handdator

Visa fullständig version : Vart är mobilen?


mvda
2007-02-07, 10:12
Vet inte riktigt om jag är helt ute och cyklar men går det inte att skicka ett sms någonstans och så får man reda på vart mobilen med det numret befinner sig? Hur gör man i så fall detta?

Achryl
2007-02-07, 10:14
Vet inte riktigt om jag är helt ute och cyklar men går det inte att skicka ett sms någonstans och så får man reda på vart mobilen med det numret befinner sig? Hur gör man i så fall detta?

cykla inte och messa; det slutar med att du står på näsan!

Dnepr
2007-02-07, 10:14
Vet inte riktigt om jag är helt ute och cyklar men går det inte att skicka ett sms någonstans och så får man reda på vart mobilen med det numret befinner sig? Hur gör man i så fall detta?

Det låter osannoligt men det vore kul och bra om det giick. Så man kan kartlägga alla i sin närhet.

Angel
2007-02-07, 10:35
Inte koll på tjejjen?

tenchi
2007-02-07, 10:40
telia friendfinder. men personen med det nummer du vill veta var det befinner sig måste godkänna tjänsten innan du hittar nån. och den är inte så värst exakt.

PowPow
2007-02-07, 11:11
telia friendfinder. men personen med det nummer du vill veta var det befinner sig måste godkänna tjänsten innan du hittar nån. och den är inte så värst exakt.

3 har en liknande tjänst, som fungerar på samma sätt.
Antar att man måste ha samma operatör, och att den andre måste godkänna det. Annars känns det lite farligt (=

tenchi
2007-02-07, 11:14
jag vet inte om man måste ha samma operatör, på friendfinder knappar du bara in det nummer du vill hitta. har dock inte provat mer än en gång, och då på min egna mobil.

PowPow
2007-02-07, 11:15
jag vet inte om man måste ha samma operatör, på friendfinder knappar du bara in det nummer du vill hitta. har dock inte provat mer än en gång, och då på min egna mobil.

Aha! Jag trodde det var en teliatjänst som förutsatte att man själv + den man förföljer hade telia.

tenchi
2007-02-07, 11:16
teliatjänst, ja. mer vet jag inte :)

skaparn
2007-02-07, 11:21
GSM-positionering är ju tekniskt genomförbart med någorlunda precision i större städer där masterna sitter tillräckligt tätt för att trianguleringen ska ge ett bra värde, men är det lagligt att som leverantör lämna ut uppgifter till vem som helst om detta? Måste man inte ge sitt godkännande för att andra ska få veta var man befinner sig?

s_himself
2007-02-07, 11:38
GSM-positionering är ju tekniskt genomförbart med någorlunda precision i större städer där masterna sitter tillräckligt tätt för att trianguleringen ska ge ett bra värde, men är det lagligt att som leverantör lämna ut uppgifter till vem som helst om detta? Måste man inte ge sitt godkännande för att andra ska få veta var man befinner sig?

jo. jag kollade nyss på den sidan och det står att personen/din kompis måste ge ett godkännande att du får pejla honom eller henne. När han/hon gjort det så kan du pejla på så mkt du vill.

Tjänsten kostar 1.50/sökning + ev. operatörsavg. som jag fattade det.