handdator

Visa fullständig version : Eiselt Protec blåbär - Limited edition


-xR-
2003-02-28, 08:29
Såg att Kolozzeum fått in denna smak. Är själv lite sugen på att smaka men att köpa 5 KG utana att veta smaken är lite tveksamt.

Någon som smakat? ;)

Fairing
2003-02-28, 08:52
Den kommer in i dag och det är bara Henrik Eiselt som vet hur den smakar.Enligt vad jag har hört så skall Henrik ha ätit upp hela smakprovet själv för det var så j-a gott.

muskelbyggarn
2003-02-28, 09:32
Den kommer in idag på andra ställen också, måste provöppna en påse och se vad henrik har kokat ihop för någon :D


Vänl,,,
Tobbe

-xR-
2003-02-28, 10:08
Muskelbyggarn och Fairing: Skriv gärna vad ni tycker om ni har smakat :thumbup:

Fairing
2003-02-28, 10:16
ahhhh.... som 2:a i Sverige så måste jag säga att det var den godaste Protecen som jag har smakat.

Snygg etikett oxå trots fel varumärke.

muskelbyggarn
2003-02-28, 10:29
HAHA, trodde jag fått hem cementsäckar på pallen, men sedan doftade det blåbär så då blev jag lugn :D

Skall prova senare idag, först skall skiten läggas in...

>Lasse
Nr. 2, är du inte alltid Nr.1 ?

:D

Vänl,,,
Tobbe

Fairing
2003-02-28, 10:48
Henrik blir så kinkig när jag alltid är 1:a så den här gången fick han vara det:D

muskelbyggarn
2003-02-28, 11:06
Tur att jag lärt mig acceptera att jag är längst ned på skalan då :D

Vänl,,,
Tobbe

EiseltUK
2003-02-28, 12:31
Blåbärssmaken är helt ok tycker jag personligen. Visst kan man säkert göra den godare och alla har olika smak, men det är i klass med de övriga smakerna av Protec. Det finns alltid någon smak man föredrar framför andra.

Förpackningen är bara något som vi tagit fram för just den här produkten, så det är inget vi kommer att fortsätta med.

/ Henrik

muskelbyggarn
2003-02-28, 12:33
"Förpackningen är bara något som vi tagit fram för just den här produkten, så det är inget vi kommer att fortsätta med. "

Personligen tyckte jag förpackningen var cool faktiskt, men jag är ju lite bakom också :D

Vänl,,,
Tobbe

EiseltUK
2003-02-28, 12:51
Jag har faktiskt inte sett hur den blev färdig. Någon som har digitalkamera?

/ Henrik

EiseltUK
2003-02-28, 13:14
Det var någon som trodde att det skulle smaka blåbärssoppa, men det gör det inte. Det är en annan typ av blåbärssmak, men man kan säkert hälla i lite blådbärssoppa om man vill göra den godare.

/ Henrik

Jarod
2003-02-28, 13:46
Originally posted by EiseltUK
Jag har faktiskt inte sett hur den blev färdig. Någon som har digitalkamera?

/ Henrik

Jag har!! SKicka mig en ett varuprov så ska jag både plåta och ge ett expertutlåtande!!:)

Mvh

Petrus
2003-02-28, 13:56
Jag har 2st... Så jag måste få 2 burkar skickade till mig... Eller? :rolleyes:
Vänligen,,,
Petrus

muskelbyggarn
2003-02-28, 14:20
Kan fixa det pronto :D

Vänl,,,
Tobbe

Petrus
2003-02-28, 14:29
Hur fan ska jag hinna äta upp 5kg Protec ovanpå allt? :D
Får väl sitta vaken om nätterna och dricka om inte annat...

Vänligen,,,
Petrus

Jarod
2003-02-28, 14:39
Originally posted by Tinner
Hur fan ska jag hinna äta upp 5kg Protec ovanpå allt? :D
Får väl sitta vaken om nätterna och dricka om inte annat...

Vänligen,,,
Petrus

I want half, biatch! :smokin:

Mvh

muskelbyggarn
2003-02-28, 14:46
Kan förövrigt hålla med lasse, helt ok smak. Jag hade nog personligen föredragit lite mer blåbärssmak, men denna passar nog de flesta då den är väldigt mild i smaken. Ganska låg sötma också för dem som gillar det.

http://www.muskelbyggarn.com/bilder/eiselt/pro_5_blue.jpg


Vänl,,,
Tobbe

Petrus
2003-02-28, 14:48
In your dreams dude... :angel:

Du kan få köpa en för 998 spänn...:thefinger
Vänligen,,,
Petrus

Petrus
2003-02-28, 14:51
Tobbe;;;

Jag är mer intresserad av burken som står bakom Protec´en på bilden...:cheers:

Vänligen,,,
Petrus

EiseltUK
2003-02-28, 15:03
Originally posted by muskelbyggarn
Kan förövrigt hålla med lasse, helt ok smak. Jag hade nog personligen föredragit lite mer blåbärssmak, men denna passar nog de flesta då den är väldigt mild i smaken. Ganska låg sötma också för dem som gillar det.

http://www.muskelbyggarn.com/bilder/eiselt/pro_5_blue.jpg


Vänl,,,
Tobbe

Det är inte så extremt mycket blåbärssmak eftersom det skullle kräva för mycket arom. Man kan som sagt spetsa den med blåbärsoppa om man vill förstärka blåbärsmaken. Det ger även lite mer sötma.

/ Henrik

muskelbyggarn
2003-02-28, 15:41
Funderade just på det Henrik nu när jag tog andra blåbärsdrinken idag :D

Lite blåbärssoppepulver bör göra SUSEN i det där pulvret!!!

Vänl,,,
Tobbe


ps. Tack föresten för att det nu luktar blåbär i hela lagret, ut med wonderbaums :D

AnderssoN
2003-02-28, 23:16
Så, nu är blåbär beställd. Men kommer den i en sån där påse eller i en hink modell större?

muskelbyggarn
2003-03-01, 10:17
Det är påsen som säljs, om det inte bara är jag som har lagret full av påsar :D

Ett tips är att ha kvar en gammal tom burk och fyll över i.

Vänl,,,
Tobbe

krambanan
2003-03-07, 00:43
Tycker inte den smakade nåt alls nästan :( Får väl ta å köpa massa blåbärssoppepulver och blanda i.....läskig färg var det iallafall :rolleyes:

Några andra tips på ur man kan piffa upp den kanske?? Blandade iofs med vatten...ska testa med mjölk oxå.....

//Maria

muskelbyggarn
2003-03-07, 08:24
Blåbärssoppepulver i är :thumbup:



Personligen så gillar jag ganska smakrika proteinpulver som inte är för söta. Protec blåbär är ganska neutral med inslag av blåbär.

Det är nog ganska svårt att tillmötesgå allas smak"behov" samtidigt om en produkt skall ha högt proteininnehåll. Mer smak = lägre proteininnehåll (vilket inte gör produkten sämre).

Vänl,,,
Tobbe

mangs
2003-03-10, 13:23
Tyckte den smakade......... Konstgjord.


Blandade i mjölk och fick inte riktigt till en bra konsistens heller. Jag brukar inte vara kräsen så det kan ha varit en tillfällig formsvacka. Hur som helst kommer jag dricka upp den för att göra sig av med protein är väl en av de sju dödssynderna? :devil:

muskelbyggarn
2003-03-10, 13:26
Säger det igen, blåbärssoppepulver :thumbup: blanda i det och smaken blir riktigt bra!

Vänl,,,
Tobbe

Bobbokrull
2003-03-10, 13:34
Jag mixar i lite frysta blåbär och en smutt fun light "wild berries", smakar helt okey! Blåbärssoppepulver vågar man sig inte på under defftider...

Men produkten som helhet var godkänd..nu har man då kasein så det räcker och blir över :D

Bamse
2003-03-10, 18:26
Originally posted by mangs
Tyckte den smakade......... Konstgjord. Blandade i mjölk och fick inte riktigt till en bra konsistens heller.

Jaha, det låter ju förtroendeingivande :insane:

Ska ju själv hämta ut 10 kg på Posten ikväll :furious:

:MrT:

EiseltUK
2003-03-10, 19:18
Originally posted by Bamse


Jaha, det låter ju förtroendeingivande :insane:

Ska ju själv hämta ut 10 kg på Posten ikväll :furious:

:MrT:

Konsistensn på Protec Blåbär är samma som på vanliga Protec så det är inte så svårt. När det gäller smaken så är den ju alltid delad. Du kommer läsa om personer som kräks när de drikcer den och om personer som älskar den. Så är det alltid. Om du inte gillar den som den är så kan du enkelt förbättra smaken genom att antingen blands i blådbärssoppa eller mixa i lite frysta bär.

/ Henrik

Bamse
2003-03-10, 19:39
Jaha, nu kommer Bamses utlåtande (läs: dom)!

- Kan bara hålla med övriga. Färgen är scary, men blått är det ju. Färgen gör att man tror det ska smaka betydligt mer blåbär. Blåbärssmaken lyser dock knappt igenom. Konstgjort som någon skrev.

Det är dock helt okej!!! Inga kväljningar, som jag hade med gamla Protec Jordgubb!

Blir ingen match att få ner dessa kilon.

Undrar dock om det inte är fel på etiketten??? "Blanda 3 rågade matskedar (30 gram)...".

Behövs det inte typ 5-6 stycken matskedar för 30 gram??

Bamse
2003-03-10, 19:46
Yeah! Blev asgott med blåbärssoppepulver!!!

EiseltUK
2003-03-10, 20:01
Originally posted by Bamse
Undrar dock om det inte är fel på etiketten??? "Blanda 3 rågade matskedar (30 gram)...".

Behövs det inte typ 5-6 stycken matskedar för 30 gram??

Om man tar matskedsmått så är det lite svårt, men vanliga matskedar med en ordntlig hög rymmer ca 10 gram / st. Det går också att ta en knappt fulld dl-mått.

/ Henrik

Bamse
2003-03-10, 20:03
Förpackningen var ju snygg, men inte så funktionell. När jag dessutom inte har några burkar kvar att fylla över i så har det uppstått ett problem :confused:

EiseltUK
2003-03-10, 20:26
Originally posted by Bamse
Förpackningen var ju snygg, men inte så funktionell. När jag dessutom inte har några burkar kvar att fylla över i så har det uppstått ett problem :confused:

Någon sorts förvaringsburk har du kanske om du tänker efter? Den behöver ju inte vara så extremt stor, bara så att den räcker till en veckas förbrukning.

/ Henrik

Bamse
2003-03-10, 21:15
Originally posted by EiseltUK
Någon sorts förvaringsburk har du kanske om du tänker efter?
/ Henrik

Jag öste ur allt vatten ur toalettstolen och hällde ner pulvret där :thumbup:

mangs
2003-03-11, 11:06
Good Thinking Bamse!:thumbup:


Har provat att blanda med vatten nu och det var inte heller någon höjdare. Känns lite jobbigt om man skall blanda ut pulvret med massa extra ingredienser enbart för smaken.

Dessutom är jag tveksam till konsistensen. Jag har säkerligen druckit 10-15 burkar Protec och Protec+ tidigare och INGEN har varit lika svårblandad. Nu har jag försökt både i vatten och mjölk med liknande resultat. Får laborera lite med vätskemängden.
Har en gammal Protec (ej +) Choklad hemma och den blandar sig mycket bra i både mjölk och vatten så att det pulvret skulle vara likt det som används i blåbären är jag tveksam till...

Jag brukar alltid ge Eiselt :thumbup: men i detta fallet är jag mer tveksam. Smaken är allt annat än god. Smakar väldigt konstgjord och söt. Smaken är som baken dock och jag får väl hålla mig till choklad i fortsättningen. Den är alltid god!

EiseltUK
2003-03-11, 11:19
Testa att blanda i lite annan vätskemängd. Proteinet kan ju variera lite ibland. Smaken är inte så intensiv beroende på att blåbör är en ganska svag arom och då kräver stora mängder för att ge samma typ av intensitet som vi har på de andra smakerna. Därför kan man testa att blanda i lite frusna blåbär. Det behövs säkert inte så mycket för att förböttre smaken.

/ Henrik

muskelbyggarn
2003-03-11, 12:47
Konsistensen på Protec Blåbär tycker jag var den bästa hittills faktiskt. 3-4 dl vatten eller mjölk och en dl pulver blir bra konsistens och inga klumpar.

Lite blåbärssoppepulver till det -> :thumbup:

Vänl,,,
Tobbe

mangs
2003-03-11, 16:23
Fick nu till konsistensen.
1 dl pulver ner i shakern. Fyll på med 1.5 dl och skaka om ordentligt. Fyll på med mer vätska och skaka lite till.
Nu blev det inga klumpar. Men smaken är lika :cryout: som tidigare. Får testa att blanda i lite andra prylar. Aspartamsmak är ingen höjdare.

EiseltUK
2003-03-11, 16:59
De provbladningar jag har gjort så har det funkat fint att blanda, utan klumpar. Jag förmodar att du häller i vatten först och pulvret sist eftersom det är ganska viktigt.

/ Henrik

mangs
2003-03-12, 10:50
Nä, så gör jag alltid annars men för att få till det med Blåbären så var jag tvungen att göra typ tvärtom. Pulver först, häll på lite vätska och sedan resten.



Provad igår med frysta blåbär och smaken blev lite bättre, det kanske är som med Whisky, man måste lära sig att gilla smaken innan den är god.

EiseltUK
2003-03-12, 11:59
Originally posted by mangs
Provad igår med frysta blåbär och smaken blev lite bättre, det kanske är som med Whisky, man måste lära sig att gilla smaken innan den är god.

Just det. ;)

/ Henrik

Bamse
2003-03-16, 23:43
:MrT:

MacLeod
2003-03-17, 09:45
När kommer smaker som lingon, mandarin, svarta vinbär? =)
Vill man ha andra smaker borde man se till att göra det själv.
ALLA prottedrinkar blir bättre med glass..

Mr Zero
2003-03-17, 21:15
Tyckte smaken var kanon!:bow: Kommer det en fortsättning??

EiseltUK
2003-03-18, 12:41
när det kommer till kritan så tror jag att de flesta håller sig till de vanliga standardsmakerna, men vem vet det kanske kommer en ny smak till standardsortimentet i framtiden.

/ Henrik

AnderssoN
2003-03-24, 16:42
Har fått hem min 5-kilospåse nu. Tycker den här protecen smakar bättre och är mer lättdrucken än den chocklad jag har. Tummen upp! :thumbup:

Hur länge håller proteinpulvret? Jag funderar på att beställa 15 kg till och gömma undan i förrådet, för blåbär blir nog ingen standardsmak.

muskelbyggarn
2003-03-24, 19:02
Vad jag vet så är hållbarheten minst 2 år from produktionsdatum, så du bör klarar dig med 15kg, för det är väl bara 2 månaders förbrukning ;-)

Vänl,,,
Tobbe

EiseltUK
2003-03-24, 23:48
Blåbärssmaken luktar gott tycker jag, men smakar kanske inte så mycket blåbär som man kan först tro av lukten. Men det verkar som att ganska många tycker det är helt ok och det är kul. :) Om en produkt smakar för mycket och man tycker den är god i början så brukar det ändå sluta med att man blir spytrött på den efter ett tag. Lite av tanken med blåbärsmaken att erbjuda lite variation till de kunder som brukar använda Protec. De som inte har använt Protec tidigare rekommenderas att börja med en minde förpackning av någon av de vanliga smakerna (som vi har provpåsar på om man är lite "kinkig").

Hållbarheten är ca 2 år. Vi producerar några ton åt gången under av den begränsade upplagan för att undvika att vi har protein som bara ligger och åldras på lagret.

Mvh
Henrik

Bamse
2003-03-26, 22:38
Protec Blåbär - för alla Blåbär :devil:

eiselt
2003-03-27, 17:05
Om man låter blådbärsdrinken stå och "mogna" i några minuter så intensifieras smaken.

/ Henrik

Bamse
2003-04-21, 21:41
Måste i alla fall plussa för etiketten. Den ger ett seriöst intryck.

Hmm.. detta var förresten kanske inget särdeles nödvändigt inlägg. Dags att sussa :sleep:

Bamse
2003-06-05, 17:38
Originally posted by muskelbyggarn
Blåbärssoppepulver i är :thumbup:

Hmm.. en fundering: Finns det osötat blåbärssoppepulver?

Grahn
2003-06-05, 18:02
Jepp, har bara nämt det här en 3-4ggr. :D

Bamse
2003-06-05, 18:06
Originally posted by Grahn
Jepp, har bara nämt det här en 3-4ggr. :D

Jag sökte faktiskt på "osötat", men hittade inte :)

Jag borde ha sökt på osöta* i stället så hade det kommit fram att du i en annan tråd skrivit om "osötad blåbärssoppa" ;)

Dorn
2003-06-05, 21:12
Jag har testat blåbärssmaken, tyckte inte att den var ngn höjdare. Jordgubb var mkt godare.

michael
2003-09-01, 17:02
Jag diggade blåbärsmaken faktist!
Går faktist ner men ingen wow amazing blåbärsmak, kanske borde prova att blanda i lite blåbärsoppepulver?
Hursomhelst känns det som om jag med enkelhet skulle kunna konsumera alla 5kg och mer därtill utan att lessna på smaken alltför mycket.(Till skillnad från min senaste erfarenhet av en udda smak).

Hursomhelst, snygg förpackning, ger intrycket av att man äter betong och skulle helst vilja se mer av den om den inte vore så opraktisk, en re-seal variant av påsen skulle va en höjdare.
Kommer det en reseal variant på 5kgs påsen för ~1000:- lappen så tror jag många byggare kommer att köpa det.

EiseltUK
2003-09-01, 17:08
Hej!
Blåbärsmaken är bara en limited edition. Om du låter drinken stå någon minut så kommer blåbärssmaken fram lite bättre och konsistensen blir mjukare.

Förpackningen är inget vi tänker forsätta med, men som "ekonomipack" funkar den rätt bra.

/ Henrik

michael
2003-09-02, 11:18
vafasen då henrik, förfina blåbärsmaken lite bara så har ni ju en vinnare! åtminstone värd att börja producera

EiseltUK
2003-09-02, 14:55
Originally posted by michael
vafasen då henrik, förfina blåbärsmaken lite bara så har ni ju en vinnare! åtminstone värd att börja producera

Först vill vi få klart alla de nya produkterna. Kanske tar vi fram ytterligare någon smak i framtiden... har några idéer. Blåbärssmaken kan vi kanske ta in i standardsortimentet, men jag vill då finslipa smaken lite och det blir tidigast under nästa år.

/ Henrik

michael
2003-09-02, 20:17
Originally posted by EiseltUK


Först vill vi få klart alla de nya produkterna. Kanske tar vi fram ytterligare någon smak i framtiden... har några idéer. Blåbärssmaken kan vi kanske ta in i standardsortimentet, men jag vill då finslipa smaken lite och det blir tidigast under nästa år.

/ Henrik

Jo precis, fast jag tror en Blåbärsgainer skulle kunna bli ruskigt god, då kan du ha i riktigt socker och få till det lite sötare osv..

DrP
2003-09-06, 08:20
Fick min säck igår till posten. Så nu är det bara att gå ner hämta och börja käka! :eating:

Smakat: riktigt äcklig men den funkar.