handdator

Visa fullständig version : Star Wars: Knights of the Old Republic


Lasse Kongo
2007-02-07, 08:21
Gillar man rollspel ska man inte missa dessa spel eller? Jag har inte spelat dem nämligen.

Spelar det ngn roll vilket man börjar med, måste man köra första först?

Vilket är bäst?

tossefar
2007-02-07, 08:30
Första är bäst och riktigt bra dessutom. Tvåan är inte lika välgjort. May the force be up your bum kongo.

DavidN
2007-02-07, 08:35
lustigt.. jag började nyligen spela rollspel själv;
Morrowind + tillägg
Neverwinter nights + tillägg
Dungeon Siege 1
Dungeon Siege 2, snart
KOTOR (Knights of the old...) därefter

vill också ha tips på "klassiska", som t.ex.Darklands som var drygt nästan med alla detaljer.

Lasse Kongo
2007-02-07, 08:38
Första verkar vara svårt att få tag på till boxen eller?

Kollade lite snabbt bara, orka spela på dator fan =/

tossefar
2007-02-07, 08:39
Nejdå, jag spelade det på xbox.

Lasse Kongo
2007-02-07, 08:44
Nejdå, jag spelade det på xbox.

Var fick du tag i det då?

tossefar
2007-02-07, 08:51
Dethäringa internet, lömsk som jag är. Det verkar vara lite svårt att hitta i affär.

skaparn
2007-02-07, 08:53
Jag har bara kört tvåan, och det på PC förstås. Hur kul som helst.

Greg
2007-02-07, 11:21
Körde först KoTOR 2, sedan så köpte jag det första.

Vad kan jag säga? Som Star Wars-nörd så älskade jag spelen. Samtidigt så älskar jag rollspel, det är ett rätt hyfsat rollspel men om du gillar Star Wars så är det ett fantastiskt spel.

myggan
2007-02-07, 11:49
jag körde ettan till XBOX. Otroligt bra spel, fyfasiken vad välgjort och bra. Sen la jag dessvärre av i ett par veckor och då är det hopplöst att komma in i såna avancerade spel igen. *gah!*

Ett måste är nästan att lägga in spelet på boxen för att slippa alla dessa oändliga laddtiderna. Då är det så mycket mer sweet.

Sonny
2007-02-07, 11:49
Kotor är fruktansvärt bra och roligt. Jag föreslår att du spelar 1an först, 2an blir roligare då men som sagt så spelar d inte allt för stor roll.

myggan
2007-02-07, 11:51
vilken nostalgitripp jag fick nu när jag tänker tillbaka på kotor 1, och när man fick sitt första lasersvärd *drool*

Blir nog att spela det snart igen!

Jade Empire är helt ok med för övrigt. Det är väl samma tillverkare, fast kotor är mycket bättre i min bok.

Lasse Kongo
2007-02-07, 11:52
Körde först KoTOR 2, sedan så köpte jag det första.

Vad kan jag säga? Som Star Wars-nörd så älskade jag spelen. Samtidigt så älskar jag rollspel, det är ett rätt hyfsat rollspel men om du gillar Star Wars så är det ett fantastiskt spel.

Jag gillar inte Star Wars, Yoda är typ min gud och jag äger ingen bil utan jag har en årtusendefalk med 4 hjul.

Jag äter inte mat med kniv och gaffel, utan jag skyflar i mig det med ljussablar, jag kämpar hela tiden mot The Dark Side och jag känner ofta att kraften är med mig i det jag gör...

Ja, så då förstår du nog kanske vad jag tycker om Star Wars?

Greg
2007-02-07, 11:53
Jag gillar inte Star Wars, Yoda är typ min gud och jag äger ingen bil utan jag har en årtusendefalk med 4 hjul.

Jag äter inte mat med kniv och gaffel, utan jag skyflar i mig det med ljussablar, jag kämpar hela tiden mot The Dark Side och jag känner ofta att kraften är med mig i det jag gör...

Ja, så då förstår du nog kanske vad jag tycker om Star Wars?

Låter lovande.

I spel när man får välja så väljer man ALLTID The Dark Side.:devil:

Lasse Kongo
2007-02-07, 11:54
Om ngn har första spelet till salu till Xbox så säg till mig, jag kan fan inte hitta ngt annat än 2an på nätet, wtf ist thi problemas?

Greg
2007-02-07, 12:00
Om ngn har första spelet till salu till Xbox så säg till mig, jag kan fan inte hitta ngt annat än 2an på nätet, wtf ist thi problemas?

Om du bor i Norrköping så har ni en Game-affär där, kanske andra TV-spels affärer. Jag köpte det första Kotor på Game-affären i Helsingborg.

Och ja, det är sålt nu.

Lasse Kongo
2007-02-07, 12:01
Om du bor i Norrköping så har ni en Game-affär där, kanske andra TV-spels affärer. Jag köpte det första Kotor på Game-affären i Helsingborg.

Och ja, det är sålt nu.

Jag köper allt på Game där fucktiskt, inte tänkt på det men ska ringa genast, sållade bort Game för de är ju inte så jävla billiga, men skitsamma, tack för tipset.

Greg
2007-02-07, 12:05
Jag köper allt på Game där fucktiskt, inte tänkt på det men ska ringa genast, sållade bort Game för de är ju inte så jävla billiga, men skitsamma, tack för tipset.

Lugnt.

Inte så billigt? I jämförelse med vad? Andra butikskedjor eller köpa online? Tycker att Game är billigast i jämförelse med andra butikskedjor.

Lasse Kongo
2007-02-07, 12:06
Jaha, saxxat och gjort, 199:- fanns det för, undanlagt =)

Lasse Kongo
2007-02-07, 12:07
Lugnt.

Inte så billigt? I jämförelse med vad? Andra butikskedjor eller köpa online? Tycker att Game är billigast i jämförelse med andra butikskedjor.

Ja, som sagt, jag köper allt på Game =)

Greg
2007-02-07, 12:07
Jaha, saxxat och gjort, 199:- fanns det för, undanlagt =)

Bra pris för ett sådant spel. Mycket nöje.

myggan
2007-02-07, 12:19
Spelar man som god är man ju en supertönt :) Man skall vara så ond så att ögonen lyser rött, huden har förlängesedan börjat blekna och strypa någon med tanken är ditt mest använda party tricks.

Lallle
2007-02-07, 12:30
Kotor är ett fruktansvärt bra spel. Jag rekommenderar att du är så ond som möjligt, det är roligast.

Lasse Kongo
2007-02-07, 13:55
Så det är verkligen köpvärt då mao?

myggan
2007-02-07, 14:28
Så det är verkligen köpvärt då mao?

Ja. Ett av xboxs absolut bästa spel. :thumbup:

pragmatist
2007-02-07, 14:51
Jag tyckte KOTOR var lite halvsegt i början men sen ungefär halvvägs igenom så rockar det loss totalt... bästa storyn i ett dataspel någonsin och helt perfekt utnyttjande av mediet. Inga spoilers men jag tror alla som spelat kan räkna ut vad jag tänker på. ;)

Whistler
2007-02-07, 15:01
KOTOR-spelen GÅÅÅÅR ju verkligen inte lira på Xbox. De spelen gör sig inte rätta om man kör dem i lägre upplösning än 1600x1200 eller högre. Möjligen att det är godkänt med 1280x1024. Xbox-versionen spelade jag i en kvart, sen gick jag tillbaka till PC. Går ju inte jämföra kvalitetsskillnaden!

KOTOR är ett fruktansvärt bra rollspel. Det har allt det behöver, och storyn är fantastisk. Mao måste man spela ettan först.

Tvåan är också sjukt bra som spel, men storyn har så mycket hål och luckor överallt att man till slut bara blir frustrerad. Hälften var för förutsägbart och andra hälften... fanns inte... De blev helt enkelt inte färdiga med det och därför finns det hundratals quests där storyn inte slutar.

Nu har jag visserligen kört igenom båda spelen både som ond, god och neutral, även om det oftast landar på ond, så ond är det jag rekommenderar, annars får man ju inte HK-47.

"Yes, meatbag. Ehrm, master!" :D

Pez
2007-02-07, 15:27
Har lirat KOTOR medans jag varit sjuk nu... bra skit.
Lirade tvåan när den kom, men ettan är bättre.
Snart färdig med det iallafall, lite vemodigt. :(

willis
2007-02-07, 15:47
Spelar man som god är man ju en supertönt :) Man skall vara så ond så att ögonen lyser rött, huden har förlängesedan börjat blekna och strypa någon med tanken är ditt mest använda party tricks.

Hah! De som väljer att spela som ond är bara riktigt lata och kommer på dåliga ursäkter som ovanstående för att försvara det hela :)

Miiix
2007-02-07, 15:53
Både ettan och tvåan är enormt bra spel! Började lira 2an nyss och det är lika bra som förut =)

Langster
2007-02-07, 15:58
KOTOR-spelen GÅÅÅÅR ju verkligen inte lira på Xbox. De spelen gör sig inte rätta om man kör dem i lägre upplösning än 1600x1200 eller högre. Möjligen att det är godkänt med 1280x1024. Xbox-versionen spelade jag i en kvart, sen gick jag tillbaka till PC. Går ju inte jämföra kvalitetsskillnaden!

Skönt för Lasse Kongo att han kör på en Xbox 360 då som uppskalar upplösningen till 1920x1080 om man så vill. :smash:

Empe
2007-02-07, 16:29
Om ngn har första spelet till salu till Xbox så säg till mig, jag kan fan inte hitta ngt annat än 2an på nätet, wtf ist thi problemas?

Jag beställde första samma dag jag lämnade iväg mitt xbox till tyskarna. Har inte fått det än. Har för mig ettan ska finnas på cdon dock!

Empe
2007-02-07, 16:34
Jag beställde första samma dag jag lämnade iväg mitt xbox till tyskarna. Har inte fått det än. Har för mig ettan ska finnas på cdon dock!

Kanske skulle läst sida 2 innan jag öppnar limpsaxen. Ni som dividerar om ond/god. Det är som att vara ond i Splinter Cell Double Agent. Det är lätt att vara ond och det är för de som inte orkar anstränga sig.

Whistler
2007-02-12, 02:46
Skönt för Lasse Kongo att han kör på en Xbox 360 då som uppskalar upplösningen till 1920x1080 om man så vill. :smash:

Menar du att 360:n skalar upp gamla spel till "vanliga" Xboxen när man kör dem i den nya? Det är ju lite fantastiskt i sådana fall, och något jag inte alls har hört talas om. Det jag tänker på upplösningen är ju alltså inte främst hur många pixlar/polygoner det är, utan att menyerna och HUD:en blir så krampade att det inte finns något utrymme att se mer än sin egen avatar på.

Och menar man den nya så skriver man det ("360", "den nya", "Xbox 360", "helavarvetruntkrysslådan"), annars tror ju folk (läs undertecknad) att man menar den gamla om man bara skriver "Xbox".

Kanske skulle läst sida 2 innan jag öppnar limpsaxen. Ni som dividerar om ond/god. Det är som att vara ond i Splinter Cell Double Agent. Det är lätt att vara ond och det är för de som inte orkar anstränga sig.

Mmm, eller inte. I Splinter Cell är det en fråga om hur mycket man orkar anstränga sig (fast jag kan ha fel, har bara lirat första spelet i serien). I KOTOR-spelen är det en fråga om vilken väg man vill att ens karaktär ska vandra. Är man ond blir det en helt annan story med helt andra konsekvenser mot om man är god. Jag tycker det är lättare att spela ond, då godheten kräver massa extraarbete och gör att man får mindre prylar och pengar då man skänker bort allt hela tiden.

olwe
2007-02-12, 09:07
Jag orkar inte komma dragandes med "I don't want to fight you" i ytterligare ett spel när det enda jag egentligen vill är att hugga honom i småbitar och knycka alla hans häftiga prylar. Därför spelar jag ond. Det är mycket roligare.

Jag lirar KOTOR 2 nu. Är det någon som vet vilka prestige-klasser det finns och vad man måste ha för kriterier för att kunna välja dem?

Lasse Kongo
2007-02-12, 13:47
Jag köpte ettan till Xbox förra veckan, inte hunnit spela så mkt, verkar jävligt bra, men ärligt, tror inte jag kommer spela det då det kommer lite väl mkt 360spel i vägen nu :D

Så, jag har ett fint Kotor-orginal till salu faktiskt!

Empe, på cdon, nja dont think so :D