handdator

Visa fullständig version : Tatueringsmotiv


Slartibartfast
2007-02-02, 19:14
Har funderat på att skaffa en tatuering, men jag är inte säker på motivet. Jag vill ha en enhetlig sluten figur. har lite funderat på en kräfta som stjärntecknet eller en fladdermus eller spindel för de är coola. Eller någon symbol som betyder frihet eller nån synonym. En snygg symbol.

Finns det någon sida där man får kolla igenom en massa symboler och andra tatueringar? Inga tribaler eller kinatecken eller sånt skit.

o.z.z
2007-02-02, 19:17
http://www.bmezine.com/tattoo/bme-tatt.html

mela
2007-02-02, 19:21
frihet sa du?

http://img.aftonbladet.se/resor/0312/22/berest-nyliberty.jpg

Slartibartfast
2007-02-02, 19:22
Eftersom jag är surfare i själen så vore det coolt med nåt Maoriskt, polynesiskt, västindiskt eller Hawaiianskt (stavning?). Exempel på sånt? Vad heter såna motiv på "fackspråk"?

Garnax
2007-02-02, 19:23
Det coolaste/snyggaste och mest orginella är att inte tatuera sig alls
och här kommer en lista med fördelar:


Du ser inte ut som alla andra
Du behöver inte anpassa din klädsel för att visa/dölja den vid olika tillfällen
Du behöver aldrig fundera på om du kommer ångra dig
Du sparar in pengarna den hade kostat
Det är smärtfritt att inte tagga sig
osv


Vad hade din själ vart innan surfingbrädor uppfanns?

Trance
2007-02-02, 19:26
Eftersom jag är surfare i själen så vore det coolt med nåt Maoriskt, polynesiskt, västindiskt eller Hawaiianskt (stavning?). Exempel på sånt? Vad heter såna motiv på "fackspråk"?

De är väldigt religiösa och rituella och inget folk tatuerar spontant där nere, dock så är du ju inte direkt från hawaii så det spelar ju inte så stor roll. Men bara så du vet.

Garnax
2007-02-02, 19:36
De är väldigt religiösa och rituella och inget folk tatuerar spontant där nere, dock så är du ju inte direkt från hawaii så det spelar ju inte så stor roll. Men bara så du vet.

Ähh vadå då?

jag menar, du vet, känner för att tagga mig va, något coolt och snyggt.
Kanske något om frihet, va. Jag är ju surfare i själen så kanske något
om det. Vet inte, va. Bara det är coolt. Måste ju tagga mig va.

Jag har tänkt över detta jääävligt noga, va...

regus
2007-02-02, 19:45
Det viktiga är inte att man har rätt tatuering, utan att man har en tatuering.

Edit: Slarti come on do it, Chicks like men o have tattoos and big dicks.. (men du är ju finne, du får nöjja dig med tatueringsdelen :/ )

Hades
2007-02-02, 19:54
Haha, Garnax har visst fått nytt grus i vaginan; det har varit tyst från hans håll något år, men nu är han tillbaka, laddad med en halv rullstensås.

On topico: Klart du ska gadda dig, funderar själv på det för att stärka min hårda personlighet ytterligare. Elaka djur är alltid tufft.

Slartibartfast
2007-02-02, 20:05
Ähh vadå då?

jag menar, du vet, känner för att tagga mig va, något coolt och snyggt.
Kanske något om frihet, va. Jag är ju surfare i själen så kanske något
om det. Vet inte, va. Bara det är coolt. Måste ju tagga mig va.

Jag har tänkt över detta jääävligt noga, va...

Fan vad du är löjlig. Tror du nån överhuvudtaget som har en tatuering plötsligt en dag hittade ett motiv som han bara måste tatuera, trots att han inte tänkt göra en tatuering till att börja med?

Alla som har en tatuering har en för att de ville sätta dit en snygg bild eller ett mönster, sen är det inte så stor skillnad vad man sätter dit, men det kan ju lika gärna vara nåt som har någonslags anknytning till ens personlighet.

Trance
2007-02-02, 20:08
Fan vad du är löjlig. Tror du nån överhuvudtaget som har en tatuering plötsligt en dag hittade ett motiv som han bara måste tatuera, trots att han inte tänkt göra en tatuering till att börja med?

Alla som har en tatuering har en för att de ville sätta dit en snygg bild eller ett mönster, sen är det inte så stor skillnad vad man sätter dit, men det kan ju lika gärna vara nåt som har någonslags anknytning till ens personlighet.

Exakt. Var hade du tänkt att placera den?

Shakemynuts
2007-02-02, 20:12
Låter mycket som att Garnax har en tatuering han ångrar. :D

Jag tycker en tatuering är något man bör göra, när det finns en sak man vill minnas för evigt, som betyder något stort helt enkelt.
Till exempel kör jag Straight Edge tatueringar, för att jag för evigt kommer vara alkoholfri, drogfri och nikotinfri. Frågor som "varför", "hur vet du det", "personer ändras" osv, kan skippas. Det är så, kommer förbli så och jag vet det mer behöver inte sägas.
Jag kommer köra en tatuering på bröstet senare med texten "spola kröken" som ett minne av min morfar.

Alltså tycker jag det där maoriska låter bra. Kan se om jag hittar något, isåfall skickar jag länkar här senare bara.

Nina L
2007-02-02, 20:12
har lite funderat på en kräfta som stjärntecknet Medelålders kärring som tänder rökelse och lägger tarotkort ftw

Nä, gör en sån här istället! Tufft. :)

http://tattoo.about.com/library/graphics/manneken1.jpg

Eller... om du vill ha nått enklare, och mer personligt...

http://www.educared.org.ar/imaginaria/05/8/mumintroll.gif

Slartibartfast
2007-02-02, 20:16
Exakt. Var hade du tänkt att placera den?

vet inte. På nån arm? Ryggen? Måste nästan hitta motivet först.

Laan
2007-02-02, 20:24
Ta kort på din "riddare" när han är vaken, å be tatueraren tagga den på överarmen.

Obs! Ganska seriöst *rolleyes*

Dock kul att se reaktionen

Fed up
2007-02-02, 20:25
mitt tips för att hitta motiv är att kolla på tatueringsstudiors hemsidor. Sen när du sett deras bilder trycker du på alla deras länkar till andra studios och kollar alla där osv. Du kommer se mycket skit, men mycket snyggt också.

Jag brukar börja på tex http://tattooworldmalmo.com eller http://www.east-street.com/tattoo/studio/studio.asp eller så.

eandersson
2007-02-02, 20:46
vet inte. På nån arm? Ryggen? Måste nästan hitta motivet först.

Tipset är ju att ta första gaddningen på ett ställe folk inte ser i första taget. Dvs shorts och tshirt/linne ska täcka den.

Clarkolofsson
2007-02-02, 20:53
Tipset är ju att ta första gaddningen på ett ställe folk inte ser i första taget. Dvs shorts och tshirt/linne ska täcka den.

Antingen gör man det fullt ut eller så skiter man i det. Vad fan ger det o göra ett fult mumintroll på skuldran ? ... Ae skaffa nåt stadigt och stort och nöj dig med den. FInns inget fulare än 55 olika tatueringar randomspridda över kroppen. :MrT:

Fed up
2007-02-02, 20:53
Jag tycker förövrigt att det är lättare att först bestämma var man vill ha den och sen tänka "vad passar där?". Liksom om man vill den ska följa nån kroppsdel, eller svänga, eller vilken form på tatuering som passar där.

Tex vill jag göra nåt under naveln/ljumskarna/nedre delen av magen och då vill jag ha nåt som går som en båge liksom och vars ändar sticker upp ur byxorna och då har jag tänkt mig att jag vill ha två vingar som går upp så yttre delarna på vingarna sticker upp ur byxorna. Lite blodiga tänker jag mig av nån anledning. Problemet är bara vad där ska vara i mitten mellan vingarna, fågel är tråkigt, hjärta har jag på ryggen, rosor har jag redan flera osv. Fast mitt stora dilemma är om det kommer bli helt trashat om jag blir gravid nån gång, annars skulle jag nog påbörjat det redan...(eh...nu övergick det visst till att jag snodde tråden lite, men whattheheck)

Shakemynuts
2007-02-02, 20:58
www.reddragon.se

Filip och Mats kör bra skit! Speciellt mina skit! :D
Dom har stylat om och uppdaterat galleriet btw.

Dom ville lägga upp mina grejer där med.. Men eftersom alla konturer och skuggor är tatuerade före vet jag inte om de blir så snyggt på hemsidan när det bara är färgen som är nytatuerad! :(
Jaja, kommer göra mycket fler grejer där ändå så!

Fartman
2007-02-02, 21:04
Krucifix, det är dom ända coola tatueringarna. Och då bör man helst vara religös också.

Daniiiel
2007-02-02, 21:11
Tycker inte du ska göra en liten tattoo. Ska du bara göra en tattoo kan du lika gärna skippa nybörjar misstaget och brassa på med en ordentlig. En snygg halvsleeve som är ganska lean och inte täcker för mycket hud skulle sitta skitsnyggt på dig me dina armar.

Shakemynuts
2007-02-02, 21:15
Jag körde också nybörjarmisstaget och tänkte "men bara en liten att börja med"
Men jag körde bara en coverup istället så var allt ordnat. :D

RassK
2007-02-02, 21:29
Tex vill jag göra nåt under naveln/ljumskarna/nedre delen av magen och då vill jag ha nåt som går som en båge liksom och vars ändar sticker upp ur byxorna och då har jag tänkt mig att jag vill ha två vingar som går upp så yttre delarna på vingarna sticker upp ur byxorna. Lite blodiga tänker jag mig av nån anledning. Problemet är bara vad där ska vara i mitten mellan vingarna, fågel är tråkigt, hjärta har jag på ryggen, rosor har jag redan flera osv.

Låter grymt, speciellt blogiga :devil: . Ha en person, lite emo, typ en ängel i mitten? Gärna gråtandes, jävligt emo ;D

Krucifix, det är dom ända coola tatueringarna. Och då bör man helst vara religös också.

Jag har ett, och jag är inte religös >_<

skaparn
2007-02-02, 21:35
Jag tycker förövrigt att det är lättare att först bestämma var man vill ha den och sen tänka "vad passar där?". Liksom om man vill den ska följa nån kroppsdel, eller svänga, eller vilken form på tatuering som passar där.

Huvudet på spiken!

Axmode
2007-02-02, 22:05
Är sugen på att göra en 4e tatuering. Vill ha någon blandning mellan ett kompass och ett ankare. old school ftw!

Stenberg
2007-02-02, 22:07
Har funderat på att skaffa en tatuering, men jag är inte säker på motivet. Jag vill ha en enhetlig sluten figur. har lite funderat på en kräfta som stjärntecknet eller en fladdermus eller spindel för de är coola. Eller någon symbol som betyder frihet eller nån synonym. En snygg symbol.

Finns det någon sida där man får kolla igenom en massa symboler och andra tatueringar? Inga tribaler eller kinatecken eller sånt skit.


Äh du behöver bara tre bosktäver: S.M.P. i lite snygg stil. Vad det står för? Sex, Money, Power.... all that maters in life :D

n1tro
2007-02-02, 22:07
http://host396.ipowerweb.com/~dbgearco/catalog/images/patchredmaltese.jpg

vad väntar du på slarti :D

tycker fan om motivet

Stenberg
2007-02-02, 22:11
http://host396.ipowerweb.com/~dbgearco/catalog/images/patchredmaltese.jpg

vad väntar du på slarti :D

tycker fan om motivet

Tryck dit SMP så är det ju klart vettja! *whistle*

n1tro
2007-02-02, 22:15
Tryck dit SMP så är det ju klart vettja! *whistle*

hehe :D

regus
2007-02-02, 22:17
http://host396.ipowerweb.com/~dbgearco/catalog/images/patchredmaltese.jpg

vad väntar du på slarti :D

tycker fan om motivet

Även om nu motivet är snyggt, så kan det vara ganska dumt att tatuera in ett järnkors...

Nina L
2007-02-02, 22:25
Jag tycker förövrigt att det är lättare att först bestämma var man vill ha den och sen tänka "vad passar där?". Liksom om man vill den ska följa nån kroppsdel, eller svänga, eller vilken form på tatuering som passar där.

Tex vill jag göra nåt under naveln/ljumskarna/nedre delen av magen och då vill jag ha nåt som går som en båge liksom och vars ändar sticker upp ur byxorna och då har jag tänkt mig att jag vill ha två vingar som går upp så yttre delarna på vingarna sticker upp ur byxorna. Lite blodiga tänker jag mig av nån anledning. Problemet är bara vad där ska vara i mitten mellan vingarna, fågel är tråkigt, hjärta har jag på ryggen, rosor har jag redan flera osv. Fast mitt stora dilemma är om det kommer bli helt trashat om jag blir gravid nån gång, annars skulle jag nog påbörjat det redan...(eh...nu övergick det visst till att jag snodde tråden lite, men whattheheck)Jag tycker att tatueringstidningarna brukar ha riktigt heta tjejtatueringar, sånna som framhäver formerna och sånt. Om jag vore du så skulle jag ha haft en sjöjungfru eller en pinuppa någonstans. Om jag skulle tatuera mig så hade jag velat ha nått sånt. Lite retro/tidlöst och mysigt.

Goddess Dreams (http://www.goddess-dreams.com/sold.html)

Du får starta en egen tråd med lite förslag och tankar och typ bild på dig med lite kläder på. (Ja, det är ju ett måste i sammanhanget.)

wintersnowdrift
2007-02-02, 22:25
*trådstöld* (Sorry Slarti, du får hitta på ett lämpligt straff eller rapportera mig [:banned] om du känner dig trampad på.)

Jag är lite småsugen på att tatuera en snöflinga på axeln/skuldran. En ganska liten och svartvit sak, som en femkrona ungefär.

Typ någonting sådant här (fast "tillplattad" sas):
http://magazineliteracy.org/images/snowflake.JPG
eller så här:
http://web.ncf.ca/ek867/snowflake.jpg
eller så här...
Länk till jättebild (http://www.classact.ca/RubberStamps/Christmas/Christmas%20Winter/NEW08L_L_Heart%20Snowflake.jpg)

Fråga till er proffstyckare: Tråkigt/trashigt/töntigt eller trevligt/trendigt/tufft?

Jag har alltid tyckt att tatueringar är vackra men ändå tänkt att jag inte är "typen" (que?) som "har sånt" (insikten om hur fördomsfull jag faktiskt är gör mig lite smått förbannad och besviken på mig själv ska jag erkänna). Samtidigt är det kanske bara en 20-års kris eller så som är i annalkande?

//Kristin

Nina L
2007-02-02, 22:28
Snöflinga gillas av Nina. Jag har aldrig sett någon med en sådan. Fast jag skulle vilja den i nån ljus färg, eller med svarta kanter, tror jag. Svart snöflinga känns fel.

regus
2007-02-02, 22:28
Kristin: Gör du en sådan snöflinga som har storleken som en femkrona, kommer den troligtvis se ut som en... fläck

RassK
2007-02-02, 22:28
Även om nu motivet är snyggt, så kan det vara ganska dumt att tatuera in ett järnkors...

Varför kan det vara dumt att tatuera in ett järnkors?

Dnepr
2007-02-02, 22:31
*trådstöld* (Sorry Slarti, du får hitta på ett lämpligt straff eller rapportera mig [:banned] om du känner dig trampad på.)

Jag är lite småsugen på att tatuera en snöflinga på axeln/skuldran. En ganska liten och svartvit sak, som en femkrona ungefär.
Fråga till er proffstyckare: Tråkigt/trashigt/töntigt eller trevligt/trendigt/tufft?

Jag har alltid tyckt att tatueringar är vackra men ändå tänkt att jag inte är "typen" (que?) som "har sånt" (insikten om hur fördomsfull jag faktiskt är gör mig lite smått förbannad och besviken på mig själv ska jag erkänna). Samtidigt är det kanske bara en 20-års kris eller så som är i annalkande?

//Kristin

Tror faktiskt inte att du är typen som klär i en tatuering och det ska du ta som en komplimang.

regus
2007-02-02, 22:33
Varför kan det vara dumt att tatuera in ett järnkors?

"Järnkorset har kommit att bli associerat felaktigt med nazism och Tredje riket. Detta är fel, dels eftersom järnkorset användes över hundra år innan nazisterna tog makten i Tyskland, och används av Tysklands försvarsmakt än i dag. Dessutom var järnkorset i Nazityskland ingen politisk utmärkelse, utan en strikt militär sådan."

saxat från wikipedia.

RassK
2007-02-02, 22:42
"Järnkorset har kommit att bli associerat felaktigt med nazism och Tredje riket. Detta är fel, dels eftersom järnkorset användes över hundra år innan nazisterna tog makten i Tyskland, och används av Tysklands försvarsmakt än i dag. Dessutom var järnkorset i Nazityskland ingen politisk utmärkelse, utan en strikt militär sådan."

saxat från wikipedia.

Mao är risken stor att få stryk av en grupp mindre intelligenta utlänningar som fått fel uppfattning om symbolen, och tror att man är nazist.. fastän det inte är en nazistisk symbol

what a world we live in.. gotta love it

nr16
2007-02-02, 22:43
Ett Arsenal-märke?

regus
2007-02-02, 22:46
Mao är risken stor att få stryk av en grupp mindre intelligenta utlänningar som fått fel uppfattning om symbolen, och tror att man är nazist.. fastän det inte är en nazistisk symbol

what a world we live in.. gotta love it

Ja, ungefär så..
Jag skulle inte klampa in i första bästa AFA-möte med ett järnkors på armen.

RassK
2007-02-02, 22:50
Ja, ungefär så..
Jag skulle inte klampa in i första bästa AFA-möte med ett järnkors på armen.

Tråkigt =/
För jag gillar järnkors och har funderat på att skaffa ett.
Men alla som sett det har direkt (felaktigt) uppfattat det som en typ av nazistsymbol. *spy*

Man får bita i det sura äpplet :cryout:

Nina L
2007-02-02, 22:51
Tråkigt =/
För jag gillar järnkors och har funderat på att skaffa ett.Solkors är också vackra. :)

tossefar
2007-02-02, 22:52
Tatueringar är white trash, du är snyggare utan.

Shakemynuts
2007-02-02, 22:56
Snöflingan behöver vara mycket större än en 5 krona på grund av alla små streck i den.

Jag tror järnkorset är lugnt att använda.
Det är nog mer associerat med skateboards och street idag än nazism.

Om det nu är ett gäng mindre intelligenta invandrare som man stöter på, tror jag dom inte vet vad skiten är ändå.

HerrArne
2007-02-02, 22:58
Är inte risken att springa på ett gäng invandrare i Finland närmast obefintlig?

Stenberg
2007-02-02, 23:01
Tråkigt =/
För jag gillar järnkors och har funderat på att skaffa ett.
Men alla som sett det har direkt (felaktigt) uppfattat det som en typ av nazistsymbol. *spy*

Man får bita i det sura äpplet :cryout:

Äh, kör en stor över hela ryggen! Malteserkors är coolt

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/07140000-07149999/640x480/7148899.jpg
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/07140000-07149999/640x480/7148898.jpg

Lilla Brynolf
2007-02-02, 23:07
Är inte risken att springa på ett gäng invandrare i Finland närmast obefintlig?

Njaa, det finns nog en hel del invandrare här också. Men de brukar vara snälla. :)

Slarti: Om du ska tatuera dig i Vasa så rekommenderar jag Needle Point. Antti, som killen heter, är riktigt duktig. Den andra studion i stan, Valhalla Tattoo, är bra mycket dyrare även om han också är riktigt skicklig.

Mitt tips är att fundera ut var du vill ha den först, sen går du in på exempelvis www.bullseyetattoos.com och snokar rätt på ett motiv. Sen traskar du in till tatueraren och funderar. De har bra koll på vad som passar var.

Jag ska för övrigt snart göra min tredje, och fjärde. :)

Metal_boy_
2007-02-02, 23:45
Gör det ont att göra en tatuering på området mellan stjärtskåran och pungfästet? Jag skulle vilja ha en liten dragkedja där.

wintersnowdrift
2007-02-02, 23:46
Snöflinga gillas av Nina. Jag har aldrig sett någon med en sådan. Fast jag skulle vilja den i nån ljus färg, eller med svarta kanter, tror jag. Svart snöflinga känns fel.

Nä, jag har inte heller sett någon. Och folk brukar ju vara kreativa när det gäller tatueringsmotiv; så då kan man fråga sig om snöflingor anses ovanligt töntiga eller fula eller krångliga?

Kristin: Gör du en sådan snöflinga som har storleken som en femkrona, kommer den troligtvis se ut som en... fläck

Snöflingan behöver vara mycket större än en 5 krona på grund av alla små streck i den.

Ni har naturligtvis rätt. Således får man antingen göra en större flinga eller välja en mindre detaljerad (typ såhär: http://tutorials.block9.net/images/tutorials/snowflake/snowflake.jpg, alternativt stilisera ovanstående bilder mer). Jag är dock väldigt ambivalent om jag ska göra någon öht som sagt (och dessutom jäkligt pank).

Tror faktiskt inte att du är typen som klär i en tatuering och det ska du ta som en komplimang.

Vilken "typ" klär i tatueringar? (Det blir kanske ett lite väl mastigt projekt om jag måste byta livsstil helt för att passa i en tatuering *rolleyes* .)

//Kristin

tossefar
2007-02-02, 23:52
Vilken "typ" klär i tatueringar? (Det blir kanske ett lite väl mastigt projekt om jag måste byta livsstil helt för att passa i en tatuering *rolleyes* .)

//Kristin

Folk som bor i husvagn och/eller är kriminella och/eller heter Ronny.

Vackra flickor och finska hunkar är mycket snyggare utan.

Ryska_raketen
2007-02-02, 23:54
Dra en tatuering över hela ryggen som är ett matrecept. Verkar fett.

tossefar
2007-02-02, 23:55
Dra en tatuering över hela ryggen som är ett matrecept. Verkar fett.

Gärna i old english-typsnitt, då är looken komplett. :)

Shakemynuts
2007-02-02, 23:56
Ni har naturligtvis rätt. Således får man antingen göra en större flinga eller välja en mindre detaljerad (typ såhär: http://tutorials.block9.net/images/tutorials/snowflake/snowflake.jpg, alternativt stilisera ovanstående bilder mer). Jag är dock väldigt ambivalent om jag ska göra någon öht som sagt (och dessutom jäkligt pank).
//Kristin

Då tycker jag den är snyggare om den får vara lite större och detaljerad, men självklart gör du som du vill.
Vad kan en 5 krona vara i storlek? 3cm?
Jag skulle ta minst 5, då kan den bli bra.

Ryska_raketen
2007-02-02, 23:57
Gärna i old english-typsnitt, då är looken komplett. :)

Aboooooooo!!! terve tatueringlainen.

Shakemynuts
2007-02-02, 23:57
Folk som bor i husvagn och/eller är kriminella och/eller heter Ronny.

Vackra flickor och finska hunkar är mycket snyggare utan.

Lol. :D

hatework
2007-02-03, 00:02
du kanske behöver komma ut ur din egen husvagn tossefar ? :)

sissa
2007-02-03, 02:28
Blir lite sugen. Känner mig inte främmande för att ha en tatuering. Kommer dock aldrig på var eller vad ( lägger kanske inte ner så stor möda heller iofs) och kommer alltid fram till att det funkar ganska bra att vara utan tatuering också. Men det är tufft.

skaparn
2007-02-03, 08:42
Ibland känner jag för att klottra på kroppen med tatueringar. Kanske tur att jag motstått en del av mina idéer. Men en älgskalle som ordentlig ryggtavla skulle jag trivas i.

http://www.harnosand.se/images/18.70028bd510bcd17677d8000286/%C3%84lg.jpg

Är rätt sugen på något potpourri av svenska rovdjur, eller kanske rovdjur och allmäna smågnagare. Tänk er bäver, järv, mård, räv och en lämmel springa långdans runt armen hållandes varandra i svansen med en tass, eller kanske i munnen.

Nina L
2007-02-03, 12:20
Nä, jag har inte heller sett någon. Och folk brukar ju vara kreativa när det gäller tatueringsmotiv; så då kan man fråga sig om snöflingor anses ovanligt töntiga eller fula eller krångliga?Kan man tatuera med vit färg? Och så supertunn linje runt, eller skugga? Snöflinga är rent och fint och naturligt. Jag tänker på att alla är unika. Jag tror att det är extremt svårt att göra det bra, men blir det bra så...

Fed up
2007-02-03, 12:33
Jag tycker att tatueringstidningarna brukar ha riktigt heta tjejtatueringar, sånna som framhäver formerna och sånt. Om jag vore du så skulle jag ha haft en sjöjungfru eller en pinuppa någonstans. Om jag skulle tatuera mig så hade jag velat ha nått sånt. Lite retro/tidlöst och mysigt.

Goddess Dreams (http://www.goddess-dreams.com/sold.html)

Du får starta en egen tråd med lite förslag och tankar och typ bild på dig med lite kläder på. (Ja, det är ju ett måste i sammanhanget.)

Ja, jag har tänkt göra en pinuppa-sjöjungfru på benet, troligen. Har en jättebra bild på min gamla datar, inte här dock...jag startar kanske en tatueringstråd med naken(nästan)bilder när jag har råd att tatuera mig igen...

*trådstöld* (Sorry Slarti, du får hitta på ett lämpligt straff eller rapportera mig [:banned] om du känner dig trampad på.)

Jag är lite småsugen på att tatuera en snöflinga på axeln/skuldran. En ganska liten och svartvit sak, som en femkrona ungefär.


//Kristin

Jag tror en snöflinga kan vara rätt snyggt på baksidan axeln/skuldran. Jag tycker dock att du ska göra den lite större, annars blir det mer en fläck efter ett tag, som nån sa, typ så stor som en ...eh..apelsin eller nåt. Jag tycker du ska göra konturerna svarta bara och sen typ inget inuti, tror jag. helsvart blir nog konstig och färg i blir nog också konstigt. Lite mönster i kanske?

DavidN
2007-02-03, 12:36
Vit färg finnes, men blir ofta missfärgad och folk blir missnöjda med tiden.

tano
2007-02-03, 13:03
Tatuera in träningsdagboken över kroppen är mitt tips!"

Då glömmer du aldrig hur du tränat, kan ju vara bra för framtida resultat.

;)

Hades
2007-02-03, 20:08
Jag lånar tråden lite och ber om tips på snygga tatueringar som sträcker sig från axel (delt) in över bröstet. Blir bara mer och mer sugen på att göra en, och det känns som ett trevligt ställe. Har kikat in på några av de sidor som tipsats om här, men har knappt hittat några tatueringar i den stilen.

Jujutsu
2007-02-03, 20:56
Skulle isblå (alt mörkblå som fade:ar till isblå) outline funka, kanske? Blå är ju en ganska "kall" färg som skulle kunna passa motivet.

Hades: jag känner en kille som har en asiatisk drake som går över från trap ner på bröst. Ruggigt snygg imo.

Bite
2007-02-03, 21:20
Jag lånar tråden lite och ber om tips på snygga tatueringar som sträcker sig från axel (delt) in över bröstet. Blir bara mer och mer sugen på att göra en, och det känns som ett trevligt ställe. Har kikat in på några av de sidor som tipsats om här, men har knappt hittat några tatueringar i den stilen.

Nån trevlig biomech-variant kanske? Går ju att forma lite hur som helst.

Hades
2007-02-03, 23:02
Nån trevlig biomech-variant kanske? Går ju att forma lite hur som helst.

Vad är biomech?

Mikal
2007-02-04, 01:26
Jag lånar tråden lite och ber om tips på snygga tatueringar som sträcker sig från axel (delt) in över bröstet. Blir bara mer och mer sugen på att göra en, och det känns som ett trevligt ställe. Har kikat in på några av de sidor som tipsats om här, men har knappt hittat några tatueringar i den stilen.

kolla på www.tattooartists.org
där finns en massa skit att kolla på:)

Jense
2007-02-04, 01:46
ska köra nya zeelänskt på ena armen med början på fredag. kommer bli intressant eftersom jag varken är fet eller brun

Jense
2007-02-04, 01:46
Vad är biomech?

tänk cyborg

Nina L
2007-02-04, 07:07
Jag har det!!!11111

http://bilder.vgb.no/2393/img_44a968dc78857.png

Nina L
2007-02-04, 07:12
Satan, vilken välgjord!

http://www.tattooartists.org/Images/FullSize/000067000/Img67364_Gr_n_leguan.jpg

Hades
2007-02-04, 09:43
Satan, vilken välgjord!

http://www.tattooartists.org/Images/FullSize/000067000/Img67364_Gr_n_leguan.jpg

Det verkar inte funka att direktlänka från deras sida. Illegal image reference står det bara.

kolla på www.tattooartists.org
där finns en massa skit att kolla på:)

Tack!

RassK
2007-02-06, 11:55
Solkors är också vackra. :)

Visst är dom :)
http://img182.imageshack.us/img182/126/swastikarg8.gif
Ska nog ha ett i pannan
Det bli roligt att försöka förklara att det är en buddistisk symbol när man står i mitten av 100 arga utlänningar på rosengården :]

Kwon
2007-02-06, 11:59
Satan, vilken välgjord!

http://www.tattooartists.org/Images/FullSize/000067000/Img67364_Gr_n_leguan.jpg

Som fan!

http://img455.imageshack.us/img455/8607/hotni9.gif