handdator

Visa fullständig version : Vad fn är kolo?


shadowfire
2007-02-05, 21:25
Jag reserverar mig för att vara fullkomligt blind, men jag hittar ingen historik eller fakta om vad fan kolo egentligen är?

Hur länge har forumet funnits?
Hur många medlemmar? Hur många aktiva medlemmar?
Uppgraderingar gjorda på forumet? Framtidsplaner?
Hur snabbt växer forumet (om vi växer?)?
Hur många inlägg postas per dag?

Har fått den frågan då jag försökt lotsa in folk till forumet, folk undrar liksom vad detta är och om information på forumet är partiskt pga webbshopen osv osv.

Min uppfattning är att det kommer rätt många nya medlemmar titt som tätt som hittar in hit iaf, way to go! :hbang:

Lizard
2007-02-05, 21:47
Början på Kollo - de första två episoderna.


Kollo - The Phantom Menace

Det hela tog sin början 32 år innan Internet då det kraftfulla Trade Federation har slagit sina klor i den fredliga planeten Naboo och infört en järnring kring planeten i form av ett handelsembargo. Exakt varför Federationen valt denna vågade manöver ter sig höjt i dunkel men detta är mindre väsentligt. Jedi-mästaren Fairing-Lasse skickades tillsammans med sin lärjunge, den unge King-Grub-Kwon som representanter för Republiken i hopp om att häva handelsembargot. Men saker och ting gick drastiskt fel varpå Federationen invaderar Naboo. Tillsammans med planetens folkligt valda drottning Tolkia flydde våra hjältar till det ödsliga Internet. Där möter de den unga flickan Nina-Millia Lättish som visar sig ha en stark koppling till The Snell Hest. Kan denne flicka vara den Utvalde som profetian förutspår?

Kollo - Attack of the Clones

Överlöparen greve Gymgrosso lämnade Republiken och lyckades övertala hundratals stjärnsystem att ansluta sig till hans sak. Republiken stod inför krigets rand varpå den galaktiska Senaten röstade för att skapa en armé av kloner. Sedemera anlände prinsessan Tolkia till planeten Courascant där hon representerade sin planet Naboo i Senaten. Knappt hann hon landa förrän ett attentat gentemot hennes liv misslyckades. Som svar på detta hot utsågs två beskyddare i form av Jedi-riddaren King-Grub-Kwon samt hans mindre vuxne padawan Nina-Milla Lättish. Nina-Milla Lättish hade vuxit upp till en helt enormt begåvad om än något kaxig Jedi vilket hennes omgivning nervöst observerade. Var denna flicka tillräckligt stabil för att kunna motstå de prövningar som väntade såväl henne som hela hennes omgivning? King-Grub-Kwon begav sig till planeten Kamino för att undersöka fenomenet med klonarmén närmare samtidigt som mörka krafter smed planer i bakgrunden vilka riskerade att störta hela galaxen....


Lizard som antecknar ur historiens Tora-rullar

He-man
2007-02-05, 21:49
Bra trådinitiativ!
Jag har länge velat få lite bakgrundshistorik om forumet och webbshoppen.

Pez
2007-02-05, 22:20
Staffen har funderat på att fixa nåt men det har aldrig kommit till skott...
Det finns nåt kortare nerplitat av Fairing-Lasse i "Allmänt.." om starten/de som startade det hela men det saknas fn. en övergripande historik om Kolozzeum från grundande till dags dato.

Får väl sätta oss i en soffa ute hos Lasse med en kanna kaffe och skrivblock och hitta på nåt underhållande. :D

shadowfire
2007-02-05, 22:21
Lizard, kan du inte starta en tråd och mer utförligt beskriva effekten av att snorta magnesium och ammoniak? :D

shadowfire
2007-02-05, 22:31
Staffen har funderat på att fixa nåt men det har aldrig kommit till skott...
Det finns nåt kortare nerplitat av Fairing-Lasse i "Allmänt.." om starten/de som startade det hela men det saknas fn. en övergripande historik om Kolozzeum från grundande till dags dato.

Får väl sätta oss i en soffa ute hos Lasse med en kanna kaffe och skrivblock och hitta på nåt underhållande. :D

Jag har varit moderator på ett annat forum där moderatorerna dessutom hade en liten kort presentation om sig själva, både lite privat men också relaterat till huvudämnet i sig. Allt för att bidra till en mysig stämning där man ska kraaamaas... *hinthint*
Vilka vet att Allan egentligen är en liten krambjörn t.ex. och inte en militant Mao-anhängande kommunist? :D

Sedan lite statistik är alltid nice... hur många besöker kolo per dag? Allan skrev ngt om att det var sveriges största träningsforum häromdagen? Based on whaaaaaaat?

L-Sami
2007-02-05, 23:39
Här har du lite stats!

Threads: 71,804, Posts: 1,743,063, Members: 18,500
Welcome to our newest member, Demir

Simon.
2007-02-06, 11:55
En referens:
http://rankings.big-boards.com/?filter=all,SE&sort=week

Allan
2007-02-06, 20:51
Nooooostalgiiiiiiii
http://web.archive.org/web/20010508160414/www.kolozzeum.com/forum.htm

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=63697&highlight=Kolozzeum+bartoll

blekfet2
2007-02-06, 20:58
Nooooostalgiiiiiiii
http://web.archive.org/web/20010508160414/www.kolozzeum.com/forum.htm

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=63697&highlight=Kolozzeum+bartoll

Steroider vs. Kosttillskott. (Eiselt)

08 Juni 2001 17:49
:D

Allan
2007-02-06, 21:09
Steroider vs. Kosttillskott. (Eiselt)

08 Juni 2001 17:49
:D

Du trodde väl inte att ämnet var okänt på den tiden?

blekfet2
2007-02-06, 22:18
Du trodde väl inte att ämnet var okänt på den tiden?

att få stoppa ordet "Steroider" i en rubrik trodde jag inte var möjligt i myspysgulligullhörnan Kolozzeum.