handdator

Visa fullständig version : vad ska jag äta??


pumpingjay
2007-02-04, 23:18
kör 2 jobb, renoverar hemma, har kärring m barn o en till e på G.
känner inte riktigt att jag hinner stå med min "specialmat" utan slänger ihop det som vi alla kan äta och som går relativt fort.
vi äter mkt kyckling och tonfisk, givetvis mkt grönt också.
kan detta vara så "dåligt" eller kan jag få bra resultat om jag äter normalstora portioner och regelbundet eller måste jag "gå på diet"?
husmanskost är ju ändå favoriten.....

Anova
2007-02-04, 23:26
Vad är dina mål?

pumpingjay
2007-02-04, 23:42
bli groooov... och hyfsat "tajt i skinnet"

regus
2007-02-04, 23:49
Jag antar att du vill gå ner i vikt.
Du behöver inte gå på någon speciell diet för att lyckas med det, det handlar om kcal in - kcal ut, har du läst deffguiden?
Men självklart mår du bättre av att äta din energi från bra mat än winerbröd och varmkorv.

Husmanskost går bra att äta, kanske inte helst isterband och mammas gräddstuvade potatis. Men någon vettig maträtt fungerar.

Jag brukar köra efter det här.
Vill jag gå upp i vikt= Sunt käk i stora drivor. (vilket leder till att jag gör av med mindre än vad jag stoppar i mig)
Vill jag gå ner i vikt= Sunt käk i mindre drivor. (leder till, gör av med mer än vad jag stoppar i mig.

edit: Du ville visst bli grov, ät mycket, träna hårt, deffa när du känner att du börjar bli för tjock.

Raggis
2007-02-04, 23:50
Om du vill "bli grov", så ska du naturligtvis inte gå på diet. Ät på bara!

pumpingjay
2007-02-04, 23:57
men samtidigt är jag trött på det där "luddiga & blötfeta" har vart där men nu har folk börjat berömma mig och man kan vistas utan tröja offentligt, behöver ju inte vara helt rippad men vill se lite råare ut än de som har lite fysik men som ändå inte tränar...

Cerberus
2007-02-05, 02:24
men samtidigt är jag trött på det där "luddiga & blötfeta" har vart där men nu har folk börjat berömma mig och man kan vistas utan tröja offentligt, behöver ju inte vara helt rippad men vill se lite råare ut än de som har lite fysik men som ändå inte tränar...

har inga erfarenheter som familjeman(mitt sociala liv är katastrof), men att bli grov och deffad samtidigt går ej med naturliga men :(

är det folks uppfattning som stör dig mest eller din egen?

pumpingjay
2007-02-05, 21:06
har inga erfarenheter som familjeman(mitt sociala liv är katastrof), men att bli grov och deffad samtidigt går ej med naturliga men :(

är det folks uppfattning som stör dig mest eller din egen?

Eftersom man fått allt annat än beröm förr så bryr man sig allt en hel del om vad andra säger...
det är ingen deffad look jag menar, bara att man ska få ut så bra som möjligt av den kosten och inte förr mkt så det "bygger" på fel sätt (fett) givetvis beror det ju på hur mycket som kommer in och hur mycket som går ut.