handdator

Visa fullständig version : Hjjälp!


ToXY
2003-02-28, 11:21
Tjena alla som inte vill stå i vassen i sommar!!! Även jag skall försöka ta mej ur vassen..utan att tappa allt för mkt "muskler"...

Känner nu att min förbränning har ökat rejält igen! Så nu till min fråga.. Nu è det så att jag kör kardio efter varje pass.. mellan 11-20min oftast blir det 15-16min... & dom träningsfria dagarna går jag på morgonproemand.. & innan den tar jag en protein drink.


Nu till min fråga.. Tycker ni att jag skall sluta med kardion efter passen & endast köra på promenaderna??? För jag blir så rädd att jag skall tappa muskler... nu när jag äntligen har fått lite former...(kom ihåg att jag sa lite!!:cryout: ) så vad tycker ni nu experter???

/Mattin

Petrus
2003-02-28, 14:03
Hur ser ditt näringsintag ut innan träningen?
Tar du något tillskott mellan styrketräningen och konditionsträningen?
Vad äter du efter konditionsträningen?

Med rätt kostupplägg behöver det inte vara muskelnedbrytande... Eftersom du endast kör ca 15minuter är det ingen fara... Hur näringsintaget ser ut i samband med det är helt avgörande...

Tell us!!!

Vänligen,,,
Petrus

ToXY
2003-02-28, 22:41
Pettan>>>.. Help nu för faaen!;)

Frukost:
2dl havregryn
5dl blå mjölk
1 banan
1tsk linfrö olja
2st ägg (1gula)

middag:
250gr kycklingfilee
3dl snabb makaroner

direkt innan: Äter oftast det här men ibland inget
1banan

direkt efter träningen:
30-40gr druvsocker
1port whey100 (optimum)

30-45min efter.
30-40gr druvsocker
1port whey100 (optimum)

middag2:
1/2 port Opti pro meal
5dl blå mjölk

kvällsnack:
1/2 port Opti pro meal
1 äpple

kvällsmat:
2dl havregryn
1 tsk linfrö olja
2 dl blå mjölk
1 port pro90 (optimum)

Där har du !!!! Lös problemet!:bow:

/Mattin

Jarod
2003-02-28, 23:01
För det första tycker jag att du kan slopa druvsockret i din andra drink efter träningen...
För det andra så verkar du inte käka några grönsaker.... Tycker du ska börja käka broccoli å sallad som alla vi andra kaniner..;)

På middagen kan du ju byta ut snabbmackaronerna mot ris eller pastaskruvar istället...

Men nu till din fråga... JAG (obs!) tycker du kan slopa konditionen efter träningen och köra dom på olika dagar istället... Morgonpromenaderna fortsätter du givetvis med...styrketräningen kör du på dina vanliga dagar och om du tycker det inte räcker så släng in lite kardio dom dagar du inte kör med vikter...

AAAJT!?!

Mvh

Petrus
2003-03-01, 15:25
Ok,,,
Uppenbarligen får du bra resultat av styrketräningen och dina cardiopass efter träningen verkar inte inverka på styrketräningen något nämnvärt. (Av dina resultat att döma) :bpump:
Morgonpromenaderna kan du givetvis fortsätta med utan att ändra på något. Cardioträningen är givetvis BÄST att köra antingen på styrkefria dagar eller så långt ifrån styrketräningen som möjligt.... 6-12 timmar emellan med andra ord. Men det är inte alltid så lätt att planera in det.

Om du vill fortsätta med cardioträningen efter styrketräningen tycker jag att du ska vara lyhörd. Så länge du gör framsteg i styrketräningen är det ingen fara tycker jag. Näringsintaget kan du behålla som det är, annars hade jag själv valt att göra enligt följande;

Innan stryketräning;;;
ca 30 gram vassle
ca 30 gram snabba kolhydrater

Mellan styrketräning och cardio;;;
ca 15 gram vassle med vatten

Efter cardioträningen;;;
ca 30 gram vassle
ca 30 gram snabba kolhydrater

Härefter kan du lägga upp det som vanligt eller som du känner för.
På middagen kan du ju byta ut snabbmackaronerna mot ris eller pastaskruvar istället... Pasta som pasta...:D

Om du väljer att lägga cardioträningen långt ifrån styrketräningen eller på helt andra dagar;;;

Innan träningen;;;
ca 30 gram vassle och ev extra glutamin

Efter träningen;;;
ca 30 gram vassle och ev extra glutamin
lite snabba kolhydrater

Vänligen,,,
Petrus

ivandrago
2003-03-01, 23:30
1. ät för guds skull inte gröt som sista mål om du vill minska i fett. Är istället en köttbit eller något utan kolhydrater.

2. Skippa det extra druvsockret 40min efter träning.

3. ät lite mindre mackaroner och lite mer kyckling.

punkt 1 är kritiskt viktig! Bara genom den borde du märka att du börjar tappa fett.

ABC123
2003-03-02, 01:04
Gällande din fråga om du ska sluta köra cardio efter styrkepasset eller ej är ju helt upp till dig. Det är bara du som märker hur din kropp reagerar. Jag tror ju dock att du kan fortstätta köra din cardio efter styrkepassen utan att tappa muskler.
Själv kör jag Styrketräning månd, tis, tors, fred, och 40min trampmaskin (65-70% av maxpuls) och 15min gång (55-60% av maxpuls) efter Varje pass. Sen onsdagar och söndagar kör jag 1-2 timmar gång eller trampmaskin.
Jag ökar nästan varje pass, även om det inte är mycket, utan bara en rep på någon övning hit o dit, så ökar jag iaf. Och givetvis minskar jag i fett :)