handdator

Visa fullständig version : Detox


Hanzo
2007-02-05, 17:58
Jag lyssnade på radio för ett tag sen o hörde om detoxmetoden. Har själv varit väldigt aktiv o tänkte så småningom ta tag i det igen. För tillfället har jag haft en period med lite träning, varit mycket trött o håglös, och lagt på mig nåt kilo. Jag har nu letat på nätet efter tips, men saknar en komplett guide med recept, saker som är förbjudna och hela veckoprogram.

skulle vara tacksam om nån hade en länk eller visste ett bra program att att följa.....

King Grub
2007-02-05, 18:07
Sådan där "avgiftning" är humbug. Kroppens organ avgiftar sig själva.

Hanzo
2007-02-05, 21:44
Sådan där "avgiftning" är humbug. Kroppens organ avgiftar sig själva.

Ja det kan jag tänka mig, men att organen får vila kan ju vara bra. O sen tror jag att jag skulle må bättre av att snabbstarta en diet. Hur som helst vill jag ändå gärna veta några tips eller länkar....

LeftRight
2007-02-06, 00:28
Bästa sättet är väl bara att fasta i några dagar? Finns en massa sidor med fördelar av fasta, och olika sätt att göra det på. :thumbup:

De mest extrema förespråkar varannandagsfasta hela tiden.

Nackdelen är väl att man bryter ner muskler då :(

Hanzo
2007-02-06, 19:31
Ja det kan jag tänka mig, men att organen får vila kan ju vara bra. O sen tror jag att jag skulle må bättre av att snabbstarta en diet. Hur som helst vill jag ändå gärna veta några tips eller länkar....

...

Sverker
2007-02-06, 20:11
Finns inget som heter att låta organen vila:confused:
Våra organ arbetar varje sekund, dygnet runt.






Vad finns det för fördelar med att fasta ? Jag kan inte komma på en enda ?

Hanzo
2007-02-07, 18:37
Finns inget som heter att låta organen vila:confused:
Våra organ arbetar varje sekund, dygnet runt.

Vad finns det för fördelar med att fasta ? Jag kan inte komma på en enda ?

tack för allas inlägg o ni har säkert rätt men åter till originalfrågan är det nån som vet eller kan någon sida om hur man går till väga!

Säger inte att de alltid har de bästa svaren men kända nationellat (och internationella) kostrådgivare har gått ut rekomenderat metoden!

Jag har aldrig sagt att jag vill fasta o efter vad jag förstått så är detox metoden inte någon form av svält, snarare tvärtom.

men jag vet ju inte än eftersom jag inte fått någon info hur man ska gå tillväga...

Verni
2007-02-07, 18:56
Säger inte att de alltid har de bästa svaren men kända nationellat (och internationella) kostrådgivare har gått ut rekomenderat metoden! Kolla vad för referenser dessa "kostrådgivare" har istället och presentera dem gärna här.

Juliette
2007-02-07, 19:11
När jag googlade på "detox plan" kom det fram massa länkar, som du kan prova. Med menyer mm

Alla på Engelska, en del väldigt omfattande.

Sen om man blir avgiftad av en "detox" är ju en annan femma :)

Men jag tror det var något sånt du sökte?

Hanzo
2007-02-07, 19:11
Kolla vad för referenser dessa "kostrådgivare" har istället och presentera dem gärna här.

Men vad i helvete jag vill inte jävlas jag vill inte irritera men jag tänkte att ett forum med så många användare och vana tränare kunde svara på en enkel fråga utan att döma!!!!!!!!

dessutom vet ni som jag att man läser och tar in fruktansvärt mycket info som låter på ett sätt från en och på ett annat från det andra....hur som helst har jag valt att lyssna reflektera och pröva de metoder jag tycker verka intressant oavsett om det gäller kreatin, protein(vassle kontra kasein), maltodextrin kontra skumbananer...osv osv......

fortf samma fråga.....

Hanzo
2007-02-07, 19:12
När jag googlade på "detox plan" kom det fram massa länkar, som du kan prova. Med menyer mm

Alla på Engelska, en del väldigt omfattande.

Sen om man blir avgiftad av en "detox" är ju en annan femma :)

Men jag tror det var något sånt du sökte?

tackar har oxå sökt hittade dock inga recept ska pröva på engelska så kanske de finns där....tack

z_bumbi
2007-02-07, 19:23
Men vad i helvete jag vill inte jävlas jag vill inte irritera men jag tänkte att ett forum med så många användare och vana tränare kunde svara på en enkel fråga utan att döma!!!!!!!!

Vad har vana tränare med detox att göra? Ingen vettig tränare låter någon genomgå en kur av den typen.

Morty
2007-11-05, 21:25
Men vad i helvete jag vill inte jävlas jag vill inte irritera men jag tänkte att ett forum med så många användare och vana tränare kunde svara på en enkel fråga utan att döma!!!!!!!!

dessutom vet ni som jag att man läser och tar in fruktansvärt mycket info som låter på ett sätt från en och på ett annat från det andra....hur som helst har jag valt att lyssna reflektera och pröva de metoder jag tycker verka intressant oavsett om det gäller kreatin, protein(vassle kontra kasein), maltodextrin kontra skumbananer...osv osv......

fortf samma fråga.....

No offence, men alla lärda på detta forum (vissa är så galet kunniga att jag känner mig som ett litet barn, och jag känner mig kunnig med mina kompisar) har precis sågat sönder att man ska tvinga i sig äckliga drinkar på ingefära och vetegräs etc, i tron om att avgifta sig. Inte som att man skulle bli av med menen från år av dålig kosthållning och ingen motion genom att plåga sig med snuskiga drinkar...

Men jag fattar att Anna Skipper trycker i sina "klienter" sånt där! Hur ska man kunna få ner nån mat efter att ha börjat dagen med att nästan kräkas? ^^

Eddie Vedder
2007-11-05, 21:32
Men jag fattar att Anna Skipper trycker i sina "klienter" sånt där! Hur ska man kunna få ner nån mat efter att ha börjat dagen med att nästan kräkas? ^^

Meningen är att dom ska tycka det är vidrigt, hela "Du är vad du äter" syftar till att man ska få sig ett gott skratt åt tjockisar. Det är ett underhållningsprogram och inget annat.

Knappast som att det finns en tanke att man ska lära ut saker med programmet, det är ingen skillnad på "Du är vad du äter" och "Big Brother". Olika upplägg men samma princip, man ska underhållas av att se andra människor utsättas för sånt man själv inte vill bli utsatt för.