handdator

Visa fullständig version : Dosering Kre-Alkalyn?


Blackthorn
2007-02-05, 22:44
Hej!

Jag har tidigare i många år svarat bra på gammalt hederligt kreatinmonohydrat. Blivit väldigt repptålig, starkare etc.

I och med att jag försöker gå ned i vikt köpte jag nu istället Fairings Kre-Alkalyn, i syfte att slippa monohydratets viktökande effekt. Problemet är att jag inte får de positiva effekterna heller...

Den dos jag kör är 4 kapslar 60-90 min innan träning.

Vilka doser kör ni andra som känner att ni får effekt av krealkalynet?
Tar ni tabletterna tillsammans med något annat för att förstärka effekten, typ snabba kolhydrater, ALA eller så?

Mvh

paddanboy
2007-02-05, 22:53
De flesta mixtrar alldeles för mycket (speciellt jag själv) med och försöka byta till bättre hela tiden vilket resulterar i pannkaka. Monohydrat binder vatten, som försvinner efter att man slutat bruka det.

Va inte rädd för det. Har du fått bra ökningar med monohydrat. Fortsätt.

Blackthorn
2007-02-06, 23:11
Jo, du har delvis rätt. Men för att få den rätta effekten av monohydratet måste jag ta det tillsammans med snabba kolhydrater, gärna i större mängder och flera gånger per dygn, vilket inte passar sig under deff :-(

Jag får helt enkelt pröva att sopa i mig 8 eller 12 kapslar innan träning, för att utvärdera ordentligt.

FreCKo
2007-02-07, 13:18
Jo, du har delvis rätt. Men för att få den rätta effekten av monohydratet måste jag ta det tillsammans med snabba kolhydrater, gärna i större mängder och flera gånger per dygn, vilket inte passar sig under deff :-(

Jag får helt enkelt pröva att sopa i mig 8 eller 12 kapslar innan träning, för att utvärdera ordentligt.

Det låter onödigt dyrt faktiskt. Då räcker en burk i vadå, 10 träningstillfällen? Det är 2-3 veckor.

Halib
2007-02-07, 18:42
För mig fungerar det bra med 2 kapslar. Men sedan har jag precis satt igång efter ett längre uppehåll med.