handdator

Visa fullständig version : dataproblem..


mr ruhl
2007-02-01, 12:58
hej alla datanördar! :D grabben har varit och fingrat i datorn, lyckats ta bort adressfältet eller vad det heter längs upp där man skriver sidornas adress, hur får jag tillbaks det? kan nu bara gå in på dom sidor som jag har som favoriter eller "tidigare"

David86
2007-02-01, 12:59
Högerklicka nånstans på utrymmet där uppe och klicka på "adressfältet"

rememberence
2007-02-01, 13:02
prova köra utan ett tag, det är fint :)

använd ctrl+L :)

mr ruhl
2007-02-01, 13:05
Högerklicka nånstans på utrymmet där uppe och klicka på "adressfältet"

funkar ej men tack ändå

mr ruhl
2007-02-01, 13:05
prova köra utan ett tag, det är fint :)

använd ctrl+L :)

ctrl+L var ett bra tips då kan jag ju iaf gå på nya sidor men jag vill ju få tillbaka mitt adressfält däruppe, hur gör jag då?

MasterChief
2007-02-01, 13:07
ctrl+L var ett bra tips då kan jag ju iaf gå på nya sidor men jag vill ju få tillbaka mitt adressfält däruppe, hur gör jag då?

Du högerklickar alltså på ramen där uppe till höger om knapparna? Märkligt om inte det funkar.

Snake
2007-02-01, 13:07
funkar ej men tack ändå

Bocka först ur (högerklicka först) "lås bla bla" vad det nu kan stå på svenska. "Lock the toolbars" på engelska.

Edit: sen kollar du så "adressfältet" är ibockat. Du måste antagligen "dra tillbaka" adressfältet som ligger ur bild.

Trance
2007-02-01, 13:09
Visa->Verktygsfält-> Sedan skall Navigeringsfältet vara förkryssat.

mr ruhl
2007-02-01, 13:12
Bocka först ur (högerklicka först) "lås bla bla" vad det nu kan stå på svenska. "Lock the toolbars" på engelska.

Edit: sen kollar du så "adressfältet" är ibockat. Du måste antagligen "dra tillbaka" adressfältet som ligger ur bild.

nu fixade det sig! adressfältet var ibockat, dock tänkte jag inte på att dra fram den, var ju lite gömd bakom flaggan=)

tack alla datahackers!! :hbang:

Snake
2007-02-01, 13:13
nu fixade det sig! adressfältet var ibockat, dock tänkte jag inte på att dra fram den, var ju lite gömd bakom flaggan=)

tack alla datahackers!! :hbang:

Jag vill ha dina armar och pecs som tack.

mr ruhl
2007-02-01, 13:15
Jag vill ha dina armar och pecs som tack.

sågar för fullt med bågfilen, ska det skickas som rekommenderat eller som "vanlig" post? :D