handdator

Visa fullständig version : Hjälp med Dragremmar


xarizma
2007-02-03, 18:38
Jag har köpt ett par GASP dragremmar från Body & Fittness. Men jag har ett problem, jag vet inte riktigt hur jag ska använda dem. Det är 2 par som man typ håller i med vardera hand och kör. Kanske finns videos där dom visar hur man ska göra, har använt sökfunktionen också men stog inget om det.


Tack på förhand.

ligne
2007-02-03, 19:47
det är lättare om du frågar någon på gymmet där du tränar.

Beepfaaarp
2007-02-03, 19:52
http://www.bodybuilding.com/fun/strapsvid.htm

Arnoldski
2007-02-03, 20:04
Jag hade samma problem men lydde rådet ovan och frågade en snubbe på gymet.

Dock vill jag påpeka att det verkar finnas två olika varianter av straps. Den ena visades på videon här. Den har en liten ögla man trär andra änden igenom och sedan för runt handleden.

Sedan finns en variant till (som jag har) där det redan finns en (betydligt större) ögla. Den trär man runt handleden direkt. Sedan kan du slå andra änden runt stången, underifrån, runt stången och tillbaka nedåt utmed din handflata genom öglan.

Gör sedan som när man "gasar på en motorcykel" för att dra åt bandet till önskad spänning uppnås.

Otydligt? Kan tänka mig det... (-:

coffe_91
2007-02-03, 20:39
Ni här som har dragremmar hjälper dem mycket, är det värt att köpa såna???

Tenzu
2007-02-03, 20:59
Om det är modellen med inbyggt handledsstöd så kan du slänga/lämna tillbaka de direkt, helt felkonstruerade.

ligne
2007-02-03, 21:17
Ni här som har dragremmar hjälper dem mycket, är det värt att köpa såna???

jag använder Schiek Lifting Straps och dom är helt klart värda pengarna!

sen anser jag att man inte bör använda dragremmar alltid utan bara när man kör dom riktigt tunga vikterna :thumbup:

coffe_91
2007-02-04, 09:36
jag använder Schiek Lifting Straps och dom är helt klart värda pengarna!

sen anser jag att man inte bör använda dragremmar alltid utan bara när man kör dom riktigt tunga vikterna :thumbup:



Okej, tack för svaret.

stahlberg
2007-02-04, 09:40
Ska man använda dragremmar bara på de riktigt stora vikterna så kommer merparten av alla styrketränande aldrig att behöva dragremmar :D ...

Jarmo Virtanen (nio gånger värlsdmästare i styrkelyft) sade när det blev tal om dragremmar : "Unohda ne" (= glöm dem). Och sant är att styrkelyftare rent allmänt inte ska använda remmar. Däremot tycker jag nog det finns komplementövningar där remmar kan användas.

Men här var det ju inte tal om dragremmar för styrkelyftare utan för motionärer. Och det är en annan sak.

Gorilla
2007-02-04, 13:29
Dragremmar sparar underarmarna och tillåter större överbelastning på RÄTT muskler. Det kan väll alla ha nytta av. Inte bara elitistiska styrkelyftare.

Jag använder mina dragremmar till ganska mycket och det tänker jag fortsätta med.

Handskar däremot, är överdrivet. De flesta som använder handskar har dem på sig t.om. när de cyklar eller gör magövningar.

Challenge
2007-02-04, 15:47
Behöver man dragremmar om man inte vet hur de skall användas?

Allan
2007-02-04, 16:58
Göta petter! Ämnet är genomgånget tidigare med råge. SÖK!!!!!


Tråd låst