handdator

Visa fullständig version : Knäböj


Carro
2002-04-21, 08:43
Hände något lusitgt som inte hänt mig innan när jag körde knäböj sisst.
Efter 3*9 med minimala vilopauser och inte mer vikter än vanligt fick jag kramp sekunden efter jag slutat. Krampen la sig snabbt men en känsla av grym träningsvärt uppstod genast i framsida lår. Jag hade inte ont eller så men det blev "träningsvärk" sekunden efter jag var färdig som höll i sig två dagar.

Varför blev det såhär?
Hade ätit exakt som vanligt och druckit som jag brukar.

[ 21 April 2002: Inlägget har ändrats av: Carro ]

Lave
2002-04-21, 08:47
Säker på att det verkligen var 'vanlig' träningsvärk Du fick ? Annars kan det ju vara som så att Du gjorde något fel. Ibland räcker det ju att man råkar luta sig lite fel, vrida sig lite osv. för att det ska uppstå smärta..

Carro
2002-04-21, 08:51
Nope, är inte säker på att det var träningsvärk, men det kändes så. Tycker själv det låter märkligt att få träningsvärt sekunden efter övningen.

laMaz
2002-04-21, 12:03
hej, det va väl så att du sträckte dej eller nåt i den stilen träningsvärk lär det ju inte vatt.

aja nu ska ja ner o köra mitt benpass faktiskt =)

Carro
2002-04-21, 12:51
Men jag vet ju hur det är att sträcka sig, jag vet hur et är att få kramp och träningsvärk, men SÅHÄR??

Jaja, spelar ingentligen ingen roll, det har gått över och jag hoppas jag slipper det igen! Får testa på tisdag när det är bendag!

Frazze
2002-04-21, 16:52
Jag vet att när vi haft benböjstest på hockeyn och kört max antal med kroppsvikten, så kan i alla fall jag få en träningsverksaktig känsla i benen, ganska precis direkt efter jag lagt ifrån mig stången. Dock inte förrän efter en trettio stycken.