpan måste vara det sämsta gymmet som jag någonsin har tränat på. Iofs så tränade jag där när de höll på att bygga om. Men att inte ha någon luftkonditionering när det är 35 grader ute, det var riktigt jobbigt eller svettigt.

mathor
2007-02-15, 17:19
Hoppas du skojar. WC i Sumpan måste vara det sämsta gymmet som jag någonsin har tränat på. Iofs så tränade jag där när de höll på att bygga om. Men att inte ha någon luftkonditionering när det är 35 grader ute, det var riktigt jobbigt eller svettigt.

Han skojar inte eftersom det är ett riktigt bra gym, med bra luftkonditionering. För övrigt känns det ganska idiotiskt att uttala sig om ett gym som man besökte under ombyggnad.

Helena B
2007-02-15, 17:26
Han skojar inte eftersom det är ett riktigt bra gym, med bra luftkonditionering. För övrigt känns det ganska idiotiskt att uttala sig om ett gym som man besökte under ombyggnad.

Klart jag måste kunna uttala mig även fast jag tränade där när de höll på och byggde om, eller vad det nu gjorde. Men jag är glad att de har fixat luftkonditioneringen nu. Inte alla WC-gym som har det.

mathor
2007-02-15, 17:32
Klart jag måste kunna uttala mig även fast jag tränade där när de höll på och byggde om, eller vad det nu gjorde.

Ja, det kan du, men det är dumt. Vettiga tyckare tar hänsyn till saker som ombyggnad och andra tillfälligheter när de bedömer någonting.

Helena B
2007-02-15, 17:38
Ja, det kan du, men det är dumt. Vettiga tyckare tar hänsyn till saker som ombyggnad och andra tillfälligheter när de bedömer någonting.

Jag har aldrig blivit tagen för att vara vettig. Men varför tro du att jag skrev att det var under ombyggnaden som jag var där. Luftkonditioneringen gjorde mycket för helhetsintrycket, men det var flera faktorer som att det är trångt, instängt, bara ett fönster som gjorde att jag inte gillade stället. Jag gillar ljust, luftigt och öppna ytor. Visst kunde jag ha nämnt det i första inlägget, men då skulle du inte ha reagerat :)

Pamela
2009-06-10, 18:23
Klart du ska träna på stk(fniss). Enda vettiga gymmet i sundbyberg.


STK?Vart ligger det?
Sundbyberg är ju fullproppat med gym,men den ovan nämnda har jag missat*grr*

Martina....attans vad jag tycker jag känner igen dig.Men nu kom jag på det.Vi tränar båda på World Class (bytte dock nyligen till Nautilus....tyvärr....men man vänjer sig kanske).Dessutom bor vi i samma hus i Sundbyberg!Ha!Man lär sig nåt nytt varje dag.

Nån mer här som kör på Nautilus i Solna Business Park?
Har precis börjat där,o har hört mycket dåligt om deras påtvingade Nautilusprogram med en övning per musklegrupp vid varje träningspass.Har därför från dag 1 försökt gömma mig för killarna i receptionen när de gör sin runda o har lyckats hittills:devil:

kjell33
2009-06-10, 18:30
STK är för närvarande utlokaliserat till temporära lokaler i hallonbergen men kommer att återvända till sina nyrenoverade lokaler i löthallen i oktober.

www.sundbybergstk.se/

Pamela
2009-06-10, 19:21
Aha!
Kollade in hemsidan,härligt oldschool!

jocke12
2009-06-10, 19:31
Ursäkta om det blir lite off-topic, men finns det någon tyngdlyftningsklubb som ligger lite mer centralt i Stockholm? Hittar ingen riktig information om "Stockholms Atletklubb". Lever den?

kjell33
2009-06-10, 19:34
Prova detta
www.svenskidrott.se/organisation.asp?OrgElementId=30733