handdator

Visa fullständig version : red bull skadligare än kaffe?


kollle1
2007-02-04, 12:46
jag undrar om det är "farligare" att dricka redbull än kaffe,om man jobbar kväll till
exempel,går de då lika bra att dricka 3 redbull som 3 koppar kaffe?

King Grub
2007-02-04, 12:48
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=79006&highlight=energidryck

blekfet2
2007-02-04, 12:50
redbull är dricka med lite koffein i sig, ofarligt såvida du inte lider av aids i ögat eller är rädd för cancer :D

Eddie Vedder
2007-02-04, 19:52
Går ju inte å jämföra Red Bull me kaffe, kaffe e ju nästintill energilöst å Red Bul e ju extremt mycke kolhydrater i sen hur skadligt de tros kunna vara i övrigt kan du ju läsa själv i Grubs länk.

Olof
2007-02-04, 19:59
Vilka sportdrycker bör då idrottare använda sig av i samband med tävlningar och hårda träningsperioder?

ramagoen
2007-02-04, 20:05
Vilka sportdrycker bör då idrottare använda sig av i samband med tävlningar och hårda träningsperioder?

Beror väl på individen. En glukos+proteinhaltig dryck kanske. Isoton såklart.

Pripps energy eller va den heter verkar ju helt okey med BCAA i.

Guddi
2007-02-04, 22:13
Vilka sportdrycker bör då idrottare använda sig av i samband med tävlningar och hårda träningsperioder?Beror på vilken typ av idrott man sysslar med.

Olof
2007-02-05, 11:23
Beror på vilken typ av idrott man sysslar med.

Jag tänkte främst på explosiva idrotter som kampsport?

Dnepr
2007-02-05, 11:59
Går ju inte å jämföra Red Bull me kaffe, kaffe e ju nästintill energilöst å Red Bul e ju extremt mycke kolhydrater i sen hur skadligt de tros kunna vara i övrigt kan du ju läsa själv i Grubs länk.

Det finns ju i o f s Red-Bull light också.

skaparn
2007-02-05, 12:17
Jag tänkte främst på explosiva idrotter som kampsport?

Te. Det gör alla äldre vise män i orientalien som med en hand bakbunden ändå kan döda en man på 14341 olika sätt.

Hur långa är ronder i kampsort?
Rör det sig om en enda match på säg en timme(?) så kan du möjligtvis dra i dig lite sportdryck just innan men är det ingen längre strapats är min erfarenhet att att man dela inte behöver något under tiden man utövar aktiviteten, och att man dessutom ändå inte hinner få någon effekt av sportdryck. Ska du slåss en hel dag så är det i min mening inget speciellt du ska göra med drycken beroende på vilken idrott du utövar, förutom att reglera mängden då. Se till att den är hypoton bara.