handdator

Visa fullständig version : Tappar oförklarligt i vik


John M
2007-02-02, 20:44
Har under vintern tappat några kilo i vikt när jag ändå har hållt samma kaloriintag och legat på samma träningsmängd. Har dragit ner en aning på konditionsträningen dock.

Har tappat en del styrka också. Känner inte samma tryck i kroppen som förut heller. Vad kan detta bero på? Kan ett för litet vattenintag vara boven? Överträning?

ramagoen
2007-02-02, 20:46
Har under vintern tappat några kilo i vikt när jag ändå har hållt samma kaloriintag och legat på samma träningsmängd. Har dragit ner en aning på konditionsträningen dock.

Har tappat en del styrka också. Känner inte samma tryck i kroppen som förut heller. Vad kan detta bero på? Kan ett för litet vattenintag vara boven? Överträning?

För lite mat, ät mer?

L-Sami
2007-02-02, 20:49
Låter som om du har ätit för lite, räknar du kalorier?

Apos78
2007-02-02, 20:53
Tappar du vikt är matintaget för litet. Helt enkelt.

Capt
2007-02-02, 21:33
Tappar du vikt är matintaget för litet. Helt enkelt.

Så vidare ingen fettsuger han i smyg under natten*screwy*

Tabbe
2007-02-02, 22:00
Så vidare ingen fettsuger han i smyg under natten*screwy*


:laugh:

:thumbup:

hgus
2007-02-02, 22:04
Tränar du hårdare men på samma träningsmängd? Har det tillkommit någon annan stressfaktor? Som jobb, relationer, sjukdom osv. Viktnedgång och sämre träningsresultat kan vara symptom på överträning. Men om det enda som ändrats är att du tränar mindre konditionsträning får jag hålla med de ovanstående. Du äter helt enkelt äter för lite. :)

John M
2007-02-02, 22:12
Räknar kalorierna men inte exakt. Har trycks i mig en del godsaker på lördagarna tidigare, men inte nu längre. Det kanske har gjort skillnaden.

FreCKo
2007-02-03, 13:35
Räknar kalorierna men inte exakt. Har trycks i mig en del godsaker på lördagarna tidigare, men inte nu längre. Det kanske har gjort skillnaden.

Kan vara det isf, försök att käka mer mat för att kompensera för godiset (ha, det där lät fel :D ).

pragmatist
2007-02-03, 14:40
Min diagnos är AIDS. Alternativt binnikemask.

(...eller så äter du helt enkelt mindre än du tror!)

Eddie Vedder
2007-02-03, 15:33
Du svarade aldrig hgus, har du ett stressigt liv å går och känner dej pressad och överspänd. Sånt kan påverka mer än man tror och är inte särskilt hälsosamt för din hälsa.