handdator

Visa fullständig version : McChicken Junior sås?


Prowler
2007-02-07, 08:44
Blev tvungen att ta in på Donkan häromdagen. Köpte en McChicken junior och upptäckte till min förvåning att den ju var skitgod. Det som gjorde det var såsen/dressingen. Det var någon ljust, röd variant. Typ chili, grill, taco eller vad man ska kalla det. Jag kände igen smaken men har ingen aning om vad den kan innehålla.
Någon som vet vad det är för sås och som kan hjälpa mig med hur jag skulle kunna "återskapa" såsen hemma?

hallerboij
2007-02-07, 22:37
Gå tillbaka och be om recepetet :P

Eddie Vedder
2007-02-08, 05:50
Blev tvungen att ta in på Donkan häromdagen. Köpte en McChicken junior och upptäckte till min förvåning att den ju var skitgod. Det som gjorde det var såsen/dressingen. Det var någon ljust, röd variant. Typ chili, grill, taco eller vad man ska kalla det. Jag kände igen smaken men har ingen aning om vad den kan innehålla.
Någon som vet vad det är för sås och som kan hjälpa mig med hur jag skulle kunna "återskapa" såsen hemma?

Låter nästan som du ber om ursäkt för att du käkade på McDonald's hehe;)

Gå in på deras hemsida å kolla upp, har för mej att dom redovisar ganska bra va deras produkter innehåller.

Tina
2007-02-08, 06:55
El Maco Chicken Jr om jag får be ;)
Innehåller salsa sås :)

Prowler
2007-02-08, 07:37
Haha! Jo jag ber så mycket om ursäkt! nej, men jag är inget större fan av mcdonalds, men ibland finns inget annat när man är ute och åker sent på kvällen...

Jaha, salsa? Får kolla vad som finns på närmaste ICA då. Kanske märks att jag inte är någon höjdare på sånt här...

Tack för svaren ändå!

z_bumbi
2007-02-08, 07:51
Jaha, salsa? Får kolla vad som finns på närmaste ICA då. Kanske märks att jag inte är någon höjdare på sånt här...

Tack för svaren ändå!

Det finns vid tacohyllorna, medel brukar vara lagom att börja med.

m96olsen
2007-02-08, 14:02
Om dom inte ändrat receptet sen jag jobbade där så är det både Salsa OCH Gräddfils sås i El Maco och ElMaco chicken (jr).

//H

Eddie Vedder
2007-02-08, 14:30
Om dom inte ändrat receptet sen jag jobbade där så är det både Salsa OCH Gräddfils sås i El Maco och ElMaco chicken (jr).

//H

Kör på sambal oelek/salsasås å kesella ffs!*drool*

FreCKo
2007-02-08, 15:06
Om dom inte ändrat receptet sen jag jobbade där så är det både Salsa OCH Gräddfils sås i El Maco och ElMaco chicken (jr).

//H

Kör på sambal oelek/salsasås å kesella ffs!*drool*

Exakt min tanke, det är någon sorts salsasås med antingen gräddfil eller majonäs... Eller kanske både och?

Johanna
2007-02-12, 00:19
Blev tvungen att ta in på Donkan häromdagen. Köpte en McChicken junior och upptäckte till min förvåning att den ju var skitgod. Det som gjorde det var såsen/dressingen. Det var någon ljust, röd variant. Typ chili, grill, taco eller vad man ska kalla det. Jag kände igen smaken men har ingen aning om vad den kan innehålla.
Någon som vet vad det är för sås och som kan hjälpa mig med hur jag skulle kunna "återskapa" såsen hemma?

Åt en sådan idag, ingen el maco variant utan jag tror den hette McChicken chili Junior eller något liknande, och i den var det vanlig sweet chilisås. Finns i de flesta mataffärer.

McMoj
2007-02-15, 01:04
Jag jobbar på McDonalds så.
Nu har vi Chili Chicken Junior, som innehåller chilisås, förut hade vi ElMaco chicken junior och innehöll salsa sås och sen på tomaten en liten klick med något sour creme sås som jag inte kommer ihåg vad den heter/hette.