handdator

Visa fullständig version : Värsta problemet!


Irakiern
2007-02-01, 11:15
Shit alltså! Jag har fått värsta fucking viktproblemet! Alltså jag tränar hårt och äter mycket alltså! Ändå visar vågen långsamt att jag går ner i vikt! Får fan panik, vad ska jag fucking göra?

Raggis
2007-02-01, 11:17
Ät mer? Att du går ner i vikt, tyder på att du gör av med mer energi(kcal) än vad du får i dig.

Nilsjohan
2007-02-01, 11:17
Ät mer.

följdfråga: blir du starkare/uthålligare? går själva träningen framåt?

Jacksatan
2007-02-01, 11:18
Shit alltså! Jag har fått värsta fucking viktproblemet! Alltså jag tränar hårt och äter mycket alltså! Ändå visar vågen långsamt att jag går ner i vikt! Får fan panik, vad ska jag fucking göra?

Du måste fucking äta mer mat. Ändra till sånt som är lätt att få mkt kalorier ifrån. Jag skulle se till att sopa i mig 2liter standardmjölk om dagen(ger 1200kalorier), sen behöver du inte ändra nåt mer.

Irakiern
2007-02-01, 11:19
Ja! Träningen går bra alltså, blir starkare och uthålligare, helt sjukt!

Men Jacksatan, är det så enkelt alltså? Dricka mer mjölk och så?

Jag äter mycket fisk kött, ris, pasta, bröd, sådant.

Raggis
2007-02-01, 11:21
Ja! Träningen går bra alltså, blir starkare och uthålligare, helt sjukt!

Men Jacksatan, är det så enkelt alltså? Dricka mer mjölk och så?

Jag äter mycket fisk kött, ris, pasta, bröd, sådant.


Ja! Det är så enkelt!

Irakiern
2007-02-01, 11:29
Ja! Det är så enkelt!

Skönt att höra. För proteiner är inte allt då? Bara mer mjölk? Inget mer? Jag kommer blanda ut mjölken med nåt gott.

Konstigt bara att träningen har gått bättre?

delta_mats
2007-02-01, 11:30
Mjölk som energi och proteinkälla är suveränt. Håller med ovanstående.

L-Sami
2007-02-01, 11:33
Ät pasta i stora mängder, drick rapsolja, ät nötter utöver det du äter varje dag. Ät dig mätt 5 gånger om dan så kommer du gå upp i vikt. Om du dricker 2l mjölk om dan så kan du bli dålig i magen samt att du får i dig för mycket kalcium. 1liter räcker.

Irakiern
2007-02-01, 11:33
Mjölk som energi och proteinkälla är suveränt. Håller med ovanstående.

Okej! Visste inte det, det låter nästan för enkelt för att vara bra, haha! Men okej jag tror på det och ska köra hårt på det, köpa nåt gott att blanda ut det med, ananrs är det värsta smaken.

Irakiern
2007-02-01, 11:34
Ät pasta i stora mängder, drick rapsolja, ät nötter utöver det du äter varje dag. Ät dig mätt 5 gånger om dan så kommer du gå upp i vikt. Om du dricker 2l mjölk om dan så kan du bli dålig i magen samt att du får i dig för mycket kalcium. 1liter räcker.

Eyyy, här kom ju ett annat svar :) Men okej får kolla över min kost och se vad jag kan göra alltså, jag trodde jag hade gått upp i vikt för armarna har blivit större och jag har blivit starkare...

delta_mats
2007-02-01, 11:37
Jag har då druckit minst 2 liter mjölk varje dag i över 10 år nu. För det mesta har det nog varit runt 3 l. Har aldrig upplevt några problem ännu.

L-Sami
2007-02-01, 11:38
Eyyy, här kom ju ett annat svar :) Men okej får kolla över min kost och se vad jag kan göra alltså, jag trodde jag hade gått upp i vikt för armarna har blivit större och jag har blivit starkare...

Oftast tror man att man har fått större armar, när man har gått ner i vikt. Eftersom musklerna syns bättre när fettet försvinner.

L-Sami
2007-02-01, 11:39
Jag har då druckit minst 2 liter mjölk varje dag i över 10 år nu. För det mesta har det nog varit runt 3 l. Har aldrig upplevt några problem ännu.

Det är säkert individuellt, men hade för mig att det var nån diskussion här på brädan att för mycket kalcium kan leda till prostata problem.

delta_mats
2007-02-01, 11:41
Det är säkert individuellt, men hade för mig att det var nån diskussion här på brädan att för mycket kalcium kan leda till prostata problem.


Ja bäst att dricka lite mindre mjölk då. Eller så kan man sluta äta onyttigheter istället. Eller sluta röka/snusa dricka alkohol. Finns nog mycket som man kan prioritera före mjölken skulle jag tro;)

Gpajpen
2007-02-01, 11:45
överkonsumtion av kalcium ökar risken för prostatacancer.
givetvis finns det andra saker att prioritera om man nu vill vara optimalt nyttig, men faktum kvarstår.

Irakiern
2007-02-01, 11:46
Okej, tackar för svaren männen. Jag röker inte dricker väldigt lite och snusar inte. När de andra är packade är jag typ nykter.

men okej, mer mjölk, och mer mat helt enkelt? Ska se över det noga, kanske bra att göra en lista typ för att se vad man kan förbättra.

NisseEriksson
2007-02-01, 11:48
Överkonsumtion av D-vitamin som finns i mjölken är inte heller bra

Irakiern
2007-02-01, 11:49
Shit vad rörigt det belv nu asså

Raggis
2007-02-01, 11:51
Okej, tackar för svaren männen. Jag röker inte dricker väldigt lite och snusar inte. När de andra är packade är jag typ nykter.

men okej, mer mjölk, och mer mat helt enkelt? Ska se över det noga, kanske bra att göra en lista typ för att se vad man kan förbättra.

Kcal överskott helt enkelt. Är inte svårare än så. Givetvis, så ska du inte proppa i dig massor med skit. Det ger inget (förutom extra kilon fett).

Irakiern
2007-02-01, 11:52
Kcal överskott helt enkelt. Är inte svårare än så. Givetvis, så ska du inte proppa i dig massor med skit. Det ger inget (förutom extra kilon fett).

Trodde jag låg på överskott eftersom jag har käkat en hel del bra mat och dessuto mblivit starker. Värsta konstiga kombinationen! Erkänn! Får väl försöka äta mer då.

delta_mats
2007-02-01, 11:55
Jag har som sagt varit frisk och kry i över 10 år med minimun 2 l mjölk per dag, oftast 3l och vissa perioder 4.

Finns mycket man stoppar i sig man borde oroa sig över men mjölk hör inte dit. Se istället över de saker som verkligen är onyttigt, sötsaker, snacks, läsk, fet mat mm...

Irakiern
2007-02-01, 11:55
Jag har som sagt varit frisk och kry i över 10 år med minimun 2 l mjölk per dag, oftast 3l och vissa perioder 4.

Finns mycket man stoppar i sig man borde oroa sig över men mjölk hör inte dit. Se istället över de saker som verkligen är onyttigt, sötsaker, snacks, läsk, fet mat mm...

Respekt mannen! Bra skrivet.

Fettecke
2007-02-01, 11:56
Trodde jag låg på överskott eftersom jag har käkat en hel del bra mat och dessuto mblivit starker. Värsta konstiga kombinationen! Erkänn! Får väl försöka äta mer då.
detta är ett ypperligt bevis på att du ska lära av ditt sk. misstag nu!!!!! försök dokumentera vad du håller på med osv... den dag du Vill deffa till dig så vet du ungefär vad som funkar för dig, det du gör just nu dvs!

om du inte bara säger glädjesiffror nu, utan att det verkligen fungerar!

Gpajpen
2007-02-01, 11:58
Jag har som sagt varit frisk och kry i över 10 år med minimun 2 l mjölk per dag, oftast 3l och vissa perioder 4.

Finns mycket man stoppar i sig man borde oroa sig över men mjölk hör inte dit. Se istället över de saker som verkligen är onyttigt, sötsaker, snacks, läsk, fet mat mm...

jag rökte i 2 år och var frisk och kry!
du har en poäng fast ändå inte.

@irakiern: mitt tips, går du systematiskt ner i vikt så äter du för lite. ät mer, vad som helst så länge du har en för övrigt balanserad kost. angående mjölk etc; lagom är bäst.

delta_mats
2007-02-01, 12:02
jag rökte i 2 år och var frisk och kry!
du har en poäng fast ändå inte.

Dina lungor var inte friska.

Irakiern
2007-02-01, 12:14
detta är ett ypperligt bevis på att du ska lära av ditt sk. misstag nu!!!!! försök dokumentera vad du håller på med osv... den dag du Vill deffa till dig så vet du ungefär vad som funkar för dig, det du gör just nu dvs!

om du inte bara säger glädjesiffror nu, utan att det verkligen fungerar!

Okej, jag tänker öka intaget som fan nu alltså. Har svårt att få ner stora portioner ofta bara liksom. Dumt!

Ja då vet jag hur jag ska deffa sedan...Lärt mig det omedvetet typ!

Irakiern
2007-02-01, 12:14
jag rökte i 2 år och var frisk och kry!
du har en poäng fast ändå inte.

@irakiern: mitt tips, går du systematiskt ner i vikt så äter du för lite. ät mer, vad som helst så länge du har en för övrigt balanserad kost. angående mjölk etc; lagom är bäst.

Ja....Jag ska försöka proppa i mig en måltid varannan timme.

delta_mats
2007-02-01, 12:19
Ja....Jag ska försöka proppa i mig en måltid varannan timme.


Var tredje timme räcker. Du hinner annars inte bli hungrig och det blir jobbigt att äta.

Irakiern
2007-02-01, 12:21
Var tredje timme räcker. Du hinner annars inte bli hungrig och det blir jobbigt att äta.

Tack för tipset mannen. Ska man äta lagad mat var tredje timme då alltså?

delta_mats
2007-02-01, 12:36
Tack för tipset mannen. Ska man äta lagad mat var tredje timme då alltså?

Nej, det räcker med 3 stadiga mål mat per dag, sedan kan du lägga in lämpliga mellanmål där emellan.

Edit: Frukost, lunch, middag. Sedan mellanmål emellan och efter middagen.

Irakiern
2007-02-01, 12:50
Nej, det räcker med 3 stadiga mål mat per dag, sedan kan du lägga in lämpliga mellanmål där emellan.

Edit: Frukost, lunch, middag. Sedan mellanmål emellan och efter middagen.

Okej, tack :)

Jay-Z
2007-02-01, 12:52
Matolja, kaloritätt så det förslår, och mer högglykemiska kolhydrater, dvs de många ofta inte blir mätta av.