handdator

Visa fullständig version : Gymmande under deff?


hassezilla
2007-02-04, 03:39
Vad är bäst, ska man träna hårt och till failure som jag annars kör vanligtvis, eller är det bättre att ge sig lite tidigare och bespara kroppen från de 2-3 sista repsen under deffen?
Anledningen att jag frågar är att jag hörde talas om att man tappar styrka och muskelmassa om man kör för hård styrketräning under deff.
Sant?:confused:

Danny Devito
2007-02-04, 07:20
Kör på som vanligt under deff. Om du börjar köra lättare tycker jag snarare att risken att tappa muskler ÖKAR.

Danny Devito
2007-02-04, 07:24
Fast du kan dra ner lite på seten tycker jag, iaf om du kör högvolymsträning

Eddie Vedder
2007-02-04, 08:52
Vad är bäst, ska man träna hårt och till failure som jag annars kör vanligtvis, eller är det bättre att ge sig lite tidigare och bespara kroppen från de 2-3 sista repsen under deffen?
Anledningen att jag frågar är att jag hörde talas om att man tappar styrka och muskelmassa om man kör för hård styrketräning under deff.
Sant?:confused:

Träna så hårt som du orkar med helt enkelt, du kommer kanske märka efter en bit in på deffen att energin tryter å åde styrkan å uthålligheten blir sämre så då kan du ju sänka intensiteten alternativt öka på lite me maten.

Kör lika hårt som vanligt å sen märker du med tiden hur det går å då får du anpassa dej efter det. Finns nog ingen anledningen att fundera över det redan nu.

King Grub
2007-02-04, 09:08
Träna för att öka, så skapar du förutsättningar för att undvika att minska.

hassezilla
2007-02-04, 13:38
Ok, då matar jag på stenhårt som vanligt. Thx.

farre
2007-02-04, 14:29
Träna för att öka, så skapar du förutsättningar för att undvika att minska.

Ganska logiskt men bra sagt :)