handdator

Visa fullständig version : Musslor och pasta och något mer?


grisbil3n
2007-02-05, 22:34
Men vad? Lime är fint, men sen tar det stopp.

Kurash
2007-02-05, 22:36
Vitt vin

Krampus
2007-02-05, 22:37
Svart(rockar)peppar.

Isabella
2007-02-06, 05:20
tomater,champinjoner,chili,lök och vitlök. Självklart salt o peppar:thumbup:

hallerboij
2007-02-07, 22:39
tomater,champinjoner,chili,lök och vitlök. Självklart salt o peppar:thumbup:

Släng i lite räkor med så blir det riktgit gott :D

grisbil3n
2007-02-08, 02:26
tomater,champinjoner,chili,lök och vitlök. Självklart salt o peppar:thumbup:

Bara pressa i vitlöken alltså? Jag hade inte tänkt preppa musslorna utan bara hälla i ur burken direkt o käka.

Tackar för svar.

Isabella
2007-02-08, 05:27
Bara pressa i vitlöken alltså? Jag hade inte tänkt preppa musslorna utan bara hälla i ur burken direkt o käka.

Tackar för svar.

precis

Eddie Vedder
2007-02-08, 05:48
Fräs upp lök och morotsstavar i lite olivolja å krydda på som satan, jag brukar göra musslor med morötter i ugn smakar suveränt. Ugnen i den här jävla studentlyan tar ungefär en minut per grad celsius att bli varm bara så jag orkar inte me alltför ofta att använda den tyvärr.

Max
2007-02-08, 22:49
Pratar alla om burkmusslor nu eller menar några av er musslor med skal?

Burkmusslor tycker jag smakar underbart på mjuk bröd. På resturang är pasta med musslor, räkor och bläckfisk en favorit.

Eddie Vedder
2007-02-09, 05:28
Pratar alla om burkmusslor nu eller menar några av er musslor med skal?

Burkmusslor tycker jag smakar underbart på mjuk bröd. På resturang är pasta med musslor, räkor och bläckfisk en favorit.

Ah jag snackar iaf burkmusslor, Eldorados är billiga å kanongoda*drool*

Annars är tyvärr musslor väldigt dyrt, åtminstone i jämförelse me tonfisk, fiskbullar, konserverat kött o.s.v.:(


Gött å slänga ihop en paella me musslor, räkor, smörfrästa färska champinjoner, nån form av bönor/linser olika grönsaker, råris, curry samt massa andra kryddor!!!*drool*

skaparn
2007-02-09, 09:32
Jättegott att fräsa musslorna i lite smör och vitlök. Tänk dock på att absolut inte värma dem för länge då de blir sega.
Jag gillar vitlök ända till den sekund man tagit sista tuggan. Därför gör jag inte detta själv så ofta.

Einar
2007-02-10, 11:50
Vitt vin

+1. Musslor och vin passar jättebra ihop

Eddie Vedder
2007-02-10, 15:56
När vi ändå snackar musslor; Äre nån stor skillnad på smak mellan billiga burkar såsom Eldorado å mera "klassvarumärken" såsom abba? Jag menar skillnaden ii pris är väldigt stor, större än exempelvis prisskillnaden på tonfisken dom emellan å abbas tonfisk är ju himmelriket jämfört me va jag e van vid (X-tras tonfisk fr.a.)

Max
2007-02-11, 14:32
När vi ändå snackar musslor; Äre nån stor skillnad på smak mellan billiga burkar såsom Eldorado å mera "klassvarumärken" såsom abba? Jag menar skillnaden ii pris är väldigt stor, större än exempelvis prisskillnaden på tonfisken dom emellan å abbas tonfisk är ju himmelriket jämfört me va jag e van vid (X-tras tonfisk fr.a.)
Inte alls så stor skillnad såsom tonfisk. Det skiljer mer från burk till burk än från märke till märke tycker jag. Ofta är faktiskt Eldorados musslor finare/godare än Abbas.

Eddie Vedder
2007-02-11, 14:56
Inte alls så stor skillnad såsom tonfisk. Det skiljer mer från burk till burk än från märke till märke tycker jag. Ofta är faktiskt Eldorados musslor finare/godare än Abbas.

Okej, tack så mycke.

Då blire Eldorado all the way.:thumbup:

MyungChul
2007-02-20, 00:12
Fänkål som du svettar lite i smör och sedan kokar mjuka i vitt vin och lite vatten, lite musslor till de och nåt tillbehör. beror la på hur hungrig man är