handdator

Visa fullständig version : hälsokurer vid förkylning / feber


cozemo
2007-02-06, 16:41
är förkyld och har feber o tryck ner allt ni vet fungerar! :D

en grej ja kör med är: hett vatten med riven ingerfära, honung och pressad vitlök, rör om och svep... INTE hallonsoda precis men men ja gör allt för o bli frisk snabbt!

L-Sami
2007-02-06, 16:42
L-Glutamin *whistle*

mela
2007-02-06, 16:42
Vatten + Ipren + 20 timmars sömn!

Pez
2007-02-06, 16:45
Ett halvkilo exotic snacks, en pizza, wienerbröd, tigerkaka och blandade småkakor. Lite vatten och en hög magnecyl koffein på det så.. :hbang:

*gah!*

jwzrd
2007-02-06, 17:04
Ett halvkilo exotic snacks, en pizza, wienerbröd, tigerkaka och blandade småkakor. Lite vatten och en hög magnecyl koffein på det så.. :hbang:

*gah!*

Plus: 20 timmars lyxtryna.

Science fiction-kurer med diverse huskurer från hälsokosten blir man nog bara sjukare av.

Tom Jr
2007-02-06, 17:08
Den hälsokuren som Pez gav är en som jag verkligen inte skulle säga nej till :D.

jwzrd
2007-02-06, 17:09
Den hälsokuren som Pez gav är en som jag verkligen inte skulle säga nej till :D.

Det där är egentligen bara en deklaration av hur kostcirkeln ser ut. :)

Mantus
2007-02-06, 17:09
är förkyld och har feber o tryck ner allt ni vet fungerar! :D

en grej ja kör med är: hett vatten med riven ingerfära, honung och pressad vitlök, rör om och svep... INTE hallonsoda precis men men ja gör allt för o bli frisk snabbt!

Sov,sov,sov och ät. Ät frukt,pizza mm, ät i stort sett allt som kommer i din väg och allt du klarar av att svälja. Se till att frick mycket nu när du har feber också.


Men viktigaste är att du sover, helst bortåt 10-12 timmar om dan eller mer om du kan.

Corpobal
2007-02-06, 17:10
Har fått riktiga influensan nu själv.... Enda man kan göra är väl att äta ordentligt, sova så mycket man nu kan utan att bli väckt av feber och ont i öron, hals. Bakteriell infektion kan botas med medicin om jag minns rätt.

Pez
2007-02-06, 17:21
Det där är egentligen bara en deklaration av hur kostcirkeln ser ut. :)
Nåt sånt.
Det värsta är att jag inte äter väldigt mycket annorlunda normalt sett. *screwy* :D

Kaffe glömde jag. Kaffe är teh shizznaz för en svullen o arg hals.

Mantus
2007-02-06, 17:23
Nåt sånt.
Kaffe glömde jag. Kaffe är teh shizznaz för en svullen o arg hals.

Och glass, mycket glass.
Har även hört att whisky skall vara en höjdare men har inte velat plåga min hals mer än nödvändigt ifall det inte skulle funka.

Arnesson
2007-02-06, 17:25
Jag är sjuk också, taskig tequila, glass och halstabletter är det som jag kör på. Dock hjälper det föga, så testa något annat ;)

emmzan
2007-02-06, 17:44
Sitta och andas in ångorna av hett vatten med pepparmyntsolja... Rensar luftvägarna och gör att man känner sig något mer lättandad iallafall!

hobbitar
2007-02-06, 17:48
Detta kanske inte hjälper dig men om jag börjar känna mig lite småkrasslig tar jag alltid och sveper en FRIGGS GRÖNSAKSJUICE, dom i glasflaska. Efter det blir jag oftast frisk!

Mantus
2007-02-06, 17:49
Detta kanske inte hjälper dig men om jag börjar känna mig lite småkrasslig tar jag alltid och sveper en FRIGGS GRÖNSAKSJUICE, dom i glasflaska. Efter det blir jag oftast frisk!

:laugh: :laugh:

Dumleman
2007-02-06, 17:56
En hög kiwi när man är sjuk håller doktorn från magen. Nåja rimmet var väl inte helt klockrent.

hobbitar
2007-02-06, 18:04
:laugh: :laugh:

Det är sant, vad var så kul med det?:)

hobbitar
2007-02-06, 18:05
En hög kiwi när man är sjuk håller doktorn från magen. Nåja rimmet var väl inte helt klockrent.

Knarkar fåglarna nere på Tazmanien?

Bronkitkorv
2007-02-06, 18:13
Alla jag känner är sjuka eller har varit UTOM jag...
Jag äter lök och framförallt vitlök i all mat...
Kurer för att bli av med förkylningsvirus finns inte så sluta tänk på sånt ni som gör det.... FÖREBYGGA för i helvete säger jag ju !
Ska det vara så svårt att fatta. Kanske därför ingen vill hångla med mej. Fast förra fredan mitt i natten ute på stan så var det ju en tjej som ville, men hon hade ätit kött en gång för länge sedan så jag struntade i det, ingen vill umgås med mej utom på mIrc kanske och min katt. Vill ni se en bild på mina soptunnor ?

Princy
2007-02-06, 23:32
Och glass, mycket glass.

Glass är ett måste vid förkylning! http://bestsmileys.com/icecream/1.gif

Leanandtall
2007-02-07, 08:16
Esberitox. Finns som tabletter och droppar på både Apoteket och i vanlig hälsokostbutik. Ska helst börja tas så fort man känner första symptomen, men funkar även när sjukdomen brutit ut, då förkortar den sjukdomsförloppet avsevärt. Det funkar. Jag har inte varit rejält sjuk på typ två år. Sen kan man ju diskutera hur värt det är att alltid kunna gå till jobbet... Och om det kanske är bra att just bli rejält sjuk ibland. Men ibland har man fan inte tid att vara sjuk helt enkelt.

z_bumbi
2007-02-07, 08:54
Fruktsallad, det inte fel med lite olika antioxidanter mm. Inte för att jag tror att det gör någon skillnad men fruktsallad är dessutom gott särskilt med glass eller vaniljvisp.

Angel
2007-02-07, 11:11
Har fått riktiga influensan nu själv.... Enda man kan göra är väl att äta ordentligt, sova så mycket man nu kan utan att bli väckt av feber och ont i öron, hals. Bakteriell infektion kan botas med medicin om jag minns rätt.

Ja, men du har ett virus.

Kwon
2007-02-07, 11:12
Den enda "kuren" jag brukar köra med vid förkylning är att koka vatten och hälla ner det i en skål med tigerbalsam och sedan sätta en handduk över huvudet och sedan inandas de varma ångorna.

Rensar bihålorna snabbt!

Stab
2007-02-07, 11:28
Massor med vatten för att rensa systemet. Grönt te är bra och brukar alltid köra lite extra på mivitotalen

petersson
2007-02-07, 11:31
Ta pepparrot, sån där på tub och kläm på ett rejält lager på en bit hårdbrödsmacka och ät den riktigt fort(hela på en gång). Blir lättare att andas efter det, känns uppfriskande också.

Purren
2007-02-08, 10:19
Esberitox. Finns som tabletter och droppar på både Apoteket och i vanlig hälsokostbutik. Ska helst börja tas så fort man känner första symptomen, men funkar även när sjukdomen brutit ut, då förkortar den sjukdomsförloppet avsevärt. Det funkar. Jag har inte varit rejält sjuk på typ två år. Sen kan man ju diskutera hur värt det är att alltid kunna gå till jobbet... Och om det kanske är bra att just bli rejält sjuk ibland. Men ibland har man fan inte tid att vara sjuk helt enkelt.

Esberitox är värsta bluffen. Halterna av de olika substanserna är typ obefintlig. Vill man ha något lite starkare så testa Kan Jang!

Leanandtall
2007-02-08, 10:34
Esberitox är värsta bluffen. Halterna av de olika substanserna är typ obefintlig. Vill man ha något lite starkare så testa Kan Jang!

Då är det ren inbillning eller placeboeffekt. För hjälper på mig gör det.

666white
2007-02-08, 10:41
Har själv blivit förkyld + feber idag :cryout:
Så ja slänger i mig en massa peppar, alvedon, jordgubbar, vatten och inget mer. Sen äta otroligt mycket mat å mycke sömn. så brukar ja bli frisk 1-2v senare *cry*

King Grub
2007-02-08, 10:42
så brukar ja bli frisk 1-2v senare *cry*

Hur mycket längre tid hade det tagit utan undermedlen?

Jax
2007-02-08, 10:48
Te med honung, lime och rom (lagrad)

Om det hjälper så mycket vet jag inte, men det känns bra.

Zakath
2007-02-09, 01:39
Honung blandat med pressad färsk vitlök tycker jag är trevligt, speciellt vid halsont. Båda ingredienserna är dessutom bakteriedödande (bl.a. därför det hjälper vid halsont). Drick mycket vatten, ät bra och sov. Mer kan man inte göra. :(

FreCKo
2007-02-09, 11:10
Nåt sånt.
Det värsta är att jag inte äter väldigt mycket annorlunda normalt sett. *screwy* :D

Kaffe glömde jag. Kaffe är teh shizznaz för en svullen o arg hals.

Är kaffe verkligen the shizznaz för en svullen och kranky hals? Isf ska jag fan iväg och bälga i mig 3l kaffe på direkten *drool* Dock så kommer det där 10-12h sömn bli lidande...

Och glass, mycket glass.
Har även hört att whisky skall vara en höjdare men har inte velat plåga min hals mer än nödvändigt ifall det inte skulle funka.

Alkoholhaltiga drycker som man blir "varm" av att dricka är det väl? Strårom ska tydligen vara det bästa, sångaren i mitt förra band var tokförkyld, kokade sig en gigantisk kopp med té och blandade det med strårom... Förkylningen försvann rätt snabbt och han vart glad också :D