handdator

Visa fullständig version : bortdomnad hand.


blekfet2
2007-02-07, 13:43
Min hand har till och från domnat bort senaste dagarna, hållt i sig i nån timme åt gången då. Vaknade imorse av att min högra hand var bortdomnad, men det har inte släppt nu efter snart 8 timmar. Smått segt att skriva med handen när den känns som om den typ är fylld med myror.

nerv som är i kläm? lösa det isf? :MrT:

KlopFer
2007-02-07, 15:16
Tror inte någon här på kolo kan hjälpa dig speciellt. Bäst är nog att ringa en läkare eller åke ner så de får kolla på det om du är orolig. Blir lätt bara massa spekulationer :)

regus
2007-02-07, 15:17
The stranger FTW! *flex*

GLC
2007-02-07, 15:32
Jag har fått så där nån gång efter att slagit i nånting i armbågen, så jag gissar på att det är nån nerv där eller strax under armbågen, typ i muskelbuken som det är nåt i kläm. Jag hade testat antiinflammatoriskt och lite massage.. eller så går du till läkaren :)

Empe
2007-02-07, 15:46
Så går det när det enda du gör är onarerar och spelar xbox.

watertouch
2007-02-07, 16:04
Sover du på den då?, du kan ju testa o massera den och värma den med varmt vatten o sen kallt o sen varmt igen några gånger.. Hade själv nått liknande för nån vecka sen men det gick över efter några dagar.

Handcuff
2007-03-15, 19:45
Har samma problem. Min vänstra hand lånfingret t o m lillfingret kan domna bort titt som tätt. Morsan har tydligen haft samma krux å då var det en nerv i kläm = operation (det blev värre å värre).

Viktor_Balck
2007-03-15, 19:48
Har samma problem. Min vänstra hand lånfingret t o m lillfingret kan domna bort titt som tätt. Morsan har tydligen haft samma krux å då var det en nerv i kläm = operation (det blev värre å värre).

Har haft samma sak, var tvungen att operera armbågen då en nerv låg i kläm vilket resulterade i att mina fingrar i vänsterhanden var bortdomnade.

Vet faktiskt inte varför jag fick det, kan ha varit att jag sov på nåt skumt sätt men borde inte resultera i det.