handdator

Visa fullständig version : Half-assed träningspass


antonio
2007-02-05, 22:06
Brukar normalt sett köra följande pass på måndagar:

bänk i smithen 3 set
hantelpress 3 set
incline hantelpress 3 set

sittande vadpress 4 set
stående vadpress 4 set

..idag å andra sidan hann jag endast med:

bänk i smithen 3 set
hantelpress 2 set
sittande vadpress 4 set

...och så till min fråga; När kan jag köra nästa pass för bröst/vader ?? Måste/bör jag vänta en vecka som vanligt eller kan man ta ett nytt ordentligt pass på säg fredag då detta blev "half-assed" så att säga =)

/A

Brassarn
2007-02-05, 22:11
...och så till min fråga; När kan jag köra nästa pass för bröst/vader ?? Måste/bör jag vänta en vecka som vanligt eller kan man ta ett nytt ordentligt pass på säg fredag då detta blev "half-assed" så att säga =)
/A

Känn efter själv antar jag vore ett bra tips! :)

antonio
2007-02-05, 23:08
Känn efter själv antar jag vore ett bra tips! :)

Ja visst brukar jag försöka känna efter. Normalt sett sätter träningsvärken in 1-2 dagar efter genomfört pass. Försvinner gör den 1-2 dagar senare.
Men det visste jag ju som sagt, tänkte att återhämtningen borde gå snabbare om man tränat lättare. Är ju ganska logiskt.

/A

bulk fiction
2007-02-05, 23:11
Ja visst brukar jag försöka känna efter. Normalt sett sätter träningsvärken in 1-2 dagar efter genomfört pass. Försvinner gör den 1-2 dagar senare.
Men det visste jag ju som sagt, tänkte att återhämtningen borde gå snabbare om man tränat lättare. Är ju ganska logiskt.

/A

Ja men då kan du väl känna efter då. Har du föresten inget program du följer? I så fall löser det ju sig självt, eller tänkte du skippa nått annat så du kunde köra bröst igen?

antonio
2007-02-05, 23:18
Ja men då kan du väl känna efter då. Har du föresten inget program du följer? I så fall löser det ju sig självt, eller tänkte du skippa nått annat så du kunde köra bröst igen?

Jo jag har ett program, men jag tänkte lägga om det nu när det här passet blev så jäkla svagt. Jag kör mitt vanliga schema tis, ons, tors men sen blir det bröst/vader på fredag. Tisdagsschemat körs sedan på Måndag osv.

/A