handdator

Visa fullständig version : Smaksätta proteinpulvret?


kelk
2007-02-07, 14:06
Köpte på mig en del naturellt vassleprotein här om dagen och det är inte så välsmakande som det kommer.

Kanel och bär i all ära men om ni har några tips så fyll gärna på, helst alternativ utan sötningsmedel! *popcorn*

Pepz
2007-02-07, 14:08
Pucko/oboy
saft
kaffe

kelk
2007-02-07, 14:47
Kaffe kanske kan vara något! Borde maskera smaken rätt bra, tack!

Johannes
2007-02-07, 14:49
Är Pure whey 100 god? isf vilken smak?

Jespaer
2007-02-10, 19:05
Vart kan man köpa naturellt vassleprotein? är det billigare?

ligne
2007-02-10, 21:48
om du har en mixer så blanda i lite frusen frukt :thumbup:

Pepz
2007-02-11, 16:10
Vart kan man köpa naturellt vassleprotein? är det billigare?

inte särskilt mycket billigare.
en 20kgs säck går loss på 1500-1900kr

EiseltUK
2007-02-11, 16:50
...eller 750 gr för 89 kr om man inte vill köpa säckvis.

Är ganska lätt att smaksätta tycker jag. Kan bland i tex juice, saft eller vad man nu gillar.

Pepz
2007-02-11, 16:53
...eller 750 gr för 89 kr om man inte vill köpa säckvis.

Är ganska lätt att smaksätta tycker jag. Kan bland i tex juice, saft eller vad man nu gillar.

+gott att blanda i gröten

Sheogorath
2007-02-11, 19:24
Jag gjorde en rätt intressant upptäckt här om dagen.

Kaffe + standardmjölk + Whey-80 -> KABOM! Slabb över hela bordet. Sheo tänkte: "Vad i helvete?!" och försökte shaka igen. KAMBOM! Sen skakade jag långsamt och släppte ut övertrycket kontinuerligt. Så en rekommendation om du ska blanda med kaffe: skaka din shaker först som vanligt med mjölk och/eller vatten, och häll sen i kaffet. Annars smäller det. :)

Lostsoul4ever
2007-02-11, 20:57
Jag gjorde en rätt intressant upptäckt här om dagen.

Kaffe + standardmjölk + Whey-80 -> KABOM! Slabb över hela bordet. Sheo tänkte: "Vad i helvete?!" och försökte shaka igen. KAMBOM! Sen skakade jag långsamt och släppte ut övertrycket kontinuerligt. Så en rekommendation om du ska blanda med kaffe: skaka din shaker först som vanligt med mjölk och/eller vatten, och häll sen i kaffet. Annars smäller det. :)


Antar att du blev förvånad som få över reaktionen..

Challenge
2007-02-12, 17:21
Lite Cacao i är inte dumt

FreCKo
2007-02-12, 18:41
Jag gjorde en rätt intressant upptäckt här om dagen.

Kaffe + standardmjölk + Whey-80 -> KABOM! Slabb över hela bordet. Sheo tänkte: "Vad i helvete?!" och försökte shaka igen. KAMBOM! Sen skakade jag långsamt och släppte ut övertrycket kontinuerligt. Så en rekommendation om du ska blanda med kaffe: skaka din shaker först som vanligt med mjölk och/eller vatten, och häll sen i kaffet. Annars smäller det. :)

Låter iofs sjukt gott *drool* Varmt eller kallt kaffe? Brygg, kok eller snabb?

Ekonom
2007-02-12, 20:14
om du ska ta proteinet efter träning kan du blanda det naturella proteinet med en liten dos gainer utan sötningsmedel, t.ex. mass-fx, gainer-pro och fairings gainer rapid ... vad den nu heter.

då smakar det ok, och så får du lite carbs också som hjälper proteinupptaget.

BeatNec
2007-02-12, 20:51
Jag gjorde en rätt intressant upptäckt här om dagen.

Kaffe + standardmjölk + Whey-80 -> KABOM! Slabb över hela bordet. Sheo tänkte: "Vad i helvete?!" och försökte shaka igen. KAMBOM! Sen skakade jag långsamt och släppte ut övertrycket kontinuerligt. Så en rekommendation om du ska blanda med kaffe: skaka din shaker först som vanligt med mjölk och/eller vatten, och häll sen i kaffet. Annars smäller det. :)

havregryn i shaken kan också säga KABOM! och så ser de ut som om katten spytt på en, big time....

Dominance
2007-02-13, 12:52
Jag hade problem länge med smakerna på proteinpulver, köpte hem naturellt vassle tillverkat av proteinfabrikken och nu kan jag dricka det som vatten *cupid*

mina bästa recept
Bulk: oboy+minimjölk
Deff: saft typ funlight lime + vatten
Före/under/efter träningen: blandar med lime malto så smakar allt som citrus.