handdator

Visa fullständig version : Gör du reklam för Kolozzeum?


Allan
2007-02-04, 12:44
Nå, sprider du budskapet och gör reklam för Sveriges Största Och Bästa Forum För Folk Som Tränar? Eller sitter du och trycker på det för att vara ensam om att veta saker därhemma....

Karl_alfred
2007-02-04, 12:47
Störst är inte alltid bäst kom ihåg det!

Och nej verkligen inte.

Jorgen
2007-02-04, 12:49
Jag gör reklam för kolo så ofta jag kan.

blekfet2
2007-02-04, 12:49
ibland, finns både positiva samt negativa saker på detta forum (räkna ut vilka saker själv).

Allan
2007-02-04, 12:49
Störst är inte alltid bäst kom ihåg det!

Och nej verkligen inte.

Vilket är bättre?:confused:

Piranha
2007-02-04, 12:50
Jag har tröjan på mig rätt ofta.

Sen om nån frågar om kostillskott rekomenderar jag givetvis kolo eller faring.

Karl_alfred
2007-02-04, 12:52
Vilket är bättre?:confused:

Ja enligt mig finns det ju iaf träningsforum som är bra mkt bättre där saker hanteras mer fritt. Där information mm inte dols eller hymlas om. Sen kanske du tycker detta är bättre vad vet jag.

Nina L
2007-02-04, 12:53
Jag berättar om Kolozzeum för alla jag snackar med typ. Men jag länkar inte från min blogg för jag är helt rädd att det skall komma massa läskiga stalkers och spionera på mig. Kollo är min fristad. :) (Snälla väck mig inte ur den drömmen.)

Sebbe_H
2007-02-04, 12:53
Gillar att vara den enda av dom jag känner som har kollo. Men vill nån köpa kosttillskott så rekommenderar jag shopen.

NisseEriksson
2007-02-04, 12:54
Nej

Diana
2007-02-04, 12:55
Jag har nämnt det till flera, finns väldigt mkt kunskap att hämta i kost och träningsdelarna. Webbshoppen har nog fått sej lite promo as well.

Stoltz
2007-02-04, 12:57
Förutom min nya Kolozzeum T-shirt, så är det inte så ofta. Det är ofta jag får chansen att säga något i stil med "På mitt träningsforum så var där en snubbe som också var i liknande situation, han kunde inte hitta sidbläddraren och fick rikligt med panik, och alla ba´LOL ROTFL n00b", och ifall de är intresserade av träning så frågar de mig vilket det var och då börjas det.

Karl_alfred
2007-02-04, 12:59
Jag har nämnt det till flera, finns väldigt mkt kunskap att hämta i kost och träningsdelarna. Webbshoppen har nog fått sej lite promo as well.

Ja du köper ju en del tillskott så de kan man ju förstå! Beställer du alltid via kolo?? :)

Mantus
2007-02-04, 13:01
Bland mina kompisar?:laugh: De enda jag känner som tränar tror att man får slanka muskler av att göra många repetitioner....
Ingen av dem skulle någonsin besökt ett träningsforum, tro mig.

Diana
2007-02-04, 13:01
Ja enligt mig finns det ju iaf träningsforum som är bra mkt bättre där saker hanteras mer fritt. Där information mm inte dols eller hymlas om. Sen kanske du tycker detta är bättre vad vet jag.

Bättre informationswise kan de andra inte mäta sej, hur många har välsignats med en king the grub?

På kolo förekommer så få bantarprodukts-speciella-träningsprograms dyrkar gäng jämfört med andra forum - positivt. Det känns som en sundare inställning till kost och träning 'marknadsförs' här, iaf av herdarna som försöker leda fåren rätt. *popcorn*

Kaboffastar
2007-02-04, 13:03
Svar ja.

Syns kanske på mina beställningar också =).

Karl_alfred
2007-02-04, 13:04
Bättre informationswise kan de andra inte mäta sej, hur många har välsignats med en king the grub?

På kolo förekommer så få produkt och bantningstips-speciella-träningsprograms dyrkar gäng jämfört med andra forum - positivt. Det känns som en sundare inställning till kost och träning 'marknadsförs' här, iaf av herdarna som försöker leda fåren rätt. *popcorn*

Angående mat och träning tycker jag man kan få lika information om inte mer på andra ställen dessutom div andra grejer, förutom kasnke de senaste studierna då om man är insnöad på det.

Sen är det nog sundare ja, men sett hela forumet hymlas det för mycket helt klart.

Jorgen
2007-02-04, 13:06
Angående mat och träning tycker jag man kan få lika information om inte mer på andra ställen dessutom div andra grejer, förutom kasnke de senaste studierna då om man är insnöad på det.

Sen är det nog sundare ja, men sett hela forumet hymlas det för mycket helt klart.

Vad gör du här då? :confused:

Missförstå mig rätt, men det låter lite märkligt att besöka ett forum man inte trivs på när det finns andra som man tycker bättre om.

Thorwaldsson
2007-02-04, 13:07
Alla jag känner som skulle kunna vara intresserad av att handla de varor som Kolo tillhandaahåller, vet numera om det (tror jag).

Diana
2007-02-04, 13:07
Ja du köper ju en del tillskott så de kan man ju förstå! Beställer du alltid via kolo?? :)

Njepp, va faktiskt ett bra tag sen jag beställde via nätet(eller köpte kosttillskott öht), har isf en fin fin hälsokost nästan runt hörnet jag finner smidigare än postorder att köpa mitt muskelknark på. :)

Karl_alfred
2007-02-04, 13:08
Vad gör du här då? :confused:

Missförstå mig rätt, men det låter lite märkligt att besöka ett forum man inte trivs på när det finns andra som man tycker bättre om.

Beroende. *gah!*

Zakath
2007-02-04, 13:08
Ja, jag brukar rekommendera proteinpulvret här, eller bara träningstipsen på forumet.

Kwon
2007-02-04, 13:09
Jag har fått lite pers å köpa Fairing-grejjer.

Måste erkänna att jag kan göra ganska bra reklam när/om jag vill.

Tipsat många om Grubs trådar åsse.

Karl_alfred
2007-02-04, 13:10
Njepp, va faktiskt ett bra tag sen jag beställde via nätet(eller köpte kosttillskott öht), har isf en fin fin hälsokost nästan runt hörnet jag finner smidigare än postorder att köpa mitt muskelknark på. :)

Erkänn du är jävligt opttimal med käk, din lilla proteintajmare! *whistle*

Karl_alfred
2007-02-04, 13:11
Vad gör du här då? :confused:

Missförstå mig rätt, men det låter lite märkligt att besöka ett forum man inte trivs på när det finns andra som man tycker bättre om.

Sen diskuterar jag ju hurvida det är bäst, ag besöker andra forum också. Det har ju sin charm kolo men bäst, nej inte enligt mig absolut inte.

Allan
2007-02-04, 13:11
Okey, så det är bättre på ställen där man snackar droger alltså. Tja, det vill vi inte ha här som bekant.

Karl_alfred
2007-02-04, 13:15
Okey, så det är bättre på ställen där man snackar droger alltså. Tja, det vill vi inte ha här som bekant.

Bland annat! Sen är det en inte helt avslappnad attityd här heller, ofta avbryts intressanta diskussioner som inte heller är relaterade till droger.

jwzrd
2007-02-04, 13:16
Ja enligt mig finns det ju iaf träningsforum som är bra mkt bättre där saker hanteras mer fritt. Där information mm inte dols eller hymlas om. Sen kanske du tycker detta är bättre vad vet jag.

Haha är du igång med tårarna i ansiktet igen.

Själv berättar jag om kolozzeum lite då och då. Oftast för att det finns duktiga personer som delar med sig här.

Diana
2007-02-04, 13:16
Angående mat och träning tycker jag man kan få lika information om inte mer på andra ställen dessutom div andra grejer, förutom kasnke de senaste studierna då om man är insnöad på det.

Sen är det nog sundare ja, men sett hela forumet hymlas det för mycket helt klart.

Nu har jag ju inte varit på alla träningssiter, men dem jag besökt finns det nästan alltid någon eller några som försöker dominera brädan med reklam för olika saker, speciella program eller mirakel tillskott yada yada, det hittar man inte på kolo därför blir det lättare att ta till sej info här utan en massa skit som grummlar och spär ut och missleder(MKT lätt hänt om man är ung speciellt). Sen ÄR det rena kunskaps-arkivet här väldigt överlägset andra träningssiter, det går helt enkelt inte att komma ifrån.

Diana
2007-02-04, 13:20
Erkänn du är jävligt opttimal med käk, din lilla proteintajmare! *whistle*

Mjaa *rolleyes* :D

Karl_alfred
2007-02-04, 13:21
Nu har jag ju inte varit på alla träningssiter, men dem jag besökt finns det nästan alltid någon eller några som försöker dominera brädan med reklam för olika saker, speciella program eller mirakel tillskott yada yada, det hittar man inte på kolo därför blir det lättare att ta till sej info här utan en massa skit som grummlar och spär ut och missleder(MKT lätt hänt om man är ung speciellt). Sen ÄR det rena kunskaps-arkivet här väldigt överlägset andra träningssiter, det går helt enkelt inte att komma ifrån.

Det skulle vara intressant att veta vilka forum du menar fär det förekommer denna reklam, som dessutom skulle vara oivesäntlig. Om du menar AST som du väl besökt förr så ja det finns en del andra forum.

Jämfört med ett närliggande forum är kunskapen verkligen så mkt större, med tanke på hur många ser ut här och där? Forumet är lika anonymt som detta med droger vad jag vet.

Jorgen
2007-02-04, 13:22
Sen diskuterar jag ju hurvida det är bäst, ag besöker andra forum också. Det har ju sin charm kolo men bäst, nej inte enligt mig absolut inte.

Bäst i detta fallet är väldigt subjektivt.
Jag besöker också dom andra forumen, men enligt mig finns det inga andra forum som håller den kvalitén och bredden (förutom drogerna, men dom är jag ointresserad av) som kolo gör.

Karl_alfred
2007-02-04, 13:23
Haha är du igång med tårarna i ansiktet igen.

Själv berättar jag om kolozzeum lite då och då. Oftast för att det finns duktiga personer som delar med sig här.

Nu kommer mr deprimerad in och skriver jippie! *cupid*

Karl_alfred
2007-02-04, 13:24
Bäst i detta fallet är väldigt subjektivt.
Jag besöker också dom andra forumen, men enligt mig finns det inga andra forum som håller den kvalitén och bredden (förutom drogerna, men dom är jag ointresserad av) som kolo gör.

Okej fajnt!

L-Sami
2007-02-04, 13:26
Jag rekommenderar kolozzeum för de som behöver hjälp med träning eller kost för vidare information av det jag berättar för dem.

Diana
2007-02-04, 13:32
Det skulle vara intressant att veta vilka forum du menar fär det förekommer denna reklam, som dessutom skulle vara oivesäntlig. Om du menar AST som du väl besökt förr så ja det finns en del andra forum.

Jämfört med ett närliggande forum är kunskapen verkligen så mkt större, med tanke på hur många ser ut här och där? Forumet är lika anonymt som detta med droger vad jag vet.

Ja, i mina kunskaps-kåtar dagar har jag hoppat runt bland större mängd träningssiter än jag kan minnas och räkna upp :D svenska som amerikanska, och det är samma visa på alla, är det inte kasst me kunskaperna så är det drog-promotarträsk.

Och någons utseende behöver inte ha nåt att göra med hur mkt kunskap denne besitter.

L-Sami
2007-02-04, 13:33
Jag rekommenderar kolozzeum för de som behöver hjälp med träning eller kost för vidare information av det jag berättar för dem.

Brukar också rekommendera kolo shopen för kosttillskott, samt har min kolo t-shirt på mig ibland på gymmet

qwerty1
2007-02-04, 13:36
Jorgen!

Du gick iaf inte med någon kollozzeumtröja i stan igår iallafall! Dåligt!!

Karl_alfred
2007-02-04, 13:37
Ja, i mina kunskaps-kåtar dagar har jag hoppat runt bland större mängd träningssiter än jag kan minnas och räkna upp :D svenska som amerikanska, och det är samma visa på alla, är det inte kasst me kunskaperna så är det drog-promotarträsk.

Och någons utseende behöver inte ha nåt att göra med hur mkt kunskap denne besitter.

Om man nu ser droger som ett problem, jag kan tycka det är mkt intressant att läsa om. Men finns ju många siter som inte kör så mkt reklam, det finns ju även här är att tillägga.

Nej men det går ofta hand i hand med vad som är relevant information. Här kryllar det av folk som har massvis med på papperet bra teorier som dock inte visar särskillda resultat. Skulle deras teorier fungera skulle ju resultaten vara bra. Dvi proteintajmare, folk som räknar kalorier in i minsta detalj och funderar hur de bäst ska dricka sin sprit för att ändå behålla sin enorma massa.

HenrY
2007-02-04, 13:41
Nu kommer mr deprimerad in och skriver jippie! *cupid*

:laugh: *popcorn*

OnT: Hmm, mjaej inte regelbundet. Men frågar någon så säger jag vart jag oftast hittar info etc.

Diana
2007-02-04, 13:48
Om man nu ser droger som ett problem, jag kan tycka det är mkt intressant att läsa om. Men finns ju många siter som inte kör så mkt reklam, det finns ju även här är att tillägga.

Nej men det går ofta hand i hand med vad som är relevant information. Här kryllar det av folk som har massvis med på papperet bra teorier som dock inte visar särskillda resultat. Skulle deras teorier fungera skulle ju resultaten vara bra. Dvi proteintajmare, folk som räknar kalorier in i minsta detalj och funderar hur de bäst ska dricka sin sprit för att ändå behålla sin enorma massa.

Men tänk på att det finns en tid i de flestas träningskarriär då man kan vara MKT mottaglig för negativ information. Varför ens riskera att någon förstör sitt liv bara för att vissa tycker drogbruk är mkt intressant att läsa om. Vill man läsa om droger finns det siter för det med, men att kombinera sunda tränings och kosttips med 'drogreklam' is not the way to go...

Ja så klart att en sak kan fungera även om personen som promotar metoden(ex proteintajming?) ifråga inte uppnått just det resultatet. Finns ju hur många faktorer somhelst som kan störa och inverka på en metods effektivitet. Det viktiga är ju att man i grunden får informationen och sen själv tar ställning till HUR slaviskt man vill leva. :)

Jorgen
2007-02-04, 13:50
Jorgen!

Du gick iaf inte med någon kollozzeumtröja i stan igår iallafall! Dåligt!!

Jag hade väl jacka på mig? Du såg inte vad jag hade under den heller. :smash:

Och kom fram och hälsa ffs.

Karl_alfred
2007-02-04, 13:51
Men tänk på att det finns en tid i de flestas träningskarriär då man kan vara MKT mottaglig för negativ information. Varför ens riskera att någon förstör sitt liv bara för att vissa tycker drogbruk är mkt intressant att läsa om. Vill man läsa om droger finns det siter för det med, men att kombinera sunda tränings och kosttips med 'drogreklam' is not the way to go...

Ja så klart att en sak kan fungera även om personen som promotar metoden(ex proteintajming?) ifråga inte uppnått just det resultatet. Finns ju hur många faktorer somhelst som kan störa och inverka på en metods effektivitet. Det viktiga är ju att man i grunden får informationen och sen själv tar ställning till HUR slaviskt man vill leva. :)
Tja är man så man vet sig så dum att man inte kan solla sånt själv kan man väll bara låta bli?


Uppenbarligen lever folk mkt slaviskt här utan nämnvärda resultat, uppenbarligen har de tatt in fel information, det som är det viktigaste har de missat.

Tolkia
2007-02-04, 13:53
Uppenbarligen lever folk mkt slaviskt här utan nämnvärda resultat, uppenbarligen har de tatt in fel information, det som är det viktigaste har de missat.
Inte för att vara den som är den, men med tanke på antalet användare är det nog ganska få personer vilkas liv vi överhuvudtaget vet särskilt mycket om.

qwerty1
2007-02-04, 13:56
Hade fullt upp =) Dessutom är jag ingen kändis så du hade bara sagt "Okej ehm hej på dig med" *cry*

Karl_alfred
2007-02-04, 13:58
Inte för att vara den som är den, men med tanke på antalet användare är det nog ganska få personer vilkas liv vi överhuvudtaget vet särskilt mycket om.

Sant mkt sant men ett par vet man ju.

Allan
2007-02-04, 14:01
Vilka andra svenska forum är det fråga om????

Karl_alfred
2007-02-04, 14:04
Vilka andra svenska forum är det fråga om????

Jag kan ju tycka att body är minst lika bra eller bättre. Där finns det mer tävlanden (tar man en titt bland medlemsbilderna får jag den uppfattningen iaf) och folk som uppenbarligen lyckas, det värderar jag mkt högre än en massa teorier. Som du själv skrivit finns det inte alltid ett linjärt samband mellan teori och praktik.

-squat-
2007-02-04, 14:04
Det är väl Powerboard och BodyMass som Karl_Alfred syftar på.

Tuniz
2007-02-04, 14:05
Gillar att vara den som vet mest av polarna när det kommer till att bygga muskler :D.

Dock om jag blir ifrågasatt eller någon är tveksam så kan jag alltid länka hit med studier och sånt som Grubben, Allan, Z bumbi, Arne etc har skrivt :P

Karl_alfred
2007-02-04, 14:06
Det är väl Powerboard och BodyMass som Karl_Alfred syftar på.

Ja dem med, nu var det länge sedan jag var inne på dem, men jag gillar friheten som finns på dessa forum. Det är underhållande, det finns inget som säger att jag behöver ta del i det bara för att jag läser om det.

Informationsmässigt kanske detta forum är störst iaf inom sina begränsningar. Men i min mening ska ju ett forum ha med en del andra saker med, t ex underhållningsvärde.

-squat-
2007-02-04, 14:08
Jag kan ju tycka att body är minst lika bra eller bättre. Där finns det mer tävlanden (tar man en titt bland medlemsbilderna får jag den uppfattningen iaf) och folk som uppenbarligen lyckas, det värderar jag mkt högre än en massa teorier. Som du själv skrivit finns det inte alltid ett linjärt samband mellan teori och praktik.

Bodys forum riktar ju sig mest till sverige eliten och till en massa wannabies. Kolozzeum är ett forum som riktar sig till den genomsnittliga personen som tränar på gym.

Diana
2007-02-04, 14:09
Tja är man så man vet sig så dum att man inte kan solla sånt själv kan man väll bara låta bli?


Uppenbarligen lever folk mkt slaviskt här utan nämnvärda resultat, uppenbarligen har de tatt in fel information, det som är det viktigaste har de missat.

De handlar inte om att vara dum, det handlar om att vara ung och vääldigt energisk i att uppnå vissa resultat pga olika skäl, då kan man få mkt svårare att skilja på vad som är vettigt och inte. Och är de såpass dumma, som du uttrycker det, så lär de ju knappast ha vett att låta bli heller eller hur :D

Vet inte riktigt vilka du menar nu? folk som ställer 158 gi fråger i kostdelen? det är ju bara en fas. Och det är väl tur att de kan komma hit, efter att ha läst gi bibeln i aftonbladet, och få sunda tips och 'tillrättavisning' att ALLT inte handlar om gi und so weiter. Istället för att på nåt annat forum få tips om hur de bäst kombinerar sin gi metod med senaste bantardrogen.

Karl_alfred
2007-02-04, 14:10
Bodys forum riktar ju sig mest till sverige eliten och till en massa wannabies. Kolozzeum är ett forum som riktar sig till den genomsnittliga personen som tränar på gym.

Jag tycker uppenbarligen att de som beviserligen kan sin grej är värdefullt. Sen finns det ju sånt folk här med, men bredden är inte samma.

Karl_alfred
2007-02-04, 14:13
De handlar inte om att vara dum, det handlar om att vara ung och vääldigt energisk i att uppnå vissa resultat pga olika skäl, då kan man få mkt svårare att skilja på vad som är vettigt och inte. Och är de såpass dumma, som du uttrycker det, så lär de ju knappast ha vett att låta bli heller eller hur :D

Vet inte riktigt vilka du menar nu? folk som ställer 158 gi fråger i kostdelen? det är ju bara en fas. Och det är väl tur att de kan komma hit, efter att ha läst gi bibeln i aftonbladet, och få sunda tips och 'tillrättavisning' att ALLT inte handlar om gi und so weiter. Istället för att på nåt annat forum få tips om hur de bäst kombinerar sin gi metod med senaste bantardrogen.

Man gör sina beslut själv, vill jag ta droger o vet att det är en genväg vet jag nog det innan jag kommer över infon på ett forum, det vet väll vart enda knappte kring 10 års ålder redan.

Jag tror du innerst inne vet vad jag pratar om. det handlar inte bara om rent nya beginners alltid. Jag tnkte kanske dock inte exemplifiera här, det är väll kränkning och banning som följd...

Jorgen
2007-02-04, 14:13
Hade fullt upp =) Dessutom är jag ingen kändis så du hade bara sagt "Okej ehm hej på dig med" *cry*
Det säger jag till "kändisar" också. :D Oavsett vilket så är det kul att få ett ansikte till nicket. :)

mangemani
2007-02-04, 14:13
jag är en vandrande reklam pelare när jag är på gymmet.
jag gör reklam för kolozzeum,gör reklam för mitt gym,eiselt,fairing,twinlab,gasp och slutligen star nutrition.

-squat-
2007-02-04, 14:14
Det kan jag hålla med om. Men medelålder är antagligen något lägra här. Vad ska vi gör för att locka fler rutinerade killar och tjejer hit?

Karl_alfred
2007-02-04, 14:16
Det kan jag hålla med om. Men medelålder är antagligen något lägra här. Vad ska vi gör för att locka fler rutinerade killar och tjejer hit?

Det är den. Tror jag iaf förklarat så de flesta här förstått varför jag anser att detta forum inte är det bästa träningsforumet. För uppenbarligen förstod inte folk i början vad som menades.

Diana
2007-02-04, 14:22
Man gör sina beslut själv, vill jag ta droger o vet att det är en genväg vet jag nog det innan jag kommer över infon på ett forum, det vet väll vart enda knappte kring 10 års ålder redan.

Jag tror du innerst inne vet vad jag pratar om. det handlar inte bara om rent nya beginners alltid.

Naj men felet är att du utgår från att alla tänker pecis som du gör nu. Hur kan du dra likhetstecken mellan en 16 åring vars enda mål är att bli grovast av sina moppekompisar/benigast av sina emovänner med en människa på +20 som är införstådd i vad hälsa är och hur den vårdas? Ni två har helt olika perspektiv på livet och det är inte rätt att använda den förstnämndas okunskap och omognad emot denne.

Nej det vet jag icke, folk väljer väl hur de vill leva sina liv lixom. Vill de vara maniska i bara en bestämd sak är det väl antagligen för att det dem ger en psykologisk kick. Och sålänge det inte skadar någon vem är jag eller du att döma. *popcorn*

Karl_alfred
2007-02-04, 14:26
Naj men felet är att du utgår från att alla tänker pecis som du gör nu. Hur kan du dra likhetstecken mellan en 16 åring vars enda mål är att bli grovast av sina moppekompisar/benigast av sina emovänner med en människa på +20 som är införstådd i vad hälsa är och hur den vårdas? Ni två har helt olika perspektiv på livet och det är inte rätt att använda den förstnämndas okunskap och omognad emot denne.

Nej det vet jag icke, folk väljer väl hur de vill leva sina liv lixom. Vill de vara maniska i bara en bestämd sak är det väl antagligen för att det dem ger en psykologisk kick. Och sålänge det inte skadar någon vem är jag eller du att döma. *popcorn*

Därför jag har vart 16 år själv och tränat, kanske *rolleyes*

Gör inte om det till en moralfråga om vad som är rätt och fel!

Allan
2007-02-04, 14:30
Nå, med moderatorens makt bestämmer jag att Kolozzeum ÄR bäst. Tror jag det - vore ju skräp om jag skulle tycka nåt annat.:)

Karl_alfred
2007-02-04, 14:31
Nå, med moderatorens makt bestämmer jag att Kolozzeum ÄR bäst. Tror jag det - vore ju skräp om jag skulle tycka nåt annat.:)

Fan *cry*

Vastrix
2007-02-04, 14:35
Jag rekommenderar kolozzeum för de som behöver hjälp med träning eller kost för vidare information av det jag berättar för dem.


Samma här, sen är inte alla så benägna att leta upp hjälpen, tyvärr.
I senaste beställningen så köpte jag även en fairing-shaker så nu gör jag lite reklam på gymmet också. Nästan så man borde få betalt för all pr man gör? *whistle*

/V.

-squat-
2007-02-04, 14:36
Nå, med moderatorens makt bestämmer jag att Kolozzeum ÄR bäst. Tror jag det - vore ju skräp om jag skulle tycka nåt annat.:)

Om nu Kolozzeum är det största forumet, synd att vi inte har den största moderatorn då. :D

Allan
2007-02-04, 14:38
Om nu Kolozzeum är det största forumet, synd att vi inte har den största moderatorn då. :D

...sett Piranha?

-squat-
2007-02-04, 14:39
...sett Piranha?

Han är riktigt stor. Men är han störst?

Kwon
2007-02-04, 14:42
...sett Piranha?

"Han e ju inte moderator, han e ju admin!" var det Jarod eller Jorgen som sa en gång i tiden! :D

Diana
2007-02-04, 14:43
Därför jag har vart 16 år själv och tränat, kanske *rolleyes*

Gör inte om det till en moralfråga om vad som är rätt och fel!

Jo men faktum kvarstår att alla inte tänker som dej. *popcorn*

Jag gör om det till vafaen jag vill :D tyst nu, allan låste tråden, kolo ÄR bäst

-squat-
2007-02-04, 14:43
"Han e ju inte moderator, han e ju admin!" var det Jarod eller Jorgen som sa en gång i tiden! :D

Precis! Vad säger du nu Allan? :D

Karl_alfred
2007-02-04, 14:46
Jo men faktum kvarstår att alla inte tänker som dej. *popcorn*

Jag gör om det till vafaen jag vill :D tyst nu, allan låste tråden, kolo ÄR bäst

Nej men de allra flesta kan nog tänka konstrktivt. Visst släpper du in ett gäng downisar blire annat kanske.

Diana
2007-02-04, 14:56
Nej men de allra flesta kan nog tänka konstrktivt. Visst släpper du in ett gäng downisar blire annat kanske.

Det är precis det alla inte kan, annars skulle ju inte internet vara en sån optimaal reklampelare för skiten vetty. *drool*

skaparn
2007-02-04, 14:58
Ja. Både forumet och webshopen.

Karl_alfred
2007-02-04, 15:01
Det är precis det alla inte kan, annars skulle ju inte internet vara en sån optimaal reklampelare för skiten vetty. *drool*

Kan jag med iq op 23 kan alla andra med. Har man inte levt i en bunker fram till 20 års ålder vet alla droger, alkohol och drogers påverkan redan innan man hittar en fin sida på internet om det.

Yankeee
2007-02-04, 15:03
Uppenbarligen lever folk mkt slaviskt här utan nämnvärda resultat, uppenbarligen har de tatt in fel information, det som är det viktigaste har de missat.

Hur går träningen för dig k_a?

Angel
2007-02-04, 15:03
Nä, ja gillar att ha nånstans ja kan vara pinsam på,..:)

Karl_alfred
2007-02-04, 15:08
Hur går träningen för dig k_a?

Det går bra! Själv?

Jag tillhör ju knappast dem som lever så, men det tror jag du förstått?

Garnax
2007-02-04, 15:10
Nå, sprider du budskapet och gör reklam för Sveriges Största Och Bästa Forum För Folk Som Tränar? Eller sitter du och trycker på det för att vara ensam om att veta saker därhemma....

Absolut, tipsar folk man snackar med på gymmet och ger adressen till folk som frågar om man vet någon butik som säljer tillskott. Sen har man ju kolo tröjan på sig då och då på gymmet. Skulle behöva fler :)

En kille jag börjat träna med nyligen tog adressen förra veckan och farsan
min visade jag igår då han kommit igång med sin träning igen, blir en beställning från honom också snart. (När hans provpåse är slut som han fick av mig) Han tränade mycket i sin ungdom och var bra grov och är nu tillbaka på banan en 30 år senare när han via en operation fick tillbaka känseln i arm och ben. :hbang:

Kolo äger och dom som inte vet det ska läras...

Diana
2007-02-04, 15:16
Kan jag med iq op 23 kan alla andra med. Har man inte levt i en bunker fram till 20 års ålder vet alla droger, alkohol och drogers påverkan redan innan man hittar en fin sida på internet om det.

Hur kan det isf komma sej att såå många går ner sej i träsket tack vare internet(och ångrar sej bittert x antal år senare), för det gör de flesta garanterat. Om ditt resonemang stämde skulle de altså ta sitt drogbörjarbeslut när de va i sina sinnens fulla bruk? hur kommer det sej isf att de ångrar sej, det går inte ihop. :eating:

Är man på en viss plats i livet med en viss självkänsla är man mer mottaglig helt enkelt, oavsett intelligens.

Ryska_raketen
2007-02-04, 15:23
Hur går träningen för dig k_a?

aboooo burn!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

Garnax
2007-02-04, 15:48
Visst jag tycker också att det är intressant att läsa om allt som har med bodybuilding att göra. Jag funkar så, när jag får ett intresse vill jag läsa och lära mig allt. När jag fick ett intresse för datorer så var jag direkt där och öppnade lådan för att se vad som var vad och hur det fungerade. Ville förstå vad program gjorde och hur osv.

Samma sak med dopning, vad det gör med kroppen och hur det fungerar, men då detta är en "sub-gren" så räcker det så. Det är inget jag vill hålla på med och
det gäller nog dom absolut flesta här också, hoppas jag. Så när man vet att man aldrig kommer skaffa sig praktiska erfarenheter av det så blir inte heller det teoretiska intresset så stort eller djupt

Och så vitt jag vet så har det funnits ett antal trådar om det, vill man läsa mer än vad som kan anses rimligt med tanke på gällande lagstiftning tillsammans med genomsnittsåldern på detta forum osv så får man väl söka sig till andra forum om man vill veta mer.

Sen pratas det om detaljer, optimering osv men det är valfritt hur mycket man vill läsa och ta till sig av det, äta, vila och träna vet nog alla är grunden.

kolo är ett mycket bra forum, med en lagom nivå och höjd...

Fartman
2007-02-04, 15:48
Nej. Det gör jag faktiskt inte. Men det är typ mest för att inga i min nuvarande bekantskapskrets ens tränar, och folk i min gamla vet redan om forumet/webshoppen men är nog inte lika intresserade(nördiga?) som jag. Öht försöker snackar jag inte speciellt mycket träning/kost med de av mina vänner som inte är lika intresserade som jag då jag personligen har svårt för folk som hela tiden ska babbla på om något som jag inte är ett dugg intresserad av.(tex WoW *spy* ) Kolozzeum blir liksom ett ställe där man kan snacka med likasinnade och därmed bespara sina icke-tränande vänner en hel del träningssnack.

PowPow
2007-02-04, 15:50
När tillfälle ges, vilket inte är så ofta. Träningsforum är inte direkt ett återkommande samtalsämne i min vänkrets. Men jag har nämnt det. Både shoppen och forumet.

z_bumbi
2007-02-04, 16:20
På vilket annat svensk träningsforum finns det så många elittävlande som är faktiskt är aktiva och ger tips och råd till folk och inte bara använder forumet för att göra reklam för sig själva?

Jacksatan
2007-02-04, 16:22
Ja, jag brukar tipsa personer som tränar om kolozzeum. Kunskapen kring mat och träning är faktiskt under all jävla kritik runtom på gymmen.

mela
2007-02-04, 16:31
Nä, ja gillar att ha nånstans ja kan vara pinsam på,..:)

Du kan göra reklam för webshopen.

Det gör jag väldigt ofta, då någon vill ha proteinpulver eller liknande. :thumbup:

Karl_alfred
2007-02-04, 16:46
Hur kan det isf komma sej att såå många går ner sej i träsket tack vare internet(och ångrar sej bittert x antal år senare), för det gör de flesta garanterat. Om ditt resonemang stämde skulle de altså ta sitt drogbörjarbeslut när de va i sina sinnens fulla bruk? hur kommer det sej isf att de ångrar sej, det går inte ihop. :eating:

Är man på en viss plats i livet med en viss självkänsla är man mer mottaglig helt enkelt, oavsett intelligens.

Du får det att låta som att droger är något nytt, kanske som tidigare sagts om man levt ett eremitliv.

Vad grunadr du på att det är just internet som får folk drogberoende?

Karl_alfred
2007-02-04, 16:47
aboooo burn!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

Det borde ju iaf i högsta grad träffa dig.

Allan
2007-02-04, 16:56
Eftersom KA nu fått ge sina synpunkter med råge kanske ni kunde föra debatten om hans/andras eventuella drogvanor (eftersom jag med flera tolkar det som en sån debatt) nån annanstans. Det var INTE det tråden skulle handla om.

Daniiiel
2007-02-04, 17:06
Jag brukar alltid rekommendera både forumet och shoppen till vänner trots att jag blir illa behandlad av alla moderatorer!

Stoltheten kan ni aldrig ta ifrån mig!!!

Nilsjohan
2007-02-04, 17:15
Jag gör inte medveten reklam, men när jag tänker efter så gör jag faktiskt rätt så mkt reklam för kolo (och webshopen)

Semiramis
2007-02-04, 17:33
I den mån någon är intresserad vilket tyvärr inte är så ofta så gör jag reklam.

ugglan
2007-02-04, 17:41
Inte alls. Tycker det är mycket snack liten verkstad.

Vidare så måste man ju ändå hitta vad som funkar bäst för en själv, så det finns ju inte direkt nån poäng i att kopiera andras upplägg.

Arnesson
2007-02-04, 17:52
Nej, inte direkt. Rekonemderar Pure Whey Jordgubb om någon ska köpa vassle, men annars gör jag ingen reklam.

Metal_boy_
2007-02-04, 17:56
Okey, så det är bättre på ställen där man snackar droger alltså. Tja, det vill vi inte ha här som bekant.

Men hyckleri går bra? Att skicka upp bilder på vandrande apotek och säga att man imponeras?

Metal_boy_
2007-02-04, 17:58
Jag brukar rekommendera Kolozzeum ibland när jag pratar med någon som verkar vilja lära sig mer om kost och träning.

Brooklyn
2007-02-04, 18:00
Jag brukar rekommendera Kolozzeum ibland när jag pratar med någon som verkar vilja lära sig mer om kost och träning.

+1

ManuelIT
2007-02-04, 18:03
Jag brukar rekommendera Kolozzeum ibland när jag pratar med någon som verkar vilja lära sig mer om kost och träning.

jepp samma.

inte direkt som jag springer och trycker upp kolozzeum i nyllet på folk. men blir det en diskution om träning (vilket inte händer så ofta faktiskt) osv. och någon är intresserad så rekomenderar jag kolo

Dnepr
2007-02-04, 18:09
Vidare så måste man ju ändå hitta vad som funkar bäst för en själv, så det finns ju inte direkt nån poäng i att kopiera andras upplägg.

Inte kopiera nä - men ta i beaktning och lära sig. Klart att det finns en massa att lära sig av ex Grub, Ola, Sverker, Stahlberg Allan och Pragmastist, för att nämna några. Genom dom kan man lära sig en hel del om sig själv.

Klart jag rekommenderar Kolo till folk som jag märker vill lära sig om kost och träning. Ser ingen anledning att inte göra det.

Nitrometan
2007-02-04, 18:11
Ja!

Vi kan alltid behöva bli fler.

Ju fler vi blir här - desto mer kunskap har vi att dela på.

Eller som chidde sa en gång: Kolo är inte ett forum, det är en kompis!

stridis
2007-02-04, 21:07
Du får det att låta som att droger är något nytt, kanske som tidigare sagts om man levt ett eremitliv.

Vad grunadr du på att det är just internet som får folk drogberoende?

När det gäller just dopning så får ju uppenbarligen folk ibland uppfattningen att de vet allt av att kolla en internetsida eller två. Det är en farlig uppfattning.

Angående topic: Ja ibland när det kommer på tal och de vill få mer tips och så.
Kolo är skojigaste svenska träningsforumet, och även om jag hänger på andra också så postar jag mest här, och ja, det har en profil jag tycker om.

stridis
2007-02-04, 21:11
Men hyckleri går bra? Att skicka upp bilder på vandrande apotek och säga att man imponeras?

Proffsens bedrifter är imponerande hur man än vrider på det. Sedan att det är huvudlöst, tja det är upp till dem.

Pulsaxe
2007-02-04, 21:18
Ganska ofta:D Iaf till tränande vänner osv...

Metal_boy_
2007-02-04, 21:23
Proffsens bedrifter är imponerande hur man än vrider på det. Sedan att det är huvudlöst, tja det är upp till dem.

Du menar att man drar bort några procent som man tror dom hade kunnat byggt upp utan och imponeras av det? Skalar med ögonen? Jag säger nu inte att JAG inte imponeras, men jag har heller ingen dubbelmoral i frågan.

shadowfire
2007-02-04, 21:29
Väldigt ofta, försöker lura in folk hit lite beroende på vad de själva har lite intresse om. Matlagning/nyttiga recept t.ex. - av någon anledning är det ett bra sätt o locka hit tjejkompisar :D

Kolotröjan med, men tyvärr så framgår det inte vad kolozzeum är på tröjan, så en del på gymet har allt fnissat åt mig (inte konstigt när minsta snubben på gymet går omkring med en tröja som säger att han är en koloss?)

Allan
2007-02-04, 21:37
Det är en jävla skillnad på att se enstaka bilder på eventuellt dopade bodybuilders och att ge tokdoserade dopingråd till tonåringar. Jag kan inte se någon dubbelmoral i det.

Metal_boy_
2007-02-04, 21:40
Det är en jävla skillnad på att se enstaka bilder på eventuellt dopade bodybuilders och att ge tokdoserade dopingråd till tonåringar. Jag kan inte se någon dubbelmoral i det.


Då ser vi helt enkelt olika på det :)

jwzrd
2007-02-04, 21:41
Men hyckleri går bra? Att skicka upp bilder på vandrande apotek och säga att man imponeras?

Ja, det är så bodybuilding ser ut och fungerar och det är så jag uppfattar typ allas bild av det också. Kolozzeum erbjuder ett alternativ som premierar kunskap. Vill du inte ha det kolozzeum erbjuder finns det forum om dekaltrimning och sierra-pimpage.

GymTT
2007-02-04, 21:48
Ska så snart jag får tröjan börja träna flitigt i den.
Frågar någon om tillskott hänvisar jag alltid till Fairing.

Metal_boy_
2007-02-04, 21:49
Ja, det är så bodybuilding ser ut och fungerar och det är så jag uppfattar typ allas bild av det också. Kolozzeum erbjuder ett alternativ som premierar kunskap. Vill du inte ha det kolozzeum erbjuder finns det forum om dekaltrimning och sierra-pimpage.

Ska komma och pimpa din iglo nån dag :) Dessutom så tycker jag att kolozzeum är det bästa forumet ändå. Det finns så mycket annat bra som överväger.

He-man
2007-02-06, 18:37
Nå, sprider du budskapet och gör reklam för Sveriges Största Och Bästa Forum För Folk Som Tränar? Eller sitter du och trycker på det för att vara ensam om att veta saker därhemma....

Än så länge sitter jag och trycker på det för att vara ensam om att veta saker här hemma. :laugh:

Men nu har jag beställt en kolo t-shirt, så när den anländer kommer jag vara en vandrande reklampelare. :thumbup:

Sofia4_4
2007-02-06, 18:38
Nej,
Jag nämner för kompisar ibland att jag loggar in här och då frågar dem mig: Vad är det för fel med dig? Varför loggar du där för?

He-man
2007-02-06, 18:51
Nej,
Jag nämner för kompisar ibland att jag loggar in här och då frågar dem mig: Vad är det för fel med dig? Varför loggar du där för?

:laugh: Seriöst? Varför är de så skeptisk till den här sidan då, känner de till vad kolo handlar om?

rQx
2007-02-06, 19:00
man gör sitt bästa men varje gång jag nämner kolozzeum tror folk att jag pratar om colosseum (gym) som finns här =P

Frantic
2007-02-06, 19:04
Har fått ett par vänner att handla i shopen och även tipsat några om forumet men jag tror inte att de fastnade

mathor
2007-02-06, 19:18
Nej, då finns risken att de får reda på mitt användarnamn.

Nilsjohan
2007-02-06, 20:06
Nej, då finns risken att de får reda på mitt användarnamn.Det måste vara jobbigt att inte kunna stå för det man skriver *rolleyes*

mathor
2007-02-06, 20:13
Det måste vara jobbigt att inte kunna stå för det man skriver *rolleyes*

Ja, alla är inte ansvarslösa lagerarbetare med spermafläckar på cargopantsen, och som drar kukskämt med chefen över en bira på Hasses öl&pizza.

Osten80
2007-02-06, 20:19
Ja, alla är inte ansvarslösa lagerarbetare med spermafläckar på cargopantsen, och som drar kukskämt med chefen över en bira på Hasses öl&pizza.

Hahahaha. Jag gillar dig Mathor. Ligga?

NisseEriksson
2007-02-06, 20:26
Jag kan gå runt med Kolozzeumtröja 24/7 om jag blir sponsrad *whistle*





Jag brukar mest rekommendera Kolozzeum till folk på Internet, jag känner inte mkt folk som tränar irl som INTE har Kolozzeum.