handdator

Visa fullständig version : Reta upp er på småsaker - the collection


Ganymedes
2007-02-01, 20:23
Jag förvånas ibland över hur mycket struntsaker kan irritera mig. Tänkte söka tröst i faktumet att jag inte är ensam (?), så här kan ni posta de småsaker som ni retar upp er på.

Småsaker som stör mig: Snåljåpar. Militanta veganer/feminister (om de ens finns längre). Aftonbladet. Dokusåpor. Reklamen för Möllers total.

Kommer säkert på mer efter hand. Fyll på!

blekfet2
2007-02-01, 20:24
kläder på golvet.

HerrArne
2007-02-01, 20:25
Microsoft. Samtliga produkter från.
Fast det kanske inte räknas som småsaker?

Trance
2007-02-01, 20:27
Folk som skriver medvetet slarvigt med korkade förkortningar. Får hjärnblödning när jag surfar runt här. Inga intelligenta människor skriver slarvigt heller och jag retar mig ofta på dumma människor så det blir ofta dubbel dos. Vanliga slag- eller slarvfel räknas inte eller folk som har problem med att stava.

Yankeee
2007-02-01, 20:28
Folk som retar sig på ms-produkter och folk som går på bussen för att åka en hållplats really grinds my gears.

Cilia
2007-02-01, 20:28
Dubbelparkerade bilar (det är faan inflation på det i stan)
Lösning: Gigantiskt fler parkeringsvakter. Jag älskar p-vakter just nu.

Folk som går i cykelbanan (plingar man och påpekar det så säger dom antagligen "jaha?" elle "jag vet". Puckon
Lösning: kör på dom så dom flygger ner i Riddarfjärden

Fastighetsägare som spärrar av hela trottoaren för att slippa röja taket från snö och is. (var tänkte dom att alla gångtrafikanter skulle ta vägen?)
Lösning: Ändra så att man får gigantiska böter när man spärrar av sådär

Custome from hell som betalar 200 kr i småmynt och/eller kuponger. Samma kund väntar dessutom med att dra bonuskortet innan alla varor är inslagna och ska helst packa alla varor innan dom går tillbaka för att betala. Jag känner mig som Johan Rehnborg i hans nya serie.


ok, det där var en start.
det här var verkligen en tråd som skapt för en folkilsk tant

Yankeee
2007-02-01, 20:31
...folk som går på bussen för att åka en hållplats really grinds my gears.

Samma grej... Folk som står och väntar på bussen i 10 minuter när det tar 5-7 minuter att gå sträckan de ska åka. Man kan väl egentligen sammanfatta det hela med "folk som väntar på bussen längre tid än vad det tar att gå".

En till bussgrej. Folk som väntar tills bussen har stannat och dörrarna har öppnats innan de börjar dra ihop sig grejer, resa på sig och gå av.

Jag gillar inte att åka buss...

Ganymedes
2007-02-01, 20:32
Gamla gubbar och kärringar som bosätter sig på Apoteket och, i sin glädje över att hittat någon som lyssnar, talar med apotekaren hur länge som helst. Allt medan jag sitter, stressad, och bara ska hämta några sketna allergitabletter. 40 minuter när det är 10 pers före mig. Va fan!?

Precis som Trance skrev, folk som slarvar när de skriver. Inget emot de som inte kan, men de som kan men skiter i det...

Slarviga människor. Som en gubbe på mitt jobb, som bara släpper saker där han står. Han får snart på käften, känner jag. :)

rolf
2007-02-01, 20:33
Människor med så förbannat stora egon. Usch och fy.

Ganymedes
2007-02-01, 20:34
Folk som gödslar med språkliga vaghetsmarkörer i varenda mening. Dvs "så att säga", "liksom", "alltså".

Edde_1
2007-02-01, 20:34
Djurskyddsmyndigheten!

Albatross
2007-02-01, 20:38
Smuts, och att saker blir smutsiga utan att ens användas. Väldigt uselt.

Kwon
2007-02-01, 20:40
Kan ibland reta upp mig på trådar/poster gällande frågeställningar som : Vad retar ni upp er på? och dylikt.

Ganymedes
2007-02-01, 20:41
Att sladdar knyter sig fast man fan inte ens rört dem.

Cilia
2007-02-01, 20:42
Jag gillar inte att åka buss...
Inte jag heller, det är därför jag cyklar.
sen har jag inte tålamod nog att vänta så jag går hellre och blir ofta då omkörd av bussen *L*


Kan ibland reta upp mig på trådar/poster gällande frågeställningar som : Vad retar ni upp er på? och dylikt.
I love them

Fagen
2007-02-01, 20:42
Personer som spelar mp3 spelare så starkt att jag som är brevid tvingas höra.

Ganymedes
2007-02-01, 20:44
Kan ibland reta upp mig på trådar/poster gällande frågeställningar som : Vad retar ni upp er på? och dylikt.

Folk som skriver i trådar som inte ens intresserar dem. ;)

Kwon
2007-02-01, 20:45
Folk som skriver i trådar som inte ens intresserar dem. ;)

Vicken comeback! :)

Ganymedes
2007-02-01, 20:46
Vicken comeback! :)

Jag fick ringa en vän... *whistle* ;)

Chaan
2007-02-01, 20:47
Irriterar mig på den på Burger King-kontoret som bestämde att alla anställda ska säga "Meny" efter varje hamburgerbeställning :MrT:

Pretender
2007-02-01, 20:51
Linda Sundblad - Oh father *gah!*

Reklamen om ett läkemedel för kvinnor med "illaluktande flytningar"... gjuten när man käkar framför teven.

Glömde: folk som använder uttrycket "fråga kolon" eller "reflektion kolon" innan de säger vad de ska säga.
/P

Zakath
2007-02-01, 20:54
Spridandet av missinformation av diverse medier. Exempel, aftonbladet, expressen, "du är vad du äter" m.fl. *grr*

Shakemynuts
2007-02-01, 20:56
Jag stör mig på att min rumskompis inte spolar av badkaret efter han duschat så det ligger hårstrån där i.

Ganymedes
2007-02-01, 20:57
Reklamen om ett läkemedel för kvinnor med "illaluktande flytningar"... gjuten när man käkar framför teven.

/P

Right on! Och på samma sätt undrar jag om det är någon slags självändamål att säga mens så ofta som möjligt, i reklamen för dambindor. Undrar bara varför ingen använder ordet bajs när de gör reklam för blöjor då...?

Slartibartfast
2007-02-01, 21:02
Folk som retar sig på ms-produkter

+1

Ganymedes
2007-02-01, 21:04
Har redan skrivit snåljåpar, men har ett bra exempel. Svärfar köper pappers-jeans för 99 kr som sitter tajt vid anklarna och som en jutesäck över röven. Sedan säger han att de är precis lika bra som mina (normalt prissatta) jeans...

Dual Action
2007-02-01, 21:06
Att sladdar knyter sig fast man fan inte ens rört dem.

Utökar med sladdar som ligger på golvet och som jag alltid lyckas köra över med kontorsstolen utan att märka det, men när jag vill köra tillbaka igen är det stört omöjligt.

Stoltz
2007-02-01, 21:07
Samma grej... Folk som står och väntar på bussen i 10 minuter när det tar 5-7 minuter att gå sträckan de ska åka. Man kan väl egentligen sammanfatta det hela med "folk som väntar på bussen längre tid än vad det tar att gå".

En till bussgrej. Folk som väntar tills bussen har stannat och dörrarna har öppnats innan de börjar dra ihop sig grejer, resa på sig och gå av.

Jag gillar inte att åka buss...

Men annars finns det ju risk för att man missar den?

Sheogorath
2007-02-01, 21:11
Folk som protesterar när jag vill ha deras SL-stång och SL-bänk, trots att de inte förstår vad skillnaden är på utrustningen. Jag brukar ljuga och säga att jag ska tävla och då brukar de hålla käften och låta mig byta. "Det är lugnt, jag kan bära själv". :D

Jujutsu
2007-02-01, 21:15
Aahh... den här tråden är ju terapi.

Here we go... aftonblatet, expressen, militanta veganer/feminister, dokusåpor, såpor, alla skandalprogram på tv (hjälp! en doktor missade en fraktur på ett finger!!ettettelva! han har ställt flera tusen diagnoser under sin karriär, missar en, och sen vill media hänga honom), käftiga humanister (någon annan som läser vk?), tvättmaskiner som inte tvättar rent, diskmaskiner som inte tvättar rent (mm... matrester...*drool* ), ensamma sockar, smutskläder på golvet, folk som konstant smiter från allt jobb och anser att andra kan göra det åt dem, särskrivningar etc etc etc...

Jag antar att jag är ganska bitter...:smash:

skaparn
2007-02-01, 21:31
Irriterar mig på den på Burger King-kontoret som bestämde att alla anställda ska säga "Meny" efter varje hamburgerbeställning :MrT:

Jag fattar inte. Om jag beställer en Whopper. Inte säger någon; "här är din Whoppermeny". Det vore ju annars förträffligt. En meny med pommes och läsk när man bara beställt en burgare.

jontahontas
2007-02-01, 21:33
Folk som klagar dagarna i ända över SLtrafiken (att den är sen, inte går på nätterna etc) i stockholm och själva plankar.

jenny
2007-02-01, 21:47
Jag stör mig på studenter som vill att jag skall göra allt tänkande/arbete åt dem.

Emil_Larsson
2007-02-01, 21:49
Jag stör mig på att saker och ting ligger i fel ordning på bordet i mitt rum. Te.x om tvkontrollen ligger på ett ställe och lampan på ett annat.

Jag stör mig även på veck i sängen. Det ska vara snyggt och prydligt, annars blir hela rummets perspektiv förstört. En liten detalj gör så mycket i min värld.

Störd i huvudet?

Jax
2007-02-01, 21:51
Aahh... den här tråden är ju terapi.

Here we go... aftonblatet, expressen, militanta veganer/feminister, dokusåpor, såpor, alla skandalprogram på tv (hjälp! en doktor missade en fraktur på ett finger!!ettettelva! han har ställt flera tusen diagnoser under sin karriär, missar en, och sen vill media hänga honom), käftiga humanister (någon annan som läser vk?), tvättmaskiner som inte tvättar rent, diskmaskiner som inte tvättar rent (mm... matrester...*drool* ), ensamma sockar, smutskläder på golvet, folk som konstant smiter från allt jobb och anser att andra kan göra det åt dem, särskrivningar etc etc etc...

Jag antar att jag är ganska bitter...:smash:
Men det här var ju underbart. Då behöver jag inte skriva något själv. Nog för att jag skulle kunna lägga till ganska mycket, men det här får räcka för nu. Får jag bara lägga till personer som inte passar tider?

racePete
2007-02-01, 21:55
Kommer att tänka på ett citat jag läste häromdagen:

- Om du retar dig på saker som är små så är du väl inte större än så.

Srednq
2007-02-01, 22:17
Linda Sundblad - Oh father *gah!*


/P


de e fan tragiskt. gå från ett så bra band som lambretta till de skitet. och de faktium att hon har en jävligt bra röst gör de bara ännu värre

Flexbert
2007-02-01, 22:23
Människor(idioter) som pratar dataspråk(förkortningar) i verkliga livet.
Exempelvis något som de anser vara väldigt enkelt kommer upp på tavlan under en föreläsning, varav de flinar och säger "lol".

skaparn
2007-02-01, 22:26
Kommer att tänka på ett citat jag läste häromdagen:

- Om du retar dig på saker som är små så är du väl inte större än så.

Men om man endast bekymrar sig för stora saker - är man då högfärdig som inte märker de små?

Empe
2007-02-01, 22:31
Kom på massvis med grejer jag stör mig på när jag läste igenom tråden, men nu när jag ska skriva så har jag glömt bort allt. Antar att jag stör mig på mitt korta minne.

Nu kom jag på en sak iallafall: Folk som inte kan acceptera att man lyssnar på annan musiksmak än vad de gör alt. de som tycker att om man lyssnar på hårdrock så kan man inte lyssna på hiphop och vice versa.

regus
2007-02-01, 22:34
Johan 14 (Eller tjocka Krister 35) som förvandlas till Thug Joey när han skriver på internet.

Emo

Folk som förväntar sig att andra ska göra allt, när man inte vill ställa upp själv.


Edit, dom två sista var ju inte småsaker :/

Axel2
2007-02-01, 22:49
folk som går på bussen för att åka en hållplats really grinds my gears.


Jag anser att det är för katabolt att gå den där bitten, så att istället för att gå dom 100meterna väntar jag hellre de 10minuterna på att bussen ska komma och köra mig. Så jag inte behöver ta en gainer direkt efter des sk "passet"..

Dnepr
2007-02-01, 23:08
Jag fattar inte. Om jag beställer en Whopper. Inte säger någon; "här är din Whoppermeny". Det vore ju annars förträffligt. En meny med pommes och läsk när man bara beställt en burgare.

När man sagt att man vill ha en whopper så säger dom 'är det menyn du vill ha' eller nåt åt det hållet. Det är ju deras sätt att försöka sälja mer, på samma sätt som dom på en pizzeria nästan alltid brukar fråga "vad vill du ha att dricka'. Det leder säkert till att många tar en dricka då.

Me_Myself
2007-02-01, 23:16
Jag retar mig på sååå mycket.

Det mesta som inte går fort. Kassörskor som tar ett halvår på sig. Folk före i kasakön som är långsamma med att lägga upp varorna eller med att betala *gah!*

Skånetrafiken driver mig till vansinne. Chaufförer som inte svarar när jag försöker vara vänlig och säga hej till dem. Bussarna som gärna avgår på tok för sent eller också på tok för tidigt. Hur svårt kan det vara att lära sig klockan?! Det verkar som att det snarare är en regel än ett undantag att dom kommer för sent till jobb. Man sitter i en buss på centralen som ska byta chaufför och det kommer ingen. Inget ovanligt att den står där 10 minuter och en buss på samma linje kör förbi.

Kärringar som blir sura på bussen för man inte reser sig o lämnar plats för dem. Då menar jag självklart inte dem riktigt äldre eller som är sjuka. Jag vägar resa mig för en till synes frisk 45åring. Ibland när dem blänger så har jag bara lust att fråga om dom har något problem. Om dom hade haft det sen skulle jag sagt dem ett sanningens ord.

Jag retar mig på folk som stör på lektionerna i skolan (oftast äldre, why?!) Frågar saker som inte har med någonting att göra och pratar rakt ut i luften.

Jag retar mig på nitiska veganer för dom tycks ha som mål att berätta för oss andra köttätare vad som är rätt o fel.

Jag retar mig på att pappor uppfattas som så duktiga för dom har hand om sitt barn. Möt en pappa med sitt barn på bussen och dom får vänliga blickar från alla. Möt en mamma med sitt barn, där delas det inte ut några leende och hon får troligtvis inte ens hjälp att bära ner vagnen om det skulle behövas.

Detta är bara en bråkdel av vad jag retar mig på.
Jag borde börja meditera eller något.

Empe
2007-02-01, 23:21
Me Myself: Nästa gång en till synes frisk 45-åring blänger på dig så säger du frågande helt enkelt "Ja?" Kan garantera att de inte svarar och går längre bak i bussen.

Krampus
2007-02-01, 23:21
Jag retar mig på sååå mycket.

Det mesta som inte går fort. Kassörskor som tar ett halvår på sig. Folk före i kasakön som är långsamma med att lägga upp varorna eller med att betala *gah!*

Skånetrafiken driver mig till vansinne. Chaufförer som inte svarar när jag försöker vara vänlig och säga hej till dem. Bussarna som gärna avgår på tok för sent eller också på tok för tidigt. Hur svårt kan det vara att lära sig klockan?! Det verkar som att det snarare är en regel än ett undantag att dom kommer för sent till jobb. Man sitter i en buss på centralen som ska byta chaufför och det kommer ingen. Inget ovanligt att den står där 10 minuter och en buss på samma linje kör förbi.

Kärringar som blir sura på bussen för man inte reser sig o lämnar plats för dem. Då menar jag självklart inte dem riktigt äldre eller som är sjuka. Jag vägar resa mig för en till synes frisk 45åring. Ibland när dem blänger så har jag bara lust att fråga om dom har något problem. Om dom hade haft det sen skulle jag sagt dem ett sanningens ord.

Jag retar mig på folk som stör på lektionerna i skolan (oftast äldre, why?!) Frågar saker som inte har med någonting att göra och pratar rakt ut i luften.

Jag retar mig på nitiska veganer för dom tycks ha som mål att berätta för oss andra köttätare vad som är rätt o fel.

Jag retar mig på att pappor uppfattas som så duktiga för dom har hand om sitt barn. Möt en pappa med sitt barn på bussen och dom får vänliga blickar från alla. Möt en mamma med sitt barn, där delas det inte ut några leende och hon får troligtvis inte ens hjälp att bära ner vagnen om det skulle behövas.

Detta är bara en bråkdel av vad jag retar mig på.
Jag borde börja meditera eller något.

Damn! :krampus
Ska vi göra något åt allt sammans? :)

Me_Myself
2007-02-01, 23:23
Me Myself: Nästa gång en till synes frisk 45-åring blänger på dig så säger du frågande helt enkelt "Ja?" Kan garantera att de inte svarar och går längre bak i bussen.

Mmm bra plan där :)

Kwon
2007-02-01, 23:36
Retar mig på folk som retar sig på småsaker.... Oh wait!

grisbil3n
2007-02-01, 23:55
Retar mig på folk på bussen som tror att dom är bredaxlade. Men sätt dig i knät på mig då om du gillar o gnida dig mot mig.

Tolkia
2007-02-01, 23:55
Överordnade som inte kan enas om vad de skall beordra en att göra, vilket leder till att alla undrar varför man gör just det man inte borde och inte det man solklart borde.

(Lösning: Man säger "Ut härifrån så att jag får jobba ifred någon gång"; har dock inte praktiserats ännu=

Viktor_Balck
2007-02-02, 00:03
Jag förvånas ibland över hur mycket struntsaker kan irritera mig. Tänkte söka tröst i faktumet att jag inte är ensam (?), så här kan ni posta de småsaker som ni retar upp er på.

Småsaker som stör mig: Snåljåpar. Militanta veganer/feminister (om de ens finns längre). Aftonbladet. Dokusåpor. Reklamen för Möllers total.

Kommer säkert på mer efter hand. Fyll på!

Älskar möllers total reklamen, så jävla skön energi hon ger ifrån sig. Hennes rappa dans där i slutet är underbart!

Gpajpen
2007-02-02, 00:13
Ååååå fyfan Möllers total reklamen. KAN INTE se på den. avskyr den av nån jävla anledning. den där jävla stepdansen på slutet tar kål på mig.

Mantus
2007-02-02, 00:37
Att folk lyckas smitta mig med förkylningar hela tiden. Det är ett universitet inte ett dagis.*gah!* Jag fick ju inte ens vara frisk i fyra dagar innan jag ligger här med feber igen.

L-Sami
2007-02-02, 00:43
Folk som klagar över sin kropp, men tränar ändå inte

Stoltz
2007-02-02, 00:56
Jag stör mig på när folk gör en höna av en fjäder. (Detta är lite missvisande då vi alla gör det ibland, men ni kan nog sålla)

Jag stör mig på folk som inte klarar av att ta eget ansvar för sina handlingar.

Jag stör mig på mig själv att jag har raderat tre-fyra grejer som jag insett är så hemska i vissa situationer att de blir acceptabla ändå. T. ex med folk som gnäller om att de har det sämst i hela världen och att de dör när de inte får i sig kaffe på morgonen. Jag hatar sådant.
Sen finns situationer då personen verkligen legitimt kan känna att de har det sämst i hela världen - Men vissa är bara bortskämda jävla kräk!

Dnepr
2007-02-02, 01:00
Folk som klagar över sin kropp, men tränar ändå inte

Då är det ju ännu mer retsamt med folk som tränar och har har fin kropp men ändå klagar.

jakke
2007-02-02, 01:03
Att folk lyckas smitta mig med förkylningar hela tiden. Det är ett universitet inte ett dagis.*gah!* Jag fick ju inte ens vara frisk i fyra dagar innan jag ligger här med feber igen.

uppe på teknat blir vi inte sjuka...*whistle*

TCOG
2007-02-02, 01:07
Tjejer från Stockholm (kanske bara jag som har dåliga erfarenheter? verkar vara mycket "drama-queen")

Englund
2007-02-16, 01:35
Bump: Jag HATAR när småbarn beter sig som idioter (dvs. småbarn)! Fan, kan dom inte bete sig som vuxna för en gångs skull?

ugglan
2007-02-16, 01:45
det mesta

Sadde
2007-02-16, 02:47
det mesta (pga. deff), kan bli lite mer småirriterad än vanligt på ganska onödiga saker :)

Ganymedes
2007-02-16, 08:37
Älskar möllers total reklamen, så jävla skön energi hon ger ifrån sig. Hennes rappa dans där i slutet är underbart!

Skojar du eller? Hon försökte komma med i "i en annan del av köping" men var för långt gången, så att säga.

(inget ont menat om de sköna typerna i det programmet)

NisseEriksson
2007-02-16, 14:05
Tony i Let´s dance

hatework
2007-02-16, 14:08
Jag stör mig på att saker och ting ligger i fel ordning på bordet i mitt rum. Te.x om tvkontrollen ligger på ett ställe och lampan på ett annat.

Jag stör mig även på veck i sängen. Det ska vara snyggt och prydligt, annars blir hela rummets perspektiv förstört. En liten detalj gör så mycket i min värld.

Störd i huvudet?

nej jag är likadan.

Muskelbyggaren
2007-02-16, 14:14
Som många redan sagt: människor som retar sig. Somliga verkar inte ha annat att prata om än allt som är jobbigt här i världen. Särskilt när de blir hysteriska får jag nästan huvudvärk. Drabbades av en som var tvungen att ösa ur sig all sin stress, tidsbrist samt redogörelser av allt som ska göras den kommande veckan här om dagen, inte roligt. Klart att man stundtals kan vara pressad och irriterad över något, men det hjälper knappast att man tynger andra med det bara för sakens skull.

Om fler bara kunde inse hur överlägset det är att framhäva det positiva. Det är inte på något vis löjligt eller krystat. När jag går och lägger mig tänker jag på vad jag gjort bra under dagen. När jag vaknar tänker jag på vad jag ser fram emot under dagen, om det så är den enda rasten på ett stundande 16-timmars arbetspass eller att jag ska få en miljon kronor.

hockeyFREAK
2007-02-16, 14:29
Livet är underbart. Gäller att kunna njuta av vartenda stund man är frisk! Det märker man när man varit långtidsskadad och blivit frisk igen, ibland behöver man komma ner på jorden.

Leanandtall
2007-02-16, 14:33
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=79236&highlight=st%F6r+mig+p%E5


Ok, inte riktigt samma frågeställning, men nästan. :)

Viktor_Balck
2007-02-16, 14:43
Skojar du eller? Hon försökte komma med i "i en annan del av köping" men var för långt gången, så att säga.

(inget ont menat om de sköna typerna i det programmet)

Ja, jag skojade faktiskt. Hatar också den reklamen men när den väl kommer kan jag inte låta bli att kolla på den. Lite hatkärlek på nåt sätt.

Madame
2010-06-01, 17:58
BUMP! :D

Den här tråden är för bra för att låta försvinna i arkivet..

Jag stör mig satan just nu på min rumkompis som skulle varit utflyttad igår men inte har hämtat sina grejjer än. *gah!*

vicarious
2010-06-01, 18:05
BUMP! :D

Den här tråden är för bra för att låta försvinna i arkivet..

Jag stör mig satan just nu på min rumkompis som skulle varit utflyttad igår men inte har hämtat sina grejjer än. *gah!*

Sälj skiten på Ebay! :D

Kek
2010-06-01, 18:10
Att folk på burger king Mcdonalds som sitter i drive-in kassan är så enormt jävla retarderade i skallen ibland. Tror inte jag fått med sugrör, salt, peppar, ketchup eller servetter en enda gång utan att behöva fråga "packade du ner ketchup" "oj jag glömde" "packade du ner salt och peppar då?" "oj jag glömde" "servetter då?" "ojsan :)" Sist fick jag till och med helt fel meny i påsen och fel dricka trots att hon som står i högtalaren säkert bad mig upprepa beställningen 100 gånger. Det är inte ett svårt jävla jobb men ändå är det något som går åt helvete i den där jävla drive-innen varenda gång.

Något annat jag stör mig på är de nya biljettautomaterna på bussar. Tar ett jävla år för gamlingar och mindre begåvade personer att trycka på en kanpp och dra kortet över läsaren.

Matsa
2010-06-01, 19:28
Jag retar upp mig på att vissa affärer eller restauranger lägger till en extraavgift vid kortköp.*grr27*

muddler
2010-06-01, 19:36
skor som man har svårt att få av sig

Stråhle
2010-06-01, 19:38
Puckade lärare:furious:

Madame
2010-06-01, 19:45
Jag retar upp mig på att vissa affärer eller restauranger lägger till en extraavgift vid kortköp.*grr27*

Ja fyffan! Det där får jag också ryck på!!!1 *mini *grr27* *gah!*

KlopFer
2010-06-01, 19:49
Lyckas alltid rulla över mina strumpor med datastolen så dem trasslar in sig i hjulet :(

fiskebulle
2010-06-01, 19:53
Ja fyffan! Det där får jag också ryck på!!!1 *mini *grr27* *gah!*

Jag retar upp mig på att vissa affärer eller restauranger lägger till en extraavgift vid kortköp.*grr27*

Det är faktiskt inte lagligt att göra så. Anmäl dom.

Just nu stör jag mig på: Folk som inte fattar att man inte orkar med en debatt igen om <insert ämne>. Det är urvattnat och tråkigt, fuck off!

rajjan_dammit
2010-06-01, 19:53
Att folk som tar studenten tycker att "fy fan vad de är bra". Det är ju inte direkt en bedrift att gå ur gymnasiet, det går ju liksom inte att misslyckas på nåt sätt.

Osten80
2010-06-01, 19:54
Att folk som tar studenten tycker att "fy fan vad de är bra". Det är ju inte direkt en bedrift att gå ur gymnasiet, det går ju liksom inte att misslyckas på nåt sätt.

Haha, vad bittert.

EkarN
2010-06-01, 19:57
Samma grej... Folk som står och väntar på bussen i 10 minuter när det tar 5-7 minuter att gå sträckan de ska åka. Man kan väl egentligen sammanfatta det hela med "folk som väntar på bussen längre tid än vad det tar att gå".

En till bussgrej. Folk som väntar tills bussen har stannat och dörrarna har öppnats innan de börjar dra ihop sig grejer, resa på sig och gå av.

Jag gillar inte att åka buss...

Men det är jobbigt att gå.

Kek
2010-06-01, 19:58
Men det är jobbigt att gå.

+1

och ibland är det ganska långt från en busshålplats till en annan :(

Chrillee
2010-06-01, 20:09
Att folk som tar studenten tycker att "fy fan vad de är bra". Det är ju inte direkt en bedrift att gå ur gymnasiet, det går ju liksom inte att misslyckas på nåt sätt.

Nä att gå ut med 20,00 är samma sak som 00,00. :)

Chrillee
2010-06-01, 20:10
Ja fyffan! Det där får jag också ryck på!!!1 *mini *grr27* *gah!*

Mjo, 2 spänn blir en förmögenhet över tid.

rajjan_dammit
2010-06-01, 20:14
Haha, vad bittert.

Ja, så härligt det känns :D

Nä att gå ut med 20,00 är samma sak som 00,00. :)

Självklart är det skillnad, men det sa jag ju inte att det inte var. Men oavsett vilket betyg man har så sjunger man ju om hur jävla bra man är. Vilket man inte är i det senare fallet. Alla "får" ju ta studenten så att säga.

Jävla svin... jag vill med ta studenten igen. :em:

Matsa
2010-06-01, 20:16
Det är faktiskt inte lagligt att göra så. Anmäl dom.


Det är väl inte olagligt ännu eller? Verkar dock komma en ny lag som gör att det blir det f.o.m augusti. http://www.affarsvarlden.se/affarsjuridik/article775277.ece

Däremot så verkar inte Visa tillåta att man gör så med deras kort. Vet dock inte hur hårda de är på det.

"Visa is committed to empowering consumers through products and resources that allow them to conveniently, securely and responsibly manage their finances. As such, Visa does not allow merchants to charge consumers a fee for using a Visa card because we do not believe that cardholders should be penalized for using their cards. "

(Taget från http://corporate.visa.com/viewpoints/surcharge-index.shtml)

Grottmannen
2010-06-01, 20:22
Busschaufförer som inte stannar när man har plingat, får ställa sig upp och gapa lite på dem och vifta med armarna. Kärringen som kör bussen jag tar som inte har kommit i tid en ända gång. Busschaufförerna som stannar vid busshållsplatsen men inte öppnar dörrarna. Dörrknappshelveten som inte fungerar på bussarna och mina kompisar som inte tränar ben eftersom att "det är för jobbigt"

Skjaves
2010-06-01, 20:36
Nä att gå ut med 20,00 är samma sak som 00,00. :)
Större bedrift att gå ut med 00.00 än med 20.00.

Action Fighter
2010-06-01, 21:51
Större bedrift att gå ut med 00.00 än med 20.00.

+1

Retar upp mig när jag ska till och från gymmet på fredagar och folk springer runt på stan salongsberusade utan nån uppfattning om vad personer i omgivningen är. Händer ofta att man går bakom nån som helt plötsligt tvärstannar, lite irriterad blir man allt. Retar för övrigt också upp mig på folk som stannar mitt på trottoaren och böjer sig fram och tittar in i skyltfönster så de blockerar hela passagen.

shape
2010-06-01, 22:00
När datorn eller internet hänger sig eller är seg, blir alltid lika jävla förbannad. Egentligen handlar det om max en halv minut - så vad är egentligen dealen med att man blir så jävla arg? Det här är fan det största problemet i mitt liv - och egentligen en småsak.

En kanske inte så vanligt förekommande eller liten sak, men när man får 1 poäng ifrån G på en tenta - känns jävligt irriterande.

rajjan_dammit
2010-06-01, 22:58
Folk som vill ge mig "en tankeställare"

HulkH
2010-06-01, 23:08
Folk som smaskar....

elegantmachine
2010-06-01, 23:15
Folk som går i ko-pack (de går eeextremt långsamt, och gärna på bredd så de blockar all möjlig om'körning' på en extremt bred trottoar)

Folk som höjer volymen på TV'n på gymet, för att sedan skrika till varandra för att överrösta volymen på dumburken. Logic FAIL.

Folk i allmänhet (och därför håller man sig för det mesta hemma :D )

Alexton
2010-06-01, 23:20
Jag avskyr stora vagnar, den typen som får ett slagskepp att se litet ut i jämförelse. Helst ska personen ha med sig en vän som på något mystiskt sätt lyckas trycka upp ett lika stort slagskepp brevid.
Detta resulterar i att absolut ingen kan ta sig förbi.
Långsamt ska man rulla fram slagskeppet helt drickandes en latte och prata om hur smart lille Melvin är jämfört med alla andra 3 månaders monster.

Scratch89
2010-06-01, 23:51
Jag avskyr stora vagnar, den typen som får ett slagskepp att se litet ut i jämförelse. Helst ska personen ha med sig en vän som på något mystiskt sätt lyckas trycka upp ett lika stort slagskepp brevid.
Detta resulterar i att absolut ingen kan ta sig förbi.
Långsamt ska man rulla fram slagskeppet helt drickandes en latte och prata om hur smart lille Melvin är jämfört med alla andra 3 månaders monster.

Åh, barnvagnsmarodörer. Helvete vad irriterande de är. De tror att de kan ta sig alla rättigheter bara för att de har en barnvagn med sig. Bussen ut till mig är (en av?) den tyngsta trafikerade linjen under rusningstid, och enligt någon jävla korkad lag så måste man ge företräde för folk med barnvagn. Så under rusningstid, typ 7-9 och 15-18, så är det så fullt på bussarna att man står packad som en sill och det är fortfarande folk på hållplatsen som inte får plats. Då kommer det alltid en fet lattemorsa med sin fula unge i sin fula barnvagn som fnyser åt ungdomarna som tar upp barnvagnsplatsen. En mamma med sin jävla unge slänger då ut fem, sex personer som då får vänta på nästa buss.

GE FAN I ATT ÅKA MED ERA JÄVLA BARNVAGNAR UNDER RUSNINGSTID!

Kek
2010-06-02, 00:59
Folk som smaskar....

26Hb0OTdWeg

Jobbigt *grr27*

hangatyr
2010-06-02, 05:39
Åh, barnvagnsmarodörer. Helvete vad irriterande de är. De tror att de kan ta sig alla rättigheter bara för att de har en barnvagn med sig. Bussen ut till mig är (en av?) den tyngsta trafikerade linjen under rusningstid, och enligt någon jävla korkad lag så måste man ge företräde för folk med barnvagn. Så under rusningstid, typ 7-9 och 15-18, så är det så fullt på bussarna att man står packad som en sill och det är fortfarande folk på hållplatsen som inte får plats. Då kommer det alltid en fet lattemorsa med sin fula unge i sin fula barnvagn som fnyser åt ungdomarna som tar upp barnvagnsplatsen. En mamma med sin jävla unge slänger då ut fem, sex personer som då får vänta på nästa buss.

GE FAN I ATT ÅKA MED ERA JÄVLA BARNVAGNAR UNDER RUSNINGSTID!

men om man måste förflytta sig under rusningstid vad gör man då? leviterar?

Madame
2010-06-02, 11:25
Stör mig lite på att min rumskompis som flyttade igår lämnade igen nycklarna löst, hon fick dem på en nyckelring, så var fakking är min nyckelring nu? Vad ska jag göra av mina nycklar? *grr* lol :P

EDIT: stör mig även på att jag blev så uppretad av det där. Skärpning fan!...?

Scratch89
2010-06-02, 11:27
men om man måste förflytta sig under rusningstid vad gör man då? leviterar?

Nu tror jag inte att alla de som jag har sett prompt måste förflytta sig under rusningstid, då de flesta har ungar som är så små att de troligen är mammalediga. Sen finns det en till buss som går in till stan som inte alls är lika fullpackad, de borde kunna ta den. Just buss 16 går mellan Chalmers Lindholmen och Chalmers Johanneberg, vilket gör att det är väldigt mycket studenter och liknande på bussen. Då det går flera tusen studenter är det verkligen kaos på buss 16 runt de timmarna.

Scratch89
2010-06-02, 11:31
26Hb0OTdWeg

Jobbigt *grr27*

:laugh::laugh:

rajjan_dammit
2010-06-02, 11:41
Människor som inte riktigt kan släppa att de inte gör lumpen längre utan måste prata om det oavbrutet, vara kompis med sina gamla befäl på facebook, lägga ut bilder från gamla övningar och snacka om "vilket grymt gäng vi är" trots att det var sex år sedan de muckade. :smash:

Scratch89
2010-06-02, 11:43
Människor som inte riktigt kan släppa att de inte gör lumpen längre utan måste prata om det oavbrutet, vara kompis med sina gamla befäl på facebook, lägga ut bilder från gamla övningar och snacka om "vilket grymt gäng vi är" trots att det var sex år sedan de muckade. :smash:

Åh, tell me about it. Några stycken i min gamla klass gjorde lumpen, där en hamnade som befäl över de andra, och på en fest för den gamla klassen så började de göra honnör och grejer när han kom in i rummet. Det enda som den överordnade pratade om hela kvällen var nätter när de stått helt stilla i tio timmar för att vakta något löjligt föremål, när de badade i isvakar och allt annat som högst troligen inte var kul att uppleva, men ger någon falsk machostämpel att bredbent sitta och raljera om.

Verbatim
2010-06-02, 11:48
Folk som spelar Lättisk gambit med förhoppningen att fånga motståndarn i en fälla på drag 12. Så de kan känna sig jävligt nöjda över att ha memorerat en drös linjer hemma vid datorn, så de slipper att spela en match när de väl är över brädet.

Det och barnvagnar som är stora som tanks, varför i helvete skaffar man en barnvagn som tar upp hela gångvägen?

rajjan_dammit
2010-06-02, 11:48
Åh, tell me about it. Några stycken i min gamla klass gjorde lumpen, där en hamnade som befäl över de andra, och på en fest för den gamla klassen så började de göra honnör och grejer när han kom in i rummet. Det enda som den överordnade pratade om hela kvällen var nätter när de stått helt stilla i tio timmar för att vakta något löjligt föremål, när de badade i isvakar och allt annat som högst troligen inte var kul att uppleva, men ger någon falsk machostämpel att bredbent sitta och raljera om.

Haha, va sjukt! :D Nog för att man har en lite speciell relation till de man gjorde lumpen med, men det där var ju bara läskigt.

thenut
2010-06-02, 11:56
Jag avskyr stora vagnar, den typen som får ett slagskepp att se litet ut i jämförelse. Helst ska personen ha med sig en vän som på något mystiskt sätt lyckas trycka upp ett lika stort slagskepp brevid.
Detta resulterar i att absolut ingen kan ta sig förbi.
Långsamt ska man rulla fram slagskeppet helt drickandes en latte och prata om hur smart lille Melvin är jämfört med alla andra 3 månaders monster.

Ooh, de är avskyvärda... Tänkte att jag skulle hämnas nu när jag är hemma och är pappaledig, men jag klarar det inte :( Möter jag nån så flyttar jag mig, barnvagn och allt... Måste bli hårdare...

rajjan_dammit
2010-06-02, 11:59
Ooh, de är avskyvärda... Tänkte att jag skulle hämnas nu när jag är hemma och är pappaledig, men jag klarar det inte :( Möter jag nån så flyttar jag mig, barnvagn och allt... Måste bli hårdare...

Jag förespråkar rakblad framtill på vagnen och såna där vassa spett på hjulen som de har på häststridsvagnen i Gladiator. Då blir det åka av.

JohnVoid
2010-06-02, 12:15
Hmm, jag går mest och är irriterad på småsaker hela tiden. Men några saker som jag kan roida loss på helt måste vara när datorn hänger sig i 3 sek eller bara är långsam, när dumma människor ställer dumma frågor på genomgånger som itne har med det att göra. Jag roidar också på random människor som får för sig att se farliga ut, "Kolla inte på mig, jag dödar dig" blicken är inte allt för ovanlig...

Tjejer som alltid påpekar "jag är så tjock och <instert stuff>". Vidare stör jag mig på moppepojkar, röd mjölk, söndagstraffikanter, folk som ringer kl 07.00 och ber om lift från stan och hem, folk som hör dåligt - fast bara ibland osv. osv. etc. etc. m.m m.m

Jag kan hålla på för evigt känns det som >_<

pbiddy
2010-06-02, 12:17
Jag stör mig på alla kids som springer runt med en Monster-energidryck i handen. För helvete! Börja knarka eller nåt istället. Det hade fan sett bättre ut.

Osten80
2010-06-02, 12:29
Människor som inte riktigt kan släppa att de inte gör lumpen längre utan måste prata om det oavbrutet, vara kompis med sina gamla befäl på facebook, lägga ut bilder från gamla övningar och snacka om "vilket grymt gäng vi är" trots att det var sex år sedan de muckade. :smash:

:laugh:

Fy fan vad sorgligt det där lät, men jo, det är något jag också råkar utför i bland. Det är så dödligt trist att lyssna på.

ARMSTARK
2010-06-02, 12:37
Vuxna människor som går med mongo-modet "kalsongerna sticker upp en dm över byxkanten". Fy f-n va pinsamt!

Chrillee
2010-06-02, 15:44
Ja, så härligt det känns :D



Självklart är det skillnad, men det sa jag ju inte att det inte var. Men oavsett vilket betyg man har så sjunger man ju om hur jävla bra man är. Vilket man inte är i det senare fallet. Alla "får" ju ta studenten så att säga.

Jävla svin... jag vill med ta studenten igen. :em:

Jag vore väldigt stolt och glad över mig själv om jag skulle gå ut med 20,00, och i vissa människors fall är det en stor bedrift att gå ur gymnasiet.

Sen att sjunga sången hör ju mer till traditionen, så man kanske ska det med en nypa salt också.
Men håller med dig om att man vill ta studenten igen, det var fruktansvärt kul.

Men nu lämnar vi det. ;)

OnTopic: Just nu stör jag inte mig på någonting!

Librish
2010-06-02, 16:32
Folk som särskriver. Jag må vara anal över det men jag tappar verkligen koncentrationen på det jag läser.

rajjan_dammit
2010-06-02, 17:59
Jag vore väldigt stolt och glad över mig själv om jag skulle gå ut med 20,00, och i vissa människors fall är det en stor bedrift att gå ur gymnasiet.

Sen att sjunga sången hör ju mer till traditionen, så man kanske ska det med en nypa salt också.
Men håller med dig om att man vill ta studenten igen, det var fruktansvärt kul.

Men nu lämnar vi det. ;)

OnTopic: Just nu stör jag inte mig på någonting!

Det senare fallet var väl iofs 00.00, men du har rätt. Vi lämnar de satarna så kan de sjunga och hälla öl på varandra ifred. :)

rajjan_dammit
2010-06-02, 18:01
Vuxna människor som går med mongo-modet "kalsongerna sticker upp en dm över byxkanten". Fy f-n va pinsamt!

Finns det verkligen vuxna människor som gör det? Jag kan förstå om kalsongkanten syns, det är inte mycket att göra åt ibland, men att med flit sporta den stilen i vuxen ålder känns jäkligt märkligt.

O_Wao
2010-06-02, 18:16
Folk som inte använder blinkers. De borde få stryk.

Scratch89
2010-06-02, 18:23
Folk som inte använder blinkers. De borde få stryk.

Haha, min far blinkar aldrig. :D

Han kommer från och har alltid bott i lite mindre kommuner, typ Lindesberg och Töreboda, och där finns det i princip en huvudgata som har företräde, och nästan överallt annars så är det högerregeln som gäller. Detta innebär att han bara kör som en idiot med motivationen "störst först", blinkar aldrig oavsett riktning, och inte heller i rondeller.

När han skulle köra ner till mig här i Göteborg så blev han så förbannad för att om han hamnade i fel fil någonstans så kom han aldrig ur den och hamnade fel fyra gånger innan han kom rätt. När jag påpekade att man faktiskt kan testa att blinka när man ska byta fil, så märkte han att det faktiskt blir så mycket lättare och trevligare att köra bil när man följer reglerna. *rolleyes*

Tolkia
2010-06-02, 18:56
Jag plusettar på det om att inte veta vad blinkers är till för, och lägger till det fenomenet "börja blinka när man svänger, utifall att någon skulle missa att det är vad man gör". Typisk grej som alla där mina föräldrar bor gör.

mela
2010-06-02, 19:15
Folk som inte använder blinkers. De borde få stryk.

Folk som blinkar i onödan. Som om en fil bara går till vänster så blinkar de.

Stör mig på långsamma människor, jag blir grinig på riktigt. Om någon går långsamt framför mig, eller äter långsamt i mitt sällskap när man ska iväg nånstans, eller tar en evighet på sig att få på sig skorna osv *grr27* För i h-vete TEMPO!

Stör mig på folk som inte förstår ironi också. Samt folk som är socialt handikappade och inte kan föra en normal konversation.