handdator

Visa fullständig version : Carbzone


jaaaaag
2007-01-31, 23:28
Hittat Carbzones produkter..

Jag hade verkligen velat ha både sånt bröd och pasta.. =/.. synd att det bara säljs i Sthlm.. frakten gör att det blir lite dyrt att beställa.

Säljs varorna verkligen ingen annanstans än i Sthlm?

Någon som provat dom?

=)

Fartman
2007-01-31, 23:36
Vad är det som är så speciellt med dessa produkter?

Brooklyn
2007-01-31, 23:38
brödet smakar rent sagt åt helvete *spy*

jaaaaag
2007-01-31, 23:56
Gör det det? Smakar det inte bröd? Jag äter nästan vad som helst så det tror jag inte att jag hade tyckt :D

Produkterna innehåller väldigt lite kolhydrater.

Cilia
2007-02-01, 09:38
Produkterna innehåller väldigt lite kolhydrater.
Varför vill du inte äta kolhydrater?
Det finns ju massor av mat som inte innehåller kolhydrater annars.

jaaaaag
2007-02-01, 09:57
Ja det är klart men om jag äter carbzones pasta som innehåller mkt mer protein.. tror det var något på 20-25 gram och mindre kolhydrater så hade jag kunnat ha en mer kolhydratrik sås men ändå hamnat på samma kolhydratnivå. Vill prova för att kunna variera måltiderna lite mer när det gäller hur jag ska dela upp kolhydrater och protein.

L-Sami
2007-02-01, 10:30
Ja det är klart men om jag äter carbzones pasta som innehåller mkt mer protein.. tror det var något på 20-25 gram och mindre kolhydrater så hade jag kunnat ha en mer kolhydratrik sås men ändå hamnat på samma kolhydratnivå. Vill prova för att kunna variera måltiderna lite mer när det gäller hur jag ska dela upp kolhydrater och protein.

Kolhydratrik sås, vad är det, 80% socker?

nutz
2007-02-01, 10:54
Du gör nog rätt i att försöka tänka mindre på vad du stoppar i dig. Thaiboxning är INTE en kraftig stimulator för muskeltillväxt och du behöver alltså inte äta som en styrkelyftare.

Tolkia
2007-02-01, 11:08
Du gör nog rätt i att försöka tänka mindre på vad du stoppar i dig.
+1 på den.

regus
2007-02-01, 14:04
Du gör nog rätt i att försöka tänka mindre på vad du stoppar i dig. Thaiboxning är INTE en kraftig stimulator för muskeltillväxt och du behöver alltså inte äta som en styrkelyftare.

+1

Fartman
2007-02-01, 18:35
Herregud, nu har jag kollat igenom näringsvärdet på de olika produkterna. Det är löjligt lite kolhydrater! Pasta med 14g kolhydrater/100g :Virro

Du vet, den här typen av lågkolhydratsgrejer är till för folk som inte rör sig annat än till och från bilen typ.
Det är absolut inget som är speciellt lämpligt för någon som faktiskt tränar! Och dessutom träning som kräver en hel del kolhydrater för att man ska prestera... som sagt, du kanske borde tänka liiite mindre på kosten trots allt.

Angel
2007-02-02, 09:39
Det där lät bara äckligt ju, kan du inte äta lite mindre pasta eller skita i att äta bröd/pasta istället? Eller bara äta bröd och vara lycklig?

jaaaaag
2007-02-02, 15:39
haha jo jag äter både bröd och pasta.

När det gäller att tänka mindre på vad jag äter.. så nja.. jag tänker ganska mycket på det och det är det svårt att ändra på.

Ja det är sant att man behöver kolhydrater för att prestera och självklart äter jag kolhydrater men protein värdet var högt i deras pasta och var nyfiken bara. Om det smakar skit vet jag inte fören jag testat.

Jag tränar styrketräning 3 ggr/vecka så thaiboxning är inte det enda jag håller på med.

Jag tycker bara att det hade kunnat vara kul som ett alternativ till bröd och pasta då och då. Folk verkar bli upprörda här.

L-Sami
2007-02-02, 17:39
haha jo jag äter både bröd och pasta.



Jag tycker bara att det hade kunnat vara kul som ett alternativ till bröd och pasta då och då. Folk verkar bli upprörda här.


Vi är bara emot människor som utesluter kolhydrater här. Död åt Atkins, GI och allt annat trams :D

jaaaaag
2007-02-02, 18:49
Och jag har sagt att jag håller på med atkins och GI? skulle aldrig orka jag vet hur trött man blir utan kolisar. Ville bara testa. Bara för att jag drar ner på kolhydrater när det gäller bröd och pasta nån gång i veckan betyder inte det att jag inte äter massa yogurt, gröt, musli, potatis, frukt, osv.. ;P

Baha
2007-02-02, 20:06
Någon som testat pastan då, den verkar ju va schysst ju?

skall nog beställa lite sån kanske

såg att det finns hos coop och ica i sthlm, kanske kan du be den ica/konsum handlare där du bor beställa hem sånt åt dig? värt att fråga iaf.

skratt
2007-02-02, 21:03
Har testat den.. va helt okej, dock lite åt gummi-hållet. Så är man sugen på pasta är det ingen hit..
Brödet är skitgott däremot! :D

jaaaaag
2007-02-02, 21:32
Smakade brödet bröd då? ;P

Jo Det skulle man kanske kunna göra.. ska försöka =)

Tack!

skratt
2007-02-03, 11:13
Ja, de smakade bröd.. fast lite degigt. Men det gillar jag..:)

Brooklyn
2007-02-03, 12:00
Smakade brödet bröd då? ;P

Jo Det skulle man kanske kunna göra.. ska försöka =)

Tack!

nej smakade mer "svamp" *screwy* *spy*

nutz
2007-02-04, 17:19
dock lite åt gummi-hållet.

Al dente, någon? :D:D:D

Jag tränar styrketräning 3 ggr/vecka så thaiboxning är inte det enda jag håller på med.

Läste ditt träningsschema nånstans på forumet och det var thaiboxning två gånger, styrketräning en gång och konditionsträning fyra eller fem gånger per vecka.

Slappna av.. :)

Pepz
2007-02-05, 19:19
brödet är ok om man rostar det men annars är det inte gott alls

grisbil3n
2007-02-05, 21:52
På mitt jobb rear vi ut skiten för det är ingen som vill ha't.

jaaaaag
2007-02-06, 14:06
rea det till mej :D kanske därför det inte kommer till nån annan stad än till sthlm.. misslyckad försäljning.. synd synd säger jag ändå

Stab
2007-02-08, 14:00
fan vad folk gnäller, om hon lagt upp kosten på sitt sätt låt henne göra det då utan moral predikningar angående hurvidare protein-kolhyderats ration skall vara.
Ontopic; nej bara sett i sthlm..

jaaaaag
2007-02-08, 22:19
haha tacktacktack...

Jense
2007-02-11, 15:40
sålänge du mår bra och trivs med att hålla stenkoll på kosten. prova saluhallen eller liknande, möjligen skafferi gastronomi på limhamn. Har dom inte så kan dem nog beställa hem för det är inte bara du som är intresserad av att dra upp proteiner och sänka kolhydraterna.

jaaaaag
2007-02-12, 14:19
Jag har iallafall beställt brödet nu. Återkommer med smakanalys ;D